Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, spida, talaš.m, mc.cvok

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10043
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

osobní TATRY 603, 613, 700 i jiné

Příspěvek

tak se pochlubte, co kdo máte :)
BES - běs
ned led 10, 2010 6:06 pm

mc.cvok
Příspěvky: 2178
Registrován: úte říj 17, 2006 10:18 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

AUTOR PŘÍSPĚVKU : MATYJAS. T613: díky,jedná se o T613-3 r.v.1989 a měla najeto 165000km což je pro tetnto typ a stáří krásná hodnota. Podle tzv.karty vozu v archivu Tatry je zcela původní tak jak opustila příborský závod. K běžnému ježdění ji nepoužívám ,přeci jenom nedostupnost a cena náhradních dílů plus v zimě náchylnost ke korozi vymezilo používání Tatry od jara do prvního sněhu a pouze na delší cesty.
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Zabijte je všechny.....Bůh si ty svý pozná .
ned led 10, 2010 6:13 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

A jinak nemyslím že by 613 měla zas nějak enormní spotřebu, po dálnici při nějakém průměru 160-170km/hod nám tara baštila nějakých 11l/100km, což se mi na velikost auta nezdá zas nějaký extrém. Když jsme měli uplně první Tatru 613-1 ve které byl původní motor, tak ta měla spotřebu kolem 18-20l/100, s tou sme dojeli ze zlína do buchlovských hor a tam to otočili, páč ručička palivoměru klesala s každým kilometrem, to si znás známí dělali srandu, jestli nám stčí síť čerpacích stanic po česku Tak sme motor vyhodili, prodali hasičům, koupili motor T613 E1, ten měl spotřebu kolem 14l a co máme tru teď, ta má motor T613 E1/1 a ta má spotřebu kolem těch 11. Mě osobně to na 3,5litrový motor nepřijde moc. A stejně se s tím jezdí jen pro radost S tím topením je to pravda, zima je drahá, každé topení aspoń 0,5l/hodinu, když člověk zapne obě, litr na hodinu, plnou nádrž by to vycuclo za 3 dny
ned led 10, 2010 6:18 pm

Alešák
Příspěvky: 2308
Registrován: stř lis 12, 2008 8:03 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvek

Kámoš měl dvě. Jednu černou druhou modrou. Tu modrou dělal celou nově. Ale už je prodal. Zkusim dohledat nějaké foto. Pavle ty si je možna viděl. Měl je M.Rákosník v Hoděticích.
ned led 10, 2010 6:22 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Jak na hospodě píše matyjas, ta pružnost motoru mě u toho auta baví nejvíc a na jedničku jsme zkoušeli bez přetáčení motoru kolem 65km/hod a úplně nejlíp to auto jezdí do kopců, na rovinkách má podobné zrychlení spousta vozů ale když je to v pořádném krkálu, to už je o něčem jiném :lol: A ještě jedna věc - na tu čtverku se dá jezdit po městě 50 a stejně tak jet po dálnici přes 200, prostě člověk když nechce řadit nemusí :lol:
ned led 10, 2010 6:31 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10043
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Aleši, tak to nevím, já znám fízláka od té doby, co jezdil s M-B W123, kterého jsem od něj koupil.

Míro, s tou pružností souhlasím, ale ten vvýkon nic moc, třeba takové BMW 3.5, to je jinej mazec.
BES - běs
ned led 10, 2010 6:34 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10043
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Matyjas: pokud by jsi měl zájem o oranžové originál blikny, o jednom páru bych věděl.

