Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Nazdar chalani...pridávam ďalšiu poruchu do zbierky
Máte z tým niekto skúsenosti? Stalo sa vám niečo takéto? Tatra za studena huli na bielo jak lokomotíva, za tepla na čierno..Ja už reku čerpadlo v prdeli a hľa šroby na regulátore povolené..vyzerá to tak že závity z regulátora vytrhalo..alebo sa tam nečo zlomilo..nechcem to rozoberať viac a rozhasit nastavenie..mám celkom problém zohnať niekoho kto to vie nastaviť, opraviť, vymeniť...vraj je na to treba nejaký počítač či čo??..... Za každú radu a poradu budem vďačný..
Máte z tým niekto skúsenosti? Stalo sa vám niečo takéto? Tatra za studena huli na bielo jak lokomotíva, za tepla na čierno..Ja už reku čerpadlo v prdeli a hľa šroby na regulátore povolené..vyzerá to tak že závity z regulátora vytrhalo..alebo sa tam nečo zlomilo..nechcem to rozoberať viac a rozhasit nastavenie..mám celkom problém zohnať niekoho kto to vie nastaviť, opraviť, vymeniť...vraj je na to treba nejaký počítač či čo??..... Za každú radu a poradu budem vďačný..
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát led 01, 2010 3:39 pm
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Mal si uz to cerpadlo vonku? Niekdo to uz robil,je tam i skrivena pruzna plechova spojka na nahon ventilatoru,to ti tiez po case moze vyletiet. Pumpu by som dal von a na repas,rychlo lebo na euro1 uz ubudaju diely. Regulator je asi po smrti,mohol sa rozbit pakovy odstredivy mechanizmus vo vnutri,ktory reguluje davkovanie paliva a preto ti to dymi vselijak.Je to Bosch,tak bol volakedy v Blave,alebo Koprivnice.
Re: Poruchy a opravy Tater
Čerpadlo sa robilo cca 4 roky dozadu, keď sa dával motor kompletne do poriadku, stalo to vtedy poriadne peniaze..No vsadzam na to že ten regulátor je ko, preto to huli, ak by bolo čerpadlo v prdeli vidím to na spotrebe a predpokladám že auto netaha...v prvom rade ten regulátor....zatiaľ som sa toho ani nechytal, len som odstojil plechy atď..
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Predseda - viem ze sa budem opakovať, ale zavolaj Kristkovi do Koprivnice Lubina. Vyzná sa v tom, a dá sa s ním rozumne hovoriť. Keď to vytiahnes z auta a zavezies mu to, po oprave príde a na montuje ti to na auto a nastaví. Mne takto robil 813, zvyšné auta boli u neho osobne.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
No, volal som ( nie len Kristkovi) , z výmenou regulátora za nový a kontrolou čerpadla nieje problém..Problém je samotná opätovná montáž čerpadla a jeho nastavenie.... Tak nejak nieje prípravok.Počkam ako sa mi p.Kristek vyjadrí ohľadom montáže, keďže kvôli Covid-u je trochu problém sa dostať z ČR sem a znovu naspäť. Pozeral som tie pravidlá na cestovanie a tak nejak som z toho ... Zatiaľ ďakujem za rady
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
to vypadá že je vysypanej pohon větráku a narazil do čerpadla!!!Predseda píše: ↑úte dub 20, 2021 9:08 pmNo, volal som ( nie len Kristkovi) , z výmenou regulátora za nový a kontrolou čerpadla nieje problém..Problém je samotná opätovná montáž čerpadla a jeho nastavenie.... Tak nejak nieje prípravok.Počkam ako sa mi p.Kristek vyjadrí ohľadom montáže, keďže kvôli Covid-u je trochu problém sa dostať z ČR sem a znovu naspäť. Pozeral som tie pravidlá na cestovanie a tak nejak som z toho ... Zatiaľ ďakujem za rady
Naposledy upravil(a) frantisek1 dne pát dub 30, 2021 1:54 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
odřená hřídel o čerpadlo!! to nedělalo žánej rámis???frantisek1 píše: ↑sob dub 24, 2021 5:06 amto vypadá že je vysypanej pohon větráku a narazil do čerpadla!!!Predseda píše: ↑úte dub 20, 2021 9:08 pmNo, volal som ( nie len Kristkovi) , z výmenou regulátora za nový a kontrolou čerpadla nieje problém..Problém je samotná opätovná montáž čerpadla a jeho nastavenie.... Tak nejak nieje prípravok.Počkam ako sa mi p.Kristek vyjadrí ohľadom montáže, keďže kvôli Covid-u je trochu problém sa dostať z ČR sem a znovu naspäť. Pozeral som tie pravidlá na cestovanie a tak nejak som z toho ... Zatiaľ ďakujem za rady
Naposledy upravil(a) frantisek1 dne pát dub 30, 2021 1:52 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Poruchy a opravy Tater
Toto jsem dělal na E1 a žádný přípravek k tomu nepotřebuješ , opravit závity a nebo vyměnit ten regulátor. Čerpadlo ven, co je na to těžkého? Předvstřik se rozhazuje kam chce, tak to kouří ! Na počítači koukej na film ,tady ti stačí 13,17 a dojebané ruce. A hlavně tam dej pořádný šrouby!
Re: Poruchy a opravy Tater
To Karel : Bol som poučený že prípravok na toto skutočne nieje treba.Z prvoti som bol z toho vyjavený že čo to jako ... Mám objednaný nový!! odstredivý regulátor, kompletnú spojku a samozrejme originálne šroby. V pondelok idem z čerpadlom na prelisovanie regulátora, následnú kontrolu...
Tá montáž už nieje taký problém ako sa mi z prvoti zdalo...
To František : nie náhon vetraku je v poriadku, akurát preventívne vymením semeringy, pružné plechové spojky na radu Laca, pretože naozaj môžu skôr či neskôr vyletieť.
To že je to odrete je spôsobené utrhnutými šrobami na náhone vstrekovacieho čerpadla. Odstredivou silou sa snažili vyletieť z dier a tým odrali túto spojku.
Ďakujem chalani za rady a porady, priebežne pofotim stav..
Tá montáž už nieje taký problém ako sa mi z prvoti zdalo...
To František : nie náhon vetraku je v poriadku, akurát preventívne vymením semeringy, pružné plechové spojky na radu Laca, pretože naozaj môžu skôr či neskôr vyletieť.
To že je to odrete je spôsobené utrhnutými šrobami na náhone vstrekovacieho čerpadla. Odstredivou silou sa snažili vyletieť z dier a tým odrali túto spojku.
Ďakujem chalani za rady a porady, priebežne pofotim stav..
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
mne se asi teda jenom zdá že je unašeč větráku mimo osu ???Predseda píše: ↑sob dub 24, 2021 12:23 pmTo Karel : Bol som poučený že prípravok na toto skutočne nieje treba.Z prvoti som bol z toho vyjavený že čo to jako ... Mám objednaný nový!! odstredivý regulátor, kompletnú spojku a samozrejme originálne šroby. V pondelok idem z čerpadlom na prelisovanie regulátora, následnú kontrolu...
Tá montáž už nieje taký problém ako sa mi z prvoti zdalo...
To František : nie náhon vetraku je v poriadku, akurát preventívne vymením semeringy, pružné plechové spojky na radu Laca, pretože naozaj môžu skôr či neskôr vyletieť.
To že je to odrete je spôsobené utrhnutými šrobami na náhone vstrekovacieho čerpadla. Odstredivou silou sa snažili vyletieť z dier a tým odrali túto spojku.
Ďakujem chalani za rady a porady, priebežne pofotim stav..
Re: Poruchy a opravy Tater
františek1 : Unašeč ventilátoru není mimo osu, je pouze axiálně neseřízený, přitom stačilo při montáži povolit šroub M10 který utahuje unašeč na hřídeli, a po unašeči ťuknout, ani nebylo třeba kladivem, stačilo sedumnáctkou klíčem, sám by se přepětím plechů srovnal.
Re: Poruchy a opravy Tater
Nazdar chalani..tak dnes som zabojoval, kvalitu videa a moje kecy si netreba všímať, dôležitý je ten šepot
https://youtu.be/SG-0Hj7ZT5w
https://youtu.be/SG-0Hj7ZT5w
Re: Poruchy a opravy Tater
Dobrá práce
Jen bych pro příště doporučil, všechny videa točit na šířku, takhle se na to (kromě telefonu) nedá moc koukat.
Ale pravda, na zvuk to nemá vliv
Jen bych pro příště doporučil, všechny videa točit na šířku, takhle se na to (kromě telefonu) nedá moc koukat.
Ale pravda, na zvuk to nemá vliv
-
- Příspěvky: 200
- Registrován: úte led 14, 2020 5:55 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj, mám prosbu ...815 T1 Agro, půlky mi začnou chodit až když se to ohřeje, nejdřív (loni v září) to po ránu trvalo tak 5 km a pak už půlky šli celý den ... v lednu jsem vezl žito a to jsem jel bez půlek skoro 40km a pak najednou chodily bez problému, dneska jsem jí vezl na úpravu bočnic 35km a půlky nic. Kterým směrem mám jít hledat ?
Až jí přivezu zpátky počítám, že začnu od spínače na spojkovým pedálu, i když se mi nezdá, že by se šlapáním časem rozchodil, ale to zkoušečkou dám lehce, a pak nevím u 148 mi kdysi nedořazovali, vadný vzduch, ale tam to asi bylo jinak, řešené, taky si říkám, jestli 4cesťák by nezlobil, že by tam nepustil vzduch, ale jinak všechno chodí ... je možné, že by tam byla mechanická vada, že by se to přidíralo u studeného oleje ? Před loni jsme dávali komplet nový náplně oleje do všeho, takže by tam žádný staletý bláto být nemělo. Jezdí málo, tak kolem 2 tisíc km ročně.
soja podzim 2020
Až jí přivezu zpátky počítám, že začnu od spínače na spojkovým pedálu, i když se mi nezdá, že by se šlapáním časem rozchodil, ale to zkoušečkou dám lehce, a pak nevím u 148 mi kdysi nedořazovali, vadný vzduch, ale tam to asi bylo jinak, řešené, taky si říkám, jestli 4cesťák by nezlobil, že by tam nepustil vzduch, ale jinak všechno chodí ... je možné, že by tam byla mechanická vada, že by se to přidíralo u studeného oleje ? Před loni jsme dávali komplet nový náplně oleje do všeho, takže by tam žádný staletý bláto být nemělo. Jezdí málo, tak kolem 2 tisíc km ročně.
soja podzim 2020
Re: Poruchy a opravy Tater
4cesťák asi težko, to by nenafouklo sedačky... A když neřadí odfukují ventily při šlapání na spojku/ přepínání velká malá nebo je ticho(někdy je slyšet i samotný sepnutí ventilu když je bez vzduchu)? U vzduchojemů je(byl) tlakový spínač který ukostří cívky někde kolem 4atm. Pokud to ještě nikdo neukostřil napřímo začal bych tam. Pak u spínače na spojce, ale ten by spíš zlobil pořád... Máš agro tedy synchron a posilovač řazení, když se rozejdou půlky jde řadit pořád stejně lehko(těžko) nebo se to změní? Tím vyloučíš závadu na vzduchu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 70 hostů