Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: T-158 Phoenix
No ono foukání chladičů taky není nejlepší, nafoukáš to tak leda mezi ně a uděláš tam kvalitní dečku. Když máme zacpané chladiče, jdou vždy oba dva ven z auta a vyplachujeme WAPEM... Jinak u všech IVEC je běžný, že teplota je okolo devadesáti a v zátěži se střídavě spíná a vypíná visco, to je přeci její význám...
Re: T-158 Phoenix
Tesi, proč sem pleteš Iveca? A chtěl bych vidět jak vypadají lamelky chladiče když je vezmeš wapem
Jan Bastl, a je teplota opravdu taková? Nezkresluje ti jen teploměr?
Jan Bastl, a je teplota opravdu taková? Nezkresluje ti jen teploměr?
Re: T-158 Phoenix
Právě na teplotu sepnutí viskospojky je dotaz směřován. Jak už jsem psal, phonixy 410 k co jezdí v okolí, vím o 3, nepřelezou o sílu rafiky doprava, my jsme o půl cm vpravo od 80 a to je dle diagnostiky i externího měření 95 stupňů, někdy to lízne i stovku, než se zapne, a vypíná zase na 95.
Momentálně jezdí ve vleku nepřetržitě, a na osmdesát slezeme tu a tam poprázdnu z kopce.
Vše hlídá jednotka, chladiče můžeme mít sebečistší, ale pokud nedá jednotka dřív povel, visko naptvrdo nesepne. Dle diagnostiky je prý vše v pořádku a nižší teplotu sepnutí nastavit neumí,prý to mají jako tatra blokované, tak proč to ostatním v okolí šlape?
Proto se ptám jak se chovají další auta, myšleno Phoenixy 410 k euro 5, nejlépe v soupravě s vlekem.
Momentálně jezdí ve vleku nepřetržitě, a na osmdesát slezeme tu a tam poprázdnu z kopce.
Vše hlídá jednotka, chladiče můžeme mít sebečistší, ale pokud nedá jednotka dřív povel, visko naptvrdo nesepne. Dle diagnostiky je prý vše v pořádku a nižší teplotu sepnutí nastavit neumí,prý to mají jako tatra blokované, tak proč to ostatním v okolí šlape?
Proto se ptám jak se chovají další auta, myšleno Phoenixy 410 k euro 5, nejlépe v soupravě s vlekem.
Re: T-158 Phoenix
Předpokládám že záruka na auto už skončila.. Moc se v tom nevyznám, ale předpokládám že ta řídící jednotka reaguje na podnět z čidla teploty, pokud jste čidlo měnili a nepomohlo asi bych zkusil upravit to čidlo, předpokládám že to čidlo je víceméně elektrický odpor který se mění s teplotou, šikovný radioamatér zvládne k čidlu naletovat vhodný odpor, který hodnotu upraví správným směrem. Aspoň tak bych problém zkusil řešit, je to mnohem levnější než měnit celou jednotku
Re: T-158 Phoenix
Auto je v záruce, po projetí diagnostikou se nám vrátilo, s tím, že je vše nastaveno jak má. A do nastavení teploty, kdy viskospojka sepne natvrdo se prý nedostanou, to má daf údajně blokované.
Visko spojka prý spíná proporcionálně od 80 stupňů do našich 95 kdy sepne naplno, chtěl jsem z 95 udělat alespoň 85, ale prý to nelze.
Proto mi nejde narozum proč s tím nikdo nemá problém, ale podle počítače je u nás vše jak má...
Uvidíme až se ozve někdo kdo jezdí taky se 410tkou s vlekem. V zmiňovaných autech jsem osobně nejel, mám jen info od šoférů.
Visko spojka prý spíná proporcionálně od 80 stupňů do našich 95 kdy sepne naplno, chtěl jsem z 95 udělat alespoň 85, ale prý to nelze.
Proto mi nejde narozum proč s tím nikdo nemá problém, ale podle počítače je u nás vše jak má...
Uvidíme až se ozve někdo kdo jezdí taky se 410tkou s vlekem. V zmiňovaných autech jsem osobně nejel, mám jen info od šoférů.
Re: T-158 Phoenix
Zdravím , nezkoušel jsi poptat se přímo v DAF servisu?
Re: T-158 Phoenix
Pokud je to auto v záruce, tak reklamovat, dokud to neodstraní, když tak právníka a prodejce u kterého jste vůz koupili a fakturovat servisu ušlý zisk uvidíš jak rychle pak na závadu přijdou a odstraní ji
Re: T-158 Phoenix
Než začnu řešit záruku, rád bych kdyby se se mnou někdo podělil o zkušenosti z provozu, ale asi všichni jezdí a nečtou
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: T-158 Phoenix
Mercedes Arocs E6, jezdím v sólu (4x4) a provozní teplota je v rozmezí 95 - 105 stupňů...Soustavný provoz na 95 stupních mi přijde už moc, nevím o jiném motoru který by se držel takhle vysoko, jakou máte zkušenost, kdy se spíná ventilátor natvrdo?
BES - běs
Re: T-158 Phoenix
V práci u hasičů máme kontejnerák Iveco Trakker 6x4 EURO VI, v zátahu naložený to často vyleze nad 90, ale okamžitě spíná ventilátor a stahuje to na něco málo přes 80. Odběr výkonu vrtule je ale sakra znát, když je to naložený - má to 410 poníků...
Re: T-158 Phoenix
Jak psal Lubossss, teplotní čidlo bude termočlánek.
Bude tam obyčejný odporový dělič a na základě změny teploty kapaliny se mění odpor termočlánku, kterým se mění i řídící napěti pro jednotku, která si ho vyčte na AD převodníku.
Může tam být přechodový odpor v konektorech. Zkuste to čidlo odpojit z obou stran (od jednotky i od čidla) a očistit kontakty, kontaktol + lehce oškrábnout piny konektoru.
Další co můžete udělat, tak to čidlo proměřit při různých teplotách, ale to byste museli mít specku a přesnější multimetr. (;
Bude tam obyčejný odporový dělič a na základě změny teploty kapaliny se mění odpor termočlánku, kterým se mění i řídící napěti pro jednotku, která si ho vyčte na AD převodníku.
Může tam být přechodový odpor v konektorech. Zkuste to čidlo odpojit z obou stran (od jednotky i od čidla) a očistit kontakty, kontaktol + lehce oškrábnout piny konektoru.
Další co můžete udělat, tak to čidlo proměřit při různých teplotách, ale to byste museli mít specku a přesnější multimetr. (;
Re: T-158 Phoenix
Mně pořád nepřijde na té teplotě nic zvláštního a nechápu, proč to řešíte... Proto jsem psal i o IVECU, že tak chodí běžně všechny - pro porovnání. Proč by motor nemohl pracovat při 95 stupních?
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: T-158 Phoenix
Dneska jsem se ptal kolegy, co jezdí s Pheonixem 4x4, taky v solu a teplotu má úplně stejnou.
BES - běs
Re: T-158 Phoenix
Dneska při venkovní teplotě 32 stupňů jsme vylezli až na stovku, a dolů se tomu moc nechtělo, až když se motoru polevilo. Ale ventilátor se konečně sepnul naplno.
Hlavně mě zajímá Paccar MX 13 euro 5. Každý motor je konstruován a nastaven trochu jinak. Euro 6tky bych se taky nedržel, pokud mají EGR a filtr částic tak mají oproti Euro 5 naddimenzovanou chladící soustavu, jezdí nám tu Phoenix klaďák, 460 koní euro 6 a tam prý rafika nehne od středu do prava.
Zkuíím vyčistit kontakty na teplotním čidle, ale spíš si myslím že by to chtělo zásah do nastavení jednotky, nevím proč drží teplotu tak nahoře, problém bych hledal asi v emisích,
Kvůli životnosti bych radši viděl provozní teplotu mezi 80-90 stupni max., pryžové prvky, motorový olej atd.
Hlavně mě zajímá Paccar MX 13 euro 5. Každý motor je konstruován a nastaven trochu jinak. Euro 6tky bych se taky nedržel, pokud mají EGR a filtr částic tak mají oproti Euro 5 naddimenzovanou chladící soustavu, jezdí nám tu Phoenix klaďák, 460 koní euro 6 a tam prý rafika nehne od středu do prava.
Zkuíím vyčistit kontakty na teplotním čidle, ale spíš si myslím že by to chtělo zásah do nastavení jednotky, nevím proč drží teplotu tak nahoře, problém bych hledal asi v emisích,
Kvůli životnosti bych radši viděl provozní teplotu mezi 80-90 stupni max., pryžové prvky, motorový olej atd.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: T-158 Phoenix
Kolega má právě E5 MX13... O životnost bych se nebál, těch motorů jezdí miliony po celém světě.
BES - běs
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů