Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Že vás pořád baví se v tom babrat, mě v autotizovaném servisu klidně dají na renaulta filtry Volvo, stratér je Mitsubishi, na výfukovém potrubí je Mack, na dotávce je na kdejakém plastu krom znaku VW ještě Audi... jednou se používají komponenty DAF, tak tam holt jsou a smiřte se s tím že ne ze všeho se je podaří smazat. Ostatně do některých zemí, třeba Holandsko je aj zbytečné je všude zadělávat, jsou to komponenty které znají a kterým o to víc můžou důvěřovat, raděj si koupí něco na čem vidí že je poskládánou i z jejich podílem.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
to artur30:
Hlavní mechanizátor se jmenuje asi pan Anděl, není z branže (je od železa), dělá tam prý 5 let, ale chytrý to teda je. Návěsy prý viděli v USA, tak si je nechali dovézt, v Panavu se předělali na 3-nápravové provedení + flotační pneu + řízení všech náprav na točnici od Tridecu. Po 1. tahači Phoenix 6x6, což je předělaný 1. vyrobený kus Phoenixe VIN: 000001, se pak už stavělo v Tatře v plný palbě: Allison, redukce v kolech, centrální huštění, flotační pneu, natáčecí náprava, retardér ..., pak to stojí přes 4 mil. Kč, ale stojí to za to. Ono by se to dalo postavit i levněji (na std. tahač Phoenix 6x6 dát jen flotační pneu), ale pak to není ono, to samé o návěsu, ten vínový Phoenix tahá Alu návěs Wielton, asi 50 až 60 m3 a taky to jezdí, jenom sundali na návěsu blatníky a místo klasických balónů 385/65 R 22,5 dali jiné ráfky a pneu 600/50 R 22,5 a celá souprava včetně návěsu vyjde tak na 3,3 až 3,5 mil. Kč. Trošku je to horší se zatáčením (asi by pomohla samonatáčecí náprava na 3. nápravě návěsu) a stabilitou při sklápění, potom je někdy problém s řazením mezi 4. a 5., kdy řezačka jezdí celkem rychle a řazení moc dlouho trvá (možná by stačilo trefit vhodný sestup, tak aby se po poli jezdilo jenom na malou řadu), centrální huštění je potřeba asi jenom při zapadnutí (nouzově se dá vyfouknout kola ručně), natáčecí náprava je dobrá kvůli poloměrům otáčení a neničí půdu, Allison je super, protože se skoro nedá zapadnout, s manuálem to bude horší. Podobně kombinovat by se dalo i s Phoenixem 6x6 s Agro korbou S2 na rozvoru 3900 mm, k tomu 1-osý nebo tandemový přívěs a užitečný objem zase bude kolem 50 m3, jednou to zkoušeli u Hoovercraftu 8x8 + nástavby Joskin (předělané Iveco Trakker 8x8 + flotační pneu + kabina z kombajnu), ale moc se to neujalo (podle mě zbytečně složité - hydraulická sklopná oj do boku, jednodušší by byl sklápěč S1 do boku).
http://www.youtube.com/watch?v=PJXEbA-InxM
Kdyby se to zkombinovalo s Phoenixem 8x8 + Agro pneu, tak by vznikl plně univerzální zemědělský stroj (včetně poslední natáčecí nápravy):
1, na sólo podvozku by měla smysl cisterna na kejdu, rozmetadlo hnoje a sólo sklápěč na senáž/siláž
2, do lehkých podmínek by se dalo zapnout tandemový přívěs - sklápěč S1 a souprava by dosáhla podobného objemu (přes 60 m3) jako u amerického návěsu
Těžko říct co bude na českých polích lépe využitelné, kombinace jsou různé, tahač 4x4, 6x6, 8x8?, Agro podvozek 6x6 a 8x8 a k tomu kombinace nástaveb.
