Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Já teda nevím, ale tak nereálné mi to nepřijde... Přirovnání k Pagani a Koenigseggu je podle mě zcela zcestné, to jsou všechno supersporty, které tu techniku, drahé vývoje a podobně potřebují, protože to je dělá výjimečnými.
Tady jde o něco zcela jiného, Tatry o kterých se tu mluví nemají být supersportem, nemají mít výjimečné jízdní vlastnosti nebo ohromující výkon motoru... Mají mít ten tvar... Protože to je to co je proslavilo. Píše se o replikách, takže si myslím, že žádné "tuningové" 603 nebo něco ve stylu R200. Prostě věrné repliky hlavně vnějším vzhledem, pod kapotou klidně ať si je třeba původem klidně motor z VW. A takové repliky veteránů se dnes po světě celkem staví, různé repliky lancií, poršat a co já vím čeho všeho ještě (vyloženě třeba legendární auta 70.-80. let a samozřejmě i starší, záleží na autech)... Takovýchto výrobců je spoustu, ale operují soukromě, většinou bez jakéhokoliv záštity továrny či větší propagace (často jsou původní výrobci těchto aut už v kopru...a netuším jak mají ošetřené nějaké ochranné známky nebo homologace a tak, každopádně toto odvětví existuje). Na to mi sedí i ten odhad počtu vyrobených ks ročně... 10-20 ks... to je přesně ono.
Nepotřebují nic nového vyvíjet, tvar už mají, nebo mají, potřebují to "posvětit" od Tatry... Je spíše potřeba to spojit se současnou dostupnou technologií a dnešní požadavky na silniční provoz. A pokud to bude mít třeba jen částečnou záštitu Tatry? Proč ne? Myslím, že hodně dobrá reklama, navíc si myslím, že zájemce by si to našlo, a rozhodně nejen u nás... Kombinace malé produkce a použití již vyráběného (nejspíše ničeho superultrahustokrutopřísného) by nemusela stát až tolik financí, ale byla by hodně výjimečná, což by znamenalo velkou přidanou hodnotu k výrobní ceně a tím možná zajímavý zisk. Jak tak sleduji Strnadovo počínání, myslím si, že ten člověk ví co dělá, že ví co si může dovolit. Není závislý na jednom podniku... Má jich hned několik... Otázka tedy podle mě nezní jestli je to reálné či ne (podle mě je), ale jestli je u Strnada a ostatních vhodná kombinace peněz, nadšení a schopností prodat to...
Tady jde o něco zcela jiného, Tatry o kterých se tu mluví nemají být supersportem, nemají mít výjimečné jízdní vlastnosti nebo ohromující výkon motoru... Mají mít ten tvar... Protože to je to co je proslavilo. Píše se o replikách, takže si myslím, že žádné "tuningové" 603 nebo něco ve stylu R200. Prostě věrné repliky hlavně vnějším vzhledem, pod kapotou klidně ať si je třeba původem klidně motor z VW. A takové repliky veteránů se dnes po světě celkem staví, různé repliky lancií, poršat a co já vím čeho všeho ještě (vyloženě třeba legendární auta 70.-80. let a samozřejmě i starší, záleží na autech)... Takovýchto výrobců je spoustu, ale operují soukromě, většinou bez jakéhokoliv záštity továrny či větší propagace (často jsou původní výrobci těchto aut už v kopru...a netuším jak mají ošetřené nějaké ochranné známky nebo homologace a tak, každopádně toto odvětví existuje). Na to mi sedí i ten odhad počtu vyrobených ks ročně... 10-20 ks... to je přesně ono.
Nepotřebují nic nového vyvíjet, tvar už mají, nebo mají, potřebují to "posvětit" od Tatry... Je spíše potřeba to spojit se současnou dostupnou technologií a dnešní požadavky na silniční provoz. A pokud to bude mít třeba jen částečnou záštitu Tatry? Proč ne? Myslím, že hodně dobrá reklama, navíc si myslím, že zájemce by si to našlo, a rozhodně nejen u nás... Kombinace malé produkce a použití již vyráběného (nejspíše ničeho superultrahustokrutopřísného) by nemusela stát až tolik financí, ale byla by hodně výjimečná, což by znamenalo velkou přidanou hodnotu k výrobní ceně a tím možná zajímavý zisk. Jak tak sleduji Strnadovo počínání, myslím si, že ten člověk ví co dělá, že ví co si může dovolit. Není závislý na jednom podniku... Má jich hned několik... Otázka tedy podle mě nezní jestli je to reálné či ne (podle mě je), ale jestli je u Strnada a ostatních vhodná kombinace peněz, nadšení a schopností prodat to...
pipiroha: Bude to finančně úplně stejně nákladné jako to co zmínil Filip, protože vývoj bude nutný od začátku do konce, mají sice tvar karoserie, ale vše na té karoserii bude muset odpovídat současným předpisům, stejně tak na podvozku, prostě auto za mnoho milonů, tohle s eprostě zaplatit musí ať chcete nebo ne. Ono je celkem jedno jakou techniku do toho namontuješ, stejně to bude strašlivě drahý...
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Už jsem tady párkrát četl, jak není něco možné, jak postavit tatru na míru je sci fi, že to nikdo nezaplatí , jak terenní specialy už jsou mimo mísu atd.
Ta myšlenka tatraplanu monte carlo mě začala bavit, technika od porsche je asi mimo mísu, ale platforma VW, motor 2.0 TSI 169kw, pohon všech kol......, zabalit to do přibližných tvarů tatraplanu. Největší problém by byly asi ty homologace, jaký to je problém u maloseriové výroby při použití homologovaných dílů to nevím. Ale češi jsou tvořivý...
A opravitelný v každém městě
Ta myšlenka tatraplanu monte carlo mě začala bavit, technika od porsche je asi mimo mísu, ale platforma VW, motor 2.0 TSI 169kw, pohon všech kol......, zabalit to do přibližných tvarů tatraplanu. Největší problém by byly asi ty homologace, jaký to je problém u maloseriové výroby při použití homologovaných dílů to nevím. Ale češi jsou tvořivý...
A opravitelný v každém městě
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Ale vždyť to je přesně ono. Přesně to je příběh té takzvané Škody 130 RS. Vzali Audi R8 a dali na to svoji karoserii aby to připomínalo 130... A co z toho vzniklo? Auto na kterém je vidět sice nadšení ale hlavně, že z h.... se bič neuplete.
A jak říkám kdyby někdo z vás měl 7 mega koupí si tohle nebo toho Aventadora (nebo Ferrari atd, každý dle vkusu) a nebo originál R8 a ještě mu zbude na normální Audinu na všední dny? Já třeba bych nerozhodoval ani minutu.
Dobrá jako příklad jsem použil supersporty. Tak to nebude rychlé, ale unikátnost bude spočívat v luxusu. A je to to samé. Už to tu jednou i bylo. Limuzína Tatra 700 a mělo to přistrojovku z Favorita nebo z čeho. To je prostě nepřípustné. A jsem zase u toho co si koupíte Rolls Royce a nebo nějakou Tatru...? No a když trochu ponížíme. Koupíte si za milion Superba prakticky v plný náloži a nebo dáte 1 400 000 za něco na platformě Superbu s nápisem Tatra připomínající 603. Jen připomínám, že Superb patří do té kategoriie "objem" čili auto na ježdění, kam Tatra rozhodně patřit nebude.
Ale neříkám, že to nejde. Tatra (nebo i celá Promet group) podle všeho prosperuje, Phoenixy se prodávají jak rohlíky, tak proč nezafinancovat stavbu omezené série pár kusů osobáků, kterou pak budu horko těžko prodávat a pak už rozdávat mezi nadšence. Rozhodně bych to ale nenazýval výrobou osobních vozů. Spíš jakousi celkem nákladnou recesí na propagaci. Promet group je dostatečně velká aby si to mohla dovolit.
Osobně bych ale tyto případné finance radši viděl třeba na Dakaru.
A jak říkám kdyby někdo z vás měl 7 mega koupí si tohle nebo toho Aventadora (nebo Ferrari atd, každý dle vkusu) a nebo originál R8 a ještě mu zbude na normální Audinu na všední dny? Já třeba bych nerozhodoval ani minutu.
Dobrá jako příklad jsem použil supersporty. Tak to nebude rychlé, ale unikátnost bude spočívat v luxusu. A je to to samé. Už to tu jednou i bylo. Limuzína Tatra 700 a mělo to přistrojovku z Favorita nebo z čeho. To je prostě nepřípustné. A jsem zase u toho co si koupíte Rolls Royce a nebo nějakou Tatru...? No a když trochu ponížíme. Koupíte si za milion Superba prakticky v plný náloži a nebo dáte 1 400 000 za něco na platformě Superbu s nápisem Tatra připomínající 603. Jen připomínám, že Superb patří do té kategoriie "objem" čili auto na ježdění, kam Tatra rozhodně patřit nebude.
Ale neříkám, že to nejde. Tatra (nebo i celá Promet group) podle všeho prosperuje, Phoenixy se prodávají jak rohlíky, tak proč nezafinancovat stavbu omezené série pár kusů osobáků, kterou pak budu horko těžko prodávat a pak už rozdávat mezi nadšence. Rozhodně bych to ale nenazýval výrobou osobních vozů. Spíš jakousi celkem nákladnou recesí na propagaci. Promet group je dostatečně velká aby si to mohla dovolit.
Osobně bych ale tyto případné finance radši viděl třeba na Dakaru.
Filip Nikl
Tatru nebo Rolls-Royce? Jasná volba, jetýho Rollse za půl míče.
http://rajreplik-cz6.webnode.cz/nabidka ... -r-v-1999/#!
http://rajreplik-cz6.webnode.cz/nabidka ... -r-v-1999/#!
Tak to si právě nejsem moc jistý. Kde by se to servisovalo vlastně? V autorizovaném servisu Škoda (případně jiném podle původu základu)?
Nebo by se s tím jezdilo do SCV Vysočina, Parma atd... jako s kamionama? Nebo jen v Kopřivnici? To už jsme rázem servisně na úrovni Ferrari - akorát Scuderia Praha.
Nebo by se s tím jezdilo do SCV Vysočina, Parma atd... jako s kamionama? Nebo jen v Kopřivnici? To už jsme rázem servisně na úrovni Ferrari - akorát Scuderia Praha.
Filip Nikl
Jedna Tatra 87 na obdiv v Německu : http://zen.e15.cz/automobil/ve-wolfsbur ... ky-1325712
Naposledy upravil(a) Blondy dne čtv pro 08, 2016 9:19 am, celkem upraveno 1 x.
Podvozek by byl ... http://www.edrmagazine.eu/wp-content/up ... 016_02.jpg
Jinak spíš souhlasím s Filipem ...
Jinak spíš souhlasím s Filipem ...
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 62 hostů