Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

František 1, ok diky, vyzistim, ja šiel po filtroch.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv bře 25, 2021 1:12 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pavel 815- rozjizdim si na malú 2, pák mala 3, pák mala 4, vyradiť, veľká 4, zaradiť, mala 5, vyradiť, veľká 5, zaradiť. Už x rokov tak jazdím, aj so 138 tak aj 813, tej zduchnem aj medziplyn😁

Lamela u 148 znesie moc. To u 813 ti par krát sklzne prudšie noha zo spojky a hneď je to spálené. 815 tiez dokáže pekne pokopat.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv bře 25, 2021 1:18 am

Predseda
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 21, 2017 3:06 pm
Bydliště: Sereď

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Páni, aféra štartér..fakt už z toho začínam byť zúfalý, je možné že repasovany vodník vydrží tak mesiac? 10-12 štartov za deň a pastorok má problém sa vysunúť...už mám v tom aute asi 15-nasty...neviete poradit kde zoženiem ozaj ale ozaj dobrý štartér? V okolí som skúsil už naozaj všetkých možných aj nemožných dodávateľov..Dá sa to vôbec ešte kúpiť nové? Podotýkam že veniec a osadenie samotného štartér a je v poriadku. Ďakujem za rady.
pát bře 26, 2021 3:20 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Predseda : s problémem startérů a jejich výměny několikrát za rok , jsem se také dlouhé roky potýkal a myslím, respektive dvouletá zkušenost říká že jsem na to asi přišel. Samotný pastorek je na hřídeli poměrně dost na těsno, mazat a podobně bylo spíše horší, protože mazivo s prachem z uhlíků vytvoří dokonalou manžetu a nepustí vzduch dovnitř ani ven a vákuum brání pastorku z rotoru vyjíždět a zpětně tlak mu brání se vracet. Před třemi lety jsem pastorek provrtal, (pozor pastorek je kvalitní ocel a navíc kalená, obyčejný vrták nemá šanci). Takže rozhoď stávající startér, jazyk do koutka a rozhoď volnoběžku, pak zajeď někam kde mají jiskřičku, případně kup vrták do tvrdých a kalených ocelí ( při průměru vrtáku 6mm je cena kolem 800 Czk) Do vrtačky absolutně nejnižší otáčky, a za čtvrt hodiny to provrtáš, volnoběžku zkompletuješ a pak budeš startovat jako bílý Evropan který přemýšlí :wink:
pát bře 26, 2021 7:53 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Předseda: v Eurovce máš už startér na přírubu na 3 šrouby? Delco-remy?k těmto startérům se dají koupit odvzdušňovací ventilky... https://www.skarab.cz/starter-t815-euro ... lvo,+Tatra S těma repasema je to těžký,pokud by se udělala poctivě,přesahuje cena náhradních dílů,cenu nového startéru...Pokud to máš na klasiku T1,2 sklopku vykašli se na vodníka a dej ,,fajku,,z Liazky,má vyšší výkon aji výdrž...pokud tam teda vleze,na UDS fajka dat nejde,máme tam vodníky a celkem taky drží a to máš denně tisíc startů,když si popojíždí...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob bře 27, 2021 1:32 am

Predseda
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 21, 2017 3:06 pm
Bydliště: Sereď

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Veľmi pekne ďakujem za rady, skúsim ho teda prevrat. Mám tu ešte klasický štartér na opasky. Fajkovy štartér sem dostanem, už som dokonca v jednom dni stihol vymeniť dva ( to bol ozaj kvalitný repas), avšak je to omnoho pracnejšie ako z vodnikom, ten sem nasuniem jak do maminy.Na fajkovy štartér treba dať dole zvody vajfuku aby som sa tam vôbec dostal pretože odspodu je( ešte stále :-D ) odhlučnovaci dekel.
sob bře 27, 2021 6:12 am

Pajtyi
Příspěvky: 50
Registrován: pát dub 05, 2019 12:54 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ja mam na V10 T1 tiez vodnika.Starter sa mi chova zaujimavo.Ked je motor studeny tak toci a startuje pekne.No ked je motor zohriaty tak starter najprv zacne cudne vrcat a potom zacne tocit motorom ale neak tazko.Vo vnutri je asi neaka spojka ktora nezopina tak ako treba.
sob bře 27, 2021 7:20 am

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Predseda píše:
sob bře 27, 2021 6:12 am
Veľmi pekne ďakujem za rady, skúsim ho teda prevrat. Mám tu ešte klasický štartér na opasky. Fajkovy štartér sem dostanem, už som dokonca v jednom dni stihol vymeniť dva ( to bol ozaj kvalitný repas), avšak je to omnoho pracnejšie ako z vodnikom, ten sem nasuniem jak do maminy.Na fajkovy štartér treba dať dole zvody vajfuku aby som sa tam vôbec dostal pretože odspodu je( ešte stále :-D ) odhlučnovaci dekel.
to odhlučnění je opravdu velká překážka při běžné ůdržbě a opravách velmi překáží a demontáž a montáž je pracná!! Ale dokáže zadržet hobně oleje!!! :) :) :) :)
sob bře 27, 2021 9:12 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

frantisek1: Je to cca 30 let tankoval jsem tehdy ještě Lízu s návěsem, v Olomouci na pumpě. Ke stojanu vedle přijela 148čka AD16 Té asi odhlučňovací plast k zachycení úniků nestačil, tak měla pod celým podvozkem od předního po zadní nárazník nataženou autoplachtu. Je to cca 30 let, ale tohle nejde zapomenout. :lol: :lol: :lol:
sob bře 27, 2021 9:42 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pajtyi : to vrčení může dělat prokluzující volnoběžka, ale častěji to bývá ""hořící"" propojovací silový můstek . 24V a fůra ampér dělá divy. :wink:
sob bře 27, 2021 9:45 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tohle byla běžná praxe na dálnicích apod., dnes už se tam starý tatry moc nepodívají(ne, že by nový auta nebyly taky olejničky)
sob bře 27, 2021 10:09 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Bývala doba, kdy zde nebyly zahraniční jeřáby a pro celodenní práci na zámkové dlažbě bylo toto pro Tatru nejsnazší a nejlevnější řešení. Také jsem to praktikoval s geotextilií na jeřábu V3S a ok.
ned bře 28, 2021 6:12 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pajtyi píše:
sob bře 27, 2021 7:20 am
Ja mam na V10 T1 tiez vodnika.Starter sa mi chova zaujimavo.Ked je motor studeny tak toci a startuje pekne.No ked je motor zohriaty tak starter najprv zacne cudne vrcat a potom zacne tocit motorom ale neak tazko.Vo vnutri je asi neaka spojka ktora nezopina tak ako treba.
ohřáté startéry mohou mít větší odběr proto jsou línější než studený takže nechat proměřit asi :( :( :(
ned bře 28, 2021 8:42 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

A teplý motor klade i větší odpor při startu, má už kompresi
ned bře 28, 2021 9:24 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

lubossss píše:
ned bře 28, 2021 9:24 pm
A teplý motor klade i větší odpor při startu, má už kompresi
no tu má i studenej jinak by nenastartoval a s teplým se vždycky líp točí!!

ale ohřátej startér může může jít do zkratu a tím zvíší odběr !! :( :( :(
ned bře 28, 2021 10:29 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů