Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
I kabina Terrno/T815 vydrží strašně moc například v porovnání s MANem nebo Mercedesem, mám celkem slušnou galerii nehod hasičských vozidel a tatrovácké boudy s co obdobných nehod vylezou zpravidla mnohem lépe... Viz třeba SDH Chodov nebo HZS Mělník. zejména mělničáci kdyby seděli v mercedesu, tak jsou mrtví všichni i když i tak došlok velmi vážným zraněním. Měl jsem možnost v rámci výcviku i některé kabiny kamionů pomocí hydraulického vyprošťovacího zařízení rozstříhat a musím říct, že konstruktéři T815 na konci šedesátých leto odvedli opravdu dobrou práci, protože odolnost je mnohem větší než třeba Premium nebo i Scania 4. generace, což mě osobně velmi překvapilo...
EDIT: Samozřejmě kabina sedmičky je úplně jinde než T815, o několik tříd výš co se odolnosti týká...
EDIT: Samozřejmě kabina sedmičky je úplně jinde než T815, o několik tříd výš co se odolnosti týká...
Arktik: nic ve zlém chlape, máš určitě odježděno mraky kilometrů bez nehody a doufám, že těch jich ještě hodně čeká. ALE ono je něco trochu jiného jezdit pod majákama, když spěcháš pomoct lidem v ohrožení života a něco jiného je jezdit po širých pláních Ukrajiny a točit fůry v klidu jednu za druhou. Tím to nechci nějak znevažovat, nemyslím to zle, vážím si každého dobrého šoféra, ale je to prostě obrovský rozdíl, Hynek mi to možná potvrdí. To, že se má jezdit s rozumem a to i pod majákama je samozřejmě pravda. A když uvážím kolik se asi věnovalo vývoji T 815-7 a jaké je její určení, tak to, že kabina odletěla 20 m daleko a zůstala relativně v pořádku, určitě nebyla náhoda. Já osobně v tom vidím snahu konstruktérů o maximální možnou ochranu posádky v případě jakéhokoliv incidentu. A pokud je to tak, tak odvedli sakra dobrou práci.
3 x K: Když vidím, tak jedu ... Kam nevidím, tam se nehrnu ... a Kam se nevejdu tam se necpu ...
Nejkrásnější pohled na svět je přes čumák T 138/148 ...
Nejkrásnější pohled na svět je přes čumák T 138/148 ...
cas 32:
Tak ja uz jsem starej a proto uz tak te moderni technologii vyroby a konstrukce vozidel asi nerozumim.
Ja jenom podle tech fotek jak jsem to videl jsem posoudil ze se prakticky jedna o technologickou cestu nekde v poli prijezd na tu nejakou skladku kterou jeli hasit. Takze na takove ceste uz ten provoz nejak neni, a dle toho uz se ten ridic i prispusobuje.
No, nevim. Ja jezdil s hasicskou T 148 na Mimoni, Hradcany, Doksy a podobne v tom kraji hasil jsem lesy. Tak trosicku te hasicske prace jsem zazil! No nejsem hasic! nebo jsem? Nejsem, jsem nejsem jsem slovem ja uz ted jenom hasim poradnou zizen! Tak to ber s rezervou!
Tak ja uz jsem starej a proto uz tak te moderni technologii vyroby a konstrukce vozidel asi nerozumim.
Ja jenom podle tech fotek jak jsem to videl jsem posoudil ze se prakticky jedna o technologickou cestu nekde v poli prijezd na tu nejakou skladku kterou jeli hasit. Takze na takove ceste uz ten provoz nejak neni, a dle toho uz se ten ridic i prispusobuje.
No, nevim. Ja jezdil s hasicskou T 148 na Mimoni, Hradcany, Doksy a podobne v tom kraji hasil jsem lesy. Tak trosicku te hasicske prace jsem zazil! No nejsem hasic! nebo jsem? Nejsem, jsem nejsem jsem slovem ja uz ted jenom hasim poradnou zizen! Tak to ber s rezervou!
Tak tato kabina primárně vznikla pro armádu a to že se utrhne je dáno mj. i požadavkem na přežití posádky při najetí na minu - prostě to tu boudu odhodí, namísto aby jí to roztrhalo. Čili tady došlo k něčemu následky podobnému.
Co se týká spěchání k zásahu, vždycky se snažím jezdit s rozumem, neb za ten průser to nestojí. Naštěstí máme u nás na stanici normální velitele, kteří nám naopak řeknou "v klidu, nám nehoří". Důležitý je dojet. Ale samozřejmě člověk jede úplně jinak než když veze rohlíky, to je jasný. Ale opatrnosti a předvídavosti musíme mít naopak několikanásobně víc než při normálních jízdách - lidi na přechodech, jízda na červenou atd. - tam člověk stejně skoro zastaví pokud si fakt není jist... A jist si bohuže nemůžeš být nikdy
Co se týká spěchání k zásahu, vždycky se snažím jezdit s rozumem, neb za ten průser to nestojí. Naštěstí máme u nás na stanici normální velitele, kteří nám naopak řeknou "v klidu, nám nehoří". Důležitý je dojet. Ale samozřejmě člověk jede úplně jinak než když veze rohlíky, to je jasný. Ale opatrnosti a předvídavosti musíme mít naopak několikanásobně víc než při normálních jízdách - lidi na přechodech, jízda na červenou atd. - tam člověk stejně skoro zastaví pokud si fakt není jist... A jist si bohuže nemůžeš být nikdy
Hynku a Mirku.
Urcite mne date za pravdu, ze ten ridic proste nema dostatek skusenosti v rizeni vozidla a tak nedovedl odhadnout jeho moznosti.
Proto to tak dopadlo.
Pravidlo spechej pomalu plati jak tady u nas na vychode tak i tam u nas v CR a na Slovensku.
A kdyz je nekdo profesionalni ridic tak asi profesionalne ovlada pridelene vozidlo to znamena ze ovlada jeho jozdne vlastnosti.
Co tady u te nehody alespon podle tech fotek ja to odhadnul na ucelovou komunikaci ktera neni nejak udrzovana, jsou v ni vyjete koleje, a tak na takove komunikaci kdyz clovek jede jako blazen to jinak ani dopadnout nemohlo.
A honit se pro par sekund nic neda a moc toho uz i tak nezachrani.
Hlavne ze se tem hasicum nic vazneho nestalo, tech par skrabancu to se zahoji, a pro toho ridice to bude do budoucna ponaucenim.
Urcite mne date za pravdu, ze ten ridic proste nema dostatek skusenosti v rizeni vozidla a tak nedovedl odhadnout jeho moznosti.
Proto to tak dopadlo.
Pravidlo spechej pomalu plati jak tady u nas na vychode tak i tam u nas v CR a na Slovensku.
A kdyz je nekdo profesionalni ridic tak asi profesionalne ovlada pridelene vozidlo to znamena ze ovlada jeho jozdne vlastnosti.
Co tady u te nehody alespon podle tech fotek ja to odhadnul na ucelovou komunikaci ktera neni nejak udrzovana, jsou v ni vyjete koleje, a tak na takove komunikaci kdyz clovek jede jako blazen to jinak ani dopadnout nemohlo.
A honit se pro par sekund nic neda a moc toho uz i tak nezachrani.
Hlavne ze se tem hasicum nic vazneho nestalo, tech par skrabancu to se zahoji, a pro toho ridice to bude do budoucna ponaucenim.
Tak nemyslel jsem žádný záchranný modul, myslel jsem spíš pevnostní konstrukci kabiny - je mnohem odolnější než čepy a tak prostě nevydržely ty čepy zatímco bouda ano...
Co se týká rychlosti - podle mě (ale je to můj čistě soukromý dojem) jel neadekvátně tomu jak ta silnice vypadá. Co jsem pak zjistil mimo, tak si ho ty škarpy přehodily 3x než se to zastavilo a urvala se bouda...
Co se týká rychlosti - podle mě (ale je to můj čistě soukromý dojem) jel neadekvátně tomu jak ta silnice vypadá. Co jsem pak zjistil mimo, tak si ho ty škarpy přehodily 3x než se to zastavilo a urvala se bouda...
Hynku já to napsal s nadsázkou, ad nehoda, na technickou závadu to asi nejde a tudíž je chyba mezi sedačkou a volantem. Prostě...stalo se, hlavní je, že kluci jsou OK. Plechy se opraví , zas to auto pojede a asi pojedou pomaleji na takové komunikaci.
ono se nadarmo neříká - Je špatné, když se ze zachránce stane zachraňovaný.
ono se nadarmo neříká - Je špatné, když se ze zachránce stane zachraňovaný.
Naposledy upravil(a) miky dne čtv kvě 14, 2015 3:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mint a 30 hostů