Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
nalim68
Příspěvky: 334
Registrován: stř črc 11, 2012 10:07 am
Bydliště: Kopřivnice-Lubina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pát srp 31, 2012 3:08 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Nevíte někdo, na co jsou dobré ty tři šrouby po obvodu v zadní nábě u E2? :lol:
pát srp 31, 2012 6:08 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

drží to takzvanou korunu, která drží smrtihlav.
pát srp 31, 2012 7:05 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

To jsou názvy jak z krimi seriálu :?. Každopádně, když na jedné straně po ujetí pár set km vylítají úplně na jednom náboji a na druhém zůstane jeden nebo dva, asi nebude v pořádku, že? Nepomohlo ani bodnutí šroubu svářečkou. Příčina, řešení? Snad ne výměna nábojů?
pát srp 31, 2012 7:40 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no vidíš .. první byl smích :lol: a vystřídalo ho málem zklamání :?

Popravdě, záleží, jestli s těmi šrouby někdo někdy manipuloval . Jinak , ten vlastní náboj s kuželíkovými ložisky je na polonápravě a pomocí drážkování je k náboji připojená ta koruna a pojištěná vůči popojetí na drážkách oněmi třemi šrouby. Do této koruny je dovnitř vsazena drážkováním poloosa (smrtihlav) a zajištěna segerovkou a poté to narážecí víčko. Všude jsou pak proti úniku maziva ven o kroužky, mezi nohavicí a nábojem také gufero, které zabranuje tomu aby se do a z náboje dostávalo mazivo/olej.
Pokud se ta šrouby uvolnily, mohla za to např. neodborná montáž nebo se v náboji něco děje..... Například, pokud se v náboji totálně rozbijou ložiska, náboj se přiblíží ke středu nápravy , poloosa dovnitř víc jít nemůže, a vlastně celá boční síla jde přes tu poloosu a ty šrouby to neudrží a takto jako na fotu se to ulomí. Doporučuji tedy kontrolu náboje. Všeobecně platí, že čím častější důkladná kontrola vozidla - tím menší škody.....
Doufám, že tato odpověd Tě již lépe uspokojí.....
ObrázekObrázek
pát srp 31, 2012 9:41 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Díky moc!
sob zář 01, 2012 2:02 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ale v žádném případě se nemohou ty origo šrouby pojištovat svarem ke koruně , v tom drážkování je jistá vůle a může/bude /musí se to pohybovat . Origo šroub má zeslebení v místě koruny a větší hlavu. Doporučuji koupit origo nové šrouby a zalepit je závitovým lepidlem ....... A pak se uvidí + kontrola vůle náboje.
sob zář 01, 2012 2:09 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Origo šrouby jsme v TATŘE i koupili, ale nejdou použít, jelikož my máme závit v korunce a ty origo šrouby v oblasti korunky žádný závit nemají. Jestli mě chápeš... Kdyžtak můžu šrouby vyfotit, jestli jsou to ty, co by tam "měly přijít". Teď tam dáváme klasiky ze železářství, celozávit, tvrzený.
sob zář 01, 2012 4:11 pm

gonzales
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 20, 2009 7:35 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

už si zasloužily nové kabáty

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

8) :roll:
ned říj 07, 2012 9:30 pm

honza.slaby
Příspěvky: 77
Registrován: úte led 22, 2008 11:52 am
Bydliště: Jirny

Příspěvek

Neporadil byste mi někdo kde sehnat kompletní zadní stabilizátor na Tatru 815 250R41 4x4.1 ? Nikde se mi nedaří ho sehnat.Předem děkuji Honza tel: 603 777 084
úte říj 23, 2012 1:26 pm

Uživatelský avatar
TATRA-BA
Příspěvky: 1948
Registrován: pon říj 27, 2008 11:19 pm
Bydliště: TVER

Příspěvek

Prestavba ťahača na sklápač

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Lepší voz ako Tatra neexistuje.
sob říj 27, 2012 10:28 am

tomas 148
Příspěvky: 321
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Příspěvek

Zdar,strašně špatně mi startuje E1ička,když je kolem nuly mam co dělat jí natočit,jako by nešla startovací dávka.Při podtočení za běhu to vůbec nezakouří.Je tam klasickej přidavač vypínanej tlakem oleje?nebo jak to u bosche funguje?
čtv lis 29, 2012 7:34 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

očekávej že čerpadlo se bude poroučet. repas 65 tis bez dph
čtv lis 29, 2012 11:28 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

motůrek začal klepat,tak jsem ho dneska hochům nakladačem vyndaval :) :)


Obrázek Obrázek Obrázek
L I A Z 18.33 SB
sob pro 01, 2012 10:11 pm

tomas 148
Příspěvky: 321
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Příspěvek

Jo Karle to potěší.Dnes 12 pod nulou a už se jí nechtělo vůbec.Ten chlapík z toho kozla měl stejnej problem,měl vysypanej přesuvník a vstřikovací elementy K.O..Dělali mu to v Plzni u bosche.
Obrázek
pát pro 07, 2012 9:42 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 59 hostů