Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Vojenská Tatry
Průlez byl opravdu kvůli kulometu, ale sklopky tam měli "kšilt" takže nepoužitelný.
Kulatý blikače byli kvůli zásobování dílama. Měli je Pragy V3S, T813 a všechny auta. Prostě unifikace.
Tykdla byli kvůli nákladům, co se občas vozili.
Hranatej nárazník byl určenej k nouzovýmu odtlačení nepojízdnýho auta. (žádná tyč, jen najedeš proti sobě a tlačíš ji z5 do týla) A tyky sloužil jako nouzová sedačka stejně jako blatník u PV3S
Kulatý blikače byli kvůli zásobování dílama. Měli je Pragy V3S, T813 a všechny auta. Prostě unifikace.
Tykdla byli kvůli nákladům, co se občas vozili.
Hranatej nárazník byl určenej k nouzovýmu odtlačení nepojízdnýho auta. (žádná tyč, jen najedeš proti sobě a tlačíš ji z5 do týla) A tyky sloužil jako nouzová sedačka stejně jako blatník u PV3S
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
To by mně teda nenapadlo,že se to dalo použít k nouzovýmu odtlačení
Ale s tím sezením na blatníku nebo nárazníku,to bych si asi netroufnul,houpne to,a jseš pod kolama
Ale s tím sezením na blatníku nebo nárazníku,to bych si asi netroufnul,houpne to,a jseš pod kolama
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Já teda nevim, ale vojenská příručka tvrdí něco jinýho..
za a) neexistuje lafetace pro kulomet do průlezu. Ten sloužil k lepšímu výhledu velitele vozu a k opouštění zapadlého auta.
Pevnostní nárazník tam nebyl pro srandu jakou je sezení nýbrž pro jízdu terénem (stromky a tak).
Tykadla měly i civilky
Kulaté blikače tam byly, protože je vyžadoval vojenský předpis, stejně jako zadní celočervené lampy. Žádná promyšlená unifikace, armáda to tak prostě chtěla
za a) neexistuje lafetace pro kulomet do průlezu. Ten sloužil k lepšímu výhledu velitele vozu a k opouštění zapadlého auta.
Pevnostní nárazník tam nebyl pro srandu jakou je sezení nýbrž pro jízdu terénem (stromky a tak).
Tykadla měly i civilky
Kulaté blikače tam byly, protože je vyžadoval vojenský předpis, stejně jako zadní celočervené lampy. Žádná promyšlená unifikace, armáda to tak prostě chtěla
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Unifkace armádě nechyběla. Tohle mi potvrdili starý tatrováci.
Samo, že ten nárazník byl spíš jako rám. Odtlačení se mělo používat ve válce kdy nebyl čas dávat tyč a navíc pod palbou.
Najdi starý knihy. Blatník jako sedačku měla jak PV3S tak i T111 tak i T138-148. Samo, že jako nouzovej a nedalo se jet 50km/h
Někdo dokonce tvrdil, že ty tykadla maj auto v noci rozšířit a zmást nepřítele, Buď záměnou s tankem, nebo že bude pálit nad světlo v domění, že zastřelí řidiče. Ale nevím jestli je to pravda.
Na světla i blikače existujou zastírací masky, proto byly stejný.
Celý čevený světla používaj snad všechny armády a sou jako maskovací-viditelnost světla ve tmě.
Samo, že ten nárazník byl spíš jako rám. Odtlačení se mělo používat ve válce kdy nebyl čas dávat tyč a navíc pod palbou.
Najdi starý knihy. Blatník jako sedačku měla jak PV3S tak i T111 tak i T138-148. Samo, že jako nouzovej a nedalo se jet 50km/h
Někdo dokonce tvrdil, že ty tykadla maj auto v noci rozšířit a zmást nepřítele, Buď záměnou s tankem, nebo že bude pálit nad světlo v domění, že zastřelí řidiče. Ale nevím jestli je to pravda.
Na světla i blikače existujou zastírací masky, proto byly stejný.
Celý čevený světla používaj snad všechny armády a sou jako maskovací-viditelnost světla ve tmě.
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Mám armádní i civilní příručky na T111 a nikde tam nic takovýho není..
