Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Martine: slušelo vám to! (tobě aji Tatře) Jan Bastl: Já myslím,že ty úvahy 50koní navíc versus spotřeba zbytečně přeceňuješ,na chrchlání pod bagrem je to úplně jedno,záleží jen na řidiči jestli bude jezdit na pohodu,nebo bude na 30ti metrech 8x řadit a u káždého kvaltu pro efekt šlápne 3x meziplyn,stejně tak s vlekem na silnici není žádný rozdíl,jestli přijede s fůrou z lomu o půl minuty dřív,zas je ta spotřeba hlavně o řidiči jestli pojede šoustkama do kopce s plynem na podlaze,nebo bude plyn jenom lechtat o půl kvaltu níž...Ty silný motory mají výhodu ve spotřebě a rychlosti hlavně v dálničním provozu,kde dáš nejvyšší kvalt a jedeš na něj pořád bez podřazování a ztráty rychlosti...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Pavel 815:
pod to co jsi uvedl bych se podepsal, vidím to stejně. Tady si lámu hlavu abych neudělal kopanec, ale ve finále bude rozhodovat pravá noha toho, co bude sedět za volantem.
Fakt, že silný agregát má své výhody v provozu typu dálnice nebo silnice s podobnými parametry je bez debat, čím víc se od toho nasazení auta vzdaluje tak se ten rozdíl stírá a jde spíš o styl jízdy, než o 50 koní nahoru dolů.
Proto bych se s ohledem na častý provoz při nevytíženém motoru a životnost hnací soustavy přikláněl k 410, pro naše potřeby.
pod to co jsi uvedl bych se podepsal, vidím to stejně. Tady si lámu hlavu abych neudělal kopanec, ale ve finále bude rozhodovat pravá noha toho, co bude sedět za volantem.
Fakt, že silný agregát má své výhody v provozu typu dálnice nebo silnice s podobnými parametry je bez debat, čím víc se od toho nasazení auta vzdaluje tak se ten rozdíl stírá a jde spíš o styl jízdy, než o 50 koní nahoru dolů.
Proto bych se s ohledem na častý provoz při nevytíženém motoru a životnost hnací soustavy přikláněl k 410, pro naše potřeby.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
pavel 815
Ty silný motory mají výhodu ve spotřebě a rychlosti hlavně v dálničním provozu,kde dáš nejvyšší kvalt a jedeš na něj pořád bez podřazování a ztráty rychlosti...
------------------------------------------
přesně tak , záleží v jakým režimu to auto jezdí a kdo s nim jezdí .... na motání okolo komína je to o ničem ( max o egu že je na boku 500+ )
pokud auto jezdí +50% samý taháky a pod , např. alpy , a pod. tak je časová i litrová úspora hodně znát .... jezdim stejnou trasu už rok ...rovina -dálnice vyzkoušel sem spagetti western 480 , mercedes mp 3 440 a ted volvo 500 vše s +- 10-12 tun, samozřejmě to není nějaký směrodatný měřítko ale ...
iveco-24,9 otáčky při 90=1450
mercedes-24,1/1320
volvo stabilně 23,4 ted v zimě 23,6/1190
podle profilu tras je třeba volit "konfiguraci auta" o tom to celý je + ten "kus" co ještě šlape na ty dva-tři pedály
jinak např . mercedes 440 ledvice -třemošná naloženo 39,90
71,2 (normálně s 30-ti cca 42-46)
daf xf 460 maďarsko stabilně do 40 tun celkový a zpět plzen 29,9-31,2
okolo komína nakl "co se vejde" 40-45
scanie 420 e3 taky tak podobně +- autobus
Ty silný motory mají výhodu ve spotřebě a rychlosti hlavně v dálničním provozu,kde dáš nejvyšší kvalt a jedeš na něj pořád bez podřazování a ztráty rychlosti...
------------------------------------------
přesně tak , záleží v jakým režimu to auto jezdí a kdo s nim jezdí .... na motání okolo komína je to o ničem ( max o egu že je na boku 500+ )
pokud auto jezdí +50% samý taháky a pod , např. alpy , a pod. tak je časová i litrová úspora hodně znát .... jezdim stejnou trasu už rok ...rovina -dálnice vyzkoušel sem spagetti western 480 , mercedes mp 3 440 a ted volvo 500 vše s +- 10-12 tun, samozřejmě to není nějaký směrodatný měřítko ale ...
iveco-24,9 otáčky při 90=1450
mercedes-24,1/1320
volvo stabilně 23,4 ted v zimě 23,6/1190
podle profilu tras je třeba volit "konfiguraci auta" o tom to celý je + ten "kus" co ještě šlape na ty dva-tři pedály
jinak např . mercedes 440 ledvice -třemošná naloženo 39,90
71,2 (normálně s 30-ti cca 42-46)
daf xf 460 maďarsko stabilně do 40 tun celkový a zpět plzen 29,9-31,2
okolo komína nakl "co se vejde" 40-45
scanie 420 e3 taky tak podobně +- autobus
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Ještě ke korbě,Mlčoch umí aji klasiku zavírání čela ve sloupkách,je to jen o domluvě...chtěl jsem ti to ukázat na naší T2jce,ale zjišťuju,že nemám žádný pořádný fotky,ty co máme na Terrnech,mají zavírání uprostřed-to má výhodu hlavně při vybírání bagrem z korby,že se ti čelo neprohne,jinak jak říkáš klasika v rozích je lepší...Pokud nesypeš na pravou stranu,nech si ji udělat napevno čili S2 a mezi podlahu a pravou bočnici nech navařit šikmo plech(zkosit roh)kvůli lepení materiálu... T2
S2 S3 Porges
S2 S3 Porges
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Na specifikaci korby, kterou poptávám, zatím zareagoval jen Porgest, mám poptané ještě další dva. Dno naší korby připomíná po letech spíš plástev od bonboniéry, tak bych volil 5ku hardox na dno a 4 konstrukční 11 523. Pravý bok potřebujeme čas od času taky otevřít, ale bude v celku, otevíratelný pouze kolem spodních pantů dolů, aby šly naložit palety.
Dost mi vadí cena, mám tu nabídky na standart Mlčoch, cca 370 tis, bez hardoxu. U Pardubic je zámečnická dílna, kde svařují korby T1 až EUR II, tzn. přesně to co poptávám, a i s hardoxovým dnem jsou 180tis i s lakem, jediné co neumí je atest od M. Dopravy. . .
Prostě cenově půlka!!!! A z fotek to vypadá fakt slušne
Dost mi vadí cena, mám tu nabídky na standart Mlčoch, cca 370 tis, bez hardoxu. U Pardubic je zámečnická dílna, kde svařují korby T1 až EUR II, tzn. přesně to co poptávám, a i s hardoxovým dnem jsou 180tis i s lakem, jediné co neumí je atest od M. Dopravy. . .
Prostě cenově půlka!!!! A z fotek to vypadá fakt slušne
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Jan Bastl
Mám phoenixe verzi traktor 4x4, omezovač na 70 km/h, silniční pneu, vepředu balony. Na trase Žamberk-Litovel a zpět přez Moravskou Třebovou jsem jezdil kolem 43-45 l/100 km (v neděli bez provozu a bez spěchu pod 42). Tam prázdný, zpět okolo 42 celková. Na cukačkách kolem podniku např. s cisternou s digestátem na pole k aplikátoru to pápne kolem 50, max 55l. Profil trasy dost složítý, samá křižovatka, prudké kopce, polní cesty. Hlavně pozor na převod v sestupu. Mě to při 70km/h točí 1200 ot, ostatní auta 1400 a hlavně na delší cestě je to znát
Mám phoenixe verzi traktor 4x4, omezovač na 70 km/h, silniční pneu, vepředu balony. Na trase Žamberk-Litovel a zpět přez Moravskou Třebovou jsem jezdil kolem 43-45 l/100 km (v neděli bez provozu a bez spěchu pod 42). Tam prázdný, zpět okolo 42 celková. Na cukačkách kolem podniku např. s cisternou s digestátem na pole k aplikátoru to pápne kolem 50, max 55l. Profil trasy dost složítý, samá křižovatka, prudké kopce, polní cesty. Hlavně pozor na převod v sestupu. Mě to při 70km/h točí 1200 ot, ostatní auta 1400 a hlavně na delší cestě je to znát
Ivan Hofman :http://www.sbazar.cz/meganservis/detail ... odam-korbu
Venca R: to je v naftě slušný výsledek, sestup bude dvoustupňový( 1,43 terén a 0,98 silnice), vy máte asi střední tipuji, poměr 1,28 tuším
S tím motorem jsem to nakonec rozlouskl tak, že objednám motor 410 a k němu převodovku z 460tky, je stějně odstupňovaná ale dimenzovaná na větší kroutící moment, je to za příplatek cca 5 tis, do budoucna nebudu omezen, kdybych potřeboval pár koní "přifouknout".