S těmi sedačkami musím souhlasit. Další věc před kterou smekám u 613 je odvětrání kabiny.
BES - běs
ned led 10, 2010 6:42 pm

Alešák
Příspěvky: 2308
Registrován: stř lis 12, 2008 8:03 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvek

Pavle mylíš to žluté MB? Jestli jo tak to bylo taky od toho kluka. sorry za OT.
ned led 10, 2010 6:45 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Pavle já mám u Tater dojem že výkon záleží jen a jen na seřízení karburátorů, některé jsou líné a některé jsou seřízené tak, že tě fakt zarazí do sedaček a ten výkon je cítít a neřekl bych že to má jen 170koní, těžko popsat, ty neznáš kopce tady, tak když ti řeknu že to vyletí Větřák a nahoře má 130 tak ti to stejně nic neřekne :-) samo že BMW s 3,5l bude rychlejší a má i větší výkon, ono BMW taky ani neváží jak malý tank :lol:
ned led 10, 2010 6:51 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10043
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Míro s těma karburátorama určitě budeš mít pravdu, ale já jsem v jiné nejel, takže nemužu porovnávat. Když jí kamarád kupoval, tak jsme jí z Prahy přes Slapy (jsou tam taky kopce) a nedá se říct že bych mu s ní ujel (on jel v Passatu B3 2.0i), ale on by mi teda taky neujel. On subjektivně i dost klame ten dlouhej převod. Já měl kdysi Sierru 2.3 V6 ve čtyřkvaltu a to bylo něco podobného. Zdálo, že je lenivější než Favorit, ale na silnici to vypadalo úplně jinak.
Nechci tady rozpoutat nějakou hádku jako v hospodě, ale musel by jsi se svézt se srovnatelným autě od BMW nebo MB. To je prostě úplně jiné.

Když se ještě často diskutuje o tom, že osobní Tatry pohřbila vláda, dovolil jsem si zkopírovat názor z mari.blogu, tak doufám, že to nebude vodit. S tím názorem nezbývá než souhlasit.
27] Croix, 13. 3. 2007 11:08

Sleeper: Snažil jsem se říct, že civilní produkci Tatry zahubil nezájem českých soukromých zájemců o tohle auto, kteří dali přednost dovozu, a neschopnost Tatry auta aspoň vyvezt. Do jaké míry se na tom podepsala snížená kvalita výroby nechci určovat… Určitě ale příčinou krachu výroby T613, T700 nebylo to, že ji neobjednávala Strakovka nebo Hrad. Nelze stavět podnikatelský záměr (jsme po roce 1989!) na tom, že budu monopolním zaručeným dodavatelem pro státní správu (a soukromí provozovatelé aut, zejména podnikatelé mi postupně budou zvedat odbyt i mimo státní sektor), to by pak znamenalo, že to byla chyba státních úřadů a soukromých manažerů, že jako zákazníci nestáli o Tatru, ale takhle to přece nefunguje - pokud vím, je chyba automobilky, když neprodá a třeba i krachne. Kupci stávajících značek taky nejsou přece viníci pádu Plymouthu, Roveru, či problémů Mitsubishi, chyba je vždy v automobilce, resp. v jejím vedení, ne v rozhodujícím se zákazníkovi. A to jestli se někdo do Tatry navážel… Všeobecná tvrdá kritika snad všech automobilistických redakcí údajný zaostalosti a lacinosti “Korejců” taky není schopná zastavit jejich dlouhodobej nárůst prodejů… Nechci se hádat, ale když si odmyslíme určitej dnešní sentiment a nostalgii po osobní tatře (kterej taky cejtím), myslím, že opravdu si za to můžou tatrováci sami, když se na trzích neudrželi.
BES - běs
ned led 10, 2010 7:47 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2881
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No já jsem třeba v roce 2003 se svojí 613-2 s agregátem E 1/1 na dálnici tehdy fungl novou Audi A 6 2,5 TDI sfouknul jak svíčku. Ve 200 za čtyři a tradá, musel mi uhnout.. Je fakt že jsem jí pouštěl na 6000ot.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
ned led 10, 2010 8:18 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2881
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To jelito co psalo ten článek, Tatrovku zazdil bolševik a ten náskok ostatních firem už Tatra nikdy nedožene. Doporučuju přečíst Život s erbem Tatry o Milanu Galiovi, hl. konstruktéru Tatry.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
ned led 10, 2010 8:20 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Filipe to jelito popsalo přesný stav věcí. Navíc to jelito "Sleeper" se v automobilismu vyzná a částečně ho to živí.
Ano, komanči toho dost zpackali, a můžeme uvažovat co by se stalo kdyby byl dokončen vývoj T625 (myslím, že tak se jmenoval připravovaný návrh nástupce 613 z let osmdesátých), ale ten prostě nebyl...
613 jakkoliv ji mám rád se na západní konkurenci chytala jen stěží.. vždyť v té době konkurovala "7", novému S-klasse alias Mamutu a XJ. Čím mu mohla konkurovat? Výběr motorů pražádný, ABS nikde, airbagy nikde, image komunistického vozu. Export byl nulový a cena sebevědomá.
Nová 7OO byla krásná, ale co se změnilo od 613 v poměru se západní konkurencí? Nic .. jen přibyl nový motor.. Nejde vše svádět na komanče... Spousta věcí se dala nakoupit od dodavatelů a doladit. Jenže tomu se tak nedělo, a z vody omáčku neuvaříš.

Zajímalo by mne co je s "Mari" byl to fajn chlapík, který přestal psát kvůli vážným zdravotním problémům.. :(

EDIT: Jiná věc je, že s ním nejezdili naši politici a poliši.. protože pro ně to bylo plně vyhovující a komfortu měli ve "4" a "700" více než dost. To jim mám opravdu za zlé, že nepropagovali český průmysl. Ale co od nich chtít, že ..
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
ned led 10, 2010 8:34 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2881
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ale nebýt komunistů tak žádná 613 není. Tatra by vyráběla vozy světové úrovně tak jako před válkou. Porovnávat auto z roku 1967 z auty z roku 1990 je nemyslitelné. A já jsem měl Mercedes 350 SE W 116, okna na kličky, bez klimy, automat, spotřeba pod 20 nešla. Rok 1976. A vzadu místa jak ve Škodovce. V 613 jsem vzadu vezl tři 120 kilové chlapy 190. Jsou to všechno blbosti, ty auta po válce pomalu ale jistě začali stát za hovno, protože do jejich výroby mluvili lidi, který věděli tak maximálně kde se leje do auta benzín.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
ned led 10, 2010 8:45 pm

Matyjas
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 09, 2009 10:25 am

Příspěvek

Pavle,dlouhý převod má skutečně takový "gumový" charakter proti staršímu převodu 3,9:1,který ale točil ve 130km/h 4000ot/min. Zajímavé je ,že auta s krátkým i dlouhým převodem mají prakticky stejné zrychlení 0-100km. Malý rozdíl je při měření pružnosti ve prospěch krátkého dif. na určité rychl. stupně.
Konec výroby -tolik dikutované téma,tolik verzí a názorů nad příčinami konce výroby. Faktem zůstává klesající zájem zákazníků o vůz spojovaný neprávem s bývalým režimem,takřka neexistující servis v zahraničí,hledání nového uplatnění vozu,rúzných provedení kdy se dostává do rukou zákazníků prototyp,odřeknuté dodávky pro vládu z února 1990,střídající se vedení Tatry a koncepcí výroby a pochopitelně džungle počátku 90 let.Výrobce byl léta svázán malosériovostí kdy se sebemenší změna přenesla do nákladů na výrobu. Je to škoda, před 15-20 lety jsem se běžně setkával s novými osobními Tatrovkami.Dnes za celý rok potkám maximálně dvě šestsettřináctky a chuť si jedu zpravit na nějaký tatrasraz. Jsou to ale všechno staré unavené vozy nebo vozy po renovaci. Zkušensti,které s nima máme, odpovídají jejich věku a počtem stovek tisíc kilometrů které odkroutily. To si pak velmi rád vyslechnu zážitky bývalých šoférů,když je měly nové.
ned led 10, 2010 8:54 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů