Stránka 9 z 10

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: ned dub 07, 2019 8:33 am
od Pajtyi
Ahoj vsetci..Zhanam niekoho kto sa vyzna a bol by schopny pozbierat vsetky potrebne diely a upravit V10 na turbo za rozumnu cenu.Mam lesovoz a taham aj prives.Je to utrpenie.Staci ze fuka vietor oproti a ani prazdny sa nedostanem nad 60km/h.Celkovo mam autovo vybornom stave a som snim spokojny len keby to vladalo ist.Teraz ju mam rok a chcel by som si ju nechat este zopar rokov.Nasiel by sa niekto alebo viete o niekom? Prosim poradte dakujem

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: ned dub 07, 2019 11:55 am
od nalim68
Nedávno jsem demontoval starý a montoval nový 10V s přidaným turbem u Jirky Chovance, poptej se na http://www.worktech.cz/pages/view/kontakt.

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: ned dub 07, 2019 12:01 pm
od Pajtyi
Dakujem.Skusim sa poinformovat.Len dufam ze mi nepovie ze to robia len v ramci go motora lebo motor mam zdravy a nechcel by som davat 5tis. eur alebo mozno aj viac za go.Aka je spokojnost stym motorom? Je poznat rozdiel v tahu pripadne znizeni spotreby? Na akej teplote ti pracuje motor?

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: ned dub 07, 2019 10:11 pm
od pavel 815
Takto upravených aut jezdilo v mém okolí několik a dneska už nemá turbo ani jedno z nich.Aby mělo význam to turbo tam nacpat musíš udělat v podstatě GO motoru + další úpravy některých částí,v dnešní době finanční nesmysl s minimálním efektem.Pokud chceš silnější motor,je lepší nacpat tam 12tiválec,anebo kup celou novější Tatru,klidně stačí Euro2 255Kw,je to podle T1 úplně jiné kafe a hlavně už je to všechno tomu motoru přizpůsobené origo z fabriky.Při dnešních cenách těchto aut,je cpát turbo do T1čky fakt blbost...https://auto.bazos.cz/inzerat/102870291 ... dvozek.php T1čka 10V je už dneska v soupravě těžká brzda provozu,ale pokud ti to nechce jet prázdné přes 60,bude asi fakt nějaký problém se vstřikovacím čerpadlem,taková lenora to zase není...

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: ned dub 07, 2019 11:06 pm
od Pajtyi
Je to trochu komplikovanejsie nez len tak kupit novsiu euro tatru.Ja potrebujem mat ruku vzadu namontovanu lebo vozim kratke drevo a taham prives.To co si mi poslal je na dlhe drevo.Nieje velky vyber tatier na ktore by sa dala dat dozadu ruka.Tuto som mal moznost kupit za 4tis. eur a bola valnikova velmi zachovala ktora teren asi v zivote nevidela.Valnikova korba isla dole a ja som daval namontovat ruku a klanice.Tu ktoru si mi poslal vyjde na 14tis. eur.Rocny najazd mam len 8tis km cize nic drahsieho sa mi nevyplati.Pohram sa este s tryskami a cerpadlom.Ak to nebude lepsie tak skusim repas a nastavenie cerpadla.Este sa spytam ze ak by som menil cerpadlo tak by som tam mohol dat aj K ckove cerpadlo?Samozrejme aj trysky by som zmenil na predpisane ku K cerpadlu.Alebo je neaky rozdiel v motoroch ze sa cerpadla nesmu zamenit?
Obrázek

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: ned dub 07, 2019 11:41 pm
od pavel 815
To auto jsem nahodil jen jako příklad,i když mohl bys použít tu tvoji nástavbu,Tatra je stavebnice...Káčkovým čerpadlem nic nevyřešíš,buďto je čerpadlo dobré nebo je třeba ho poladit,stejně je to s motorem...U V8 turbo budeš mít obzvláště s vlekem o 10 litrů nižší spotřebu,zkus si spočítat kolik jenom tohle dělá při 8tis. km ročně rozdíl...

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 7:40 pm
od Pajtyi
pavel815 a co hovoris na variantu V12 turbo? Keby som zohnal motor a potrebne diely za rozumnu cenu je to velka robota prekopat to a dostat tam ten V12motor? Prevodove ustrojenstvo je rovnake u V10 a V12? Asi by nemal robit problem plus 57kw.Asi len kardanka je kratsia a hrubsia silnejsia ze?

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 8:10 pm
od peter gasparovic
Pajtyi

Oturbovat V10 v suprave je blbost, to neuchladis ani nahodou, do sklapacky este ok, ale inak nezmysel, za strasne prachy :doh: :doh: Ono mne je jasne ze ta V10 s lekom je brzda, ale ideal je jak pise pavel, euro suprava, alebo V12bitubo auto na ktore prehodis svoj vrsok, alebo do tvojej frknut V12biturbo. Pocitaj s presadenim drziakov motora v rame (prevarit a supnut ich viac dozadu), bo V12 je dlha, pak vyriesit kobry, kratsi kardan, poziadat koprivnicu o zapis ineho motoru, co nebude ziadna prdel, bo do roku vyroby 1990 uz ziadne prestavby neschvalia, sedi tam mlady zobak, ktory o tom vie uplne hovno,takze domluva na chuja. Este by tam mohol ist dat motor z Deutza, ale cena bude kolo 4000e urcite. Jedine zavolat panovi Kristkovi, robil my vsetky motory a spokojnost velika, a dohodnut sa snim zda by tam vedel dat V12 turbo a este to nejak osefovat s papiermi :think: A hlavne neviem uplne presne co s tvojim podvozkom urobi V12 turbo na prevodoch?? :think: :think:

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 8:36 pm
od Pajtyi
Peter Gasparovic
Neviem uz ani sam ze ktore riesenie by bolo najvhodnejsie.Preco myslis ze by sa to nedalo uchladit? Keby sa vymenila vrtula ventilatora z V12? V12turbo ma este v niecom rozdielne chladenie oproti V10 ze to sa dokaze uchladit? To papierovanie by som asi ani neriesil.V technicaku sa asi neuvadza pocet valcov a ci je motor turbo alebo nieje.Len kod motora a tam kde to maju pozerat tam sa da prizmurit oko.Varianta eurovka by bola premna pridrahe riesenie.Ja som mal predstavu ze by to niekto dokazal solidne oturbovat.Co som kalkuloval ceny vsetkych dielov aj s prevrtanim valcov na väcsiu odchylku aby sa nezadreli piesty koli väcsiemu tepelnemu namahaniu mi vyslo cca 1500eur a plus nech je 500eur za robotu.Sikovnemu majstrovi ktory vie presne co robi by to nemalo trvat dlhsie ako 2dni.Ale keby aj trvalo dlhsie aj diely boli drahsie aj tak si myslim ze do ceny 2500eur by sa to malo bohate zmestit.

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 10:04 pm
od peter gasparovic
pretoze V10 na turbo neboli nikdy stavane, zatial co V12 ano :wink: nad oturbovanim V10 vobec nepremyslaj. :doh: to ta zrujnuje. jedina cesta je V12 turbo, alebo kupit tahac V12 turbo ako mam ja, predlzit rozvor a nahadzat tam vrsok z druhej tatry. A za 2000e sa ti s tym nikto nebude babrat :hand: :doh: Oturbovanu V12 motor tu ktosi predaval za 2000e + nove vstreky, cerpadlo riadne nastavit + celkova kontrola motora, pripadne nejaka oprava a celkovo si tam za 5-7000e

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 10:15 pm
od filip 90
Neuchladí se to, nebude to fungovat. Jak psal Pavel není to jen turbo nebo ne. I V12 s turbama a bez je jiná. Jiný ventilátor, jiné písty atd...
Jednoduché počty. V12 s turbama má plus mínus 370 koní. To je nějakých 30 koní na válec. Když by si měl zachovat stejné zatížení válcových jednotek, tak seš na 300 koních. A to si prd pomůžeš. Atmosférická V12 má 320.
To znamená V10 předělat minimálně na díly z V12 Turbo a stejně to nebude nic moc. Ty přestavby, co se dělávaly, tak to vlastně bylo součástí GO motoru jak psal Pavel. Písty z Euro 2, ventilátor z Terna, předělaný čerpadlo, turbo buď K36 nebo komplet Holset z E3 i s mezichladičem vzduchu. To pak chodilo pěkně, ale stejně to majitelé do souprav nedávali radši.

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 10:17 pm
od lubossss
V techničáku se uvádí typ motoru, a to nepřechčíš T929 je 10V a pak T930 je 12V na každé STK i Dopravním Inspektorátu to ví.

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 10:36 pm
od pavel 815
Napíšu to ještě jednou a jednoduše,musíš si srovnat v hlavě co chceš,buďto jednoduchý auto s vyšší spotřebou a nízkým výkonem(poladit čerpadlo,fóra a smířit se s tím,že to prostě víc nepojede),nebo naroubovat 12V,i když než koupit jen motor a k tomu schánět věci,bude ve finále levnější koupit celý tahač,použit co potřebuješ a zbytek rozprodat,nebo to rovnou přestavět-naroubovat na to tvoji nástavbu,ale oboje tě vyjde na balík,pokud si to teda neuděláš sám svýma ručkama osobně...A nebo koupit něco novějšího,s čímž kromě vyššího výkonu získáš také nižší spotřebu,hlučnost, minimální kouřivost-což při práci s rukou oceníš,více pohodlí,bude to mít kromě bufiku olejový topení,lepší brzdy, řízení a hlavně investuješ ten balík do přestavby u novějšího auta...Ale vykašli se proboha na laborování s turbem u 10V,získáš tím akorát mnoho problémů za cenu minimálního zvýšení výkonu,jedině,že by tě bavilo se v tom každej den hrabat a řešit přehřívání,popraskaný-polámaný ventily,hlavy,zadřený vršky atd... :mrgreen:

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 10:42 pm
od Pajtyi
Oki chlapi radsej vas pocuvnem a vykaslem sa nato.Este pouvazujem nad variantou ktoru spomenul Pavel ze kupit turbo tahac so zdravym motorom a tak vsetko prehodit na moje auto.Dakujem za vasu trpezlivost somnou :D

Re: Dotaz: Přestavba motoru tatra 10V na turbo.

Napsal: pon dub 08, 2019 10:42 pm
od peter gasparovic
tak tak jak pise pavel a filip, tie motory su kazdy uplne ine a uplne inak postave, a lubos dobre pise ze je ine oznacenie mtorov. A tiez, ked prides na stk s 2 turbami, turbo bude piskat,motor dlhsi, tak ty kontrolorovia tiez niesu uplny chuji a poznaju ze tam je asi nieco ine narubovane, a samozrejme emisie neprejdes

Motor:

https://auto.bazos.sk/inzerat/96083335/ ... ITURBO.php

Auto s V12 - dat dole korbu, nasadit tvoj ram a ruku, turbomotor (bez akychkolvek uprav na rame) bo V12 turbo a obyc V12 su stejne dlhe, a mas fajnove auto a teoreticky by nemal byt problem ani na stk:

https://auto.bazos.sk/inzerat/96714641/Tatra-815.php