Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Dobrý deň
Som vo svete tatroviek nováčik. Mám vo výhlade 813-tku z nemecka. Je to rovnaký podvozok ako tá parádna hasičská z horných obrázkov len na zadných nápravách to má mechy. Rád by som sa opýtal:

Má to vačší rozvor medzi 2-3 nápravou ako vojenská 813?
Je technickymožné vymeniť kabínu za 7miestnu?
Je možné dovybaviť nápravy centrálnym dofukovaním?
Predpokladám že má tak isto kolesové redukcie.
Má rovnké prevody ako vojenská alebo je rýchlejšia?

Ďakujem za vaše odpovede.
Pekný večer
Fero
úte kvě 17, 2016 7:35 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Má to vačší rozvor medzi 2-3 nápravou ako vojenská 813?

Má a to výrazně, má to i jiné rozvory náprav.

Je technickymožné vymeniť kabínu za 7miestnu?


Technicky ano

Je možné dovybaviť nápravy centrálnym dofukovaním?

Musel bys vym,ěnit kompletně celé nápravy i s diferáky, je to úplně jiné.

Predpokladám že má tak isto kolesové redukcie.

Nemá, nápravy jsou jiné

Má rovnké prevody ako vojenská alebo je rýchlejšia?

Jak která...
úte kvě 17, 2016 10:06 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Ďakujem za odpovede.
Rád by som ju doniesol na slovensko a dal troška do poriadku. Zatiaľ je v nemecku.
Zopár fotiek.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
stř kvě 18, 2016 6:42 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Zdravím
Ešte k tým prevodom. Je možné zmeniť celkový prevod v prídavnej prevodovke? Neviem ako sa volá na tomto type či zostupná alebo dáko ináč.
Auto bude jazdiť len s obytnou búdou tak by to mohlo chodiť rýchlejšie aj keď viac ako 90 km/h od toho neočakávam. Asi by to bolo aj nebezpečné.
Ďakujem cafte
stř kvě 18, 2016 6:46 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Ale tohle není civilní podvozek, tohle je čistokrevnej voják. Původně asi ponton. Akorát má zjevně vykuchaný dofuky.
čtv kvě 19, 2016 12:22 am

česan
Příspěvky: 645
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..s převodama tady u toho asi moc nevymyslíš...jedině udělat přírubu na sestup a kardanem se spojit s uplně jinou převodovkou (zf 16 třeba) a možná i jiným motorem....protože ono 90 s tím to jezdit je zaprvý...nadlimitní na sílu motoru....a zadruhé..brzdy..řízení..atd...
..potom taky jestli by u vás na stk nepindali na typ motoru. ...převodovku bys tedy při dobrý vůli schoval lod nástavbou....
..jinak fandím každemu takkvému projektu/nápadu....
čtv kvě 19, 2016 8:54 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

No hlavně teda při 90ti chudinky ty reduktorový nápravy, na to prostě tehdy nebyly stavený...
čtv kvě 19, 2016 9:26 am

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Mal som na mysli 90 km/h ako max. Respektive znížiť otáčky pri rýchlosti 75 max 80 km/h verim že by sa tým znížila spotreba a hluk motora. U mňa nič ťažké nepovezie ani nepotiahne. Je mi jasné že to auto nebolo stavané na 90 a viac.
Aha Hynku ja som myslel že to je pôvodne sklápač alebo valník. Som nevedel že na vojakoch boly mechy alebo sú dorobené.
Keď vravíš že vykuchané dofuky tak tým myslíš že len disky to má iné a nápravy sú z redukciami a dofukmi či?
S tou zostupnou prevodovkou som mal namysli zmenu prevodov vo vnútri prevodovky. Možno je to blbosť lebo neviem ako to v nej vyzerá vo vnútri resp použiť z inej tatry s rýchlejším prevodom.
Len rozmýšlam nahlas a moje nápady sú nereálne. Snažím sa preniknúť do problematiky T813.
Ďakujem za informácie.
čtv kvě 19, 2016 10:42 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Je to nějakej totální bastard, T813 8x8 neměla měchy nikdy.
čtv kvě 19, 2016 5:50 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

To nieje moc dobré, lebo nieje jasné ako je to spravené a z čoho sú tie mechy. Počas opravy by to mohol byť problém. Myslíš že je to dobrá kúpa? Pre mňa je zaujímavý ten dlhchší rám lebo tam chcem dať 7 miestu kabínu a ubytovanie pre celú rodinu (5 osôb). Myslíš že za 7500 € s dph je to rozumná cena?
Diki za názory
čtv kvě 19, 2016 6:46 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Pořádně to nafoť včetně těch měchů a hoď to sem :lol:
čtv kvě 19, 2016 7:41 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Ano určite sa na nu chcem isť pozrieť len z Prešova je to kus ďalej tak to musím dáko vymyslieť a najlepšie spojiť s dákou cestou. Nafotím a zavesím. Ďakuejm za všetky názory a ak by niekoho niečo napadlo tak dajte vedieť.
čtv kvě 19, 2016 8:35 pm

česan
Příspěvky: 645
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..fero počuvaj....je to zaujimave vozidlo...ale ja ti nevim. ...a to su vrták jak dobytek....asi bych se na to vysral....radši bych pásl po 815ctce...TP 8x8....velká bouda...přepravní rychlost už trochu konspiruje s dnešním masakr provozem...motor odost odolnější než 813ctka...díly dražší. .ale zase jich je dost..načež do 813 sice pasuje hodně věcí ze 148mi..ale spousty..podvozkovejch komponentů je originál....
..timto ti nechcu do teho.kecat....ale jestli 813 ctku tak ji ber takovou jaká je ..nemá cenu predělávat to nějak konstrukčně zásadně
...k tym sestupným převodovkám....tam se defakto nic vyměnit..nebo prohodit nedá z jinýho typu tatry aby to jelo rychlejc...ano byli jiný typy 813ctek a některý i jezdili svižně tak jak ty potřebuješ ale to byla 4x4 tahač návěsů. ..ze kterýho zaprvý nic do tohodle nepasuje....(převodovky)..a zadruhý ho neseženeš...
čtv kvě 19, 2016 10:13 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Česan asi máš pravdu. S tou prevodovkou resp. zmenou rýchlosti som to zavrhol. Nemám predstavu či prehodenie búdy za väčšiu je zložité či nie. Nevýhoda, že by som dáku musel zohnať resp. celé auto (najlepšie pred smrťou). Nemám veľa peňazí našetrených a toto by som kúpil ako dlhodobý projekt.
Ďalšia možnosť je počkať (našetriť) a kúpiť niečo vhodnejšie...trebárs 815 8x8.
Diki za názor dávate mi nové možnosti o ktorých stojí za to uvažovať.
pát kvě 20, 2016 9:11 am

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Chlapík píše, že je to civil a mechy sú originál. (Moc mu to neverím). Má to historické značky.
Asi to nieje otázka do tohto fóra ..... Neviete ako je to z mýtom na hystorických vozidlách?
Ďakujem
ned kvě 22, 2016 7:03 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů