Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Honzo všeobecně platí že čím silnější motor tím menší spotřeba , ale pouze za předpokladu že v tom sedí někdo kdo má mozek, pokud bude pod bagrem a u hrušky ho bude nakládat a u jabloně sypat, a on na 300m vyzkouší všechny kvalty tak mu nebude stačit nádrž, pokud bude jezdit rozumně ušetříš :lol:
úte led 19, 2016 9:24 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Marťas na dobrou spotřebu stačilo aji cca. 214PS...(myslím kolem komína,na nadměrech nevím,to bys musel říct Ty... :lol: :lol: )
Obrázek
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
úte led 19, 2016 10:05 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Jan Bastl: co korba,do čeho půjdeš?
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
úte led 19, 2016 10:25 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Korbu bych rád systém stará dobrá 815 T1 S3, tzn. háčky na zajištění čela ve sloupcích, ne uprostřed, levá bočnice bude dělená tak i starý způsob zavírání, tzn.: čep přes páku, všechno schované ve sloupku, z výrobců to zatím uměl nabídnou jen Porgest, máš nějaký typ?

Ještě k motoru, leží mi to v hlavě a nejsem si moc jistý. Na autě se řidiči střídají nebude mít pána, ráno jsem chvilku pozoroval průměrný styl jízdy dnešního šoféra, nechtěl bych vidět spotřebu s 460 koňma :), kluk 25 let, myslím,že netřeba dál rozvádět
410tka má oproti výkonové rezervě zase "bonus" menšího kroutáku, kdy se rozjíždí na nížší kvalt a to dělá dobře spojce, prostě nevím,
kdybych na tom jezdil sám tak nepřemýšlím, ale vím jak to chodí...
stř led 20, 2016 11:51 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Porgest je v pohodě,jednu máme na Terrnu.Taky jsme spokojení s korbama od Mlčocha,ty máme 3ks s podélně dělenýma bočnicema.S tím motorem Ti neporadím,to je na tobě...Střídání řidičů na autě je naprd,bohužel se tomu nedá vyhnout...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
stř led 20, 2016 9:15 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

u mlčocha mi vadí ty háčky uprostřed čela, když mrzne tak se na to lepí hlína, často se poškodí při sklápění kusů betonu nebo balvanů, zavírání na přesky bych zkousnul, ale staré provedení mi přijde blbuvzdornější.

U výkonu motoru je pro mě hlavní problém v tom, že to nemůžu nikde vyzkoušet, kdyby mi půjčili na den obě varianty tak večer umím říct co mi pro moje potřeby bude vyhovovat víc, takhle loudím rozum z lidí okolo a každý ti řekne něco jiného, často i pravý opak, pak se v tom orientuj.

Hlavním kriteriem je u mě spotřeba, osobně si myslím,že 410tka by měla být úspornější na popojíždění pod bagrem a při jízdě bez vleku( to u nás zatím převládá), ve chvíli kdy připojím podvalník nebo vlek a budu se chtít rychlostně vyrovnat 460ce tak na naftě budu hůř, když pojedu s ohledem na možnosti motoru tak bych to měl jet za stejnou naftu, jen o fous pomaleji, takovou zkušenost s ostatní technikou mám já, ale na druhou stranu tu nemáme ani jeden motor řízený elektronicky, všechno jsou to zatím mechaniky... takže tápu....

Vedle projede naloženej kladák s 360 konma, osmikolu se 400 tak se utvrdím v tom, že 410 je pro nás to pravý, za chvíli potkám dvounápravovou solničku se 410 a už si tak jistej nejsem...
Víc mě tam sedí ten slabší, přece kupuju auto do terénu a tam to rozhodně není výkonu, provozovat Tatru na silnici s vlekem samozřejmě jde, ale oproti třeba 6x4 tatra pojede dráž sama o sobě, vzhledem k těžším podvozku a ztrátách v převodech. Provoz bez vleku u nás na najeté MTH bude určitě v převaze, když potáhnu vlek tak na otočku 15 -25 km po silničkách, které tu mají bežně 5,5 metru šířky a tam to na závodění rozhodně není, největší starost máš s tím, kde se vyhneš s autobusem, nevim jestli by jsme tu rezervu výkonu v takovém provozu využili
Na druhou stranu na trase z lomu do lesa, kam hodně navážíme, je to na 20 kilometrech převýšení o 200 metrů tam by ty koně navíc měly smysl...
čtv led 21, 2016 10:51 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

pavel 815

Pavle tahle Tratra ...soudruzi novátoři mi za to dali 6 os cometo a jeď ..parogenerátor 56 tun do katowic přes náchod ....