Na světla zastírací masky původně nebyly, proč? protože tam byl systém notek
Ohledně těch tykedel je to JPP (jedna paní povídala), v bojových přesunech se nesvítí...
Ohledně toho tlačení.. kdyby se s tím počítalo, tak to v přírůčkách pro vojáky bude ne? a není to tam a to tam popisujou kdejakou blbost, aby to i "nejblbější" voják pochopil...
Hlavně za války by se s tím nikdo nevyprošťoval, nákladák je spotřební zboží s plánovanou životností na bojišti pár hodin...
Jinak celočervený světla se používají proto, že původně jiný ani nebyly. Oranžový blinkr je záležitostí až konce 50 let. Všude v evropě... ale to je již mimo mísu..
Na světla zastírací masky původně nebyly, proč? protože tam byl systém notek
Ohledně těch tykedel je to JPP (jedna paní povídala), v bojových přesunech se nesvítí...
Ohledně toho tlačení.. kdyby se s tím počítalo, tak to v přírůčkách pro vojáky bude ne? a není to tam a to tam popisujou kdejakou blbost, aby to i "nejblbější" voják pochopil...
Hlavně za války by se s tím nikdo nevyprošťoval, nákladák je spotřební zboží s plánovanou životností na bojišti pár hodin...
Jinak celočervený světla se používají proto, že původně jiný ani nebyly. Oranžový blinkr je záležitostí až konce 50 let. Všude v evropě... ale to je již mimo mísu..
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: ned srp 16, 2009 1:31 pm
- Bydliště: olomoucký kraj
Jendo: to co tvrdi JiRaY tak na to bude asi neco pravdy, pokud mohu citovat z knizky Praga V3S od p. Neumanna z vydatelstvi Grada, tak se tvrdi a to cituji: "Pozadavek na schopnost tahu privesu s beznou hmotnosti 5500 kg byl ovlivnen moznosti odtahovani nepojizdnych automobilu stejne znacky. Polokapotove reseni kabiny ridice melo ve spojeni s masivnimy narazniky vpredu i vzadu automobilu take sve opodstatneni. V pripade vojenske akce mohlo taky dojit k situaci kdy porouchany a naprosto nepohyblivy automobil prekazel na komunikaci(mostu apod.) v pohybu dalsim dopravnim prostredkum, coz mohlo mit fatalni nasledky. Nepojizdna V3S pak mohla byt druhou odstrcena stranou, pripadne shozena z mostu atd., jednalo se o stejne reseni, jake mela Tatra 111". Dovolil jsem si tento text zkratit a to kvuli opodstatnenosti kvuli Tatre a autorovi se timto omlouvam. Takze pokud bychom se podivali do knizky Tatra 111 od vyse uvedeneho vydavatelstvi(autora neznam), tak bychom nasli urcite neco takoveho take.
- Martin Kursa
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 17, 2008 8:36 pm
- Kontaktovat uživatele:
Odtlačení
Konkrétně u T 111 se v návodu k obsluze o tom zmiňují, že vojenský valník má vzadu nárazník a vpředu zvýšené nárazníky, které jsou ve stejné výšce pro nouzové odtlačení vozidla (například kdyby blokonalo most a podobně)nebo spuštění motoru.
Kde LIAZ nemůže, tam TATRA pomůže!
- Martin Kursa
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř pro 17, 2008 8:36 pm
- Kontaktovat uživatele:
Záleží dost na roku příručky, je to mimo toto téma, ale ještě něco k tomu písnu. Z předchozích příspěvků jsem to pochopil tak, že ten pevnostní nárazník tam byl kvůli odláčení vozidel a jako sedačka.
U T111 jste si odpověděli samo, ano byl tam masivní nárazník, ale né pevnostní, to byla na 138 novinka.
A že se dá nouzově odlačit vozidlo? to jde i aviií...
P.S: na T111 mám tlustou červenou příručku co má asi 200 stran A4...
U T111 jste si odpověděli samo, ano byl tam masivní nárazník, ale né pevnostní, to byla na 138 novinka.
A že se dá nouzově odlačit vozidlo? to jde i aviií...
P.S: na T111 mám tlustou červenou příručku co má asi 200 stran A4...
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů