Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Komanche
Příspěvky: 26
Registrován: ned bře 22, 2020 1:55 pm

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

diky fsem 8)
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988

Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
úte dub 07, 2020 8:28 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Kluci nerad Vám tu kazim plodnou a přínosnou diskusi, ale nechcete to řešit v poruchách a opravách? Od toho to vlákno je... Díky za pochopení.
úte dub 07, 2020 10:40 am

Komanche
Příspěvky: 26
Registrován: ned bře 22, 2020 1:55 pm

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

OK Hynku.

Jen aktualizace, ten olej co mi tekl z difu, byla hydraulika z praskle hadice nad tim... :wall: :wall: :lol: :lol: :lol:
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988

Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
čtv dub 09, 2020 8:30 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Děkuju :thumbud: :thumbud: :thumbud:
čtv dub 09, 2020 11:04 am

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Mám jednu technickou, netušíte někdo kde může mít ta tatra vzduchojemy co jsou normálně nad výfukem?


Obrázek
stř dub 22, 2020 6:10 pm

Komanche
Příspěvky: 26
Registrován: ned bře 22, 2020 1:55 pm

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

ja myslim ze bud za kabinou nebo nekde pod ramem... i jiny modely ho na tomhle miste nemely (nasel jsem na google treba fekal)...
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988

Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
stř dub 22, 2020 6:35 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

No všechny s předsunutou kabinou je maj z každý strany pod šasí po jedný nadrži podel roury. Taky si myslím že tady jediný logický místo bude někde vlevo v prostoru za kabinou.
stř dub 22, 2020 7:05 pm

Pepík
Příspěvky: 8
Registrován: úte bře 08, 2011 9:47 pm
Bydliště: Turkovice

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Má někdo zkušenosti s realizací zatáčení všech náprav na Tatře 815 8x8 ? (mám na mysli staré provedení s motory 12V biturbo). Je to technicky možné? Zkoušel to někdo - třeba na Trucktrialu?
stř kvě 06, 2020 6:36 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Technicky to možné je a u Tatry vcelku lehce, ale jaký by to mělo smysl? Jedna náprava může být logicky vždy pevná. Všechny natáčecí nemají žádný důvod využití.
PS : U natáčecí nápravy nikdy nemůže být dvojmontáž, a tím přicházíš legislativně o tonáž.
stř kvě 06, 2020 6:40 pm

PtrialM
Příspěvky: 1582
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Pepík:
Na Trucktrialu asi nikdo,je to však zajímavá myšlenka :idea:
Bylo by to v prototypech v P2,těch větších a taky pokud si pamatuji :doh: :think:
tak v P2 snad ani zatím nikdo nestartoval,jestli ano tak mě opravte.
stř kvě 06, 2020 10:22 pm

Komanche
Příspěvky: 26
Registrován: ned bře 22, 2020 1:55 pm

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988

Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
čtv kvě 07, 2020 8:45 am

Pepík
Příspěvky: 8
Registrován: úte bře 08, 2011 9:47 pm
Bydliště: Turkovice

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Stačila by nám natáčecí ta poslední náprava, ale to by bylo technicky složitější, protože se to sériově nedělalo. Chceme postavit hasičskou cisternu na podvozku Tatra 815 VT 8x8 a velký poloměr zatáčení u osmikolového provedení Tatry docela omezuje její taktické možnosti - potřebujeme jezdit do chatových oblastí, kde jsou cesty úzké a klikaté. Tak nás napadlo vyměnit zadní dvojnápravu za přední a tím, že se budou natáčet i zadní kola , tak snížit poloměr otáčení. Co mě ale zaráží, že na to nepřišel někdo od Trucktrialu (tam by to využili maximálně), a proto mám pochybnosti, jestli to vůbec technicky lze udělat.
pát kvě 08, 2020 8:59 am

Pepík
Příspěvky: 8
Registrován: úte bře 08, 2011 9:47 pm
Bydliště: Turkovice

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Posílám ještě fotku auta a studii záměru přestavby. Kola by zůstala stejná, jednomontáž, jen by došlo k záměně ze současných 425/85 R21 na 14,00 R20. Nápravy jsou ve vojenském provedení - s kolovými reduktory. Tonáž by zůstala stejná, kola po záměně mají vyšší nosnost i vyšší rychlostní index.
Obrázek Obrázek
pát kvě 08, 2020 9:17 am

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

V trialu by jsi s takovým autem jezdil sám ve skupině a to by tě nebavilo! Pneu 425 jsou dostupnější cenově a výška ke stejná jako 14-20 1225mm ,Michelin a pod. bude asi za balík ,kama 425/85/21 8 tis bez DPH a ty disky jsou fakt matroš ,balvany pařezy všechno to kosí. Dost problém bude zakomponovat paroží na poslední nápravu.Prodloužené táhlo od druhé na poslední nápravu ,nevím, to servo už na ty předky má málo síly.Tatra je LEGO ,myslím že to lze spáchat.
pát kvě 08, 2020 12:19 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Re: T-815,815-2 ( 2. část sekce )

Příspěvek

Táhlo zepředu dozadu bude akorát zdrojem problémů, odladit to na takové vzdálenosti nebude úplně jendoduchý a asi by tam muselo být velmi výrazně silnější servo... Muselo by se to podle mě vyřešit nějak jinak - hydraulika? Nevybavuju si už, jak to má prototypová tovární AWSka T815 4x4 co má Tomáš Tomeček, jezdil s ní kdysi trial... Hlavně na současných autech je zatáčení zadku většinou elektronicky blokováno při vyšší rychlosti (mají to tak i naše automobilové žebříky Iveco Magirus), ostatně i prototypová AWSka, která to neměla, se tehdy ve vyšší rychlosti při testování na polygonu ve fabrice převrátila a tím v podstatě skončily její zkoušky, neměla blokování při vyšší rychlosti a auto nebylo už pak při zatáčení stabilní, to byl důvod převrácení... Další věc bude, aby se pod to vůbec někdo podepsal a dal pod tu přestavbu razítko... Ale zajímavé by to asi bylo hodně...

A jen tak na okraj - Michelina 14R20 stojí 29 tisíc jedna, měli jsme je na jednom autě v práci... ZÚ má auta na Kamách a jsou spokojení (ostatně vy jedno auto od ZÚ máte, ne - valník s rukou, ono nemá Kamy?). Rychlostní index je u VTčka úplně jedno, stejně to není auto na závodění, reduktory pak dostávaj strašně na prdel, kor ještě když by to mělo zatáčecí zadek, víc jak 70 bych se s tim bál jet :shock:
pát kvě 08, 2020 5:49 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů