Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, spida, talaš.m, mc.cvok

Odpovědět
JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Dobrý den,
vůz mám doma cca mesíc a předtím jsem ještě žádnou Tatru nevlastnil. Auto jsem koupil v celkem dobrém stavu, ale chtěl bych to pořádně doladit a rád bych se zeptal na doporučení zkušenějších, kde by se dali sehnat nějaké náhradní díly nejlépe v Královéhradeckém kraji, popř. okolí Prahy? Potřebuju např. párádní 2 houkačky z kapoty, krytku na pojistky, krytku na osvětlení kabiny, zabezpečovací kolík proti otevření kapoty, neškodila by nepomačkaná maska chladiče, v nástavbě mi chybí u indikátoru přetížení popisky, ale to si nejpíš nakonec vyrobím sám a nalepím to tam.. do budoucna určitě tlumič výfuku apod..
A myslíte, že odhaduju žlutou barvu, která se používá na jeřáby, správně na RAL1023 nebo si to každý natře žlutou kterou zrovna sežene? :)
Naposledy upravil(a) JenDiZ dne pon bře 21, 2011 7:32 pm, celkem upraveno 2 x.
stř pro 22, 2010 11:25 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Ted uz jsou svatky, ale po novem roce se to da vyresit! A barva? Tady ta! Ta ji asi nejvice pasuje! :lol:

Obrázek
stř pro 22, 2010 11:47 pm

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Příspěvek

jo to je ona, ale potřebuju zjistit jaký to je RAL odstín :)
čtv pro 23, 2010 7:42 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Na tom jerabu dle foto by mnel bit odstin RAL 1018
čtv pro 23, 2010 4:29 pm

nabocklish
Příspěvky: 41
Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
Bydliště: jižní Morava

Příspěvek

Tak zasílám pár foto o průběhu renovace. Normy ČSN na GO nemám a nezajímají mě. Děláme to podle sebe a pro sebe, to je nejlepší norma. Motor je měněnej z uloženky, kabina včetně kapoty a blatníků taky (a není prohnilej spodní lem kapoty, HURÁÁ:) ), i tak je na kabině spousta klempříiny. Poctivě to všechno vyvařujeme a vystříkáváme dutiny zinkovou barvou a pak voskem. V lednu nás čeká nová elektrika celé nádstavby. A pak se uvidí. A teď pár fotek průběhu:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
sob led 01, 2011 9:59 pm

Uživatelský avatar
jarek148
Příspěvky: 1123
Registrován: sob led 16, 2010 5:44 pm
Bydliště: Herálec (ZR)

Příspěvek

moc pěkné fotky z renovace budeme se těšit na další :wink:
ned led 02, 2011 11:34 am

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Oleje

Příspěvek

Mám opět celkem základní dotazy a to na oleje, jaké používáte pro motor T148? Já jsem teď doléval M6AD, na stránkách Mopasu jsem se dočetl, že by se měl dávat M6 ADS II+, tak se radši ptám

Další dotaz je na olej, jaký dávate do okruhu jeřábu? V návodu je napsaný OL-N2, který nemůžu nikde najít, takže předpokládám, že se názvy během času změnily.. co jsem našel nejvíce podobné je: OLN 32, je to správně nebo se vám osvědčilo něco úplně jiného?

To nabocklish: Až si moje T148 AD 20 něco vydělá, rád bych ji taky komplet zrenovoval.. je to moc pěkný stroj, když je jako nový.. ať se daří renovace!
sob led 22, 2011 11:13 pm

nabocklish
Příspěvky: 41
Registrován: pát říj 15, 2010 10:09 pm
Bydliště: jižní Morava

Příspěvek

Já myslím, že v těch olejích žádnou velkou vědu hledat nemusíš, hlavně, aby tam nějaký byl.
Dříve jsme taky pužívali M6AD, nyní jsme přešli na M7ADSIII. Problém, který jsem u tatrovek řešil - konkrétně u 815 s motorem V12 biturbo, která občas tahá podvalník - byla teplota oleje, který se uměl vyšplhat do závratných výšin. Při vysokých teplotách se i u M7ADSIII ztrácí jeho viskozita a tím i schopnost mazat. To platí nejen v tu danou chvíli, ale když už je jednou "uvařený" tak i nadále. Do tohoto stroje tedy používáme Madit TIRMAN, který by tyto teploty měl snášet. Byl zkoušený speciálně na Tatrovkách, kde údajně obstál velice dobře.
Na dolévání hydrauliky dlouhodobě používáme největší klasiku OT-HP3 bez jakýchkoliv problémů, ať už na čerpadlech nebo na manžetách pístnic.
ned led 23, 2011 9:47 pm

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Příspěvek

Díky moc za rady!
úte led 25, 2011 6:42 am

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Příspěvek

Neřešil jste náhodou někdo u T148 AD20 zamrzání pístku od táhla ovládání lana? Když mrzne tak je to zamrzlé tak, že nelze s pákou ani pohnout. Zatím používám první radu, kterou jsem při optání získal a to je nahřátí plynovým hořákem, jenže mi to nepřijde jako ideální řešení. Další varianta je samozřejmě kompletně vyměnit hydralický olej a vysušit důkladně rozvody, ale než budu dělat toto drama zaslechl jsem, že se rozdělovač dá snad někde navrtat malým vrtáčkem, aby voda mohla odtékat. Nevíte o tomto způsobu někdo něco podrobnějšího nebo je to blbost?
čtv led 27, 2011 9:15 pm

Uživatelský avatar
koca
Příspěvky: 227
Registrován: úte led 05, 2010 12:41 pm
Bydliště: Krupka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A když uděláš do toho rozdělovače díru, nebude ti taky náhodou vytejkat olej ?
čtv led 27, 2011 9:19 pm

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Příspěvek

To mě taky hnedka napadlo, ale radši se ptám jestli někdo zkušenější neporadí, jak to řešil.. Chci mít jistotu, že je nutná výměna oleje než se do toho pustím. Jen je mi záhadou proč nezamrzají i ostatní páky, ale zamrzne vždy jen ta od lana a zbytek normálně funguje.. I když je zamrzlá páka od lana, lze zvedat i vysouvat rameno a hýbat s otočem..
čtv led 27, 2011 9:30 pm

vašík
Příspěvky: 123
Registrován: stř úno 25, 2009 9:31 pm
Bydliště: kousek od Jaroměře

Příspěvek

Na konci rozvaděče jsou krytky a do těch se vrtají dírky.Sundáš krytky vyvrtáš dirky a zamontuješ zpět dirkama dolu.Tam se drží bordel :lol: kterej zamrzá.
Tak jsem vyměnil volant za důchod :hvizd:
pát led 28, 2011 4:28 pm

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Příspěvek

Tak jsem to radši ještě vyfotil a označil jsem tam místo, který si myslím, že je ta krytka. Je to správná myšlenka nebo je to někde jinde?

http://postimage.org/image/lxny2bc4/
pon led 31, 2011 9:45 am

JenDiZ
Příspěvky: 31
Registrován: stř zář 15, 2010 5:55 am
Bydliště: Tatra 148 AD 20

Příspěvek

Ještě bych se chtěl zeptat na další problém. Při teleskopování pod zhruba 30° se mi nechce vyložník zasouvat, když mu přidám plný plyn tak se sice rozleze, ale jako šnek. Musím výložník nejprve zvednout nad 30° a potom se zasune úplně v pohodě. Je potřeba jen někde pořádně promazat kluzátka nebo bude potřeba odborné opravy nebo je možná chyba ještě někde v hydraulice?
úte úno 01, 2011 7:11 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Benďa, Bing [Bot] a 9 hostů