Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
jeden z Jižních Čech
Jeden krasavec v Plané nad Lužnicí. Šofér byl sympaťák a opravdový Tatrovák. Při diskuzi o Tatrách jsme se shodli, že nejlepší byla stejně Stojedenáctka . Nicméně když už Tatru s rukou, tak by to musela být osmsetpatnáctka VVNka osmikola s rukou vzadu. V životě jsem viděl jen tři: lesáckou na ruském youtube, nedávno na Bazoši modrou ale už bez ruky, a pak asi před šesti lety jednu u pana Kalvody v Roudnici. Kdyby měl někdo nějakou nadbytečnou, tak bych si jí adoptoval.
filip 90, já se jim nedivím. Když jedeš po poli, a máš před sebou měkčí terén, nebo po lese v zimě v rětězech a máš před sebou stoupání tak musíš s předstihem zařadit optimální rychlost. To žádný automat dopředu nevidí a řadí až jsi v problémovém úseku. (A to už bývá pozdě) Taky bude asi rozdíl v cené.
Lesu zmar!
Jo to máš pravdu ale u automatů se dá taky zařadit "ručně". Navíc oni tam stejně maj prej AS - Tronic, takže automat. Na rozjezdy s návěsem po poli bude hydroměnič na Alisonu asi trochu lepší. Podle mě rozhodla cena a asi i spotřeba na silnici, která bude u ZF určitě lepší kvůli menším ztrátám.
Filip Nikl
AS Tronic není automat, je to automatizovaný manuál.
Tedy s klasickou spojkou přerušující přenos výkonu mezi motorem a převodovkou.
Nemá hydrodynamický měnič momentu.
No a když už jsem se zapojil - byli jsme v Lesonicícj po nějaké době provozu na výzvědy.
Jeden z řidičů, bývalý kamioňák, sám řekl, že původně byl tvrdě proti automatu, že to je z mnoha důvodů nesmysl.
No a nyní, co si to odzkoušel, je automatem nadšený
Tedy s klasickou spojkou přerušující přenos výkonu mezi motorem a převodovkou.
Nemá hydrodynamický měnič momentu.
No a když už jsem se zapojil - byli jsme v Lesonicícj po nějaké době provozu na výzvědy.
Jeden z řidičů, bývalý kamioňák, sám řekl, že původně byl tvrdě proti automatu, že to je z mnoha důvodů nesmysl.
No a nyní, co si to odzkoušel, je automatem nadšený
Nejezdím s truckem (ale montuji/spravuji jim převodovky :- )
AS - Tronic je taky automat - řadí automaticky. Ikdyž pravda uplně jiným technickým řešením než Alison ale to už hra se slovy. Předpokládal jsem, že většina lidí tu rozdíl mezi Alisonem a AS - Tronicem zná. Ale je fakt, že slovem automat se většinou myslí planetová převodovka s hydroměničem.
No jestli to maj přihlášený jako kamion a ne jako traktor, tak třeba plánujou větší procento silničního provozu na silničních gumách, na což by se Alison asi moc nehodil.
No jestli to maj přihlášený jako kamion a ne jako traktor, tak třeba plánujou větší procento silničního provozu na silničních gumách, na což by se Alison asi moc nehodil.
Filip Nikl
Vím o čem mluvíte, jel jsem i s MB 600 HP s automatem. (Nevím jestli měl měnič), ale zastávám stále teorii že žádný automat nevidí 10 metrú před auto. Jezdil jsem i krátce s MAN s automatizovanou převodovkou, joistick a vodorovná klapka), ale než jsem si zpočítal kolikrát mám cvaknout bylo pozdě. (A taky se se spojkou muselo počkat až to převodovka zařadí jinak z reroduktotu se ozvalo chrchrchrchr, a nic nebylo zařazeno. Pro mne je klacek rychlejší pokud je třeba řadit napří. z 6 na 3. Vezl jsem se jako spolujezdec po silnici, je to určo pohodlnější, ale v terénu nevím, nevím.
Lesu zmar!
Z našeho provozu u hasičů můžu porovnávat v podstatě všechna řešení - robot se spojkou, robot bez spojky, manuál i automat (menič). Měnič Allison je pecka, nic lepšího neexistuje, manuál je super, neb robotu prostě řazení trvá třikrát dýl. Roboti jsou katastrofa, ať už se spojkou nebo bez ní, bez ní je to asi ta vůbec nejhorší varianta...
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Jo ten Alison je paráda, řadí to a funguje krásně. Tam kde se předpokládaj častý "těžký" rozjezy a je potřeba řadit v tahu nic lepšího neni. Ale bude vykoupený větší spotřebou.
Roboti vznikly hlavně kvůli tomu aby si za kamion hoh sednout kde kdo a nemusel se učit řadit a "poslouchat" auto. S tou kvalitou to asi bude hodně záviset na výrobci a na generaci softwaru.
Roboti vznikly hlavně kvůli tomu aby si za kamion hoh sednout kde kdo a nemusel se učit řadit a "poslouchat" auto. S tou kvalitou to asi bude hodně záviset na výrobci a na generaci softwaru.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 hostů