Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
No objednávky na TerrNo facelift jsou snad vykryty až do listopadu ..., takže T158 se bude vtlačovat asi mezi Terrna? Jen mi trošku není jasná jedna věc, Phoenix se oficiálně představí v září a výroba se rozjede taky v září, přitom Tatra má dodací dobu 3 až 4 měsíce (auta do výroby), tak mi nějak ta matematika 1. třídy nevychází ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Safky:
je to celkem jednoduché. Asi to budou valit na sklad. Ono uvést na trh nové auto, na které pak musejí zájemci 3 měsíce čekat, asi není to pravé.
Bazi:
souhlasím, já jsem to myslel tak, že 4 auta denně, to je zhruba 1000 ročně, tím pádem by toto zdvojnásobilo současnou produkci Tatry. Ale říkám, byla to jen spekulace...
je to celkem jednoduché. Asi to budou valit na sklad. Ono uvést na trh nové auto, na které pak musejí zájemci 3 měsíce čekat, asi není to pravé.
Bazi:
souhlasím, já jsem to myslel tak, že 4 auta denně, to je zhruba 1000 ročně, tím pádem by toto zdvojnásobilo současnou produkci Tatry. Ale říkám, byla to jen spekulace...
Je krásná!! Přeji jí hodně štěstí v životě!!!
Když jsem kdysi dávno sedlal T111, tak se mi o nečem takovém nezdálo ani ve snu.
Spojení s DAFem má pro mne ještě jedno +. Firma, kde teď makám dělá pro DAF díly. Tak bude práce.
Škoda jen, že už neuslišíme klasický zvuk tatrováckeho motoru.
Když jsem kdysi dávno sedlal T111, tak se mi o nečem takovém nezdálo ani ve snu.
Spojení s DAFem má pro mne ještě jedno +. Firma, kde teď makám dělá pro DAF díly. Tak bude práce.
Škoda jen, že už neuslišíme klasický zvuk tatrováckeho motoru.
Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
Ono pro zkrácení dodací lhůty u T158 svědčí několik věcí:
- Tatra neponese riziko zmetků při výrobě kabin, motorů a převodovek, tzn. růst produktivity práce
- bude docházat k montování z dílů, nebude třeba vyrábět další součásti a provádět takovou kooperaci, bude postačit poskládat podvozek
- při dobré logistice dojde k dodání na sklad, okamžité montáži a dodávce auta k zákazníkovi, nevznikají tedy velké náklady na skladovačku
- díly se zpravidla prodávají na fakturu s nějakou splatností (tzv. obchodní úvěr), tzn. že Tatra nemusí financovat nějakou dobu díly, a v době kdy je bude financovat, tak už by měla mít platby za dodané vozy. Co jsem si to cca počítal pro zajímavost, tak to vycházelo, že Tatře faktury platí cca za 50 dní a Tatra platí svým dodavatelům za cca 90 dní, baj voko.
- to jsou ty hlavní aspekty. A pak tady jsou objemové výhody výroby, plynoucí například z financování vozů leasingem, atp. atd.
- Tatra neponese riziko zmetků při výrobě kabin, motorů a převodovek, tzn. růst produktivity práce
- bude docházat k montování z dílů, nebude třeba vyrábět další součásti a provádět takovou kooperaci, bude postačit poskládat podvozek
- při dobré logistice dojde k dodání na sklad, okamžité montáži a dodávce auta k zákazníkovi, nevznikají tedy velké náklady na skladovačku
- díly se zpravidla prodávají na fakturu s nějakou splatností (tzv. obchodní úvěr), tzn. že Tatra nemusí financovat nějakou dobu díly, a v době kdy je bude financovat, tak už by měla mít platby za dodané vozy. Co jsem si to cca počítal pro zajímavost, tak to vycházelo, že Tatře faktury platí cca za 50 dní a Tatra platí svým dodavatelům za cca 90 dní, baj voko.
- to jsou ty hlavní aspekty. A pak tady jsou objemové výhody výroby, plynoucí například z financování vozů leasingem, atp. atd.
To že se u T158 polovina auta nakupuje (kabina, motor, převodovka) mi nedocvaklo, je pravda, že nám MAN auto na objednání dodal po necelých 7-mi týdnech..., takže podobné by to mohlo být i u T158, s tím termínem dodání to bude mít Arktik radost
Ještě se vrátím ke včerejšímu nápadu pracovního stroje T158 8x8, do extrémně těžkých podmínek (např. sibiř) by se daly dát ještě dvoumontáže (jestli by to poolosy vydržely), tzn. vzadu na 24 R 21 ještě přidat např. 14,00 R 20 o menším průměru = na tvrdém podkladu by se neopotřebovaly a pokud by auto začalo zapadat, tak by postupně začaly taky zabírat a styčná plocha by se zvětšila ..., na předku by mohly být třeba 16, 00 R20 a k tomu 12,00 R 20, možná je to blbost možná ne? No a pro tvrdý podklad (např. demolice stavby v průmyslovém areálu) by si zákazník mohl koupit druhou sadu kol 12,00 R 24 a za 2 hodiny si je přehodí a spotřeba by se vůči kloubovému dumperu ještě snížila, pravděpodobnost defektu taky.
Ještě se vrátím ke včerejšímu nápadu pracovního stroje T158 8x8, do extrémně těžkých podmínek (např. sibiř) by se daly dát ještě dvoumontáže (jestli by to poolosy vydržely), tzn. vzadu na 24 R 21 ještě přidat např. 14,00 R 20 o menším průměru = na tvrdém podkladu by se neopotřebovaly a pokud by auto začalo zapadat, tak by postupně začaly taky zabírat a styčná plocha by se zvětšila ..., na předku by mohly být třeba 16, 00 R20 a k tomu 12,00 R 20, možná je to blbost možná ne? No a pro tvrdý podklad (např. demolice stavby v průmyslovém areálu) by si zákazník mohl koupit druhou sadu kol 12,00 R 24 a za 2 hodiny si je přehodí a spotřeba by se vůči kloubovému dumperu ještě snížila, pravděpodobnost defektu taky.
Tatra + MAN = Superstroj!
- Dusan_TA650
- Příspěvky: 422
- Registrován: pát zář 04, 2009 6:17 pm
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
odpověď Ronalda Adamse z minirozhovoru http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-koment ... jejiho-genSpeciální australské zákony týkající se mostní a silniční dopravy nedovolují váhovou kategorii vozu TATRA PHOENIX. Proto budeme v současné době v Austrálii pokračovat se stávajícími vozy Tatra.
Tohle jsem nějak nepobral... myslel jsem, že Fénix a Terrno je ve stejné hmotnostní kategorii?
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
Co je to za blbost, Tatra Phoenix přímo nahrazuje TerrNo ve stejných hmotnostních kategoriích a 2 ks prototypů s opačným řízením už jezdí, pro koho se to tak asi stavělo, žeby pro Japonsko ... Jediným problémem je celková výška přes kabinu (pro vrtné soupravy), ale to by mělo řešit T 815-7 8x8 ROPS, u ostatních nástaveb je to přece jedno ...
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Ano, žádný Daf se nebude prodávat pod značkou Tatra; a v Dafu se naopak budou prodávat pouze tyto Tatry, žádné jiné. Je to podobné jako s Navistarem = distribuce jednoho společného vozidla. Jen s tím rozdílem, že Navistar si nekoupil akcie Tatry. Takže nějaké obří fuze a pohlcování se zatím nekonají.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů