Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dandyzat
Příspěvky: 45
Registrován: úte led 16, 2007 11:18 pm
Bydliště: Presov SK

Příspěvek

Aj som si to myslel lebo vsetky dobove foto s1 co mam su civilne bud modre alebo klasika oranzove alebo cb. Dikes.
pát črc 02, 2010 10:02 pm

Uživatelský avatar
Dandyzat
Příspěvky: 45
Registrován: úte led 16, 2007 11:18 pm
Bydliště: Presov SK

Příspěvek

Jarek 148 : Ano to bude urcite ona:
pát črc 02, 2010 10:04 pm

Uživatelský avatar
ivan14
Příspěvky: 30
Registrován: stř bře 05, 2008 5:02 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

Dandyzat:Není začo.Ale tak viem,že to tak bolo,ale prečo nemali vojenskú kabinu ako iné typy Tatry 148 (valníky,ťahače,podvozky) tak to povedať neviem,ale mohol by som to zistit,lebo celkom by to aj mňa zaujímalo :roll:
pát črc 02, 2010 10:10 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Vojenská kabina se lišila jen průlezem na střeše pro případnou lafetaci kulometu? To by u sklápěčky asi těžko využili
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
pát črc 02, 2010 10:12 pm

Uživatelský avatar
ivan14
Příspěvky: 30
Registrován: stř bře 05, 2008 5:02 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

T613:Tak prielezom,stieračmi zhora na oknách,guĺaté bočné blinkre,nastaviteľné tykadla,ktoré aj svietili,hranatý nárazník.Ale to už sa tu niekde vysvetľovalo.No a ten prielez tam určite nebol kvoli gulometu.Proste vojaci to mali s prielezom a hotovo.
pát črc 02, 2010 10:20 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Vojenská Tatry

Příspěvek

Průlez byl opravdu kvůli kulometu, ale sklopky tam měli "kšilt" takže nepoužitelný.

Kulatý blikače byli kvůli zásobování dílama. Měli je Pragy V3S, T813 a všechny auta. Prostě unifikace.

Tykdla byli kvůli nákladům, co se občas vozili.

Hranatej nárazník byl určenej k nouzovýmu odtlačení nepojízdnýho auta. (žádná tyč, jen najedeš proti sobě a tlačíš ji z5 do týla) A tyky sloužil jako nouzová sedačka stejně jako blatník u PV3S
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
pon črc 05, 2010 9:00 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To by mně teda nenapadlo,že se to dalo použít k nouzovýmu odtlačení :D
Ale s tím sezením na blatníku nebo nárazníku,to bych si asi netroufnul,houpne to,a jseš pod kolama :lol:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon črc 05, 2010 9:22 am

Jenda
Příspěvky: 339
Registrován: pon dub 16, 2007 1:30 pm
Bydliště: Česká Lípa a Praha

Příspěvek

Já teda nevim, ale vojenská příručka tvrdí něco jinýho..
za a) neexistuje lafetace pro kulomet do průlezu. Ten sloužil k lepšímu výhledu velitele vozu a k opouštění zapadlého auta.
Pevnostní nárazník tam nebyl pro srandu jakou je sezení :roll: nýbrž pro jízdu terénem (stromky a tak).
Tykadla měly i civilky :wink:
Kulaté blikače tam byly, protože je vyžadoval vojenský předpis, stejně jako zadní celočervené lampy. Žádná promyšlená unifikace, armáda to tak prostě chtěla :)
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Obrázek
pon črc 05, 2010 9:46 am

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Příspěvek

Unifkace armádě nechyběla. Tohle mi potvrdili starý tatrováci.

Samo, že ten nárazník byl spíš jako rám. Odtlačení se mělo používat ve válce kdy nebyl čas dávat tyč a navíc pod palbou.

Najdi starý knihy. Blatník jako sedačku měla jak PV3S tak i T111 tak i T138-148. Samo, že jako nouzovej a nedalo se jet 50km/h

Někdo dokonce tvrdil, že ty tykadla maj auto v noci rozšířit a zmást nepřítele, Buď záměnou s tankem, nebo že bude pálit nad světlo v domění, že zastřelí řidiče. Ale nevím jestli je to pravda.

Na světla i blikače existujou zastírací masky, proto byly stejný.
Celý čevený světla používaj snad všechny armády a sou jako maskovací-viditelnost světla ve tmě.
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
pon črc 05, 2010 10:10 am

Jenda
Příspěvky: 339
Registrován: pon dub 16, 2007 1:30 pm
Bydliště: Česká Lípa a Praha

Příspěvek

Mám armádní i civilní příručky na T111 a nikde tam nic takovýho není..
Na světla zastírací masky původně nebyly, proč? protože tam byl systém notek :wink:
Ohledně těch tykedel je to JPP (jedna paní povídala), v bojových přesunech se nesvítí...
Ohledně toho tlačení.. kdyby se s tím počítalo, tak to v přírůčkách pro vojáky bude ne? a není to tam a to tam popisujou kdejakou blbost, aby to i "nejblbější" voják pochopil...
Hlavně za války by se s tím nikdo nevyprošťoval, nákladák je spotřební zboží s plánovanou životností na bojišti pár hodin...

Jinak celočervený světla se používají proto, že původně jiný ani nebyly. Oranžový blinkr je záležitostí až konce 50 let. Všude v evropě... ale to je již mimo mísu..
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Obrázek
pon črc 05, 2010 10:46 am

mario surio
Příspěvky: 70
Registrován: ned srp 16, 2009 1:31 pm
Bydliště: olomoucký kraj

Příspěvek

Jendo: to co tvrdi JiRaY tak na to bude asi neco pravdy, pokud mohu citovat z knizky Praga V3S od p. Neumanna z vydatelstvi Grada, tak se tvrdi a to cituji: "Pozadavek na schopnost tahu privesu s beznou hmotnosti 5500 kg byl ovlivnen moznosti odtahovani nepojizdnych automobilu stejne znacky. Polokapotove reseni kabiny ridice melo ve spojeni s masivnimy narazniky vpredu i vzadu automobilu take sve opodstatneni. V pripade vojenske akce mohlo taky dojit k situaci kdy porouchany a naprosto nepohyblivy automobil prekazel na komunikaci(mostu apod.) v pohybu dalsim dopravnim prostredkum, coz mohlo mit fatalni nasledky. Nepojizdna V3S pak mohla byt druhou odstrcena stranou, pripadne shozena z mostu atd., jednalo se o stejne reseni, jake mela Tatra 111". Dovolil jsem si tento text zkratit a to kvuli opodstatnenosti kvuli Tatre a autorovi se timto omlouvam. Takze pokud bychom se podivali do knizky Tatra 111 od vyse uvedeneho vydavatelstvi(autora neznam), tak bychom nasli urcite neco takoveho take. :wink: :wink: :?:
pon črc 05, 2010 10:50 pm

Uživatelský avatar
Martin Kursa
Příspěvky: 89
Registrován: stř pro 17, 2008 8:36 pm
Kontaktovat uživatele:

Odtlačení

Příspěvek

Konkrétně u T 111 se v návodu k obsluze o tom zmiňují, že vojenský valník má vzadu nárazník a vpředu zvýšené nárazníky, které jsou ve stejné výšce pro nouzové odtlačení vozidla (například kdyby blokonalo most a podobně)nebo spuštění motoru.
Kde LIAZ nemůže, tam TATRA pomůže!
pon črc 05, 2010 10:54 pm

Uživatelský avatar
Martin Kursa
Příspěvky: 89
Registrován: stř pro 17, 2008 8:36 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Omlouvám se :oops: , když sem to psal tak tam ten předchozí příspěvek ještě nebyl a teď to vlastně opakuju.
Kde LIAZ nemůže, tam TATRA pomůže!
pon črc 05, 2010 10:57 pm

Jenda
Příspěvky: 339
Registrován: pon dub 16, 2007 1:30 pm
Bydliště: Česká Lípa a Praha

Příspěvek

Záleží dost na roku příručky, je to mimo toto téma, ale ještě něco k tomu písnu. Z předchozích příspěvků jsem to pochopil tak, že ten pevnostní nárazník tam byl kvůli odláčení vozidel a jako sedačka.
U T111 jste si odpověděli samo, ano byl tam masivní nárazník, ale né pevnostní, to byla na 138 novinka.
A že se dá nouzově odlačit vozidlo? to jde i aviií...
P.S: na T111 mám tlustou červenou příručku co má asi 200 stran A4...
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Obrázek
úte črc 06, 2010 8:38 am

Uživatelský avatar
jarek148
Příspěvky: 1126
Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
Bydliště: Herálec (ZR)

Příspěvek

dvě pěkné 148
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
úte črc 06, 2010 4:43 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů