Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Uživatelský avatar
markoos
Příspěvky: 103
Registrován: ned říj 08, 2006 3:32 pm

Příspěvek

Karel334 píše:
markoos píše:pretypovani stoji tak do petiset za jednu tatru. poslete kopii TP jednomu dedkovi z koprivnice a on vam posle dopis se kterym jdete na urad a tam to prepisou. kolik tam je per ja kazdymu sumafuk, jde jenom o rozmer kol na predni naprave. celkouvou hmotnost tam napisou neco kolem 25tun, kdyz mate mensi rozmer kol na pr. naprave (tim padem i nosnost napravy) tak je celkova o nejakych 600kg nizsi.

Nikdo ani porande nevi proc se tenkrat psaly do technicaku o tolik nizsi povolene celkove hmotnosti, mozna to nekdo vite, ja si myslim ze komunisti chteli aby tatry jezdily po silnicich mene nalozene, ale to je asi hloupost.
Píšeš tu bludy! Ten odborník na tonáž co zajistí dokumenty v Kopřivnici se jmenuje pan Dejl.Kontakt seženeš na spojovatelce podniku Tatra Kopřivnice.Změní se rozměr pneu na 315/22,5 na každé nápravě.Když máš na přední balony nahlaš mu to a on ti je tam zapíše.Po obdržení vyjádření výrobce dojdeš na ev.vozidel a tam ti tu změnu zapíšou do TP.Jinak ta nosnost byla nizká z důvodu pneu 11/20 více prostě neunesou (papírově) Je pochopitelné že až pojedeš na pravidelnou STK budeš muset mít namontováno 315/22,5.

a v cem jsou ty bludy? jinak s panem Dejlem jsem mluvil taky, a to co tu pises jsem od nej taky slysel taky. Hlavne mi ,ale zduraznoval ze je uplne jedno jestli mas na predni naprave balony nebo co, hlavni je co mas napsany v TP. Myslim ze tyhle tahanice jsou uplne zbytecny protoze celkovy rozdil bude vzdycky neco kolem pul tuny a tomu kdo si bude pretypovavat tatru to stejne vysvetli pan Dejl, takze peace
sob říj 13, 2007 4:55 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Půl tuny? já měl za to že se to dá přepsat na 26 tun celkovou jako má terrno :roll: :roll: a to by dělalo tak 2tuny.
sob říj 13, 2007 8:01 pm

Uživatelský avatar
Šurda
Příspěvky: 457
Registrován: pát pro 01, 2006 6:23 pm
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

rummi píše:Půl tuny? já měl za to že se to dá přepsat na 26 tun celkovou jako má terrno :roll: :roll: a to by dělalo tak 2tuny.
26 ne, protože to jde jen u kombinace pérování ocel-vzduch (podle zákona nejvyšší zatížení na pozemních komunikacích u třínápravových vozidel), ale 25t celkové místo dosavadních 22 je dobrý ne?
ned říj 14, 2007 9:33 am

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Šurda píše:
rummi píše:Půl tuny? já měl za to že se to dá přepsat na 26 tun celkovou jako má terrno :roll: :roll: a to by dělalo tak 2tuny.
26 ne, protože to jde jen u kombinace pérování ocel-vzduch (podle zákona nejvyšší zatížení na pozemních komunikacích u třínápravových vozidel), ale 25t celkové místo dosavadních 22 je dobrý ne?
To je dobrý :lol: já dřív jezdíval s T2jkou rv. 93 a ta měla celkovou 24 t už tenkrát.No jestli to je jak píšeš tak je zahraniční konkurence o jednu tunu v nevýhodě o proti nový Tatře :lol: když používají v drtivý většině pérování ocel.
ned říj 14, 2007 2:47 pm

Uživatelský avatar
markoos
Příspěvky: 103
Registrován: ned říj 08, 2006 3:32 pm

Příspěvek

No pul tuny to asi nebude jak sem rikal, nejsem asi zadnej odbornik pres tonaz, nase Tatry, znich je jedna mimochodem T2 s balonama vepredu, maji v TP obe napsany 11/20 gumy a pretypoval nam je z 22300 kg na 24400 kg (max. tech. pripustna 27000 kg, zatizeni predni napravy 6400 kg). Jestlize tedy Tatra s balony muze mit 26000 kg jak tu nekdo psal, pak rozdil nebude pul tuny jak jsem rikal, ale 1600 kg. Mam takovy dojem ze mi pan Dejl rikal, ze kdyz mate nejaky jiny rozmer pneumatik(uz nevim jaky), ktery jsme meli na mixu tak nam to pretypuje na 25 000kg a to je prave tech 600kg ktery jsem mel namysli.

Doufam ze se ted snad shodnem, jde mi predevsim o to napsat ze tohle pretypovani celkove hmotnosti nestoji 2000 jak tu nekdo psal, ale necelych petset a neni treba cizi pomoci za uplatu, protoze to zvladne uplne kazdy. Pripominam ze z auta ktere ma vyssi celk. hmotnost je treba platit vyssi silnicni dan rozdil bude asi tak cca 1 kg = 1 kč snad zase nepisu nejakou blbost.

