Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Ináč tá hasičská liazka má v mojich predstavách veľa kompromisov. Neviemaké budú cesty za Uralom tak by som tam mal rád niečo čo toho potencionálne viac prelezie. Napr. Navijak viem že treba mať niečo o čo by som tohovedo zapadnuté priviazal ale keď nemáš navijak tak si sa o rú možnosť pripravil. Viac náprav viac problémov (technických) ale menšie zaťaženie na nápravu a lepšia trakcia. Kríženie (výkyv) náprav. Prípadné dofukovanie hlavne z hľadiska defektu a nutnosti ihneď vymeniť/nevymeniť.
Dá sa dlhodobo jazdiť s relatívne malým defektom. Rýchlosť nieje až taká dôležitá na nespevnených cestách aj tak viac ako 60 asi nie.
Jasné nevýhoda 6x6resp. 8x8 spotreba, viac pneumatík, viac vecí čo sa môžu pokaziť.
A v neposlednom rade tatra je proste tatra. Viem treba dobre zvážiť výber a ostať čo možno v reálnom svete ale dáko sa mi to nedarí.
úte kvě 31, 2016 11:22 pm

česan
Příspěvky: 645
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..fero..tak okukni tu lizu...vieš..je to taky československej stroj...a furt je na to kupa dílů....a pokud to nebude denodenne tahat 30t šutru na hrbu tak to bude fungovat taky spolehlivě.....docela.to vidim reálně..celý bych to vodmašlil pěkně vopískoval..nějaký prkotiny pozvyměňoval...něco přeťesnil...nalakoval kloudně..žádná patlanica.....sundal kola juknul na brzdy...a to vsjo....hodil baterky....seřídil motor a hurá montovat nějakou boudu na to.....hele ..ber to tak...míň kol.míň starostí.....
úte kvě 31, 2016 11:29 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Podvozek pod hasičskou LIAZku by kámoš doma měl a asi i za hodně rozumně prodal, je to bývalá trolejová vež pro opravy trolejového vedení DP Praha, je to prakticky totožnoej podvozek, akorát mu chyběj jedny zadní dveře (jakože je to zadělaný, ne že by tam místo nich byla díra, naopak proti hasičáku to má dveře pro výstup dozadu k nástavbě. Je to samotné šásko s budkou bez nástavby... Podvozek hasičáku není odvozenej od 151, ale v podstatě z hasičského podvozku, který byl vyvíjen už z řady 100 (označení je 101.860) byl později odvozen lesák 111.800...Jezdí to ideálně tak kolem 90ti, rychlejc už se tomu pak dost hřejou hlavně přední náboje.
stř čer 01, 2016 9:45 am

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Liaz nebrat, nepohodlné. Zvláště pro karavanu, kde s tím pojedeš velkou dálku. Tam kde s Liazkou budeš schopen jet max 40 a budes lítat ze sedačky do stropu, tam v Tatře při stejně rychlosti budeš jak v bavlnce. Hynku, tu Tatru u DP jsem si z prstů nevycucal :).
stř čer 01, 2016 9:51 am

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Panové bylo by lepší změnit chlívek pro debatu, tohle je přece jen určeno pro TP. ;-)
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
stř čer 01, 2016 1:23 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Jo máš pravdu, ale mám pocit že nemá dvojkabinu, ale za kabinou budku pro dílenský...
stř čer 01, 2016 2:33 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

O.K. Hynku len sa to trochen pustilo týmto smerom.
čtv čer 02, 2016 7:08 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Hynku vieš mi na neho poslat kontakt na môj mail neviem ci ho dakde vidíš alebo súkromnú správu.
Diki
čtv čer 02, 2016 9:33 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

V inzerátorch som našiel na predaj Tatru 6x6.1 TP 25 aký je rozdiel oproti TP 24 alebo staršími?
Diki
sob čer 04, 2016 3:01 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

TP25 je nesmysl, nic takového neexistuje.
pon čer 06, 2016 11:33 am

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Aha tak to bude asi dáka chyba v inzeráte.
pon čer 06, 2016 9:10 pm

karel slezák
Příspěvky: 2349
Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
úte čer 07, 2016 10:56 am

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Áno to je ten inzerát tak ma to zmiatlo.
úte čer 07, 2016 4:34 pm

ZZ69
Příspěvky: 134
Registrován: úte lis 07, 2006 8:12 pm
Bydliště: Kamenice nad Lipou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak už na ní taky došlo. Znám jí leta. Vždy v pěkném stavu.
stř čer 08, 2016 10:34 am

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

laco prosím aký je rozdiel v techničáku medzi normálnym TP a TP 24?
Pozrel som si ešte raz diskusiu ku zmene rýchlosti na TP-čku.
Zhrniem:
redukcie v kolesách 2,33
v rozvodovke 2,715 - tá rozvodovka je kde umiestnená, je to v diferenciály?
dvojrýchlostná prevodovka H-1,43, L-2,47
potom prevodovka
Keď tomu rozumiem ak sa vymenia polosi stratí sa prevod v kolesách a auto pôjde 2,33 krát rýchlejšie.
Mám tú úvahu správne?
Je to vôbec technicky možné? Aké polonápravy by tam pasovali?

Jednoduchšie vyzerá byť vymeniť kolesá. 15,00 r 21 z vojenských sú o 9% väčšie tak aj rýchlosť o toľko narastie. Pneu sú síce skoro 2x drahšie ale bolo by to jednoduchšie.
Pasujú vôbec také disky na TP dajú sa zohnať?
stř čer 08, 2016 6:05 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů