Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, spida, talaš.m, mc.cvok
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
Dobrý den,
vůz mám doma cca mesíc a předtím jsem ještě žádnou Tatru nevlastnil. Auto jsem koupil v celkem dobrém stavu, ale chtěl bych to pořádně doladit a rád bych se zeptal na doporučení zkušenějších, kde by se dali sehnat nějaké náhradní díly nejlépe v Královéhradeckém kraji, popř. okolí Prahy? Potřebuju např. párádní 2 houkačky z kapoty, krytku na pojistky, krytku na osvětlení kabiny, zabezpečovací kolík proti otevření kapoty, neškodila by nepomačkaná maska chladiče, v nástavbě mi chybí u indikátoru přetížení popisky, ale to si nejpíš nakonec vyrobím sám a nalepím to tam.. do budoucna určitě tlumič výfuku apod..
A myslíte, že odhaduju žlutou barvu, která se používá na jeřáby, správně na RAL1023 nebo si to každý natře žlutou kterou zrovna sežene?

Naposledy upravil(a)
JenDiZ dne pon bře 21, 2011 7:32 pm, celkem upraveno 2 x.
stř pro 22, 2010 11:25 pm
-
Arktik
- Příspěvky: 14060
- Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
- Bydliště: Uzhgorod
Příspěvek
Ted uz jsou svatky, ale po novem roce se to da vyresit! A barva? Tady ta! Ta ji asi nejvice pasuje!

stř pro 22, 2010 11:47 pm
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
jo to je ona, ale potřebuju zjistit jaký to je RAL odstín

čtv pro 23, 2010 7:42 am
-
Arktik
- Příspěvky: 14060
- Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
- Bydliště: Uzhgorod
Příspěvek
Na tom jerabu dle foto by mnel bit odstin RAL 1018
čtv pro 23, 2010 4:29 pm
-
nabocklish
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
- Bydliště: jižní Morava
sob led 01, 2011 9:59 pm
-
jarek148
- Příspěvky: 1123
- Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
- Bydliště: Herálec (ZR)
Příspěvek
moc pěkné fotky z renovace budeme se těšit na další

ned led 02, 2011 11:34 am
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
Mám opět celkem základní dotazy a to na oleje, jaké používáte pro motor T148? Já jsem teď doléval M6AD, na stránkách Mopasu jsem se dočetl, že by se měl dávat M6 ADS II+, tak se radši ptám
Další dotaz je na olej, jaký dávate do okruhu jeřábu? V návodu je napsaný OL-N2, který nemůžu nikde najít, takže předpokládám, že se názvy během času změnily.. co jsem našel nejvíce podobné je: OLN 32, je to správně nebo se vám osvědčilo něco úplně jiného?
To nabocklish: Až si moje T148 AD 20 něco vydělá, rád bych ji taky komplet zrenovoval.. je to moc pěkný stroj, když je jako nový.. ať se daří renovace!
sob led 22, 2011 11:13 pm
-
nabocklish
- Příspěvky: 41
- Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
- Bydliště: jižní Morava
Příspěvek
Já myslím, že v těch olejích žádnou velkou vědu hledat nemusíš, hlavně, aby tam nějaký byl.
Dříve jsme taky pužívali M6AD, nyní jsme přešli na M7ADSIII. Problém, který jsem u tatrovek řešil - konkrétně u 815 s motorem V12 biturbo, která občas tahá podvalník - byla teplota oleje, který se uměl vyšplhat do závratných výšin. Při vysokých teplotách se i u M7ADSIII ztrácí jeho viskozita a tím i schopnost mazat. To platí nejen v tu danou chvíli, ale když už je jednou "uvařený" tak i nadále. Do tohoto stroje tedy používáme Madit TIRMAN, který by tyto teploty měl snášet. Byl zkoušený speciálně na Tatrovkách, kde údajně obstál velice dobře.
Na dolévání hydrauliky dlouhodobě používáme největší klasiku OT-HP3 bez jakýchkoliv problémů, ať už na čerpadlech nebo na manžetách pístnic.
ned led 23, 2011 9:47 pm
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
Díky moc za rady!
úte led 25, 2011 6:42 am
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
Neřešil jste náhodou někdo u T148 AD20 zamrzání pístku od táhla ovládání lana? Když mrzne tak je to zamrzlé tak, že nelze s pákou ani pohnout. Zatím používám první radu, kterou jsem při optání získal a to je nahřátí plynovým hořákem, jenže mi to nepřijde jako ideální řešení. Další varianta je samozřejmě kompletně vyměnit hydralický olej a vysušit důkladně rozvody, ale než budu dělat toto drama zaslechl jsem, že se rozdělovač dá snad někde navrtat malým vrtáčkem, aby voda mohla odtékat. Nevíte o tomto způsobu někdo něco podrobnějšího nebo je to blbost?
čtv led 27, 2011 9:15 pm
-
koca
- Příspěvky: 227
- Registrován: úte led 05, 2010 12:41 pm
- Bydliště: Krupka
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
A když uděláš do toho rozdělovače díru, nebude ti taky náhodou vytejkat olej ?
čtv led 27, 2011 9:19 pm
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
To mě taky hnedka napadlo, ale radši se ptám jestli někdo zkušenější neporadí, jak to řešil.. Chci mít jistotu, že je nutná výměna oleje než se do toho pustím. Jen je mi záhadou proč nezamrzají i ostatní páky, ale zamrzne vždy jen ta od lana a zbytek normálně funguje.. I když je zamrzlá páka od lana, lze zvedat i vysouvat rameno a hýbat s otočem..
čtv led 27, 2011 9:30 pm
-
vašík
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř úno 25, 2009 9:31 pm
- Bydliště: kousek od Jaroměře
Příspěvek
Na konci rozvaděče jsou krytky a do těch se vrtají dírky.Sundáš krytky vyvrtáš dirky a zamontuješ zpět dirkama dolu.Tam se drží bordel

kterej zamrzá.
Tak jsem vyměnil volant za důchod

pát led 28, 2011 4:28 pm
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
Tak jsem to radši ještě vyfotil a označil jsem tam místo, který si myslím, že je ta krytka. Je to správná myšlenka nebo je to někde jinde?
http://postimage.org/image/lxny2bc4/
pon led 31, 2011 9:45 am
-
JenDiZ
- Příspěvky: 31
- Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
- Bydliště: Tatra 148 AD 20
Příspěvek
Ještě bych se chtěl zeptat na další problém. Při teleskopování pod zhruba 30° se mi nechce vyložník zasouvat, když mu přidám plný plyn tak se sice rozleze, ale jako šnek. Musím výložník nejprve zvednout nad 30° a potom se zasune úplně v pohodě. Je potřeba jen někde pořádně promazat kluzátka nebo bude potřeba odborné opravy nebo je možná chyba ještě někde v hydraulice?
úte úno 01, 2011 7:11 am
Zpět na „TATRA“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Benďa, Bing [Bot] a 9 hostů