Pro ty co si chteji Tatru pretypovat volejte p Dejla +420 55649/2671 nebo jiri.dejl@tatra.cz
pon říj 15, 2007 8:41 am

besttracker
Příspěvky: 331
Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
Bydliště: Honolulu

Příspěvek

zdravim
chcem sa opytat : neurobil by niekto nieco podobne na Slovenku?? ??? pretipovat tatru aspon na tych 25 T ??? okolie ZA ??
kontakt : besttracker@azet.sk
:-)
sob srp 01, 2009 10:19 pm

Uživatelský avatar
Mykesh
Příspěvky: 1259
Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
Bydliště: Praha/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

besttracker: Je to teda jenom hypoteticka, tudiz nepodlozena domnenka, ale pretypovani by mela byt jen otazka papiru a ne auta, takze by to melo byt reseny nejakym "dobrozdanim" od fabriky, tudiz od p.Dejla a s tim si potom zajdes na urad a prepisi ti to v TP. Auto u toho snad ani byt nemusi, nebo se pletu?

Takze si myslim, ze nemusis mit strach a p.Dejla proste zkontaktovat ;)
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
ned srp 02, 2009 3:10 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Ahoj chlapi, uvažujeme o přetypování TATRY z 24.400 kg při použití pneu 11 R20 na hmotnost 25.000 kg s pneu 315/80 R22,5. Dle TATRY to není problém, přetypují za 500,- CZK + DPH + dobírka. Mě však zajímá, zda v TP i nadále potom zůstanou povolené pneumatiky 11 R20 - za předpokladu, že bude max. celková 24.400 kg? Neboj je to tak, že jakmile si zvýšíme celkovou na 25.000 kg, musíme mít již na vždy mít nazuté POUZE pneu 315/80 R22,5? Díky za odpověď.
úte srp 31, 2010 2:57 pm

Návštěvník

Příspěvek

Pneu tam můžeš mít takové jaké máš povolené v TP. Většinou tam píšou jeden rozměr a alternativně k tomu píšou další povolené. Z Kopřivnice Ti pošlou vyjádření že Ti povolují zvednutí tonáže na 25,000kg za předpokladu použití pneu 315/80 R 22,5. To Ti zkontrolují na STK a na základě jejich vyjádření + povolení výrobce Ti to na úřadě přepíšou. Pak tam můžeš klidně dát nazpět pneu které je podle techničáku povolené- 11.00,12,00,315/80 atd. My to máme taky zvedlé, v malém techničáku neni o 315/80 ani zmínka a celková je tam 25,000kg tak s tím jezdíme i na těch 11,00. Otázka je co by na to říkala celní správa,když by to auto chytla s 25t celkovou a někdo si toho všimnul ale pokud budeš naložený do 24,4t celkové tak není problém. Kažopádně když už tam jednou budeš mít bezdušové pneumatiky,asi se Ti nebude chtít vracet nazpět k dušovým. My ty bezdušáky vyvažujem práškem a auto se ani nehne,když se tam teď daly dušáky (byť vyvážené) tak se na autu v určité rychlosti třepe volant o106. V rámci ůsporných opatření (na place byla spousta vodících dušových pneu) kluci skřípou zubama a kopou do šéfa ať jim tam koupí nazpět bezdušáky. Ono je to po čase poznat i na opotřebení řízení a čepů přední nápravy.
úte srp 31, 2010 7:37 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Díky za Tvoji odpověď. Je opravdu nutné po převzetí povolení z TATRY jed na STK na kontrolu, zda jsou opravdu použity pneumatiky 315/80 R22,5?
úte srp 31, 2010 7:55 pm

Návštěvník

Příspěvek

Zavolej si na úřad kde to budeš přepisovat ale asi (na 99%) Tě nepotěší. Oni potřebují mít doložené že podmínky které si dal výrobce byly dodrženy. A to ti jinde než na STK naudělají. Já sem začátkem prázdnin přepisoval na naší e2 zvýšení tonáže z 45,000kg celkové na 48,000kg + sem musel přepisovat tažné ze 40 na 50 průměr čepu. To byla ještě větší sranda. :wall:
úte srp 31, 2010 8:07 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

O.K. Díky. Třeba napíše ještě někdo pozitivnější zprávu. Ještě jednou díky za drahocenné informace.
úte srp 31, 2010 8:19 pm

Štolfa V.
Příspěvky: 574
Registrován: ned říj 05, 2008 8:22 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Tesi: Já jsem z vyjádřením od Tatra Kopřivnice šel na úřad kde mi provedli změnu v TP, na žádnou STk jsem nejel.Původní hodnoty v TP škrtly. Osobně si myslím že i pneu budou závazné vzhledem k tonáži v TP bez ohledu na momentální hmotnost(jenom můj názor)
úte srp 31, 2010 8:21 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mělo by se to obejít bez STK .... ale jiný kraj jiný mrav :roll:
úte srp 31, 2010 8:25 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

A s těmi pneu? Když bude povolená hmotnost 25.000 kg, ale nazuté budou 11R 20? Bude to O.K., akorát bude nutné dodržet celkovou do 24.400 kg?
úte srp 31, 2010 8:26 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů