Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
No a co když Tatra-Daf bude určena pro Západ, USA a Latinu. Tam se může plně opřít o sílu koncernu Paccar a výrobní lince nepraskne hlava z motorů Deutz, Cummins, MTU apod. A pro východ a střední evropu a část Asie se ponechá klasika. Bylo by to nejlevnější pro dealery i Tatru.
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Jo a pak ničeho a zanikne firma s takovou tradicí. Tak to je když se vedení střídá a nemá k tomu vztah. po kolikáté už se vyměnilo vedení tatry? A kdo stojí nyní v čele? Kdo je majitelem tatry , skutečným majitelem , není to náhodou někdo z Indie? Tak krásně jsme tam obchodovali až ten kdo tam nakupoval a prodával se stal vlastníkem? To nejsou chyby zaměstnanců to jsou chyby někoho jiného.
MILDATRUCK
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
- Bydliště: jižní Morava
o tomhle typu slyším prvně, ale...
tento trend - tedy nakoupit po celém světě jednotlivé komponenty, přivézt je do fabriky v itálii a z nich montovat hotové stroje- například "skandidávské" provenience tady jasně je. Konkrétně třeba mluvím o výrobě kolových traktorů, kdy se jednu směnu montují traktory Same, druhou New Holland a třetí Steyr. Vše v jedné fabrice na jednom výrobním pásu.
A opět si vezměte, že naše továrny měli obrovský náskok - konstrukční kanceláře, výroba celých strojů na jednom místě a to není jen tatra, ale třeba i zetor, možná liaz(?), praga, královopolská apod. Tohle všechno za éry komunismu žilo (skomíralo), ale žilo... Nyní už jen velmi málo a když, tak v rukou zahraničního kapitálu.
Vezměte si kde všude jste mohli najít tyto české motory... opravdu všude - v každém starším stavebním stroji, elektrocentále, lokomotivách a já nevím kde ještě. Dnes nic...
A nejhorší na tom není to, že ty fabriky dnes padají (to se dá postavit znovu), ale to, že se úplně vymazal ten lidský potenciál - ti učňové, ti předáci směn, ti konstruktéři... na to už se nikdy nenaváže
Pracuji v úplně jiném oboru - potravinářství, Vám asi nepříliš blízské, ale je to zde némlich to samé.
Když sem poprvé na idetu uviděl 810 řekl sem si: to je ale škaredá vetříeska... jenže to splnilo účel (zakázka pro armádu). A opět - to že z toho měl jeden jediný člověk větší zisk než celá fabrika tatra je neuvěřitelný bordel, jenže to je tak na povídání u píva (lépe by bylo na povídání na státním zastupitelství že )
Spojením tatry s dafem bude tatra snažit dostat na západní trhy... to je dobrý argument, logický, neodporující dnešnímu světu. To že by se tatra mohla více zaměřit na východ je nezpochybnitelný fakt.
A samozřejmě je zde i ta nepříjemná možnost, že se jednou v kopřivnici budou jednou vyrábět jen podvozky - smutné, že? Aůe také to zní logicky. Na druhou stranu ale chci věřit, že dnes je tatra v dobrých rukou. Teď už snad nedopadne jako třeba Siemens kolejová vozidla ve zličíně... A když by to tak snad nedejbože mělo dopadnout, tak to aspoň není prvoplánové jako třeba právě s veleslavným koncernem siemens (znáte tu zličínskou historii, že?)
tento trend - tedy nakoupit po celém světě jednotlivé komponenty, přivézt je do fabriky v itálii a z nich montovat hotové stroje- například "skandidávské" provenience tady jasně je. Konkrétně třeba mluvím o výrobě kolových traktorů, kdy se jednu směnu montují traktory Same, druhou New Holland a třetí Steyr. Vše v jedné fabrice na jednom výrobním pásu.
A opět si vezměte, že naše továrny měli obrovský náskok - konstrukční kanceláře, výroba celých strojů na jednom místě a to není jen tatra, ale třeba i zetor, možná liaz(?), praga, královopolská apod. Tohle všechno za éry komunismu žilo (skomíralo), ale žilo... Nyní už jen velmi málo a když, tak v rukou zahraničního kapitálu.
Vezměte si kde všude jste mohli najít tyto české motory... opravdu všude - v každém starším stavebním stroji, elektrocentále, lokomotivách a já nevím kde ještě. Dnes nic...
A nejhorší na tom není to, že ty fabriky dnes padají (to se dá postavit znovu), ale to, že se úplně vymazal ten lidský potenciál - ti učňové, ti předáci směn, ti konstruktéři... na to už se nikdy nenaváže
Pracuji v úplně jiném oboru - potravinářství, Vám asi nepříliš blízské, ale je to zde némlich to samé.
Když sem poprvé na idetu uviděl 810 řekl sem si: to je ale škaredá vetříeska... jenže to splnilo účel (zakázka pro armádu). A opět - to že z toho měl jeden jediný člověk větší zisk než celá fabrika tatra je neuvěřitelný bordel, jenže to je tak na povídání u píva (lépe by bylo na povídání na státním zastupitelství že )
Spojením tatry s dafem bude tatra snažit dostat na západní trhy... to je dobrý argument, logický, neodporující dnešnímu světu. To že by se tatra mohla více zaměřit na východ je nezpochybnitelný fakt.
A samozřejmě je zde i ta nepříjemná možnost, že se jednou v kopřivnici budou jednou vyrábět jen podvozky - smutné, že? Aůe také to zní logicky. Na druhou stranu ale chci věřit, že dnes je tatra v dobrých rukou. Teď už snad nedopadne jako třeba Siemens kolejová vozidla ve zličíně... A když by to tak snad nedejbože mělo dopadnout, tak to aspoň není prvoplánové jako třeba právě s veleslavným koncernem siemens (znáte tu zličínskou historii, že?)
tak jsem si přečetl pár řádků, které tu přes noc jsou nové a věc, která mi osobně vadí na tom všem je asi to, že by se měla využívat sít dealerů a servisů Daf.
v evropských zemích nebo mimo evropu je mi to celkem ukradené, ale u nás v republice by to mělo myslím si fatální důsledky. v dnešní době se prodávají auta s minimalní marží ( jinak to ani myslím nejde) s vidinou toho, že vozidlo ( i když bude z větší dálky) bude jezdit k dealerovi na servis a ušlý zisk z prodeje vozidla se mu postupně vrátí na servise a pak začne za nějaku určitou dobu na servise vydělávat.
pokud by to bylo tak, že dealeři prodají vůz tatra a ten se následně bude opravovat pouze v dafu ( třeba z důvodu toho, že daf neuvolní diagnostiku, softwarové vybavení, nebo bude nedostatečná technická podpora) a u dealera tatry se bude opravovat jen podvozek tak to povede k tomu, že dealeři příjdou o velkou část svých tržeb ( potažmo zisků) ze servisu vozidel.
Já bych si řekl, proč mám prodávat auto někam doprdele, když se mi to skoro vůbec nevyplatí a nic z toho nebudu mít, budu si prodávat auta jen svému okolí, kde mám jistotu že vozy budou jezdit ke mě ( v případě, že budu mít aspoň nějakou diagnostiku od toho dafu)
v evropských zemích nebo mimo evropu je mi to celkem ukradené, ale u nás v republice by to mělo myslím si fatální důsledky. v dnešní době se prodávají auta s minimalní marží ( jinak to ani myslím nejde) s vidinou toho, že vozidlo ( i když bude z větší dálky) bude jezdit k dealerovi na servis a ušlý zisk z prodeje vozidla se mu postupně vrátí na servise a pak začne za nějaku určitou dobu na servise vydělávat.
pokud by to bylo tak, že dealeři prodají vůz tatra a ten se následně bude opravovat pouze v dafu ( třeba z důvodu toho, že daf neuvolní diagnostiku, softwarové vybavení, nebo bude nedostatečná technická podpora) a u dealera tatry se bude opravovat jen podvozek tak to povede k tomu, že dealeři příjdou o velkou část svých tržeb ( potažmo zisků) ze servisu vozidel.
Já bych si řekl, proč mám prodávat auto někam doprdele, když se mi to skoro vůbec nevyplatí a nic z toho nebudu mít, budu si prodávat auta jen svému okolí, kde mám jistotu že vozy budou jezdit ke mě ( v případě, že budu mít aspoň nějakou diagnostiku od toho dafu)
gonzales:
Ono to i k tomu smeruje!
Skusenost z Ruska! Tady se kazdy divi za Tatra se na Ruskem trhu stratila. A proc je ten stav takovy? Kdyz Tatra se nna vychod prodavala v radech nekolika tisicu vozidel rocne? Je to proto ze Tatra v Rusku nema dostacujici servis. Jsou 4 dealeri vsichni v Moskve jenom ATT ma vyzdvizenou ruku stredisko v Surgutu. U toho nase tatry se ani ne moc provozuji v europske casti Ruska ale jsou smerovany na Sibir, Chanty Mansijska oblast, Jamalo Nenecka oblast, daleky vychod a pod. A ted v realite ktery provozovatel zakoupi vozidlo na ktere nema zajisteny servis? Zadny! Kazdy to pocita tak ze kdyz koupi tatru, a mosi s litat do servisu nekolik tisic kilometru, tak za cenu porizeni jedne tatry si radci zakoupi 2-3 kamazy a ma vyreseni problemu. Nakolik na kamaz jde zakoupit vse v libovolnou denni a nocni hodinu!
Si vem fakt, ze ja ted odesilal posrany trysky DOP132S440-1409 do Sankt Peterburgu. U toho v miste se nechazi dealer ale on nema danne dily! To same ventil regulace chlazeni. Pritom se jedna o dily na vozidla rady T1!!! Co by melo bit bezne!
Jo jak rikaji v Koprivnici ze dealer ten ma alespon tak je to povazovano, tak dealer ma zisky ze srvisu a dilu! Ale co chces servisovat na aute s ktereho ti zbyde jenom spodek jako roura a napravy? A verim tomu ze DAF to urcite bude sezirat v servisu. Vzdyt jaka to je logika kdyz nekdo hodi DAF-u chleba s maslem a salamem, a on ten DAF ho jen tak prenecha nekomu!!! Tak takovy houby!!!
Takze reseni Tatra DAF udela svoje a zatrese s kazdym ne jenom s tema beznyma servisama. Ale zotoci i s autorizovanyma strediskama.
Ono to i k tomu smeruje!
Skusenost z Ruska! Tady se kazdy divi za Tatra se na Ruskem trhu stratila. A proc je ten stav takovy? Kdyz Tatra se nna vychod prodavala v radech nekolika tisicu vozidel rocne? Je to proto ze Tatra v Rusku nema dostacujici servis. Jsou 4 dealeri vsichni v Moskve jenom ATT ma vyzdvizenou ruku stredisko v Surgutu. U toho nase tatry se ani ne moc provozuji v europske casti Ruska ale jsou smerovany na Sibir, Chanty Mansijska oblast, Jamalo Nenecka oblast, daleky vychod a pod. A ted v realite ktery provozovatel zakoupi vozidlo na ktere nema zajisteny servis? Zadny! Kazdy to pocita tak ze kdyz koupi tatru, a mosi s litat do servisu nekolik tisic kilometru, tak za cenu porizeni jedne tatry si radci zakoupi 2-3 kamazy a ma vyreseni problemu. Nakolik na kamaz jde zakoupit vse v libovolnou denni a nocni hodinu!
Si vem fakt, ze ja ted odesilal posrany trysky DOP132S440-1409 do Sankt Peterburgu. U toho v miste se nechazi dealer ale on nema danne dily! To same ventil regulace chlazeni. Pritom se jedna o dily na vozidla rady T1!!! Co by melo bit bezne!
Jo jak rikaji v Koprivnici ze dealer ten ma alespon tak je to povazovano, tak dealer ma zisky ze srvisu a dilu! Ale co chces servisovat na aute s ktereho ti zbyde jenom spodek jako roura a napravy? A verim tomu ze DAF to urcite bude sezirat v servisu. Vzdyt jaka to je logika kdyz nekdo hodi DAF-u chleba s maslem a salamem, a on ten DAF ho jen tak prenecha nekomu!!! Tak takovy houby!!!
Takze reseni Tatra DAF udela svoje a zatrese s kazdym ne jenom s tema beznyma servisama. Ale zotoci i s autorizovanyma strediskama.
-
- Příspěvky: 831
- Registrován: úte srp 26, 2008 9:24 pm
- Bydliště: E.Beneše 10/16 Prostějov
Tak jeden z důvodů proč kabina Daf je právě , že se získají ´prodejní a předváděcí místa Dafu a tam bude Tatra - Tatradaf vystavená . Tím pádem to bohužel dopadne tak jak to tady diskutujeme. Tatra není schopna pracovat sama na sebe a tak ještě to málo hodíme někomu do chřtánu. Tomu se prostě říká vrcholové vedení. Však co půjde se zase dál na jiné místo.
MILDATRUCK
Nechci nejak kazit lidem nadeje! Ja nejak nevidim v tom nic dobreho, jenom zase nejaky tah jak to tady orbat! Ono se ani neni potreba tomi divit, ale je to vsude kolem! Ta Tatra Koprivnice kolik si toho prosla od doby privatizace, tak fakt ja radci nebudu rozvadet! Dafotatra to neni TATRA!!! To je jenom podvozek s tatry, a ne TATRA!!! Tak o cem se tady bavit!!!
Takze i z pohledu Gonzalese, to neni zadny krok k tomu aby se Tatra spamatovala, ale je to krok k zahube a zaniku tatry., myslim jako vozidla! Takze cizinci si sezerou smetanu a vy tady ten zbytek, a kdyz se vam neco nelibi, tak i to vam vemem!!! Takze asi tak!!! Tak jak se ma udrzet dealerska a servisni sit!
Takze i z pohledu Gonzalese, to neni zadny krok k tomu aby se Tatra spamatovala, ale je to krok k zahube a zaniku tatry., myslim jako vozidla! Takze cizinci si sezerou smetanu a vy tady ten zbytek, a kdyz se vam neco nelibi, tak i to vam vemem!!! Takze asi tak!!! Tak jak se ma udrzet dealerska a servisni sit!
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: úte říj 06, 2009 11:59 am
- Bydliště: Morava
Arktic - já pořád nechápu proč z toho děláte takovou obrovskou vědu, řešilo se to tady už snad milionkrát, nechápu co je tak úžasné na kabině Tatra, která je 30 roků stará a to samé je motor. Tatra je Tatra kvůli unikátnímu podvozku a ten nikdo ničit ani měnit nechce. Daf, Volvo, Renault používají jednu kabinu, nikdo s tím nemá žádný problém, Volvo, Renault používají stejné motory nikdo s tím žádný problém nemá, jenom vy tady pořád řešíte naprosté blbosti jak Tatra už nebude Tatra.
Pokud bude Tatra vyrábět oba modely, T815 i ten nový, tak ať si každý kupuje a prodává, to co mu vyhovuje. Pak se uvidí, co má naději na přežití a myslím, že i Tatra se podle toho zařídí. Já teda nevím, jak je to teď, ale nepředpokládám, že Tatra cpe dealerům T810, pokud ti pro ni nemají zákazníky. Nebo je to naopak a kdo prodává T815, musí mít v nabídce i T810 a k tomu i odpovídající servisní zázemí?
nero:
Tak ja si take tak myslim ze kdyz uz chteji nejaky ten potrat, tak at si ho delaji, a Tatra at zustane pro tradicni zakzniky a odberatele, zajemce a nadsence. Neni potreba vnucovat neco o co lidi nemaji zajem! Ja osobne se ani nezabivam a ani nepozastavuju nad nejakou T 810 nakolik to z meho pohledu neni Tatra ale Renault ktery je montovan u nas v Koprivnici. Tak o jake tatre se tady vede rec? To same ten DAF - Tatra. Ze to ma spodek s tatry neznamena za je to Tatra! Tatra ma vlastni vzduchem chlazeny motor, ma vlastni podvozek, Tatra ma svoji vlastni kabinu a takove vozidlo ja povazuju za TATRA!
Tak ja si take tak myslim ze kdyz uz chteji nejaky ten potrat, tak at si ho delaji, a Tatra at zustane pro tradicni zakzniky a odberatele, zajemce a nadsence. Neni potreba vnucovat neco o co lidi nemaji zajem! Ja osobne se ani nezabivam a ani nepozastavuju nad nejakou T 810 nakolik to z meho pohledu neni Tatra ale Renault ktery je montovan u nas v Koprivnici. Tak o jake tatre se tady vede rec? To same ten DAF - Tatra. Ze to ma spodek s tatry neznamena za je to Tatra! Tatra ma vlastni vzduchem chlazeny motor, ma vlastni podvozek, Tatra ma svoji vlastni kabinu a takove vozidlo ja povazuju za TATRA!
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: úte říj 06, 2009 11:59 am
- Bydliště: Morava
Arktic - mám na tede velmi jednoduchou otázku, když tady pořád meleš dokola jak o tebou nazvananý potrat nemá nikdo zájem, kolik konkrétně ty jsi prodal, koupil nových Tatrovek za posledních řekněme 5 roků, zdůrazňuji nových!!
To, že se to nelíbí tobě, ještě neznamené, že je to špatně a že to nemůže mít úspěch. Já osbně jsem na to auto strašně zvědavej a myslím, že pokud bude Tatra chytrá, má šanci si tím získat poměrně dost nových zákazníků, ikdyž záleží na ceně kterou se jim podaří dostat. Ale rozhodně bych to auto dopředu neosdsuzoval jak se tady pořád dokola snažíš všem vnutit ty.
To, že se to nelíbí tobě, ještě neznamené, že je to špatně a že to nemůže mít úspěch. Já osbně jsem na to auto strašně zvědavej a myslím, že pokud bude Tatra chytrá, má šanci si tím získat poměrně dost nových zákazníků, ikdyž záleží na ceně kterou se jim podaří dostat. Ale rozhodně bych to auto dopředu neosdsuzoval jak se tady pořád dokola snažíš všem vnutit ty.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 61 hostů