Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Trochu jsem hledal něco o motoru T603D, nečekal jsem, že se něco objeví, ale objevilo http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... ,536902773 . Osobně si myslím, že pořád se jedná o centrálové motory a z výroby značené B nebo C.
"Nutno zmínit motor T603 typ "D". Slouží dodnes jako stabilní motor víceúčelový. Určen pro pohon ventilátorů klimatisace bunkrů civilní obrany nebo zemědělských objektů. U těchto motorů lze nalézt různou kombinaci trysek karburátoru a příslušenství motoru podle účelu použití. Prvotním rozdílem byla vlastní redukční skříň se spojkou. V úpravě DIESEL otvíral betonová vrata úlu (betonového krytu) letounů Mig 19."
Jednak vrata úlů se otevírala samospádem viz článek http://fortifikace.cz/ralsko-letiste-hradcany/, a při počtu úlů a bunkrů CO, by musely být vyrobeny desítky, či stovky dieselových šestsettrojek a hromady ND pro enzety. Takže je divné, že by se o těchto motorech neobjevilo nikde ani písmenko .
Ještě pro představu foto dieselového motoru tatraplanu , je vidět, že došlo k nemalé změně oproti benzínové verzi. Škoda, že nikde není výkres motoru, kde by bylo vidět, jaký je spalovací prostor a písty. Vypůjčeno ze stránek tatra klubu com.
Podle mě muselo dojít ještě k úpravě zpřevodování, jinak by ten tatraplan asi moc nejel. Ještě je zajímavý na tu dobu řešení pohonu vstřik. čerpadla.
"Nutno zmínit motor T603 typ "D". Slouží dodnes jako stabilní motor víceúčelový. Určen pro pohon ventilátorů klimatisace bunkrů civilní obrany nebo zemědělských objektů. U těchto motorů lze nalézt různou kombinaci trysek karburátoru a příslušenství motoru podle účelu použití. Prvotním rozdílem byla vlastní redukční skříň se spojkou. V úpravě DIESEL otvíral betonová vrata úlu (betonového krytu) letounů Mig 19."
Jednak vrata úlů se otevírala samospádem viz článek http://fortifikace.cz/ralsko-letiste-hradcany/, a při počtu úlů a bunkrů CO, by musely být vyrobeny desítky, či stovky dieselových šestsettrojek a hromady ND pro enzety. Takže je divné, že by se o těchto motorech neobjevilo nikde ani písmenko .
Ještě pro představu foto dieselového motoru tatraplanu , je vidět, že došlo k nemalé změně oproti benzínové verzi. Škoda, že nikde není výkres motoru, kde by bylo vidět, jaký je spalovací prostor a písty. Vypůjčeno ze stránek tatra klubu com.
Podle mě muselo dojít ještě k úpravě zpřevodování, jinak by ten tatraplan asi moc nejel. Ještě je zajímavý na tu dobu řešení pohonu vstřik. čerpadla.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Byl jsem na vojně na letišti v Bechyni, úlů tam bylo cca 25, všechny vrata se otvíraly vlastní vahou, a zavíraly se navijákem s elektromotorem žádný spalovací motor jsem nikde neviděl, v případě poruchy se používal Zetor se smetákem, protože měl plazivé rychlosti, šlo to i tatrou, ale trpěla lamela spojky
Já bych to celé uzavřel klasifikací, kterou tomu dal Bazilišák.
100x opakovaná nepravda se stává pravdou. A legend kolem tater koluje spousty.
T603D existoval, ale byl to benzínový zástavbový motor.
T603 diesel nikdy vyroben nebyl!
To je to stejné, jako že téměř každá T613 byla po Husákovi (sám Husák T613 nejezdil).
100x opakovaná nepravda se stává pravdou. A legend kolem tater koluje spousty.
T603D existoval, ale byl to benzínový zástavbový motor.
T603 diesel nikdy vyroben nebyl!
To je to stejné, jako že téměř každá T613 byla po Husákovi (sám Husák T613 nejezdil).
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Hanys
- RC-TRUCKER
- Příspěvky: 467
- Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
- Bydliště: Kósek na sever vod Brna
- Kontaktovat uživatele:
Soptík
Náš Soptík, co jsme se s ním nalítali k havárkám!
Pokud se nepletu, byl od sboru prodanej za nějakých 40tis.
http://auto.bazos.cz/inzerat/52719762/T ... NOVACI.php
Pokud se nepletu, byl od sboru prodanej za nějakých 40tis.
http://auto.bazos.cz/inzerat/52719762/T ... NOVACI.php
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: mirek113 a 16 hostů