Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 795
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Je mazaná od hlavnej.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
úte kvě 07, 2019 8:59 pm

prof.i
Příspěvky: 235
Registrován: pon srp 30, 2010 10:18 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdar chlapi.Jak řešíte manžety na 148.Je jedno kde je koupím ,namontuju a za chvíli jsou stejnak v prdeli.Daji se použít 815 po nějaké úpravě?Nebo máte zaručený nějaký obchod kde koupím něco co vydrží.Nebo jiné řešení?Diky
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
úte kvě 07, 2019 9:17 pm

01.horak
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 30, 2019 5:01 pm

Erch

Příspěvek

Prosím vás, nemáte někdo prospekty nebo schéma principu chlazeni Erch t815 t2?Do erchu proud jde, při odpojení čidla proud nejde a vrtule se stále točí a auto se neohreje.dik
stř kvě 08, 2019 7:39 pm

Honza Karela
Příspěvky: 114
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

01.Horák, teď jsem se s tím trápil do Erchu proud šel a vrtuli jsem brzdil násadou od koštěte a neubrzdil ani náhodou, a to jsem namontoval nový erch. Tak jsem ho vyhodil a poslal na reklamaci s tím, že mi ho započtou jsem vzal hned jiný, namotujeme to, pustíme proud, cívka si cvakne a pak už nic, tak to natočíme a vrtule ubrzdit šla. Zkusíme vypnout a zapnout přívod proudu a po novém zapnutí proudu se vrtule točí a nejde zastavit. Chcípli jsme to zkoušíme proud a cívka je zticha, žádný cvakání, nic, tak to znova natočíme a najednou to začalo chodit, proč netuším. Druhý den mi volali ze Skarabu že tomu erchu na reklamačku nic není, a že prý tahle cívka necvaká, není to normální cívka a potřebuje pro svou funkci tlak oleje. Prý jsem si to měl změřit a jestli si dobře pamatuju, pokud bere 25 ohmů, je v cajku. Nejsem elektrikář mám jen zkoušečku, teče, neteče. Takže to zkus dát elektrikáři proměřit. Jinak vrtule se ti bude točit pořád, to jsem tady vyzvídal taky a pokud se ti přechlazuje musíš přicpat průduchy před vrtulí. Ale měla by jít, a mě to teď už jde, vrtule ubrzdit když jsou sundaný dekly na motoru tak jsem tu násadu strčil ke kraji vrtule na přírubu, která se točí abych nezkurvil lopatky, opřeš se a vrtule stojí, k tomu je ze spojky slyšet charakteristický zvuk, jak když je vysypaný ložisko, pak je to ok. Musíš se opřít silou není to na ubrzdění rukou !

Pokud budeš mít vadný erch ten "můj" druhej je ve skarabu na prodej se slevou ale i se zárukou, slevu odečtou mě za blbost :(

Honza
čtv kvě 09, 2019 7:49 am

01.horak
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 30, 2019 5:01 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Honza Karela, (ohm) ještě vyzkousim, ale je pravda ze erch jsem měl vyndany a po připojení na baterku cvaknul pouze jednou a to jen když ta koukajici tyčka z erchu byla vysunuta.Me se ale ventilátor jen neunasi ale po přidání jde naplno za plynem.Nemuze to ještě delat nějaká mechanická chyba jako olejovy ventil z boku u chladiče nebo třeba termostat?
čtv kvě 09, 2019 8:35 am

Honza Karela
Příspěvky: 114
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

HORAK... to ti nepovím, ale podle mě termostat ti rozhoduje, zda poteče do erchu proud, jakákoliv porucha (vadný kabel, vadný termostat, vadná řídící jednotka) má za následek, že proud neteče a erch se sepne, je inverzní, to znamená že větrák běží, pokud tam proud neteče, Pokud tam proud teče erch je sepnutý, pak se vrtule jen unáší a netočí silou. takže vadný termostat by znamenalo to, že budeš na erchu bez proudu, pokud tam proud máš musí se erch uzavřít a vrtule ztratí "dech"

Mechanická vada by mohla být až ve spojce tedy, že by i bez tlaku mazacího oleje zůstala seplá, ale pokud to zdechneš a vrtulí půjde lehce točit, tak si myslím, že to je ok, další pravda je, že po sepnutí erchu, to znamená, že vrtule přestává na plno chladit to ještě chvíli trvá, než vrtule ztratí sílu, aspoň u mojí Tatry.

