Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Video mají pěkný, všechna čest. Jen se bojím že to je zároveň konec Tatry. Slyšel jsem že součástí spolupráce byl prodej 20% akcií DAFu. Je fakt že Tatra potřebovala novou kabinu a motory aby mohla konkurovat ostatním v oblasti kde není až tak extrémní nárok na průchodnost terénem- např. běžné stavebnictví. Naopak DAF prostě nemohl ze svých běžných částí složit auto které by vydrželo zvýšené nároky v těžkém nezpevněném terénu. Tomuto modelu se bude dařit, za předpokladu že ho DAF marketingově podpoří ve smyslu jako že se jedná o další stupeň vozidla které má být nasazeno tam kde už běžný DAF neprojede.
Ale zároveň se bojím že za nějaké 2 roky, koupí DAF v tichosti dalších 31% akcií a tím se za pár peněz dostane k patentovému právu Tatry. To co by sám nemohl vyrábět protože vývoj a rozjezd výroby by stál šílené peníze a hlavně se jedná o patenty Tatry najednou dostane v rámci obyčejné kooperace.
Ano, je sice hezký že lidé budou mít práci, ale budou za pár let vyrábět auta o kterých můžeme říct že to je Tatra?
Myslím že Tatra udělala tímto krokem chybu. Základ kabiny mohla klidně u někoho nakupovat, motory pro vozidla určená na silnici také, ale nikdy si nikoho neměla pustit tak blízko k tělu. Je to podobné jako se Škodovkou. Sice každý tvrdí že se jedná o české auto, ale co je na něm českého když patří němcům? Je to z větší části jen montovna, stejně jako v Indii, Ukrajině, Číně...
Tatra se mohla uživit jako specializovaný výrobce vozidel určených pro armádu, těžaře, lesnictví, záchranné složky atd... Má přednosti o kterých se ostatním jen zdá.
Ale zároveň se bojím že za nějaké 2 roky, koupí DAF v tichosti dalších 31% akcií a tím se za pár peněz dostane k patentovému právu Tatry. To co by sám nemohl vyrábět protože vývoj a rozjezd výroby by stál šílené peníze a hlavně se jedná o patenty Tatry najednou dostane v rámci obyčejné kooperace.
Ano, je sice hezký že lidé budou mít práci, ale budou za pár let vyrábět auta o kterých můžeme říct že to je Tatra?
Myslím že Tatra udělala tímto krokem chybu. Základ kabiny mohla klidně u někoho nakupovat, motory pro vozidla určená na silnici také, ale nikdy si nikoho neměla pustit tak blízko k tělu. Je to podobné jako se Škodovkou. Sice každý tvrdí že se jedná o české auto, ale co je na něm českého když patří němcům? Je to z větší části jen montovna, stejně jako v Indii, Ukrajině, Číně...
Tatra se mohla uživit jako specializovaný výrobce vozidel určených pro armádu, těžaře, lesnictví, záchranné složky atd... Má přednosti o kterých se ostatním jen zdá.
Tatra udělala dobře že spolupracuje s DAFem.
Už jenom kvůli servisnímu zázemí.
DAF nemá ve výrobním programu 4x4,6x6 atd. (vojenské vozidla jim vyráby GINAF) tak tam je velká šance že DAF Tatře pomůže.
Dále sám DAF si zažil že málem v roku 1997 skončil a Paccar mu hodně pomohl.
Hold dneska to tak je že se automobilky spojujou Volvo/Renault,VW+MAN+Scania, Kamaz/Mercedes atd.
DAF má ve světě dobré méno a to Tatře hodně pomůže.
LIAZ v 90 letech měl taky nabídky od velkých výrobcu a nedokázal nato reagovat a taky tak dopad.Nakupování komponentu by je vyšlo dráze.
Už jenom kvůli servisnímu zázemí.
DAF nemá ve výrobním programu 4x4,6x6 atd. (vojenské vozidla jim vyráby GINAF) tak tam je velká šance že DAF Tatře pomůže.
Dále sám DAF si zažil že málem v roku 1997 skončil a Paccar mu hodně pomohl.
Hold dneska to tak je že se automobilky spojujou Volvo/Renault,VW+MAN+Scania, Kamaz/Mercedes atd.
DAF má ve světě dobré méno a to Tatře hodně pomůže.
LIAZ v 90 letech měl taky nabídky od velkých výrobcu a nedokázal nato reagovat a taky tak dopad.Nakupování komponentu by je vyšlo dráze.
AKTUALITA ČT:
"Ačkoliv Tatra ještě na nový vůz nemá žádné objednávky, už teď přijme na jeho výrobu 145 nových zaměstnanců. Což je vzhledem k tomu, že v posledních letech muselo firmu opustit na 2 tisíce lidí, první úspěch nového vozu. Zbrusu nové tatrovky by měly začít sjíždět z kopřivnické výrobní linky v září."
"Ačkoliv Tatra ještě na nový vůz nemá žádné objednávky, už teď přijme na jeho výrobu 145 nových zaměstnanců. Což je vzhledem k tomu, že v posledních letech muselo firmu opustit na 2 tisíce lidí, první úspěch nového vozu. Zbrusu nové tatrovky by měly začít sjíždět z kopřivnické výrobní linky v září."
Přímý přenos z Kopřivnice pro ranní studio 6 je zde:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... tlo-sveta/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonom ... tlo-sveta/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 20 hostů