Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Zamčeno
Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Když jsem zkoumal další auta tak jsem jen zíral, asi jako na to moje auto. Opravdu se o techniku staraj asi nejlíp na světě a přitom ceny jsou super, teda když se na ně nevrhnou obchodníci a nevyženou to moc vysoko.
Nyní vím i jakej měl rabat ten němec u kterýho jsem auto koupil, ale přeju mu to protože proclení a doprava taky dost stojí. Já možná časem ve Švýcarsku koupím něco do 3,5 tuny a 4x4 protože to je mimo mýto a jsou to všechno auta předkrizová, málo jetá a tak dlouho perspektivní. Super je že mám vlastní odvoz a tak nemusím nic shánět a i si to na aukcích sám zvládnu :D
Volvo FL 614.
pon bře 23, 2015 3:55 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Jirka Novák:

Ja tomu velice dobre rozumim a velice dobre chapu.

Ale to mas tak.
Dejme tomu moje tatra. Dneska ve stavebnictvi neni prace, ja mam praci v lesnictvi ale ta moje tatra je pro lesy nevyhovujici auto.
Celkove z pohledu dopravce, pro mne je nejidealnejsi tahac tatra.
Dneska sme meli jednani a probirala se i doprava.
Z pohledu lesniku, tak realizace stepky a pilin na vyrobu pelet je potreba velkoobjemove auta.
Jak bylo dneska receno najidealnejsi je nosic kontejneru s velkoobjemovym kontejnerem, to znamena ze v lese dela stepkovacka kam nosic kontejneru polozi prazdny, natahne plny kontejner a za tu otacku dokdy jede auto vysypat tak ten pradny se plni, takze je to efektivne vyuzita tachnologie.
Jo dle matematiky, tak se mluvilo o o nove tatre Phoenix. Co ja hned odmitnul, takze se mluvilo o vozech TERRNo jako nosic kontejneru s privesem.
Provozni podminky tady v lesich nedavaji moznosti provozu jinych PVC aut, takze jenom Tatra. Ale Tatra a ne Phoenix.
Dejme tomu ja k svoji tatre mam pikapa.
Pikap to je u mne takova pojizdna dilna pri minimalnich nakladech.
Prdel do prace si odvezu jako v osobaku, a dle potreby ten pikap mne odveze gumy na pneuservis, doveze naftu v kanystrech, nahradni dily a pod. Co k te tatre ten pikap je uplne dostacujici.
Dneska se resila vec dodavek pelet do CZ.
Zase je potreba objizdet peletkarny kde se delaji pelety z pilin a stepky mekeho a tvrdeho dreva, pak pelety ze slunecnice atd.
To znamena ze to chce objizdet nabrat vzorky atd atd.
Tady na Karpatech mas lesy takze tady se resi pelety ze dreva, na vychode Ukrajiny jsou zase jenom pole a zemedelstvi tam se zase resi pelety ze slamy a slunecnice.
Takze na realizaci takove prace zase staci pikap, ktery je v nakladech skoro jako osobak, tu jednu prdel odveze a tech par pytlu vzorku doveze.
Takze u mne se resi otazka pikap a tezke dopravy tak Tatra.
Ja ted neumim rict co bude rozumnejsi, nejdrive to vse musim projet a dle toho kde je jaky objem tak dle toho resit dopravu. Jezdit na kousku s kontejnerem nebo na dalku s navesem.
Proto v celku toto co bych ja chtel je jedna vec, a resit musim dle toho co se odemne vyzaduje a co je potreba.
pon bře 23, 2015 10:33 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ten kontejner je dobré řešení, bohužel zrovna dost drahý, když jsem se koukal v nabídce aut tak kontejnery jsou pěkně naceněný i když jsou to prašivky.
U těch aut z CH je jen jeden rébus a to že je velká většina na benzín. Platí to i Puchy - tedy G čka i VW a Mercedes. Diesel je tam dost málo a to jen v Italských užitkáčích, klasických osobácích a velkých LKW.
Volvo FL 614.
úte bře 24, 2015 7:57 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Jirko.

Tak pro mne je dobra nafta. Protoze v garazich skoro vse jezdi na naftu tak si tankuju z cisterny jako vsichni.

To jo, kontejner je draha vec. Myslim nosic kontejneru. Zase cela technologie bezi na plny vykon takze je vyuzita na 100% dejme tomu stepka, stepkovani svoz a odvoz stepky.
úte bře 24, 2015 8:05 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Kontejner je vhodný spíše na krátké vzdálenosti, ale na stejném podvozku výrazně ztrácíš na nosnosti, při vození pelet z ukrajiny do čech jak tady básníš se ti vyplatí nakladač a lehká korba, rentabilitu dopravy na velkou vzdálenost soupravou stará T1 + nějaký vlek :lol: :lol: :lol: :lol: Arktiku Arktiku :lol: :lol: :lol:
úte bře 24, 2015 4:58 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

lubosss:

Arktiku Arktiku :lol: :lol: :lol:

Vzdyt ja psal ze je potreba navazet stepku z lesa na vzdalenost zhruba do 30 km, a k tomu je rozumnejsi nosic kontejneru s objemovym kontejnerem a vyvazet. Vzhledem k tomu ze stepkuje se primo v lesich na skladech dreva tak podvozek tatra.
Stepkovacka stoji hromadu penez, a vyvazet s moji tatrou to znamena nalozim nejakych 15 kubiku, dokdy otocim furu 30x2 je 60 km na tech rozmlacenych cestach tak to je minimalne hodina v prdeli.
Proto je lepsi kontejner, polozis prazdnou vanu, natahnes plnou a jedes vysypat a za tu dobu uz je ta prazdna vana plna, ty prijedes zase je prohodis a jedes, takze stepkovacka za nejakych pod 10 mega nestoji ale stepkuje.
Stepka se navazi na peletkarnu kde se delaji pelety v big bagy a odtud se nakladaji do kamionu a vali do CZ.
No dneska je kamionova doprava problem nakolik nejsou furmanky z CZ smerem na UA a tak jezdi jenom minimum kamionu, proto se uvazuje hotovou produkci vagonovat a odesilat vagonama.
úte bře 24, 2015 5:08 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

lubosss:

Neco takoveho, jak maji na fornal.cz akorat to chce vyssi objem kontejneru.

Obrázek Obrázek
úte bře 24, 2015 6:06 pm

Scutch
Příspěvky: 393
Registrován: stř čer 22, 2011 12:01 pm
Bydliště: Nymburk

Příspěvek

THIS IS MADNESS, MADNESS?!......THIS IS LIAZ 300 !!! :-)
úte bře 24, 2015 6:36 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Jojo!
Neco takoveho! :lol:

I ten tahac co si sem daval nevypada spatne akorat je zahovno ta 6-ka, a vzhled katafalku od funebraku!
Zase k tahaci to chce i poradny naves ktery neco vydrzi.
Ja kdysi jezdil s tahacem a naves co jsem tahal tak BSS 12,5 metru, to mel takove alu bocnice, 3 napravy na perech a kola na balonech, to byl super naves, ja do nej ladoval po 40 tun! :lol: A dneska ty papirove navesy nedrzi ani tech 20 tak nevim.
Tady to by slo zvazet pelety na garaz z celych Karpat a nedrbat se s 20-ti tunama ale naladovat kolik vleze hotovo.
úte bře 24, 2015 6:45 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Scutch:

Obrázek

ten kontejner aspon nejak tak. :lol: ja videl ze takove ty kontejnery tahaji i vleky s kontejnerama, ale to byly na takovych malych koleckach jak od detskeho kocarku.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
úte bře 24, 2015 7:24 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

A proč si nekoupíš agrovku a dvě silážní korby i s nohama ? Jedna stojí na nohách u štěpkovačky a druhou máš na sobě? :lol: :lol: Respektive ty nohy by jsi si musel udělat pevnější, ale netratíš na tunách a kubících :lol: Ty vleky na kontejnery musí být nízko, jinak si nenaložíš autem kontejner na vlek :cry: Ale to by jsi levněji vyřešil dvěma obyčejnými sklopnými vleky s vysokými náplatky a přepřahat prázdný za plný :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) lubossss dne úte bře 24, 2015 7:33 pm, celkem upraveno 1 x.
úte bře 24, 2015 7:28 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

lubosss:

Proc? Jednak nemam penize abych neco kupoval, a jednak mne se takove ty auta a prace s nima nejak nezamlouva a nelibi.

Tady se resi realizace dopravy jak technologicke tak "dalkove" a na takove reseni dopravy tady jsou na toto investori, tak at si to resi.
Ja bych bral tahace s navesem, a jezdil tady zvazel z peletkaren ty pelety na jeden sklad blizko u hranic od kud by se nakladali kamiony nebo vagony a odesilali se do CZ.
Protoze tady si muzu jezdit jak mne to pasuje a tak nevidim problem naladovat do navesu tak ze z toho nalozim dva PVC kamiony! :lol:
úte bře 24, 2015 7:33 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Takže tu půl roku meleš o ničem? :roll: :roll: :roll: :evil: :evil: :evil:
úte bře 24, 2015 7:35 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Hele nelibi se ti tak to tady necti! Nikdo te nenuti!

Mne moje tatra stoji, neni prace tak nejezdi! Tady je nejaky ten valecny stav, takze ta situace je takova jak je!
Vymyslet tady neco v dnesni dobe, tak bohuzel to uz je na fest velky koule!
A ja to tak nejak i doresil, proto dle tebe to je zvaneni o nicem. a pro mne je to nejaka skola nakolik ja te moderni technice a lesni technice nerozumim! V zivote jsem to nedelal a dneska musim!
A vozit stepku do 15 kubiku nepotrebujes tatru a uplne staci avie!
A kdyz potrebujes na to svazeni tatru, tak at ta tatra odveze alespon tech 35 kubiku te stepky!
Za mesic ja se naucil ty stepkovace od toho nejmensiho po nevim jakej.
Takze ten svet tady je trosicku jinej, a tobe rikam jeste jednou, nechces tak to tady necti, nikdo te nenuti!
úte bře 24, 2015 7:44 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

o tom to je kontejnerem ztrácíš 30cm ložné výšky v kontejneru (což jsou při délce konťasu cca 4cbm), ale určitě to zdůvodníš fundovaným argumentem :lol: :lol:
úte bře 24, 2015 7:52 pm

Zamčeno

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 hostů