Ještě mě napadlo zaslepit přívod oleje a natočit. To se ti musí vrtule jen unášet a pokud se i tak bude točit na plno, tak je závada ve olejové spojce, jo a bacha aby ti necákal olej z díry po erchu možná, pro sichr nějakou hadičku, ale nechat volný průduch a pak není co by seplo spojku prostě se točit nemůže. Teda krom unášení.
čtv kvě 09, 2019 2:08 pm

Uživatelský avatar
Mikki
Příspěvky: 795
Registrován: ned říj 21, 2007 2:57 pm
Bydliště: Predajná, Stredné Slovensko

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahojte. Preblikuje mi dobíjanie na 815, T1. V pravidelných intervaloch - cca sekundu svieti, potom cca sekundu nesvieti. S zvyšujúcimi otáčkami to preblikuje rýchlejšie, ale stále pravidelne. Na voľnobeh niekedy preblikuje a niekedy vôbec. Stretol sa s tým niekto? Alternátor som vymenil, kábel alternátor - štartér - baterka je ok. Dík.
Točivý moment náš každodenný daj nám dnes, ako na diaľnici tak aj v teréne...
stř kvě 15, 2019 9:23 am

Pajtyi
Příspěvky: 27
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Mikki to je tak v poriadku.Ma to tak robit ked su dobite akumulatory.Skus zapnut svetla,ventilator pripadne este neaky spotrebic a ak zhasne tak je to v poriadku.Ak mas multimeter tak pre ukludnenie duse mozes odmerat kolko voltov ti dobija ked mas nastartovane.mozes odmerat na vonku na velkej zasuvke alebo priamo na akumulatoroch.Ak namerias okolo aspon okolo 27V tak je to ok.
stř kvě 15, 2019 10:49 am

Stralis 4P2
Příspěvky: 220
Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Prosim o radu, za co se ma spravne zvedat Tatra pri vymene kola? Za tu podkovu se bojim, ze vypadne.
stř kvě 15, 2019 6:33 pm

pan Jamal
Příspěvky: 734
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Za tu podkovu se to má zvedat,tak nevypadne.Vypadnout může když dáváš hever pod péro.
stř kvě 15, 2019 7:10 pm

Stralis 4P2
Příspěvky: 220
Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Dekuju. Tatru delam parkrat do roka a kdyz vidim pri zvedani vuli na te podkove tak se bojim, ze se to rozpadne.
stř kvě 15, 2019 7:20 pm

pan Jamal
Příspěvky: 734
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pokud je tam velká vůle,je potřeba navařit dosedací plochu třmínku.Dělá to ale málokdo...
stř kvě 15, 2019 7:58 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 3754
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Dělá to málokdo, jedu si tak po lomu, a na zemi podkova, říkám si, kdo asi? A on to Drak, už sem léta nechodí, vysral se na volant, údajně peče pizzu.
stř kvě 15, 2019 9:49 pm

01.horak
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 30, 2019 5:01 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Prosím o radu, tatra 815 10v oblačky kouře z nalevajiciho hrdla oleje při zahratem motoru.Zdá se že motor olej nežere a při zahřatem motoru při jízdě z výfuku více kouře .diky
pon kvě 27, 2019 6:00 pm

Pajtyi
Příspěvky: 27
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ja ako prve by som zkontroloval ci niektora tryska nepodfukuje.Nastartujes studeny motor,zvys mu otacky a rukou chytaj postupne vsetky veka ventilov.Ktore veko sa rychlejsie ohreje ako ostatne tak ten daj dole a pozri ci tryska podfukuje.
pon kvě 27, 2019 6:55 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti