Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

P. Gasparovic: než jsme měli své auto tak se nám na zakázkách pár kousků techniky vystřídalo, proto mám v otázce celkem jasno

tandem se zvedací nápravou do určité míry zmíněná negativa řeší, ale za vyšší pořizovací cenu a komplikovanější konstrukci náprav/y

s tím couváním máte pravdu, to jsem uvedl už na začátku, to je obrovské plus, potenciální šoféři jsou tu tři a dva vládnou jeden má problém i s tandemem :)

sepřáhnout i odpřáhnout vlek je otázka kolíku a hadic plus založení náprav, u tandemu je navíc odstavná noha a hlavně ne vždy je možnost odpřáhnout na rovině, když musíte odpřáhnout plný tandem někde na lesní cestě nebo skládce ještě v mírném svahu je to o hubu, nemluvě o tom když zapadnou oba a musíte rozpřáhnout, prvně vyprostit auto a potom samostatně vlek..., takže pro náše potřeby přívěs
ned led 24, 2016 3:08 pm

Honza B.
Příspěvky: 201
Registrován: stř kvě 27, 2009 7:40 pm
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek

pan Jamal: Od tý doby, co v Jemnici zrušily pár firem (Lesy, JZD, ACHP) je couvání v této lokalitě hodně , hodně velký problém.
ned led 24, 2016 4:24 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Couvání a nejen s vlekem je asi celorepublikovej problém,spousta "truckerů"má problém couvnout i s návěsem.
Sakra,to jsme se od motorů dostali docela daleko :wink:
ned led 24, 2016 4:40 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Jan Bastl: Co se týká vleku bez ABS,technický problém to není,jen legislativní,páč se to podle zákona nesmí...Pokud chceš starší točnový vlek,tak už ne BSS nejen kvůli ABS,ale taky stáří,dívej se minimálně na Panav 17-13 ten už ABS má a je to v podstatě modifikovaná vylepšená verze BSS,výhody tohoto vleku jsou nízká pohotovostní hmotnost cca.4,3t,jednoduchá v domácích podmínkách opravitelná kostrukce,vysoká stavba nemá problém v terénu,při sypání(pouze do stran)nemusíš otvírat/zavírat bočnice a materiál se díky spodní otevřené bočnici odsypává daleko a nezasypává kola,taky má výborně řešený držák rezervy tzv.,,vozík,,.Nevýhody:nejde sypat dozadu,věčně tečou majlery,dost často se mění popraskané listy pér a musí se hlídat šasi,sem tam popraskané svary na příčkách apod...A nebo něco novějšího např. Panav 18-13 u toho každopádně nápravy na měchách BPW nebo SAF,ten má díky silnější konstrukci poh. hmotnost 5tun,ale díky tomu mnohem víc vydrží,nekroutí se a nepraská,jde sypat dozadu.Nevýhody kromě hmotnosti hlavně při sypání do stran zavíráš/otvíráš bočnice a sypeš si pod kola(částečně to eliminuje příplatková,vzduchem ovládaná odsypová lišta)navíc se materiál zachytavá za sloupky bočnic,jak za zadní,tak středové-pokud je vlek má.Co se týká tandemu,ten má výhodu jen v couvání a lepší stabilitě při sypání dozadu,případně možnosti zvedačky,jinak je ve všem lepší točna. Naše Panavy 17-13 a 18-13:
Obrázek Obrázek Obrázek
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned led 24, 2016 10:34 pm

pavelbad
Příspěvky: 16
Registrován: ned pro 20, 2015 10:05 pm
Bydliště: Ivančice

Příspěvek

Chlapi, za kolik vám choděj e6 460 8x8. Máme ji týden, zatím jezdí pod bagrem na silnici a na skládku. Píše si průměr 47. Bude to lepší nebo horší. Podotýkám že mě čeká ještě vlek a spíš silnice.Pan majitel očekával mnohem nižší spotřebu, tak jestli je to ve mě, což budou i prémie nižší, nebo v autě. Každopádně jsem špatnej já, srdečnej zastánce tatry. Jinak jsem jezdil v renaultu. Tfuj, hrozná představa!!! :think: :naughty:
"Kde ostatní končí, tam tatra začíná."
ned čer 05, 2016 2:49 pm

Schreiber Tomas
Příspěvky: 418
Registrován: sob bře 08, 2008 11:57 am
Bydliště: Chodov u K.V.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pavelbad: Gratuluju a snad budeš spokojen.
47 buď rád...je to hodně dobrý. Já tu po silnici taky chodím kolem 46-52,ale jezdím
relativně kratkou trasu s kopci. A navíc silnici mám opravdu jen velice vzácně.
V 95% jezdím teren doplna,takže něco kolem 70l/100km.
Na podzim či z jara ve skrývce jsou i hezčí čísla 210l/100km :lol:
Ale v klidu...to najezdím tak 30-40km
Naposledy upravil(a) Schreiber Tomas dne pon čer 06, 2016 3:12 pm, celkem upraveno 1 x.
ned čer 05, 2016 8:41 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Pod 40 litrů se nedostaneš ani s 8x4 cizákem na takový to běžný ježdění od bagru 15 km na skládku, frézování apod. Na 8x8 si myslím, že vcelku fajn spotřeba, ale samozřejmě záleží kde jezdíš, jestli je to hodně na krátko tak Tě majitel může ještě plácat po zádech...
ned čer 05, 2016 11:02 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

...teď ještě za kolik jezdí doopravdy,když si píše 47 průměr...u Tatry vychází po silnici spotřeba u 8x8 téměř stejně jako u 6x6 s vlekem.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon čer 06, 2016 9:37 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: red.bill a 13 hostů