Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv říj 29, 2009 8:46 am
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
wow, dlho sa nič nedialo, teraz si teda výrazne pokročil. To bude dobrý "macko". Už sa to rysuje.
Ale prekvapuje ma, že si to dal na klasický 4bodový systém. Vždy ma tatrováci presviedčali, že tatra nemá žiadny skrut a teda to nie je nutné. Prípadne len to minimum riešiť pružinami. Takto sa stráca výhoda tatrováckeho riešenia /nižšia výška a teda aj ťažisko/. Pridal si takých 15 cm výšky. Koľko to má teraz? Je mi jasné, že by si na zadné kolesá musel urobiť výrez do nástavby, ale zdá sa mi to menšie zlo. Výška je problém takýchto expedičákov, každý cm je dôležitý.
ale nechcem ti do toho mudrovať , len taký postreh
Ale prekvapuje ma, že si to dal na klasický 4bodový systém. Vždy ma tatrováci presviedčali, že tatra nemá žiadny skrut a teda to nie je nutné. Prípadne len to minimum riešiť pružinami. Takto sa stráca výhoda tatrováckeho riešenia /nižšia výška a teda aj ťažisko/. Pridal si takých 15 cm výšky. Koľko to má teraz? Je mi jasné, že by si na zadné kolesá musel urobiť výrez do nástavby, ale zdá sa mi to menšie zlo. Výška je problém takýchto expedičákov, každý cm je dôležitý.
ale nechcem ti do toho mudrovať , len taký postreh
Ahoj, mam 380cm. Kabina sama je 370 takže je tam tech 10cm navíc. Kdyz to fakt bude problém dá se to shodit a jít o tech 10 níže a pořad mas 7 Cm na nějaké sile bloky jako mají hasiči....
Musel jsem nahoru kvůli motoru, výfuku i nadrzim...jak jsem chtěl světlou výšku musel jsem to dat výše a tím se zvedá nástavba. Kdyz to o 10cm sundam tak musím řešit podběhy, tankování a budu mít špatný přístup do rámu kde je schovaná spousta věci... Takhle se tam dá trochu rozumět dostat...
A i kdyz se prý tatra nekrouti tak to úplně není pravda.... Trochu pracuje a tímto proste pošetřim nástavbu jakéhokoliv zkrutu.
Chtěl jsem stihnout tvé Mongolsko, ale to nedám, navíc auto nebude vyzkoušené....
Musel jsem nahoru kvůli motoru, výfuku i nadrzim...jak jsem chtěl světlou výšku musel jsem to dat výše a tím se zvedá nástavba. Kdyz to o 10cm sundam tak musím řešit podběhy, tankování a budu mít špatný přístup do rámu kde je schovaná spousta věci... Takhle se tam dá trochu rozumět dostat...
A i kdyz se prý tatra nekrouti tak to úplně není pravda.... Trochu pracuje a tímto proste pošetřim nástavbu jakéhokoliv zkrutu.
Chtěl jsem stihnout tvé Mongolsko, ale to nedám, navíc auto nebude vyzkoušené....
Ano,vzadu na plošině,která bude uchycena na nástavbě(ne jako u Tebe na rámu-pokud se nepletu) bude plošina sundavat se bude přes kladky samostatným navijákem takže sjede k zemi, a na ní dvě rezervy vedle sebe, nebo jedna rezerva a motorka(BMW 1200GS), nebo čtyřkolka Can-am a to pak budou rezervy zespoda na té plošině co čtyřkolka.
Základem bude držák rezerv a do něj se vsune držák na motorku nebo čtyřkolku...
Podle toho co bude potřeba.
Určitě někam zajedeme moc se těším....
Základem bude držák rezerv a do něj se vsune držák na motorku nebo čtyřkolku...
Podle toho co bude potřeba.
Určitě někam zajedeme moc se těším....
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Na nástavbu bych to nedával, leda že by byla pevná jako lodní kontejner. Ta váha rezerv a techniky bude veliká a z mého pohledu by to splnilo jen modifikované hydraulické čelo které je upevněné na podvozku a do výše nástavby se zvedá hydraulicky. Výbavu jako motorka nebo čtyřkolka bych osobně dával do boxu vestavěného do nástavby a to aby to bylo kryté před nenechavci a počasím. Třeby sůl dokáže na této technice udělat docela paseku.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: čtv říj 29, 2009 8:46 am
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
jirka- dávať štvorkolku do nástavby by bolo samozrejme najlepšie, ale má to podstatné nevýhody:
- musel by si mať obrovskú garáž, lebo okrem štvorkolky tam potrebuješ aj priestor na milión iných vecí, ja mám 2,5m3 a na dlhšie cesty je to tak akurát, ani progranit nemá garáž tak veľkú aby tam dal štvorkolku
- na druhej strane nie vždy berieš štvorkolku, potom zase vozíš vzduch v obrovskom priestore, plošinu sklopíš a teda nezvyšuje dĺžku auta
- nenechavec to zase z tej plošiny tak ľahko neukradne a soľ v lete nie je /v zime štvorkolku nevozím/, pred dažďom sa uchráni plachtou, ale aj keď nie, tomu ani dážď a prach moc neublíži, je to na to stavané
- musel by si mať obrovskú garáž, lebo okrem štvorkolky tam potrebuješ aj priestor na milión iných vecí, ja mám 2,5m3 a na dlhšie cesty je to tak akurát, ani progranit nemá garáž tak veľkú aby tam dal štvorkolku
- na druhej strane nie vždy berieš štvorkolku, potom zase vozíš vzduch v obrovskom priestore, plošinu sklopíš a teda nezvyšuje dĺžku auta
- nenechavec to zase z tej plošiny tak ľahko neukradne a soľ v lete nie je /v zime štvorkolku nevozím/, pred dažďom sa uchráni plachtou, ale aj keď nie, tomu ani dážď a prach moc neublíži, je to na to stavané
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 44 hostů