Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
František 1, ok diky, vyzistim, ja šiel po filtroch.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Pavel 815- rozjizdim si na malú 2, pák mala 3, pák mala 4, vyradiť, veľká 4, zaradiť, mala 5, vyradiť, veľká 5, zaradiť. Už x rokov tak jazdím, aj so 138 tak aj 813, tej zduchnem aj medziplyn
Lamela u 148 znesie moc. To u 813 ti par krát sklzne prudšie noha zo spojky a hneď je to spálené. 815 tiez dokáže pekne pokopat.
Lamela u 148 znesie moc. To u 813 ti par krát sklzne prudšie noha zo spojky a hneď je to spálené. 815 tiez dokáže pekne pokopat.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Páni, aféra štartér..fakt už z toho začínam byť zúfalý, je možné že repasovany vodník vydrží tak mesiac? 10-12 štartov za deň a pastorok má problém sa vysunúť...už mám v tom aute asi 15-nasty...neviete poradit kde zoženiem ozaj ale ozaj dobrý štartér? V okolí som skúsil už naozaj všetkých možných aj nemožných dodávateľov..Dá sa to vôbec ešte kúpiť nové? Podotýkam že veniec a osadenie samotného štartér a je v poriadku. Ďakujem za rady.
Re: Poruchy a opravy Tater
Predseda : s problémem startérů a jejich výměny několikrát za rok , jsem se také dlouhé roky potýkal a myslím, respektive dvouletá zkušenost říká že jsem na to asi přišel. Samotný pastorek je na hřídeli poměrně dost na těsno, mazat a podobně bylo spíše horší, protože mazivo s prachem z uhlíků vytvoří dokonalou manžetu a nepustí vzduch dovnitř ani ven a vákuum brání pastorku z rotoru vyjíždět a zpětně tlak mu brání se vracet. Před třemi lety jsem pastorek provrtal, (pozor pastorek je kvalitní ocel a navíc kalená, obyčejný vrták nemá šanci). Takže rozhoď stávající startér, jazyk do koutka a rozhoď volnoběžku, pak zajeď někam kde mají jiskřičku, případně kup vrták do tvrdých a kalených ocelí ( při průměru vrtáku 6mm je cena kolem 800 Czk) Do vrtačky absolutně nejnižší otáčky, a za čtvrt hodiny to provrtáš, volnoběžku zkompletuješ a pak budeš startovat jako bílý Evropan který přemýšlí
Re: Poruchy a opravy Tater
Předseda: v Eurovce máš už startér na přírubu na 3 šrouby? Delco-remy?k těmto startérům se dají koupit odvzdušňovací ventilky... https://www.skarab.cz/starter-t815-euro ... lvo,+Tatra S těma repasema je to těžký,pokud by se udělala poctivě,přesahuje cena náhradních dílů,cenu nového startéru...Pokud to máš na klasiku T1,2 sklopku vykašli se na vodníka a dej ,,fajku,,z Liazky,má vyšší výkon aji výdrž...pokud tam teda vleze,na UDS fajka dat nejde,máme tam vodníky a celkem taky drží a to máš denně tisíc startů,když si popojíždí...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Veľmi pekne ďakujem za rady, skúsim ho teda prevrat. Mám tu ešte klasický štartér na opasky. Fajkovy štartér sem dostanem, už som dokonca v jednom dni stihol vymeniť dva ( to bol ozaj kvalitný repas), avšak je to omnoho pracnejšie ako z vodnikom, ten sem nasuniem jak do maminy.Na fajkovy štartér treba dať dole zvody vajfuku aby som sa tam vôbec dostal pretože odspodu je( ešte stále ) odhlučnovaci dekel.
Re: Poruchy a opravy Tater
Ja mam na V10 T1 tiez vodnika.Starter sa mi chova zaujimavo.Ked je motor studeny tak toci a startuje pekne.No ked je motor zohriaty tak starter najprv zacne cudne vrcat a potom zacne tocit motorom ale neak tazko.Vo vnutri je asi neaka spojka ktora nezopina tak ako treba.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
to odhlučnění je opravdu velká překážka při běžné ůdržbě a opravách velmi překáží a demontáž a montáž je pracná!! Ale dokáže zadržet hobně oleje!!!Predseda píše: ↑sob bře 27, 2021 6:12 amVeľmi pekne ďakujem za rady, skúsim ho teda prevrat. Mám tu ešte klasický štartér na opasky. Fajkovy štartér sem dostanem, už som dokonca v jednom dni stihol vymeniť dva ( to bol ozaj kvalitný repas), avšak je to omnoho pracnejšie ako z vodnikom, ten sem nasuniem jak do maminy.Na fajkovy štartér treba dať dole zvody vajfuku aby som sa tam vôbec dostal pretože odspodu je( ešte stále ) odhlučnovaci dekel.
Re: Poruchy a opravy Tater
frantisek1: Je to cca 30 let tankoval jsem tehdy ještě Lízu s návěsem, v Olomouci na pumpě. Ke stojanu vedle přijela 148čka AD16 Té asi odhlučňovací plast k zachycení úniků nestačil, tak měla pod celým podvozkem od předního po zadní nárazník nataženou autoplachtu. Je to cca 30 let, ale tohle nejde zapomenout.
Re: Poruchy a opravy Tater
Pajtyi : to vrčení může dělat prokluzující volnoběžka, ale častěji to bývá ""hořící"" propojovací silový můstek . 24V a fůra ampér dělá divy.
Re: Poruchy a opravy Tater
Tohle byla běžná praxe na dálnicích apod., dnes už se tam starý tatry moc nepodívají(ne, že by nový auta nebyly taky olejničky)
-
- Příspěvky: 375
- Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
Bývala doba, kdy zde nebyly zahraniční jeřáby a pro celodenní práci na zámkové dlažbě bylo toto pro Tatru nejsnazší a nejlevnější řešení. Také jsem to praktikoval s geotextilií na jeřábu V3S a ok.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
ohřáté startéry mohou mít větší odběr proto jsou línější než studený takže nechat proměřit asiPajtyi píše: ↑sob bře 27, 2021 7:20 amJa mam na V10 T1 tiez vodnika.Starter sa mi chova zaujimavo.Ked je motor studeny tak toci a startuje pekne.No ked je motor zohriaty tak starter najprv zacne cudne vrcat a potom zacne tocit motorom ale neak tazko.Vo vnutri je asi neaka spojka ktora nezopina tak ako treba.
Re: Poruchy a opravy Tater
A teplý motor klade i větší odpor při startu, má už kompresi
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů