Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Jo dík, takže zastavený projekt jako T5-928.
ned říj 04, 2009 7:04 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

talaš.m: Pravděpodobně se ještě v sedmdesátých letech pokusili o jeho reinkarnaci, evidentně ale také bez úspěchu :wink:
pon říj 05, 2009 11:47 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

No,řekl bych že na těch šachťákovo fotkách co sem dával dřív byla vlastně 148ka na ktérý byl posazen prototyp 815 kabiny,pochopitelně upraveno šasi,a jinak uložen motor :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon říj 05, 2009 11:15 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Jiray: Kdepak, tohle auto mělo už spoustu nových dílů včetně rámu atd. I proto se ty vozy jmenovaly T157, což je pouze interní označení podobně jako třeba T165... Mám vyfocený velký TP jednoho vozu, který je prokazatelně vyroben jako prototypový kus T157 v roce 1976 (dále mám jeho barevnou fotku prokazatelně z roku 1978), ovšem v TP je rok výroby až 1981 a samozřejmě je označen T815 :lol: Na těch autech se téměř deset let vyvíjely jednotlivé skupiny pro nástupce řad T148 a T813, ovšem (alespoň ty, které jsem na vlastní vočadla viděl) byly již spíše podobné vyvíjené řadě. Jinak ono v podstatě upravení šasí, jiné uložení motoru a trambusová kabina jsou právě ty rozdíly mezi T148 a T815 :lol: Ostatně motor T2-928 z T148 nemá ani jeden z prototypů, ty měly již motory tehdy vyvíjené řady T3 nebo, jak jsem psal výše, T948. Dokonce ani neměly motory T930 z T813... Společné bych viděl nápravy a možná některé části roury. Při vývoji ale bylo možné vše, ostatně i dnes nelze prohlašovat o některých prototypech jak vypadaly, protože třeba tzv.Jaruška (T815-7 8x8 původně testovaná v JAR) je vpodstatě dvakrát přestavěná všetně nového rámu, kabiny, převodovky i motoru, dalo by se tedy říct, že to jsou dvě nebo tři rozdílná auta, byť je to papírově jedno a to samé :idea:
pon říj 05, 2009 11:41 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Ten bordový ťahač (showtruck) som videl minulý piatok cestou do Brezna cez horský priechod Čertovica. Škoda že som sedel v autobuse vzadu a neskoro som zistil, čo vlastne ide oproti nám. Foťák som mal zapnutý, len som nestihol stlačiť spúšť...
čtv říj 15, 2009 1:50 pm

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Prototyp s jiným tvarem masky
Obrázek
ned říj 18, 2009 8:12 pm

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Nevím jestli už to tady bylo: lesovůz Tatra 815 LPA dvounápravový přívěs s nápravami Tatra z Bánovce.Obrázek  Obrázek
stř říj 21, 2009 9:01 am

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Nevie neikto náhodu čo je toto zač? :shock:

Obrázek
pát říj 23, 2009 10:01 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Eddie: Jedna z T157, prostě jeden z mnoha vývojových stupňů mezi T148/813 a T815...
pát říj 23, 2009 10:39 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

No já si spíš myslím, že to není 157, ale jen experiment 138/148 s cizokrajnou kabinou. (Juraj to ví přesněji)
Naposledy upravil(a) tatracyber dne sob říj 24, 2009 9:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
sob říj 24, 2009 12:32 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

tatracyber: Souhlas, neb jsem předtím omylem reagoval na fotku o dva příspěvky výš :oops: Co jsem napsal beru zpět, respektive to platí pro fotku od Závozníka... To je tak, když se mi nezobrazují náhledy (což se mi u postimage.org stává podezřele často) a rozkliknu si tři fotky najednou :wall:
sob říj 24, 2009 1:24 am

Uživatelský avatar
Závozník
Semex
Příspěvky: 302
Registrován: sob zář 26, 2009 1:42 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Eddie to není žádná německá úprava, to je prototyp t 813. Tady je další fotka, po sklopení:


Obrázek
sob říj 24, 2009 6:43 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Á díky Závozník! Trochu ma miatl ten volant na pravej strane. Ale netvrdil som nič o zahraničných prestavbách :wink: :lol: Ináč ďalšia super fotka.
sob říj 24, 2009 8:31 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Znovu opakuji - je to jen 138 se zahraniční kabinou
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
sob říj 24, 2009 9:09 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Příspěvek

No, podival jsem se do chytre knizky a ta rika - "Prototyp tristraneho sklapece Tatra T 813 6x6" (Nakladni automobily Tatra, K. Rosenkranz, str. 466).
sob říj 24, 2009 9:19 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů