Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Axon22
Příspěvky: 48
Registrován: pon říj 22, 2007 3:25 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Dakujem za rady problem s elektrikou uz mam vybaveny. Bola tam predtým vymenená cievka ale ajked bola nova bola zlá čiže po vymene cievky problém číslo 1 je vyriešený. Spojke sme sa povenovali tiež valcek aj posilňovač je ok pritlacny tanier pekne chodí ale spojka nevypne, kardan nezastaví takže asi zostava jedina možnosť ako bolo vyššie písané zhodit kozmonauta a uvidíme co nas bude cakat pod nim.
stř čer 13, 2018 10:27 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3574
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Axon, myslím si že tu budeš mít pouze zavzdušněné, už jsem to tu kdysi popisoval je to přece jen staré auto a podepsalo se na něm více lidí, Postav se levým předním kolem na nějakou hromadu aby se auto naklonilo, že budeš mít strach že se převrátí.. Jdi od posilovače spojky, narovnej hadičky, trubky a všechny různé ohyby kde se vzduch drží, tak aby mohl probublat až do nádobky.
čtv čer 14, 2018 10:01 am

red.bill
Příspěvky: 55
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdravím pánové, má cenu opravovat ARCH na starý 815 nebo je lepší tam naroubovat ERCH? Pokud to tedy vůbec jde. Pokud ano, nemáte někdo prosím, seznam dílů co vše je k tomu ERCHu potřeba? Nemám přístup ke katalogům abych si to našel sám. Děkuji
pon čer 25, 2018 8:34 pm

Mechoš
Příspěvky: 179
Registrován: čtv úno 04, 2010 5:57 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Co chceš na ARCHu opravovat? Teče? Dává málo do ventilátoru? Vytáhni podložku a máš klid. :D
úte čer 26, 2018 6:49 pm

red.bill
Příspěvky: 55
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Podložku jsem prozatím vyhodil, jezdit stále se studenym motorem se mi moc nechce. Nějakou regulaci by to chtělo, občas se na tom střídají lidi takže mechanika nepřipadá moc v úvahu. Je otázka jestli má význam kupovat nový ventil archu nebo to přeházet na erch, pokud to vůbec nějak rozumě lze. Nemam katalogy abych věděl co vše je k tomu potřeba.
úte čer 26, 2018 8:02 pm

Mechoš
Příspěvky: 179
Registrován: čtv úno 04, 2010 5:57 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ventil ARCH stojí od 1000 do 9500, ventil Erch na ventilátor 4500 + el. instalace + čidla do hlavy + řídící jednotku + schopného elektrikáře. Nevím jestli by to nešlo řešit pouze ventil ERCH + potenciometr - ale to je otázka spíš pro elektikáře
Zkusím se podívat v práci jestli tam nějaké schéma na chlazení motoru nenajdu. Já bych asi zůstal u ARCHu.
úte čer 26, 2018 8:28 pm

red.bill
Příspěvky: 55
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jo ceny už jsem sondoval, otázkou je kvalita ale předpokládám, že to všechno bude z Číny. Jestli se ti povede něco ohledně erchu najít budu rád. Našel jsem výrobce těch řídích jednotek erchu tak zkusím co mi k tomu poví. Jinak děkuji za ochotu.
úte čer 26, 2018 10:31 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3574
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Český ventil erchu vyrábí MEP Postřelmov, a před 15 roky stál 3500, mám ho tu dobu bez poruchy . K hliníkové hlavě dvěmi samořeznými šroubky připevníš čidlo termostatu z kuchyňské trouby (ne z plotýnky, ta má menší rozsah) Na kolečku si nastavíš požadovanou teplotu, zkusmo, a budeš pozorovat kdy sepne a kdy vypne a po doseřízení kolečko zajistíš gumičkou do vlasů proti samovolnému otočení. Mám to tak už strašných let, někde hodně zpátky tady jsou i fotky .
Naposledy upravil(a) lubossss dne stř čer 27, 2018 11:08 am, celkem upraveno 1 x.
stř čer 27, 2018 7:13 am

Felix
Příspěvky: 37
Registrován: pon pro 05, 2016 11:35 pm
Bydliště: North-West Germany
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj Axon,

I also had a hard time to get the air out of the clutch system. What I had to do: first push fluid from the reservoir to the cylinder with the pedal. But it was not possible to get the clutch working that way, I tried it two days.

Then a friend gave me a tip: I took a 50ml syringe and pushed the brake fluid vice versa from the cylinder up to the reservoir. That did the trick, the clutch worked instantly.

Obrázek
Obrázek

Something else: there is a small rod connecting the cylinder with the clutch fork. It can happen that this small rod does not connect to the clutch fork. Then the Pedal feels good but the clutch is not working at all.

Aircooled regards,
Felix

Ahoj Axon,

Také jsem měl těžký čas dostat vzduch ze systému spojky. To, co jsem musel udělat: první tlačit kapalinu z nádržky na válec s pedálem. Ale to nebylo možné, aby se spojka fungovalo, zkoušel jsem to dva dny.

Pak přítel mi dal tip: vzal jsem si 50ml stříkačky a tlačil brzdové kapaliny naopak z válce do nádrže. To udělal trik, spojky pracoval okamžitě.

Něco jiného: tam je malá tyč spojující válec s vidlici spojky. Může se stát, že tento malý rod se nemůže připojit k vidlici spojky. Pak Pedál cítí dobře, ale spojka nefunguje vůbec.

Aircooled jde o,
Felix
stř čer 27, 2018 11:08 am

red.bill
Příspěvky: 55
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tu Čínu jsem myslel ventil archu. Tatra není má ale rozhodopádně budu tlačit aby se to předělalo na erch a byl od toho klid. Moc děkuji za info.
stř čer 27, 2018 6:03 pm

tomike840
Příspěvky: 151
Registrován: čtv led 05, 2012 6:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Nejde zaradit 6 rychlostny stupeň
Zdravim pani, chcel by som sa opytat na rady ohaldom tohto problému, ked sa pouziva iba 5 rychlosti cely den, nie je kde zaradit 6 stupen jazda v terene, v meste a takdalej ,tak po jazde kde by sa uz mohla dat 6 tak nejde, ved by mi niekto nieco k tomu povedat???
Tatra 815 E1-E2
pát čer 29, 2018 12:21 pm

besttracker
Příspěvky: 281
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

ahojte mam takový problém
na Tatre 815 e2, spojka když je studený motor zabírá normalne ve spodní části, ale když motor bezi + - 1 hod, spojka zabírá až skoro nahoře ... skoro až po uvolnění spojkového pedálu ..
čim by bylo dobré začít?
děkuji
:-)
pát čer 29, 2018 10:38 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv úno 24, 2011 10:12 pm
Bydliště: Žlutava

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Až ti to zase udělá, zvedni korbu a povol a zase utáhni kousek odvzdušňovák. Jestli odtamtud ujde tlakem kapalina a spojka bude zase chvilku OK tak je problém buďto v nastavení dráhy pedálu ,malá vůle,- nedostatečné to povolí a kapalina se nevrátí celá zpět čímž se ti to po čase natlakuje. Nebo bude problém v pumpičce pod pedálem, pístek se nevrátí tam kam má a nepustí všechen tlak zpět = to samé co předtím. Výměna pumpičky by ti to pak vyřešila, dá se i vyčistit dorazit toho pístku, musel bys ho sundat, vytáhnout segrovku a smirkem objet ale pumpička stojí cca 300 tak bych se s tím nesral.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
sob čer 30, 2018 8:45 am

Uživatelský avatar
mawerick
Příspěvky: 111
Registrován: pát srp 25, 2006 12:11 pm
Bydliště: Východ Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Chlapi, dá se opravit vzduchová houkačka? Z "trumpet" mě jde jen vzduch (syčení).
úte črc 03, 2018 7:59 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3574
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

V 90ti procentech dá, rozdělej je, vyčisti membrány , promaž seřizovací šroubky a sešroubuj z5 , Potom jednotlivé píšťaly natlakuj a seřizovacím šroubkem seřid na co nejčistší zvuk
úte črc 03, 2018 8:17 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů