Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: T-137, 138, 148
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: T-137, 138, 148
Zdravím,
vrátím se k inzerátu s T138 s1. Dle mého se skutečně jedná o originál S1. Je obecně známá jedna dobová fotka právě s touto korbou, která se ani trochu nepodobá té co je na T148.
zdroj: https://cz.pinterest.com/pin/3034300936 ... 7/?lp=true
tohle je auto z inzerátu:
Zdroj: http://www.fahrzeugbilder.de/bild/milit ... r-nva.html
pak je tu ještě jedna T138 s totožnou korbou, která sloužila v lomu Kamenná, bohužel údajně je ve šrotě.
Zdroj: http://www.zednicek.com/cs/strojni-vyba ... 48-s1-3-ks
a na závěr pohled z profilu na T148 S1
Zdroj: http://www.vehicles-machines.eu/TATRA-1 ... 148-s1.jpg
povšimněte si, korby mají odlišné rozestavění svislých příček (ta první tříčka u T138 je mnohem blíž k přednímu čelu než u T148) a taky rozdílných tlouštěk (třetí příčka je u T148 tlustější) a co se týče rámu, tak si myslím, že u T138 a T148 je stejný.
Hezký den.
vrátím se k inzerátu s T138 s1. Dle mého se skutečně jedná o originál S1. Je obecně známá jedna dobová fotka právě s touto korbou, která se ani trochu nepodobá té co je na T148.
zdroj: https://cz.pinterest.com/pin/3034300936 ... 7/?lp=true
tohle je auto z inzerátu:
Zdroj: http://www.fahrzeugbilder.de/bild/milit ... r-nva.html
pak je tu ještě jedna T138 s totožnou korbou, která sloužila v lomu Kamenná, bohužel údajně je ve šrotě.
Zdroj: http://www.zednicek.com/cs/strojni-vyba ... 48-s1-3-ks
a na závěr pohled z profilu na T148 S1
Zdroj: http://www.vehicles-machines.eu/TATRA-1 ... 148-s1.jpg
povšimněte si, korby mají odlišné rozestavění svislých příček (ta první tříčka u T138 je mnohem blíž k přednímu čelu než u T148) a taky rozdílných tlouštěk (třetí příčka je u T148 tlustější) a co se týče rámu, tak si myslím, že u T138 a T148 je stejný.
Hezký den.
Re: T-137, 138, 148
Prdlajz originál, jediné co je na tom autě z T138 je samotný podvozek, vše ostatní je T148 - motor, kabina, nárazník, blatníky, rám nástavby i nástavba samotná. A rám rozhodně není stejný.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: T-137, 138, 148
On motor ze 148 pod 138 kapotu moc nejde. Dále kabiny se vyvíjely postupem času tj. držáky zrcátek se ke konci produkce 138 shodovaly se 148 umístění bliken na kabině to samé. Poslední 138 se hodně shodovaly s prvnimi 148. Předčističe s bliknama měla už Lambaréné tj. rok 67 68. To samé dveře známá fotka 138 Švýcar s jednomontazi měla prolisy pro kliky. Ono to tak jednoduché nebude s určováním co je a co není 138. Záleží co je to za rok. 138 se měnila docela statečně. Dveře a jejich otvírání, umístění zrcátek, bliken, stěrače, přední blatníky okolo světel byly min. 3 typy. Kabina uvnitř měla zakryté pojistky (148 je měla odkryté). Sebevrah dokonce neměl větračky ve dveřích. Jen jsem studoval staré fotky.
Re: T-137, 138, 148
Předčističe na T138 měla téměř výhradně exportní vozidla pro západní trhy (ano, měla je Lambáda protože jela do pouště), pro domácí trh a pro Rusko se ale až téměř do konce nemontovaly,snad jen psolední jeden nebo dva roky výroby a to západní dovozové Donaldsony a ne české kopie, které byly na T148. Motor T148 se pod haubnu T138 s trochou snahy vejde, jen se musí o fous ubrousit vnější odlitek ventilátoru... To auto je prakticky celé nějaký bastl poskládaný z několika různých aut, ale ze 138 je na tom fakt jen ten spodek... Třeba u hasičů jezdí takovejch bastardů desítky díky generálkám a nehodám...
Re: T-137, 138, 148
Vzhledem k tomu, kde jsem ji vyfotil... Asi vím, k čemu poslouží. Jako zdroj ND, pro docela známý kousek...
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: T-137, 138, 148
To jako kousek z podstavce mezi pumpou a jistou firmou na Kačerově?
Re: T-137, 138, 148
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-137, 138, 148
Jojo, poslouží jako dárce. Chtěli původně zprasit vůbec první CAS 32 dodanou na sériovém podvozku s naprosto unikátní nástavbou dochovanou v jediném kuse. Naštěstí jim to obec neprodala a unikát dodaný jako úplně první hasičská stoosmatřcítka předaná zákazníkovi 4.1.1964 na letiště Praha-Ruzyně už je v dobrých rukou... Hodně jsem se o ní bál, aby nedopadla zprasená jako prototyp hasičské T815
Re: T-137, 138, 148
Já jsem zvědavej, co z toho vznikne. Jestli to bude fakt repas, nebo z toho udělaj nějakej showcar s metalízou.. Samozřejmě bych rád, aby to bylo dobové. Ale jestli Ital chce to samé, je věc druhá
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: T-137, 138, 148
Jak Ital, Zapa bývala lidí z tuším Pragisu, nebo zakládání. Kdysi, cca 20 let říkali že to založili dva mistři ze stavby. Ještě dotaz, byla s motorem, nebo bez( na tom podstavci)
Re: T-137, 138, 148
Na podstavci byla bez motoru.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-137, 138, 148
Teď snad už 3 majitel , zatím nic nového , zitra vyspovídám dílenskýho
Re: T-137, 138, 148
Zapa byla česká... Ale koupili to italové... Od tý doby to jde od deseti k pěti...
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů