Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Studie to je pěkná (snad bych jen uplatnil více "tatrováckých charakteristik", ale to se dá designérovi z ciziny odpustit). Jinak kabina z DAFu je pěkná na DAFu, protože je pro něj charakteristická a byla vyvíjena pro tento typ kamionu. Na každém jiném bude evokovat opět a pouze DAF. Tedy pokud se "designérská" úprava dotkne jen panelu kapoty kabiny a znaku automobilky.
pipiroha : Ona ta kabina proporčně není užší, jako spíše vyšší - je to ten samý problém, jako u dvojkové Fábie. Ta kabina je ergonomicky správně, ale z "tatrováckého" pohledu je vyšší a v tom je i logika optického klamu (!!!). Tatrovácká konstrukce podvozku umožňuje posadit kabinu ( a tím i těžiště) níže, což konkurence v rámci své konstrukce nemůže vždy zcela dodržet. Tedy problém je v tom, že původní konstrukce motoru a převodovky, toto u Tatry umožňovala - s aplikací nové technologie se musela logicky přizpůsobit. Momentální řešení, tedy aplikace "cizího elementu (kabiny)", si vyžádala zcela specifické řešení, které je bohužel na první pohled pro Tatru atypické - a to tedy z hlediska proporcí - nicméně vzhledem k úctě ke kvalitám konstruktérů ( v Tatře) věřím, že i přes tuto "anomálii", se podařilo vyladit nejvýhodnější alternativu při pokud možno zachování původních specifikací vyjímečnosti dané konstrukce.
lubossss : Nejde tak ani o váhu, ani o výdržnost materiálu z hlediska doby, jako spíše odolnost proti zátěžovému opotřebení, což bylo a je pro Tatru typické - tedy potřebuje zcela jiné parametry, než běžný kamion. DAFácká kabina se tomuto přibližuje - to ale neznamená, že na 100% vyhovuje - pro tuto dobu je to prostě nejlepší alternativa (!!!).
lubossss : Nejde tak ani o váhu, ani o výdržnost materiálu z hlediska doby, jako spíše odolnost proti zátěžovému opotřebení, což bylo a je pro Tatru typické - tedy potřebuje zcela jiné parametry, než běžný kamion. DAFácká kabina se tomuto přibližuje - to ale neznamená, že na 100% vyhovuje - pro tuto dobu je to prostě nejlepší alternativa (!!!).
Ta Dafácká kabina bych řek že je užší už od pohledu a i kratší, podle ohlasů tam nejde dát za sedadlo ani basa s nářadim, jak je nalepený na zadní stěně. A vejšku dělá prostor nad hlavou řidiče, kterej začíná u toho dělenýho skla ve dveřích. Ale takhle to v Dafu v 90 roce vymysleli a tak je to dodnes. Přeju Tatře ať se někdy zbaví týhle kabiny a má zas svojí která se k ní bude hodit.
Užší je opravdu jen od pohledu všechny nákladní auta mohou mít maximální šířku 250cm (vyjímku mají pouze izotermy a mražáky aby při naložení běžného počtu palet mohly mít dostatečnou izolační vrstvu takže nástavba může mít 260cm) poslední úzká kabina s velkým přesahem blatníků přes přední kola byl zřejmě mercedes z roku 1960, dnešní kabiny mají všechny v úrovni podlahy šířku 245-250cm a většina se od půlky výšky dveří nepatrně zužuje když se koukám na té CF kabině kde má podlahu , vůbec není vysoká, pouze je vysoko posazená na rámu
Všetci výrobcovia robili úzke i široké kabíny. Okrem volva a scanie. Man tga vs tgl, renault magnum vs premium, mercedes actros vs axor, iveco má tiež dve šírky kabíny, no a nakoniec daf xf vs cf. Cf kabína bola vyvinutá v 80tých rokoch, takže to nie je mladšia konštrukcia. Aby som to uzavrel, kabína na phoenixovi je užšia naozaj. Auto síce má celkovú šírku 2550 mm, ale kabína nie, tú má kabína xf. Tá bola ale určená pre diaľkové cesty, Cf pre regionálnu prevádzku. To, že sa používa aj na diaľkových trasách, je len cenová politika. Ako keď ti majú kúpiť firemného golfa a dostaneš polo...
Podvozok buggyry je tatrovácky, podvozok phoenixa je zase len tatrovácky. Podvozok nemá nič spoločné s rozmermi kabíny. Rozdiel medzi podvozkom terrno a phoenix je v podstate len v odpružení prednej nápravy, a to, konkrétne vzduchové pruženie, pokiaľ sa nemýlim, bolo vyvinuté na dakare, odtiaľ aplikované do vojenských verzií, a teraz do phoenixu. Použitie iného motora a prevodovky, s tým nemá nič spoločného, pretože koncepcia podvozku dovoľuje rôzne varianty uloženia. Dokonca môže byť motor aj vzadu, v podstate sa posúva len zostup.
K tým návrhom, asi sú to len zbožné priania fandov tatry, pretože tatra už dizajn nerobí, tak ľudia vymýšľajú, čo by bolo, ak by bolo bla bla bla. Ja by som si tiež vymyslel aj nemožné a podľa rôznych príspevkov v iných témach som zistil, že tatra, aspoň s predchádzajúcimi vlastníkmi, vôbec nebola ochotná k naozajstnej individualizácii konštrukcie, ako iný výrobcovia. Samozrejme si uvedomujem problémy s homologizáciou a pod., ale ani náznaky snahy tam pravdepodobne neboli. Aj jamal vznikol v podstate náhodou, keď rusi dali na tatrovácky podvozok kabínu s kapotou, až potom sa toho v tatre chytili.
K tým návrhom, asi sú to len zbožné priania fandov tatry, pretože tatra už dizajn nerobí, tak ľudia vymýšľajú, čo by bolo, ak by bolo bla bla bla. Ja by som si tiež vymyslel aj nemožné a podľa rôznych príspevkov v iných témach som zistil, že tatra, aspoň s predchádzajúcimi vlastníkmi, vôbec nebola ochotná k naozajstnej individualizácii konštrukcie, ako iný výrobcovia. Samozrejme si uvedomujem problémy s homologizáciou a pod., ale ani náznaky snahy tam pravdepodobne neboli. Aj jamal vznikol v podstate náhodou, keď rusi dali na tatrovácky podvozok kabínu s kapotou, až potom sa toho v tatre chytili.
Naposledy upravil(a) mltrucker dne pon lis 17, 2014 10:05 am, celkem upraveno 1 x.
V Phoenixu jsem seděl a proto to tu hodnotim. Kabina je užší přesně z těch důvodů co píše mltrucker ale to je pro některý zde vyšší dívčí což mě dost zaráží když je to tady samej znalec. Hold někomu se stačí na to podívat a vidí... A ještě k tý vejšce, při posezu za volantem má řidič podle postavy nad hlavou přes půl metru nevyužitýho místa což je ona přebytečná vejška auta, jinak by ta kabina byla stejně vysoká jak T815. Daf pochopil vnitřní prostor po svym akorát na tom stropě není moc praktickýho úložnýho prostoru ale jen vzduch... Tímto končím debatu o kabině Daf a doufám v to co jsem psal výše.
mltrucker
Ještě před nějakým Phoenixem se toto pružení objevilo v Terrnu , Faceliftu . Teprve potom vznikl Phoenix ......Rozdiel medzi podvozkom terrno a phoenix je v podstate len v odpružení prednej nápravy, a to, konkrétne vzduchové pruženie, pokiaľ sa nemýlim, bolo vyvinuté na dakare, odtiaľ aplikované do vojenských verzií, a teraz do phoenixu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 56 hostů