Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

čekal jsem,že to bude kabina se spačkou a opětovně nic to se daleko natrh nedostanou když nebudou dělat spačku
pon srp 08, 2011 8:37 pm

Marcy

Příspěvek

Aby uspokojili i zákazníky, kterým není Phoenix pochuti...a myslím, že jich nebude málo, ne všichni budou pro ,,novinky"
pon srp 08, 2011 8:41 pm

Uživatelský avatar
koprfilmtatra
Příspěvky: 326
Registrován: pon úno 09, 2009 10:45 am

Příspěvek

artur30: v nabídce je kabina denní i spací :roll:
pon srp 08, 2011 8:43 pm

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Rozumbradové, zítra se na všechny nejasnosti můžete zeptat v chatu přímo velkého šéfa Adamse:
http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-koment ... lda-adamse
pon srp 08, 2011 8:45 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

už jsem se lekl a zatím v žádném tom videu jsem to neviděl tak jsem si říkal copak to zase bude
jinak mně se to dost líbí
pon srp 08, 2011 8:46 pm

Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 993
Registrován: pon bře 24, 2008 12:55 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak nejlepší by bylo celou výrobu Terrno a vzduchem chlazených motorů zabalit a odstěhovat směr celní unie Rusko-Kazachstán. Tam by se to mohlo prodávat ještě tak deset let
Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky, ale realista spí s Sa vz.58!
pon srp 08, 2011 8:54 pm

Uživatelský avatar
toko
Příspěvky: 636
Registrován: ned dub 13, 2008 9:08 am

Příspěvek

Nezapoměňte, že Terrno kabiny = Armax kabina = Force kabina. Takže kdyby odpískali Terrno, tak by jim pro armádu zůstala jenom sedmička
Madness??? No, this is TATRA!!
pon srp 08, 2011 9:10 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já myslim že terno jen tak neskončí. Když se do teď dělaj starý 815 kabiny a V12 a já nevim co co už se ofiko 15 let nedělá tak terno taky hned tak nezmizí.
Filip Nikl
pon srp 08, 2011 9:13 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

T 158 6x6 s dlouhou kabinou existuje, myslím, že je zelený (primárně asi určený pro lesáky, má snad i automatizovanou převodovku). Pokud jde o Terrno1 tak ve T158 chybí asi 2 alternativy:
1, hasičský podvozek 4x4 R55 s dvojitou kabinou (to už psal Hynek)
2, superjednoduchý a levný sklápěč pro Rusko (místo S01), to už zmínil Arktik, jinak jde vše ostatní nahradit verzemi T158 nebo 815-7 (UDS, jeřáb)
TerrNo1 teoreticky max. vydrží ve výrobě do nastupu EURO6 což je od 1.1. 2014, ale reálně skončí asi dříve ...
Pokud jde o Jamala, jeho prodej nikdy nebyl velký (pák kusů ČR, PL, HU a Rusko), největší výhodou je pohodlí pro řidiče (sedí až za nápravou, menší kmity jak u trambusové 6x6), místo v kabině (nemá tunel), možnost opravovat motor a chodit se zahřívat do kabiny (sibiř), přední náprava se nedá přetížit = nepraskají torzky (těžiště korby je moc vzadu). Ale kapotová koncepce má i nevýhody: špatná obratnost a horší poloměry otáčení, malý prostor pro korbu, v případě opravy motoru velmi špatný přístup např. výměna spojky ...
Lehký Jamal SK4 má alternativu v T158 + střední KingFrame 2x13 t vzadu no a pracovní stroj Jamal SKT by se dal nahradit T158 8x8, redukce v kolech, centrální huštění pneu, vpředu gumy 16,00 R 20 + vzadu 24 R 21 (jako "Máša"), převodovka Allison automat s měničem, celková technická 50 tun a vznikla by skoro příma konkurence kloubovým dumperům ... Těžká 8x8 s redukcemi v kolech už taky jezdí, jenom je tam AS-Tronic a pneu 14,00 R 20 vpředu a 12,00 R 24 vzadu... Takový pracovní stroj 8x8 bude mít vůči kloubákům jen 4 nevýhody:
1, horší poloměry otáčení
2, nemá funkci "vyproštění" pomocí kloubu
3, malá světlá výška
4, má moc vysoko nakládací výšku = hůř se nakládá
No ale zase bude lehčí než kloubáky, má 4 nápravy + centrální huštění pneu = menší tlak na půdu, bez nákladů může na silnici = nepotřebuje podvalník, dojede si sám do servisu DAF/Tatra, nemá tachograf, neplatí silniční daň, perfektně se s ním couvá, v terénu může jezdit mnohem rychleji než kloubák, pro řidiče je mnohem pohodlnější, při sklápění stabilnější (nebude se tak často převracet) a cenově by se do 4 mil. Kč bez DPH taky mohl vejít ... Volvo kloubák 30 tun přes 6 mil. Kč ... Teď jen tuto příležitost využít a přesvědčit zákazníky, že je to dobrá alternativa ke kloubáku :wink:
Další příležitost je využít potenciálu pevného návěsu s nápravou Tatra (ve státech kde to má smysl: PL, SK, HU ...).
No a pokud jde o pořádnou prezentaci, a DAF se toho nebojí (ale asi to neprojde), tak by bylo dobré na prezentaci řady T158 vzít: tahač DAF CF 85 4x2 (porovnat s tahačem T 158 4x4), sklápěč 6x4 a 8x4 a projet polygon, ale raději např. pískovnu (velmi dobré jsou Ledčice za Prahou, využívá pro prezentace MAN ČR, asi nejlepší terén kde jsem byl, a to jsem byl už na hodně akcích: kamenolom Hrabůvka, kamenolom u Znojma, polygon Tatra, polygon MAN, Off-Road polygon Renault, kamenolom Krakow, pískovna u Hradce, okruh Vysoké Mýto, motokros Petrovice, ...) a tam by si zákazník sám vyzkoušel zda mu za to stojí koupit si Tatru nebo mu stačí 4x2, 6x4 ... Ještě jedná poznámka, když je 6x4 nebo 8x4 naložena na technickou celkovou 33 nebo 40 tun, ten zadní tandem má obrovskou trakci (pokud je podkladem kámen), že není vůči 6x6, ... moc poznat rozdíl (stoupavost možná i 50%), to je zkušenost z Francie, kde jezdily jenom 6x4 a 8x4, ale naložené, prázdné by okruh neprojely ...
Naposledy upravil(a) Safky dne pon srp 08, 2011 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 08, 2011 9:14 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

safky pěkné počtení
prý má vyjet jen 30 kusů je to pravda
pon srp 08, 2011 9:42 pm

Truckpeter
Příspěvky: 406
Registrován: úte říj 06, 2009 11:59 am
Bydliště: Morava

Příspěvek

pokud jde o počet aut, mám informaci takovou, že zatím přímo pro Daf by se mělo vyrobit něco kolem 100 aut, které by měl Daf pustit ke svým dealerům, ale jestli je to zkutečně pravda nemůžu zaručit, ikdyž tahle informace je přímo z fabriky.
pon srp 08, 2011 9:46 pm

Uživatelský avatar
koprfilmtatra
Příspěvky: 326
Registrován: pon úno 09, 2009 10:45 am

Příspěvek

nyní bylo řečeno na čt24, že tatra vyrobí do konce roku 300 vozů T-158
pon srp 08, 2011 9:48 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Těch 100 ks by mělo být jistých, o 300 ks nic nevím, uvidíme co zítra Adams v on-line rozhovoru...
Tatra + MAN = Superstroj!
pon srp 08, 2011 9:57 pm

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

300 vozidel? Trochu spekuluji - pokud by najeli hned na začátku září a výroba by letos tedy jela čisté 4 měsíce, tak to je víc než 70 aut na měsíc a téměř 4 auta za každý prac. den. Celkem fofr pro začátek. Hlavně aby to vyšlo... 8)
pon srp 08, 2011 9:58 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nomerad : tak vyrobit 4 auta denně ... to je brnkačka ..........
pon srp 08, 2011 10:04 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů