Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
- koprfilmtatra
- Příspěvky: 326
- Registrován: pon úno 09, 2009 10:45 am
Rozumbradové, zítra se na všechny nejasnosti můžete zeptat v chatu přímo velkého šéfa Adamse:
http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-koment ... lda-adamse
http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-koment ... lda-adamse
T 158 6x6 s dlouhou kabinou existuje, myslím, že je zelený (primárně asi určený pro lesáky, má snad i automatizovanou převodovku). Pokud jde o Terrno1 tak ve T158 chybí asi 2 alternativy:
1, hasičský podvozek 4x4 R55 s dvojitou kabinou (to už psal Hynek)
2, superjednoduchý a levný sklápěč pro Rusko (místo S01), to už zmínil Arktik, jinak jde vše ostatní nahradit verzemi T158 nebo 815-7 (UDS, jeřáb)
TerrNo1 teoreticky max. vydrží ve výrobě do nastupu EURO6 což je od 1.1. 2014, ale reálně skončí asi dříve ...
Pokud jde o Jamala, jeho prodej nikdy nebyl velký (pák kusů ČR, PL, HU a Rusko), největší výhodou je pohodlí pro řidiče (sedí až za nápravou, menší kmity jak u trambusové 6x6), místo v kabině (nemá tunel), možnost opravovat motor a chodit se zahřívat do kabiny (sibiř), přední náprava se nedá přetížit = nepraskají torzky (těžiště korby je moc vzadu). Ale kapotová koncepce má i nevýhody: špatná obratnost a horší poloměry otáčení, malý prostor pro korbu, v případě opravy motoru velmi špatný přístup např. výměna spojky ...
Lehký Jamal SK4 má alternativu v T158 + střední KingFrame 2x13 t vzadu no a pracovní stroj Jamal SKT by se dal nahradit T158 8x8, redukce v kolech, centrální huštění pneu, vpředu gumy 16,00 R 20 + vzadu 24 R 21 (jako "Máša"), převodovka Allison automat s měničem, celková technická 50 tun a vznikla by skoro příma konkurence kloubovým dumperům ... Těžká 8x8 s redukcemi v kolech už taky jezdí, jenom je tam AS-Tronic a pneu 14,00 R 20 vpředu a 12,00 R 24 vzadu... Takový pracovní stroj 8x8 bude mít vůči kloubákům jen 4 nevýhody:
1, horší poloměry otáčení
2, nemá funkci "vyproštění" pomocí kloubu
3, malá světlá výška
4, má moc vysoko nakládací výšku = hůř se nakládá
No ale zase bude lehčí než kloubáky, má 4 nápravy + centrální huštění pneu = menší tlak na půdu, bez nákladů může na silnici = nepotřebuje podvalník, dojede si sám do servisu DAF/Tatra, nemá tachograf, neplatí silniční daň, perfektně se s ním couvá, v terénu může jezdit mnohem rychleji než kloubák, pro řidiče je mnohem pohodlnější, při sklápění stabilnější (nebude se tak často převracet) a cenově by se do 4 mil. Kč bez DPH taky mohl vejít ... Volvo kloubák 30 tun přes 6 mil. Kč ... Teď jen tuto příležitost využít a přesvědčit zákazníky, že je to dobrá alternativa ke kloubáku
Další příležitost je využít potenciálu pevného návěsu s nápravou Tatra (ve státech kde to má smysl: PL, SK, HU ...).
No a pokud jde o pořádnou prezentaci, a DAF se toho nebojí (ale asi to neprojde), tak by bylo dobré na prezentaci řady T158 vzít: tahač DAF CF 85 4x2 (porovnat s tahačem T 158 4x4), sklápěč 6x4 a 8x4 a projet polygon, ale raději např. pískovnu (velmi dobré jsou Ledčice za Prahou, využívá pro prezentace MAN ČR, asi nejlepší terén kde jsem byl, a to jsem byl už na hodně akcích: kamenolom Hrabůvka, kamenolom u Znojma, polygon Tatra, polygon MAN, Off-Road polygon Renault, kamenolom Krakow, pískovna u Hradce, okruh Vysoké Mýto, motokros Petrovice, ...) a tam by si zákazník sám vyzkoušel zda mu za to stojí koupit si Tatru nebo mu stačí 4x2, 6x4 ... Ještě jedná poznámka, když je 6x4 nebo 8x4 naložena na technickou celkovou 33 nebo 40 tun, ten zadní tandem má obrovskou trakci (pokud je podkladem kámen), že není vůči 6x6, ... moc poznat rozdíl (stoupavost možná i 50%), to je zkušenost z Francie, kde jezdily jenom 6x4 a 8x4, ale naložené, prázdné by okruh neprojely ...
1, hasičský podvozek 4x4 R55 s dvojitou kabinou (to už psal Hynek)
2, superjednoduchý a levný sklápěč pro Rusko (místo S01), to už zmínil Arktik, jinak jde vše ostatní nahradit verzemi T158 nebo 815-7 (UDS, jeřáb)
TerrNo1 teoreticky max. vydrží ve výrobě do nastupu EURO6 což je od 1.1. 2014, ale reálně skončí asi dříve ...
Pokud jde o Jamala, jeho prodej nikdy nebyl velký (pák kusů ČR, PL, HU a Rusko), největší výhodou je pohodlí pro řidiče (sedí až za nápravou, menší kmity jak u trambusové 6x6), místo v kabině (nemá tunel), možnost opravovat motor a chodit se zahřívat do kabiny (sibiř), přední náprava se nedá přetížit = nepraskají torzky (těžiště korby je moc vzadu). Ale kapotová koncepce má i nevýhody: špatná obratnost a horší poloměry otáčení, malý prostor pro korbu, v případě opravy motoru velmi špatný přístup např. výměna spojky ...
Lehký Jamal SK4 má alternativu v T158 + střední KingFrame 2x13 t vzadu no a pracovní stroj Jamal SKT by se dal nahradit T158 8x8, redukce v kolech, centrální huštění pneu, vpředu gumy 16,00 R 20 + vzadu 24 R 21 (jako "Máša"), převodovka Allison automat s měničem, celková technická 50 tun a vznikla by skoro příma konkurence kloubovým dumperům ... Těžká 8x8 s redukcemi v kolech už taky jezdí, jenom je tam AS-Tronic a pneu 14,00 R 20 vpředu a 12,00 R 24 vzadu... Takový pracovní stroj 8x8 bude mít vůči kloubákům jen 4 nevýhody:
1, horší poloměry otáčení
2, nemá funkci "vyproštění" pomocí kloubu
3, malá světlá výška
4, má moc vysoko nakládací výšku = hůř se nakládá
No ale zase bude lehčí než kloubáky, má 4 nápravy + centrální huštění pneu = menší tlak na půdu, bez nákladů může na silnici = nepotřebuje podvalník, dojede si sám do servisu DAF/Tatra, nemá tachograf, neplatí silniční daň, perfektně se s ním couvá, v terénu může jezdit mnohem rychleji než kloubák, pro řidiče je mnohem pohodlnější, při sklápění stabilnější (nebude se tak často převracet) a cenově by se do 4 mil. Kč bez DPH taky mohl vejít ... Volvo kloubák 30 tun přes 6 mil. Kč ... Teď jen tuto příležitost využít a přesvědčit zákazníky, že je to dobrá alternativa ke kloubáku
Další příležitost je využít potenciálu pevného návěsu s nápravou Tatra (ve státech kde to má smysl: PL, SK, HU ...).
No a pokud jde o pořádnou prezentaci, a DAF se toho nebojí (ale asi to neprojde), tak by bylo dobré na prezentaci řady T158 vzít: tahač DAF CF 85 4x2 (porovnat s tahačem T 158 4x4), sklápěč 6x4 a 8x4 a projet polygon, ale raději např. pískovnu (velmi dobré jsou Ledčice za Prahou, využívá pro prezentace MAN ČR, asi nejlepší terén kde jsem byl, a to jsem byl už na hodně akcích: kamenolom Hrabůvka, kamenolom u Znojma, polygon Tatra, polygon MAN, Off-Road polygon Renault, kamenolom Krakow, pískovna u Hradce, okruh Vysoké Mýto, motokros Petrovice, ...) a tam by si zákazník sám vyzkoušel zda mu za to stojí koupit si Tatru nebo mu stačí 4x2, 6x4 ... Ještě jedná poznámka, když je 6x4 nebo 8x4 naložena na technickou celkovou 33 nebo 40 tun, ten zadní tandem má obrovskou trakci (pokud je podkladem kámen), že není vůči 6x6, ... moc poznat rozdíl (stoupavost možná i 50%), to je zkušenost z Francie, kde jezdily jenom 6x4 a 8x4, ale naložené, prázdné by okruh neprojely ...
Naposledy upravil(a) Safky dne pon srp 08, 2011 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: úte říj 06, 2009 11:59 am
- Bydliště: Morava
- koprfilmtatra
- Příspěvky: 326
- Registrován: pon úno 09, 2009 10:45 am
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů