Stránka 42 z 46

Napsal: sob čer 18, 2016 7:35 pm
od JAN B
Nadherný kousek na 1000 mil československých
https://www.facebook.com/NarodniTechnic ... =3&theater

Napsal: sob čer 18, 2016 8:18 pm
od Pitris
:shock: Pání, kde to vzali, nějaké nová renovace, nebo replika?. Která z těchto byt to mohla být http://www.tatraworld.nl/t77-register/ ?

Napsal: stř črc 06, 2016 6:47 am
od JAN B
Nevíte jestli Hajdušci jeli rally Bohemia. Ve startovce byli.

Napsal: sob zář 24, 2016 10:20 pm
od martin440

Napsal: sob zář 24, 2016 11:05 pm
od Matúš Sabo
8:36 to je moc :D :lol:, každopadne luxus kara, len na agregat nešahali vôbec

Napsal: ned pro 04, 2016 7:55 pm
od nalim68
Zpráva roku, pokud se informace potvrdí:
http://ekonom.ihned.cz/c1-65538530-tatr ... -tatraplan

Napsal: pon pro 05, 2016 6:48 pm
od oldjan
Určitě zajímavé....
Jenom ještě jestli to bude mít to kouzlo, když nebude vzadu vzduchem chlazený motor?

Napsal: pon pro 05, 2016 8:00 pm
od Hynek
Nesmysl jako ten pokus za američanů... Vyhozené prachy, nerentabilní, předem odsouzené k zániku jako třeba Maybach...

Napsal: pon pro 05, 2016 8:12 pm
od filip 90
No já bych taky radši ať bouchaj Phoenixe jednoho za druhym a neexperimentují. :roll:

Napsal: stř pro 07, 2016 2:19 am
od nevim
oldajan: na vzducháč uplně zapomeneš když pocítíš kouzlo 430kobyl :lol: mě to celý nepříjde jako uplně špatnej nápad,bylo by to takový historický pokračování tradice i když v malé nelimitované séri,navíc se může řešit externě pouze za účasti fabriky jako třeba ten projekt R200 i když ten byl bez ní http://www.autorevue.cz/novodoba-skoda- ... dm-milionu to by potom šlo o podnik který by v případě neuspěchu nebyl zase až tak ztrátovej protože by každý auto mělo předem svýho majitele

Napsal: stř pro 07, 2016 9:26 am
od oldjan
Myslíš jako vzít podvozek "devětsetjedenáctky" a na to postavit tatraplan monte carlo? Jo to by šlo, to bych na ten slaboduchej čtyřválec taky zapomněl :driver:

Napsal: stř pro 07, 2016 11:41 am
od nevim
:lol: no tak nejak. jenom jsem si vzdycky myslel ze oprasi 603jku ze by mela dravejsi vzhled

Napsal: stř pro 07, 2016 12:17 pm
od oldjan
to já taky, ty kecy o papalašfaru už vyšuměli, stává se z ní ikona, je žádaná, její cenu to šroubuje nahoru, na tatraplan si nikdo ani nevzpomene, ještě tak T87
takhle asi nějak podobně http://www.tatra-club.com/graphics/msgb ... tuning.jpg

Napsal: stř pro 07, 2016 12:39 pm
od filip 90
No to je podle mě právě nesmysl. Podle mě v automobilovém průmyslu jsou dvě cesty kudy jít. Jedna je objem a druhá výjimečnost.

Cestu objemu všichni známe a nemusíme chodit daleko. VW vyvine jakousi platformu k tomu několik motorů a převodovek a je z toho Golf - chrlený po tisících. Pak to pošlou do Boleslavi, tam na to udělají jinou kasli, interiér jinak nakombinují výbavy, motory a převodovky a je z toho Octávia rovněž chrlená po tisících. Je to vlastně to samý jako Golf, ale v detailech se to liší. Někomu se víc líbí jedno, někomu druhé, tak se prodává oboje. Oboje to jsou super auta (prosím aby si všichni odpůrci koncernu VW odpustili poznámky, že Octávie je sračka atd. není to předmětem diskuse a kdyby byla tak se jich tolik neprodává) na to na co jsou stvořená - tedy přejet relativně pohodlně, bezpečně a rychle z bodu A do bodu B. A aby taková byla stojí za nimi obrovský vývoj a náklady. Další obrovské náklady pak stojí výroba těch tisíců - potřebuju linku, továrny, logistiku...
To všechno se rozpustí právě v těch tisícových objemech, takže cena jednoho kusu je na přijatelné úrovni. Na tuto cestu se podle mě Tatra nechystá.

Druhá cesta je výjimečnost. Hlavní rozdíl je v tom, že produkuji malé série v řádech stovek nebo jen desítek kusů - to by podle mě byla případná cesta Tatry. To má velkou výhodu v úsporách za drahou linku a vše okolo - nepotřebuji to. Zas na druhou stranu proč bych si měl kupovat nějaký v podstatě atyp vyráběný ručně někde v garáži? No přeci proto, protože je to něco výjimečného, co nikdo nemá a navíc mi to bude někdo závidět (napřiklad taková LIAZ Xena si svojí unikátností a počtem kusů nezadá s Bugatti Veyron ovšem 40 milionů za ni níkdo rozhodně nedá :lol: ). Daleko větší náklady, tak musím investovat do vývoje abych něco úžasného vytvořil a pokud nemám lidi, kteří jsou schopni něco úžasného vytvořit, tak se mi to taky nemusí vůbec podařit. Najednou se dostávám tak trochu do začarovaného kruhu - chci postavit výjimečné auto. Výjimečnost mě stojí enormní náklady. Jenže ty náklady nemůžu rozpustit do počtu kusů, protože malý počet kusů je základní podmínkou výjimečnosti. Automaticky tak roste cena produktu o řád nebo i více výš. No a pak přijde na lámání chleba. Buď jsem vytvořil opravdu úžasný produkt a ty peníze mi za to někdo dá. To podle mě funguje tak u Pagani a Koenigseggu a tím to končí :lol: a nebo ne a jsem ve ztrátě.
Pak je otázka, kdo jsem. Pokud jsem velká automobilka, tak to zadotuji právě třeba z těch Golfů a Octávek a má to pro mě jakýsi marketingový přínos. Malý výrobci obvykle končí, nebo je koupí ten velký. :lol:

Novodobá "Škoda 130 RS" není ani jedno. Je to překarosavaná Audi R8 a navíc to v tom člověk na první pohled pozná. To je prostě hodně málo, co mi to auto může za tě 7 milionů může nabídnout. Proč bych si měl něco takového kupovat, když si za 5 můžu koupit tu R8 a to je Audi a nebo dám těch 7 a mám třeba Lamborghini Aventador, což je trochu jiná liga. Obávám se, že na vytvoření něčeho super není kapacita ani prostředky a jakási přestavba něčeho existujícího si zákazníky nenajde, až na pár individualistů.

Napsal: stř pro 07, 2016 1:35 pm
od Hynek
Líp bych to nenapsal Filipe :thumbud: Srdcař co by si to koupil protože je to Tatra na to mít nebude, protože je to prostě jiná liga...