Pavel 815: na fotce jsi i s vlekem, máš na něm ABS ?
Venca R: to je v naftě slušný výsledek, sestup bude dvoustupňový( 1,43 terén a 0,98 silnice), vy máte asi střední tipuji, poměr 1,28 tuším
S tím motorem jsem to nakonec rozlouskl tak, že objednám motor 410 a k němu převodovku z 460tky, je stějně odstupňovaná ale dimenzovaná na větší kroutící moment, je to za příplatek cca 5 tis, do budoucna nebudu omezen, kdybych potřeboval pár koní "přifouknout".
Pavel 815: na fotce jsi i s vlekem, máš na něm ABS ?
Jan Bastl: firmu od Pardubic neznám,takže nemůžu hodnotit,ale bacha na levné korby,všechno je to o materiálech...My jsme se takhle vydrbali s korbou na druhé T2,vypadala krásně,když byla nová,dneska jsme z ní nešťastní,podlaha zprohýbaná,bočnice a čelo prohnuté,prodřené,držáky a panty vytrhané..
Proto jsme na druhou T2 dali od Mlčocha.Na podlaze nešetři,dej 6tku Hardox.Ty fotky jsou staršího data z mého archívu,ten vlek už nemáme,jenom korbu z něj na jiném podvozku,Já tahám PS3-24 s EBS:
Proč se ptáš na ABS?
Proto jsme na druhou T2 dali od Mlčocha.Na podlaze nešetři,dej 6tku Hardox.Ty fotky jsou staršího data z mého archívu,ten vlek už nemáme,jenom korbu z něj na jiném podvozku,Já tahám PS3-24 s EBS:
Proč se ptáš na ABS?
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
S tou korbou samozřejmě budu ještě nějaký čas hledat a porovnávat, jak píšeš, je nesmysl ušetřit a v budoucnu řešit praskliny a deformace.
Mám v plánu pořídit starší dvouosý BSS, zatím nejsem moc v obraze ohledně konkr. typu, vyrábělo se několik druhů, potřebuju s co nejkratším rozvorem, kvůli manévrování a s nosností 12-15 tun. Na ABS se ptám, protože dvouosák z fotky bude asi staršího data výroby, tedy bez ABS a TERRNo s ABS, jak to šlo dohromady?
Když vidím ten nový vlek na 3 osách rozumím těm koním nahoru:)
Mám v plánu pořídit starší dvouosý BSS, zatím nejsem moc v obraze ohledně konkr. typu, vyrábělo se několik druhů, potřebuju s co nejkratším rozvorem, kvůli manévrování a s nosností 12-15 tun. Na ABS se ptám, protože dvouosák z fotky bude asi staršího data výroby, tedy bez ABS a TERRNo s ABS, jak to šlo dohromady?
Když vidím ten nový vlek na 3 osách rozumím těm koním nahoru:)
TeSi: ze zkušenosti preferuji přívěs, tím couváním a dotěžením auta v zimě pro nás výhody tandemu začínají i končí,za mě negativa: větší opotřebení pneu, o něco málo, ale je náročnější na tah, hlavně v zatáčkách, pokud jsou silnice sjízdné je dotížení auta akorát k horšímu, a to hlavní: zkus odpřáhnout tandem a přívěs, o plném ani nemluvím.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Jan Bastl
Len taky dotaz, teda tri:
1.Nebol by ti lepsi tandem,ktory ma prednu napravu zvedaciu takze to po prazdne tahas po jednej osi??
2.Pises ze sa ti na tom bude striedat kde kto, kolko ludi vie cuvat s kalsickym tocnicovim vlekom??
3.Rozpriahal som nalozeny vlek aj nalozeny tandem,ziadny rozdiel v tom nevidim, mozes to prosim trochu vysvetlit??
Len taky dotaz, teda tri:
1.Nebol by ti lepsi tandem,ktory ma prednu napravu zvedaciu takze to po prazdne tahas po jednej osi??
2.Pises ze sa ti na tom bude striedat kde kto, kolko ludi vie cuvat s kalsickym tocnicovim vlekom??
3.Rozpriahal som nalozeny vlek aj nalozeny tandem,ziadny rozdiel v tom nevidim, mozes to prosim trochu vysvetlit??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: msifa a 43 hostů