Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Negative
Příspěvky: 290
Registrován: sob led 13, 2007 6:40 pm

Dotaz: Montáž vysoušeče vzduchu na T815

Příspěvek

Máte někdo zkušenosti s dodatečnou montáží vysoušeče vzduchu na 15ku? Kolik cca stojí a kam a jak ho přesně dát? Nejlepší by bylo foto. Od jednoho tatráka jsem slyšel, že stojí cca 2000, to bych do toho dal a byl by v zimě relativně klid
pon lis 24, 2008 8:02 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

S Tatrou zkušenost nemám, ale zkus se obrátit na tuhle firmu, občas jsme s nimi řešili problémy ohledně brzdové soustavy a vždycky nám pomohli:
http://www.wabco.cz/cz_produkty_brzdy_a ... ustavy.php
Jinak obecně se vysoušeč vřazuje mezi kompresor a pohotovostní vzduchojem/čtyřcesťák, některé typy jsou spojené i s odlehčením kompresoru. Ale bacha, je to zásah do brzdové soustavy.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
pon lis 24, 2008 5:00 pm

Dany
Příspěvky: 531
Registrován: čtv kvě 24, 2007 9:04 pm
Bydliště: Lázně Bělohrad

Příspěvek

Podívej se sem a víš na kolik tě to vyjde.

http://www.autodily-kelbl.cz/media/vzdu ... ustava.xls
pon lis 24, 2008 5:11 pm

Negative
Příspěvky: 290
Registrován: sob led 13, 2007 6:40 pm

Příspěvek

díky, kouknu na to...
úte lis 25, 2008 1:18 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nenašlo by se foto takové dodělávky, třeba na T2ku?
pát pro 19, 2008 12:13 pm

Uživatelský avatar
alean
Příspěvky: 292
Registrován: ned říj 29, 2006 9:49 am

Příspěvek

a máte nějaký vážný důvod proč to předělat?

myslím že je lepší pravidelně měnit vložku v odlučovači (za pár korun) a pravidelně odkalovat vzduchojem a nemáte starosti :wink:
ono ten vysoušeč není nějaký zázrak co by dostal všechnu vlhkost ze vzduchové soustavy pokud pravidelně neodkalujete.
pát pro 19, 2008 1:23 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Mám na Tatře T2 ABS a nějak nemám čas furt kontrolovat řidiče jestli dělá poctivě údržbu, tak bych tam dal radši vysoušeč a jednou za čas vyměnil vložku. Třeba při výměně oleje. Té vzduchařiny už je tam přece jenom víc než na klasice, a nevím až budu muset měnit ty blbinky kolem abych je vůbec ještě sehnal.
pát pro 19, 2008 1:50 pm

Štolfa V.
Příspěvky: 574
Registrován: ned říj 05, 2008 8:22 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Obrázek
Tohle sem našel na Parmě, já to mám namontované stejně
pát pro 19, 2008 6:23 pm

Uživatelský avatar
Ondra Svijany
Příspěvky: 162
Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
Bydliště: Svijany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mam dotaz,pry na liazce vysousec funguje,jen na stojakach motorech s jinym kompresorem ktery tlaci 12at a ne 8at jako u starych lezatych motoru.Jak je to u tatry?Kolik tlaci tatra atmosfer?Diky za rady
pát led 16, 2009 8:07 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Mám vysoušeč na 150,110.Tlak si sešteluješ jednoduše jak potřebuješ.Ibusákem.Třeba i na 6atm.tatra je na tom stejně.nejlepší je starý dobrý vosí hnízdo.když to nefunguje tak to vyčistíš a vždy dojedeš.
pát led 16, 2009 8:26 pm

Uživatelský avatar
Ondra Svijany
Příspěvky: 162
Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
Bydliště: Svijany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

me bylo receno,ze liazacky vysousec potrebuje 12at,kvuli tomu aby pretlacil nejakou membranu a dostala se vlhkost do patrony,8at to pry nepretlaci a tim padem to nic nevysousi avlhkost jde dal do soustavy.
pát led 16, 2009 8:50 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Neznám vysoušeč LIAZ, TATRA.Je to KNORR-BREMSE nebo WABCO:Taky ještě dodám že jeden vysoušeč jsem vymotoval z posledního modelu PV3S euro2 a na 150 funguje bez problémů.Na tatru napasuješ coliv z jiného auta.Jen je dobré nechat tam tu jímku na kondenzát.Tam se zachytává olej a karbon z komresoru a neleze to hned do patrony vysoušeče.Taky počitej že tam to bude zamrzat při -10.
pát led 16, 2009 9:03 pm

Uživatelský avatar
Ondra Svijany
Příspěvky: 162
Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
Bydliště: Svijany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tehle vysousec ma i elekt.ohrev(odporovy drat jako zhaveni)takze to tam nezamrzne.diky za radu
pát led 16, 2009 9:10 pm

Uživatelský avatar
alean
Příspěvky: 292
Registrován: ned říj 29, 2006 9:49 am

Příspěvek

Ondra Svijany píše:tehle vysousec ma i elekt.ohrev(odporovy drat jako zhaveni)takze to tam nezamrzne.diky za radu
Karel334 měl na mysli kondenzační jímku,ta je před regulatorem a ohřev nemá.
ned led 18, 2009 2:24 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Můžete mi vysvětlit pojem "kondenzační jímka". To by pak vysoušeč postrádal smysl,ne ???
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned led 18, 2009 6:31 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů