Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Piston T815 - Píst T815
Dear Truck Forum,
please excuse me for writing in Englisch, I’m from Germany and my Czech is very poor. In the moment I have a question regarding the pistons of 815 engines. Maybe a short introduction: I bought myself a Tatra 815 “Diamoil” 4x4, it’s an impressive and amazing machine, but it’s also old and has some problems. One is, that there was a strange knocking on one cylinder. When I opened it, if found out that the piston is totally destroyed: (Pic 1)
Now I want to buy a new piston and a new cylinder but all pistons I can find for 815 look different than the original one. The original pistons outside is plain cylindrical with three piston rings, no millings, no special coating. Here a picture of a not destroyed original piston: (Pic 2)
But when I visit the spare parts dealer in Prague, all pistons look like this one: Identical height and diameter, same size of piston pin, but dark/black coating on the side and four millings/grooves to the 3rd ring. The dealer says this is the right piston for EUR0 with turbo even if it looks different to the original one.
https://www.ksmotorshop.com/tmp/150x100 ... 33960A.jpg
http://img.diytrade.com/cdimg/929885/91 ... piston.jpg
Is he right? Is this the correct spare part for “Diamoil” T3A-930-60 turbo? Did Tatra change the style of piston for the old engines?
Maybe someone has experience with this and can help me please? I don’t want to damage the engine by putting a wrong piston.
Thank you very much,
Felix
Google Translate:
Vážený Truck Forum,
Prosím, omluvte mě pro psaní v Englisch, jsem z Německa a moje čeština je velmi špatná. Ve chvíli, mám dotaz ohledně písty 815 motorů. Možná krátký úvod: Koupil jsem sám sobě Tatra 815 "Diamoil" 4x4, je to impozantní a úžasné stroje, ale je to také starý a má nějaké problémy. Jedním z nich je, že došlo k podivné klepání na jedné lahvi. Když jsem ji otevřel, pokud zjistil, že píst je zcela zničen: (Pic 1)
Teď chci koupit nový píst a nový válec, ale všechny písty najdu za 815 vypadat jinak než původní. Původní písty Vnější strana je hladká válcovitá se třemi pístních kroužků, žádné frézování, žádná speciální povrchovou úpravou. Zde obraz není zničena původní pístu: (Pic 2)
Ale když jsem navštívit prodejce náhradních dílů v Praze, všechny písty vypadat jako tento: identické výšku a průměr, stejnou velikost pístní čep, ale tmavý / černý povlak na boku a čtyři Millings / drážek do 3. kruhu. Dealer říká, že toto je ta správná píst pro EUR0 s turbo, i když to vypadá odlišná od původní.
https://www.ksmotorshop.com/tmp/150x100 ... 33960A.jpg
http://img.diytrade.com/cdimg/929885/91 ... piston.jpg
Má pravdu? Je to správný náhradní díl pro "Diamoil" T3A-930-60 turbo? Věděli Tatra změnit styl pístu pro staré motory?
Možná, že někdo má zkušenosti s tímto a mi může pomoci, prosím? Nechci, aby poškození motoru tím, že špatný píst.
Děkuji mnohokrát,
Felix
please excuse me for writing in Englisch, I’m from Germany and my Czech is very poor. In the moment I have a question regarding the pistons of 815 engines. Maybe a short introduction: I bought myself a Tatra 815 “Diamoil” 4x4, it’s an impressive and amazing machine, but it’s also old and has some problems. One is, that there was a strange knocking on one cylinder. When I opened it, if found out that the piston is totally destroyed: (Pic 1)
Now I want to buy a new piston and a new cylinder but all pistons I can find for 815 look different than the original one. The original pistons outside is plain cylindrical with three piston rings, no millings, no special coating. Here a picture of a not destroyed original piston: (Pic 2)
But when I visit the spare parts dealer in Prague, all pistons look like this one: Identical height and diameter, same size of piston pin, but dark/black coating on the side and four millings/grooves to the 3rd ring. The dealer says this is the right piston for EUR0 with turbo even if it looks different to the original one.
https://www.ksmotorshop.com/tmp/150x100 ... 33960A.jpg
http://img.diytrade.com/cdimg/929885/91 ... piston.jpg
Is he right? Is this the correct spare part for “Diamoil” T3A-930-60 turbo? Did Tatra change the style of piston for the old engines?
Maybe someone has experience with this and can help me please? I don’t want to damage the engine by putting a wrong piston.
Thank you very much,
Felix
Google Translate:
Vážený Truck Forum,
Prosím, omluvte mě pro psaní v Englisch, jsem z Německa a moje čeština je velmi špatná. Ve chvíli, mám dotaz ohledně písty 815 motorů. Možná krátký úvod: Koupil jsem sám sobě Tatra 815 "Diamoil" 4x4, je to impozantní a úžasné stroje, ale je to také starý a má nějaké problémy. Jedním z nich je, že došlo k podivné klepání na jedné lahvi. Když jsem ji otevřel, pokud zjistil, že píst je zcela zničen: (Pic 1)
Teď chci koupit nový píst a nový válec, ale všechny písty najdu za 815 vypadat jinak než původní. Původní písty Vnější strana je hladká válcovitá se třemi pístních kroužků, žádné frézování, žádná speciální povrchovou úpravou. Zde obraz není zničena původní pístu: (Pic 2)
Ale když jsem navštívit prodejce náhradních dílů v Praze, všechny písty vypadat jako tento: identické výšku a průměr, stejnou velikost pístní čep, ale tmavý / černý povlak na boku a čtyři Millings / drážek do 3. kruhu. Dealer říká, že toto je ta správná píst pro EUR0 s turbo, i když to vypadá odlišná od původní.
https://www.ksmotorshop.com/tmp/150x100 ... 33960A.jpg
http://img.diytrade.com/cdimg/929885/91 ... piston.jpg
Má pravdu? Je to správný náhradní díl pro "Diamoil" T3A-930-60 turbo? Věděli Tatra změnit styl pístu pro staré motory?
Možná, že někdo má zkušenosti s tímto a mi může pomoci, prosím? Nechci, aby poškození motoru tím, že špatný píst.
Děkuji mnohokrát,
Felix
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Hello,
the bottom of the piston shows number 01-92 and 12026, see also the picture attached. So I guess it's an Almet piston type 12026 made in January 1992.
The dealer says I should use 442070830094, but it looks completely different. Can someone please tell me if 442070830094 is ok for T3A-930-60? Or can maybe someone tell me which 442070830xxx is an Almet 12026 piston?
I'm sorry, I don't have a parts list for T3A-930-60.
Thank you for helping,
Felix
Ahoj,
dno pístu ukazuje číslo 01 - 92 a 12026, viz také obrázek připojen. Takže myslím, že je to Almet pístové 12026 provedena v lednu 1992.
Dealer říká, že bych měl použít 442070830094, ale vypadá to úplně jinak. Může mi někdo prosím, řekněte mi, jestli 442070830094 ok pro T3A-930-60? Nebo může snad mi někdo říct, který 442070830xxx je Almet 12026 píst?
Je mi líto, nemám kusovník pro T3A-930-60.
Děkujeme vám za pomoc,
Felix
the bottom of the piston shows number 01-92 and 12026, see also the picture attached. So I guess it's an Almet piston type 12026 made in January 1992.
The dealer says I should use 442070830094, but it looks completely different. Can someone please tell me if 442070830094 is ok for T3A-930-60? Or can maybe someone tell me which 442070830xxx is an Almet 12026 piston?
I'm sorry, I don't have a parts list for T3A-930-60.
Thank you for helping,
Felix
Ahoj,
dno pístu ukazuje číslo 01 - 92 a 12026, viz také obrázek připojen. Takže myslím, že je to Almet pístové 12026 provedena v lednu 1992.
Dealer říká, že bych měl použít 442070830094, ale vypadá to úplně jinak. Může mi někdo prosím, řekněte mi, jestli 442070830094 ok pro T3A-930-60? Nebo může snad mi někdo říct, který 442070830xxx je Almet 12026 píst?
Je mi líto, nemám kusovník pro T3A-930-60.
Děkujeme vám za pomoc,
Felix
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Ahoi,
I contacted amlmet, thank you for the information. But l guess they will not answer before Monday. As soon as I have their answer I will post it in this forum.
All the best,
Felix
Ahoi,
Kontaktoval jsem amlmet, děkuji za informaci. Ale já myslím, že nebude odpovědět, než v pondělí. Jakmile jsem mít svou odpověď budu post je v tomto fóru.
Všechno nejlepší, Felix
I contacted amlmet, thank you for the information. But l guess they will not answer before Monday. As soon as I have their answer I will post it in this forum.
All the best,
Felix
Ahoi,
Kontaktoval jsem amlmet, děkuji za informaci. Ale já myslím, že nebude odpovědět, než v pondělí. Jakmile jsem mít svou odpověď budu post je v tomto fóru.
Všechno nejlepší, Felix
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Hello Nevim,
Almet send me an answer: piston type 12026 is not under production since many years. But it can be replaced by type 12030 which is still available. Now there is an official answer and I know what to buy to repair my Diamoil engine. 12030 is available from many dealers.
Thank you again and have a nice weekend,
Felix
Dobrý den Nevim,
Almet mi poslat odpověď: pístový 12026 není v produkci již mnoho let. Ale může být nahrazen typu 12030, který je stále ve výrobě. Nyní existuje oficiální odpověď, a vím, co koupit na opravu mé Diamoil motor. 12030 je k dispozici od mnoha prodejců.
Ještě jednou děkuji a mít pěkný víkend,
Felix
Almet send me an answer: piston type 12026 is not under production since many years. But it can be replaced by type 12030 which is still available. Now there is an official answer and I know what to buy to repair my Diamoil engine. 12030 is available from many dealers.
Thank you again and have a nice weekend,
Felix
Dobrý den Nevim,
Almet mi poslat odpověď: pístový 12026 není v produkci již mnoho let. Ale může být nahrazen typu 12030, který je stále ve výrobě. Nyní existuje oficiální odpověď, a vím, co koupit na opravu mé Diamoil motor. 12030 je k dispozici od mnoha prodejců.
Ještě jednou děkuji a mít pěkný víkend,
Felix
no hlavně si kup TURBO sadu je tady téma pro diamol http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... cd64261565 kdyby jsi chtěl pár fotek poslat hodně zdaru Felix
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Hello,
the turbo kit has different tolerances, smaller piston and bigger cylinder, right? Should be number 442070830094. And I will carefully run in the engine before it will get full load.
Best regards,
Felix
Ahoj,
turbo kit má různé tolerance menšího pístu a větší válec, ne? By mělo být číslo 442070830094. A budu pečlivě běžet motor před tím, než bude mít plnou zátěž.
S pozdravem,
Felix
the turbo kit has different tolerances, smaller piston and bigger cylinder, right? Should be number 442070830094. And I will carefully run in the engine before it will get full load.
Best regards,
Felix
Ahoj,
turbo kit má různé tolerance menšího pístu a větší válec, ne? By mělo být číslo 442070830094. A budu pečlivě běžet motor před tím, než bude mít plnou zátěž.
S pozdravem,
Felix
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: 4215 a 59 hostů