Obrázek

320 poníků za 10 tis km co sem to cometo tahal ....bylo po gumách :D na hlavách věčně 200+ do tý doby nekápla ..... pak ten olej snad prosakoval i blokem :roll: tejden sem jí dělal do stavu " bezolejnatého" když mi dali toho zrembíka potom .....osobně neznám člověka , kterej "radši" vezme slabší motor ...výkonu nikdy není nazbyt a pokud je rozdíl ceny 00 něco není co řešit ,specielně pacard 460 a 510 už takovej rozdíl není ..... jsou to divný motory ..taková jalovina, mě to srdci nějak nepřirostlo, i když problém s tim žádnej za těch několik desítek tisíc :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
čtv led 21, 2016 11:56 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Za mně 410 do sola stačí a vlek 27 t v pohodě utáhne. Když se koukneš do němec tak by do této konfigurace dali 360 . Safky maj v soupravě tgs s 390 a pohoda.čím větší krouťák tím budou trpět hnací komponenty. Z mého pohledu auta s motory okolo 400 k nebyl problém najezd 1 mega bez go převodovky. Jo a řidič bude chtít 500 to je jasný :lol: ,jak si psal, tuhle jsem potkal lesáka scanča 380 a bylo to 3 os auto a 3 os vlek , kde na to sehnal šovce :lol:
čtv led 21, 2016 2:43 pm

tomas 148
Příspěvky: 321
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Příspěvek

A co mx11?Mě by hlavně zajímalo,jak bude dlouho fungovat e6 třeba na kanalizaci.Když auto nevyjede z dědiny třeba několik měsíců a s dvackou nafty na šichtu.
čtv led 21, 2016 6:31 pm

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Přidám svůj názor. Mám tahač 6x2 xf 105 e5 se 460 koňmi a s celkovou 48 tun ve sklopce jezdím u nás po vysočině (kousek od tebe) za cca 48 l/100km . Je to moje třetí auto s tímto motorem a osobně bych v tvojim případě šel touhle cestou.
Naposledy upravil(a) Makec dne čtv led 21, 2016 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.
čtv led 21, 2016 7:44 pm

Venca R
Příspěvky: 1975
Registrován: stř bře 02, 2011 12:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Jezdim s Phoenixem 4x4 tahač s 410 a výkon mě nijak netrapi. Závodit nepotřebuji a mohelnicak vytahnu jako všichni ostatni
čtv led 21, 2016 7:45 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Tomáš 148:
Právě to poklapávání je do budoucna problém, filtr o sobě bude dávat vědět, ale jak dramaticky, to ukáže zase až provoz, pokud se s tím budou řidiči setkávat častěji, nebude to mít jiné následky, než vyoperované filtry částic, zacpané EGR a spoustu dalších vylepšováků :D

U silniček je jasný favorit 460, ale ať se přikloním na jednu nebo druhou stranu tak to bez vyzkoušení bude pořád loterie :(
Škoda, že se nenajde nikdo kdo sedlal oba typy.
čtv led 21, 2016 7:53 pm

tomas 148
Příspěvky: 321
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Příspěvek

Ono kuchání DPF už bude docela problém.Jak vůbec funguje regenerace filtru u MX motorů?
čtv led 21, 2016 8:10 pm

Jan Bastl
Příspěvky: 35
Registrován: sob pro 26, 2015 9:19 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Venca R:
jezdíš jen silnici, jakou tonáž vozíš, s jakou průměrnou spotřebou?
čtv led 21, 2016 8:30 pm

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Máme jednu e6 460 a ta jezdi ve sklopce po Evropě. Zatím ani jeden problém a najeto cca 160 tis a filtr ukazuje zaneseni skoro nic na procenta cca 8-10 %
čtv led 21, 2016 8:46 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů