Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
...auto 3. měsíce stálo,ten olej se tam mohl natlačit až po nastartování,servoolej dextron,nebo hydraulika obzvláště studená kurevsky pění,nemluvě o tom kdy je ten servoolej naposled měněný a v jakém je stavu,to ti udělá emulzi,jak banánový koktejl...samozřejmě je to jen hypotéza,třeba tam nějaký učeň dolil fridex...každopádně stačí mrknout na měrku servořízení a je jasno...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Na tu hydrauliku pozor! Stalo se že náš kolega nalil do motoru vrtačky (motor Magirus Deutz) omylem konev hydraulického oleje. Udělalo to po chvilce provozu naspod vany něco na způsob vazelíny a nahoře bylo pár centimetrů oleje, a ten vypadal jako čistý úplně nový. S motorem se nedalo vůbec zatočit jak ho ta smíchanina zalepila. Ve finále se vyplatilo sehnat druhý starší motor než tenhle celý rozdělávat a čistit.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Benďa píše: ↑čtv pro 17, 2020 12:09 pmNa tu hydrauliku pozor! Stalo se že náš kolega nalil do motoru vrtačky (motor Magirus Deutz) omylem konev hydraulického oleje. Udělalo to po chvilce provozu naspod vany něco na způsob vazelíny a nahoře bylo pár centimetrů oleje, a ten vypadal jako čistý úplně nový. S motorem se nedalo vůbec zatočit jak ho ta smíchanina zalepila. Ve finále se vyplatilo sehnat druhý starší motor než tenhle celý rozdělávat a čistit.
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím pánové.Dotaz pro turbo experty.Kolik foukají K36 na biturbu V12 a kdy to měřit,zda za jízdy nebo na volno ?Popřípadě kolik max a min ,Díky
Re: Poruchy a opravy Tater
0,5 atm v tahu, bez zatěže asi nic nenaměriš, jak už se tady kdysi řešilo spíš to přifukuje než fouká
Re: Poruchy a opravy Tater
Dekuji.Ja právě naměřil 0,1bar na volno tak jsem nevěděl jak se to měří a zda je to v pořádku.Diky
Re: Poruchy a opravy Tater
Jo souhlas. Ještě záleží na variantě K36. Je jich snad 10 typů s různými velikostmi komor. Ale obecně to je v plné zátěži při bezvadném stavu všech těsnění 0,5 - 0,8 atmosféry.
Filip Nikl
Re: Poruchy a opravy Tater
Děkuji Filipe.Da se nějakým fíglem ověřit zda to všude těsní?
Re: Poruchy a opravy Tater
Dá se od turba (mezi turbem a chladičem, případně i od filtru ale to by bylo složitější) udělat zátka s ventilkem a zkusit natlakovat. Nechce to moc, stačí 2atm, něco uletí přes ventily ale jde slyšet když to někde uchází. Případně si pomoct jarovou vodou. Únik bys ale slyšel za jizdy, popisuje to, poznal bys že to fouká bokem.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
Za jízdy únik slyšet není.Az to pojedu projet tak pro zajímavost změřím kolik to fouká za jízdy.Zatim počasí moc výletům nepřeje.
Re: Poruchy a opravy Tater
Preco to riesis? Mas neaky problem ze ma slaby tah alebo velka dymivost?
Re: Poruchy a opravy Tater
Po pravdě,mě to spíš zajima jen ze zvědavosti,turba tam mám nová,auto skoro nekouří ani do kopce,dle mého jede dobře ,ale nemohu porovnat s jinou 815 8x8.Jediny co vím,že to jede do kopce líp než kolos 813,po rovině s kolosem srovnatelný,jen spotřeba je cca o 25l větší než u kolose.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Tatra VT píše: ↑stř bře 10, 2021 7:23 pmPo pravdě,mě to spíš zajima jen ze zvědavosti,turba tam mám nová,auto skoro nekouří ani do kopce,dle mého jede dobře ,ale nemohu porovnat s jinou 815 8x8.Jediny co vím,že to jede do kopce líp než kolos 813,po rovině s kolosem srovnatelný,jen spotřeba je cca o 25l větší než u kolose.
A kolik to je litrů???
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Dobrý den,
je to nepravděpodobné. Nic nepotřebuje tolik nafty jako kolos. Přítel postavil V12 BiTurbo T3-930-51 z 815 do svého 813 Colossus, který nyní potřebuje 35-40 l místo 60 l nafty na 100 km a 3 l oleje místo 20 l oleje na 1000 km.
Zdravím Felix
je to nepravděpodobné. Nic nepotřebuje tolik nafty jako kolos. Přítel postavil V12 BiTurbo T3-930-51 z 815 do svého 813 Colossus, který nyní potřebuje 35-40 l místo 60 l nafty na 100 km a 3 l oleje místo 20 l oleje na 1000 km.
Zdravím Felix
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
děkuji za tvojí odpověd také si to myslím!!
já si také myslím že kolos a 813ka všechny typy potřebuje pouze modernější a ůspornější motor a jsem rád že se do toho přítel odholal!!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů