Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ad 20 ma docela toleranci v urcitych smerech otaceni, da se prekrocit i 120% přetížení, ale jenom v určitých pozicich.

U AD 28 je to jina situace, ta bohuzel obcas padne k zemi i kdyz neprekroci hranici.
čtv pro 10, 2015 12:02 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Mack - to o tych AD 28 som uz pocul. Myslel som si ze to je len blabol (Tvrdil mi to bazarista ked som premyslal medzi AD20 a AD28). Cim to je ze su tak vratke?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv pro 10, 2015 12:06 am

vašík
Příspěvky: 139
Registrován: stř úno 25, 2009 9:31 pm
Bydliště: kousek od Jaroměře

Příspěvek

Na ty kolejnice jsem taky jezdil AD 20.Byly ny to potřeba dva jeřáby na každý straně kolejnic 1.Jak nebyla souhra tak to bylo na převrácení.
Tak jsem vyměnil volant za důchod :hvizd:
čtv pro 10, 2015 12:59 pm

karel slezák
Příspěvky: 2349
Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No ony ty páry taky nebudou nic lehkýho, tak nejvíc to utáhne na prdel, tady ty boky stojí za kulový ještě blbě zapatkovaný, vím že co sem jezdil tak tam byl senzor na vysoký napětí a když si vytáhl kočku tak tam byla kostka co brnkla na koncák co ti to vypnul aby si to nenarval až do kladek, a stupnice úhlu byla napsaná na takovým forichtungu ale u bumaru tam byl i kolik máš na kočce, jak si daleko od otoče a stupně na displeji byl tam Sli od SCS to bych řekl že to s jeřábníkem bylo asi to nejdražší na autě :-D Jinak co sem slyšel že AD 28 se převrátí daleko rychleji jak 20! Jinak ta Metra to ti pískalo, ale normálně si držel knoflík a jelo to dál. Snad se jeřábníkovi nic nestalo, protože máš pud sebezáchovy z teho vyhoupnout. Jak mi říkal táta tak u nich v práci to jeřábníka přimáčklo jak skladal panely z podvalu tak se zapatkoval na jedné straně a poslední už se tam nevlezl tak že to dá jinam a ještě pádem jeřábu rozbil anton od MBéčka a než dojel druhej jeřáb tak byl chlap mrtvej :-(
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
čtv pro 10, 2015 4:49 pm

tomas 148
Příspěvky: 321
Registrován: pon led 02, 2012 4:08 pm
Bydliště: Slavkovský les

Příspěvek

Fotil jsem na rychlo z auta,rok 2008 na výstavbě mostu R6 u Sokolova.Podrobnosti neznám.
Obrázek
čtv pro 10, 2015 5:29 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Příspěvek

Jak píšete,SLI zobrazuje téměř vše, co potřebuje jeřábník vědět. Ale to tlačítko má jeřáb také, je součást jeřábu, ne přetěžovacího zařízení. Mám pátou generaci SLI, má gravitační snímač,odpadne ti převrácení díky šikmo ustavenému jeřábu tím, že tě vypne i při otáčení. jen musíš správně zadat režim použitých opěr a případně nástavců ramena. Jinak mám AD 20 r.v. 1987 a má pod pákama spínače, které ti umožní po přetížení dostat jeřáb do stabilní polohy bez použití tlačítka tím, že blokuje pouze pohyby snižující stabilitu
čtv pro 10, 2015 10:00 pm

petulak
Příspěvky: 329
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Příspěvek

no, 20. + 28. tam je na h....o, nohy do čtverce.
u 28 pak zkoušeli dávat 5. nohu za kabinu, itak to přes předek moc nebralo.
cca někdy v 81roce jsem ji takyzabořil před. nárazníkem do země-_ 28ad. :D
pát pro 11, 2015 6:02 pm

Hauzr1
Příspěvky: 103
Registrován: stř srp 25, 2010 7:04 pm
Bydliště: Osečná- Liberecko

Příspěvek

V návodu na AD20 píšou,že protilehlé opěry se mohou zvednout max o 8 cm.Jedna firma mi nabízela přestavbu Metry na nový systém včetně vážení břemene za 60 000,tak se rozmýšlím ,hlavně když vidím tyto fotky.
Myslím ale,že je to většinou chyba obsluhy.Buď přetíží,nebo pospíchá,nevysune opěru.Potom se púl dne dělá na jedné straně a zapomene na to.Já vždycky rozložím všechny,abych se toho vyvaroval.

Obrázek
pát pro 11, 2015 7:03 pm

petulak
Příspěvky: 329
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Příspěvek

tak,tak. opěry, jsem si nevyndaval jen u T111.
jinak vždy a všude, ++ naplno. :D
sob pro 12, 2015 8:35 am

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Příspěvek

Hauzr1

V návodu na 20T to již není. Jinak zvednutí opěry docílíš propadnutím protilehlé opěry a tam záleží, jak hluboko půjde, nebo přetížením o více než 20%.
Já při manipulaci s břemenem nad 50% nosnosti dávám rovnou trámy pod nohy, přes které budu manipulovat a celý jeřáb vyzvedám. Potom se nestane, že by se zvedaly opěry. A ještě, pokud dám trámy až po proboření dodatečně, tak se téměř vždy zlomí a jsou tak do kamen.
Výměnu metry za SLI se vyplatí, pokud dáváš břemeno např. přes dům...prostě těžké, vysoko a daleko. Je přesnější a nestane se ti, že na konci dosahu B2 se jmenovitou zátěží přes bok odlepíš opěry. A záleží na výbavě BZ: délku výložníku, úhel vůči vodorovné rovině, vyložení, nosnost a hmotnost ukazuje v základu a lze doobjednat výšku háku, výšku vrchu výložníku nulování délky výložníku či zadání omezení dosahu např. v blízkosti el vedení.
sob pro 12, 2015 10:36 pm

Uživatelský avatar
TomC2
Příspěvky: 3042
Registrován: pát srp 29, 2008 1:35 pm
Bydliště: BRNO,Babice u Rosic,Zastávka

Příspěvek

pon pro 14, 2015 7:13 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1739
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon pro 14, 2015 9:15 pm

Hauzr1
Příspěvky: 103
Registrován: stř srp 25, 2010 7:04 pm
Bydliště: Osečná- Liberecko

Příspěvek

Příprava na TK,jestli to stihnu do konce roku,pak má být všechno jinak.
Obrázek
stř pro 16, 2015 5:18 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Neprojdeš, ty ráfky odráží světla a slunce, a nebezpečně oslňují :lol: :lol: :lol:
stř pro 16, 2015 5:36 pm

Mirous
Příspěvky: 377
Registrován: sob bře 17, 2007 3:05 pm

Příspěvek

Ex vojenská?

Obrázek
čtv pro 17, 2015 10:05 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 hostů