Hlavní mechanizátor se jmenuje asi pan Anděl, není z branže (je od železa), dělá tam prý 5 let, ale chytrý to teda je. Návěsy prý viděli v USA, tak si je nechali dovézt, v Panavu se předělali na 3-nápravové provedení + flotační pneu + řízení všech náprav na točnici od Tridecu. Po 1. tahači Phoenix 6x6, což je předělaný 1. vyrobený kus Phoenixe VIN: 000001, se pak už stavělo v Tatře v plný palbě: Allison, redukce v kolech, centrální huštění, flotační pneu, natáčecí náprava, retardér ..., pak to stojí přes 4 mil. Kč, ale stojí to za to. Ono by se to dalo postavit i levněji (na std. tahač Phoenix 6x6 dát jen flotační pneu), ale pak to není ono, to samé o návěsu, ten vínový Phoenix tahá Alu návěs Wielton, asi 50 až 60 m3 a taky to jezdí, jenom sundali na návěsu blatníky a místo klasických balónů 385/65 R 22,5 dali jiné ráfky a pneu 600/50 R 22,5 a celá souprava včetně návěsu vyjde tak na 3,3 až 3,5 mil. Kč. Trošku je to horší se zatáčením (asi by pomohla samonatáčecí náprava na 3. nápravě návěsu) a stabilitou při sklápění, potom je někdy problém s řazením mezi 4. a 5., kdy řezačka jezdí celkem rychle a řazení moc dlouho trvá (možná by stačilo trefit vhodný sestup, tak aby se po poli jezdilo jenom na malou řadu), centrální huštění je potřeba asi jenom při zapadnutí (nouzově se dá vyfouknout kola ručně), natáčecí náprava je dobrá kvůli poloměrům otáčení a neničí půdu, Allison je super, protože se skoro nedá zapadnout, s manuálem to bude horší. Podobně kombinovat by se dalo i s Phoenixem 6x6 s Agro korbou S2 na rozvoru 3900 mm, k tomu 1-osý nebo tandemový přívěs a užitečný objem zase bude kolem 50 m3, jednou to zkoušeli u Hoovercraftu 8x8 + nástavby Joskin (předělané Iveco Trakker 8x8 + flotační pneu + kabina z kombajnu), ale moc se to neujalo (podle mě zbytečně složité - hydraulická sklopná oj do boku, jednodušší by byl sklápěč S1 do boku).
http://www.youtube.com/watch?v=PJXEbA-InxM
Kdyby se to zkombinovalo s Phoenixem 8x8 + Agro pneu, tak by vznikl plně univerzální zemědělský stroj (včetně poslední natáčecí nápravy):
1, na sólo podvozku by měla smysl cisterna na kejdu, rozmetadlo hnoje a sólo sklápěč na senáž/siláž
2, do lehkých podmínek by se dalo zapnout tandemový přívěs - sklápěč S1 a souprava by dosáhla podobného objemu (přes 60 m3) jako u amerického návěsu
Těžko říct co bude na českých polích lépe využitelné, kombinace jsou různé, tahač 4x4, 6x6, 8x8?, Agro podvozek 6x6 a 8x8 a k tomu kombinace nástaveb.
Tatra + MAN = Superstroj!
Jak to s těmi flotačními pneumatikami zatáčí, bylo třeba udělat nějaké úpravy na řízení proti standartnímu provedení (silnější spojovačky, převodka, apod...) ?
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Tak včera už v novém čísle renomovaného německého časopisu o zemědělské technice Profi byla reklama na Tatraktor a opravdu má být představena na největší evropské výstavě zemědělské techniky teď v listopadu v Hannoveru. Odkaz na firmu která zařadila toto provedení Tatry do svého portfolia (ve kterém jsou mj. i speciální zemědělské verze návěsů ze ZVVZ Milevsko):
http://www.leewes.de/produktkatalog/agr ... sicht.html
http://www.leewes.de/produktkatalog/agr ... sicht.html
SD
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
SD
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
-
- Příspěvky: 2349
- Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
- Bydliště: Brünn
- Kontaktovat uživatele:
včera sem potkal 3nápravu fénixa od terraservis blansko vínové barvy
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů