Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Tatrovák nejsem , řeśl bych to jestli tam je dostatek místa udělat k čepu dlouhej kužel ? Soustružník by měl radost
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Tak snad to pomoze
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Peter.Diky moc.Poslal mi to na tvuj rozkaz i Tomas na mail.
Kolikrat clovek kouka jak se ze zdanlive jednoducheho ukonu,stane odborna operace s poradou nekolika lidi napric zemi vcetne technickych nakresu a tabulek
Diky .Uz se totiz zacinam bat jak litam z 815 na 148 a zpet abych do nektere z nich nahodou neco nezakomponoval z te druhe a naopak.
Ivane.To je v tomhle pripade nemozne.Z druhe strany mas par centimetru k polonaprave.akorat na sroub.Otazka je.ale jak si to myslel.Mej se
Kolikrat clovek kouka jak se ze zdanlive jednoducheho ukonu,stane odborna operace s poradou nekolika lidi napric zemi vcetne technickych nakresu a tabulek
Diky .Uz se totiz zacinam bat jak litam z 815 na 148 a zpet abych do nektere z nich nahodou neco nezakomponoval z te druhe a naopak.
Ivane.To je v tomhle pripade nemozne.Z druhe strany mas par centimetru k polonaprave.akorat na sroub.Otazka je.ale jak si to myslel.Mej se
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Pro.fi - nemas ze za co. S Tomikom som v kontakte furt, a samozrejme mu touto cestou ďakujem,ze bol tak hodny a poslal ti to. Bo ja akurat jak mam v norsku slaby signal na siet, tak môžem max whatsap,nebo viber, email, ci obrazok vlozik uz je nad sily signalu Tak hlavne ze to pomohlo, a mozes zdarne pokracovat dalej. Toz hodne zdaru
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Diky Peter.A uzivej Norsku.Ja porad v Tatrah
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Tatrach.Taky to smolim v mobilu.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Pro.fi - neboj,od soboty to aj mna caka. Dorobit v3s a v piatok stk so 138. Na tej akurat haupnu prehodim,inak motoricky a podvozkovo je v top stave. Motor s prevodoukou urobený v koprivnici,brzdy minuly rok, a kriz co bol kaputt,tak ten pred tyzdnom hotovy. Teraz uz len kozmetiku. Ale to az budem prestahovany v novej garazi. A v norsku som pracovne,ale uzivam si to,to ne ze ne,je krasne teplucko 23°C, po kopcoch sneh,nadhera,jak bude doma trochu casu hodim fotky do prislusneho vlakna. Tebe nech to odsejpa a hod nejaku aktuálnu fotu 148 i 815.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj,
my Diamoil (12 cylinder T3A-930-60) is leaking a lot of oil from the clutch gufero. So I have to put a new one.
Original there is a silicon gufero which is very cheap (180x150x15 GPDLV) But I'm not sure if the silicon ring is very reliable on the hot aircooled engine. Example:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-150x180x15-gpdlv-40639
There is also a ring made from FKM (Viton) with the same dimensions. Maybe for modern Tartra EURx engine? To my knowledge FKM should be more reliable on hot engines. (Deutz always used FKM for the crankshaft gufero) Example:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-dgs-150x180x15-l-motor
Do you think it's a good idea to use the FKM gufero instead of the silicon GPDLV? (It's a bit more expensive but for better quality that's ok) Or is the FKM gufero not working at the engine? Maybe because DLV-shape is missing?
All the best,
Felix
Ahoj,
můj Diamoil (12 válců T3A-930-60) teče hodně oleje ze spojkové gufero. Tak jsem musel dát nový.
Původní tam je silicon gufero, které je velmi levné (180x150x15 GPDLV), Ale nejsem si jistý, jestli silicon prsten je velmi spolehlivý na horké aircooled motoru. Příklad:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-150x180x15-gpdlv-40639
K dispozici je také kroužek z FKM (Viton) se stejnými rozměry. Možná pro moderní Tartra EURx motoru? Mé poznání by mělo být spolehlivější na horké motory. (Deutz vždycky FKM pro klikový hřídel gufero) Příklad:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-dgs-150x180x15-l-motor
Myslíš, že je to dobrý nápad použít gufero FKM místo GPDLV? (Je to trochu dražší, ale pro lepší kvalitu je to ok), Nebo je gufero FKM nefunguje na motoru? Možná proto, že DLV-tvar chybí?
Vše nejlepší,
Felix
my Diamoil (12 cylinder T3A-930-60) is leaking a lot of oil from the clutch gufero. So I have to put a new one.
Original there is a silicon gufero which is very cheap (180x150x15 GPDLV) But I'm not sure if the silicon ring is very reliable on the hot aircooled engine. Example:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-150x180x15-gpdlv-40639
There is also a ring made from FKM (Viton) with the same dimensions. Maybe for modern Tartra EURx engine? To my knowledge FKM should be more reliable on hot engines. (Deutz always used FKM for the crankshaft gufero) Example:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-dgs-150x180x15-l-motor
Do you think it's a good idea to use the FKM gufero instead of the silicon GPDLV? (It's a bit more expensive but for better quality that's ok) Or is the FKM gufero not working at the engine? Maybe because DLV-shape is missing?
All the best,
Felix
Ahoj,
můj Diamoil (12 válců T3A-930-60) teče hodně oleje ze spojkové gufero. Tak jsem musel dát nový.
Původní tam je silicon gufero, které je velmi levné (180x150x15 GPDLV), Ale nejsem si jistý, jestli silicon prsten je velmi spolehlivý na horké aircooled motoru. Příklad:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-150x180x15-gpdlv-40639
K dispozici je také kroužek z FKM (Viton) se stejnými rozměry. Možná pro moderní Tartra EURx motoru? Mé poznání by mělo být spolehlivější na horké motory. (Deutz vždycky FKM pro klikový hřídel gufero) Příklad:
http://eshop.svetluska.cz/gufero-dgs-150x180x15-l-motor
Myslíš, že je to dobrý nápad použít gufero FKM místo GPDLV? (Je to trochu dražší, ale pro lepší kvalitu je to ok), Nebo je gufero FKM nefunguje na motoru? Možná proto, že DLV-tvar chybí?
Vše nejlepší,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj Felixi dal bych tohle https://www.skarab.cz/cs/zbozi/gufero-a ... filtr=vozy a kroužek podle stavu https://www.skarab.cz/cs/zbozi/krouzek- ... filtr=vozy a jěště bych přetěsnil zadní víko https://www.skarab.cz/cs/zbozi/tesneni- ... filtr=vozy
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj nevim,
velmi dobré, gufero FKM a původní kvalita (žádná Čína) "kroužek pro gufero". Spojky disk je mastná stejně, tam také žádný Číně a ne v Polsku(GMP), a to buď ze Slovenska nebo Sachs.
Mohl byste dát nějaký loctite pro utěsnění mezi "kroužek pro gufero" a setrvačník? Dílenská příručka neříká nic, ale je to divný pocit pro montáž do sucha.
mám v plánu ne sundat zadní deska motoru, mělo by být možné měnit gufero s deskou namontovat. Tak doufám, že nebudu potřebovat těsnění reinzolit.
Děkuji moc, Felix
Ahoj nevim,
very good, the FKM gufero and original quality (no China) for the "ring for gufero". Clutch disk is oily as well, there also no China and no Poland, either from Slovakia or Sachs.
Would you put some loctite for sealing between "ring for gufero" and flywheel? The workshop manual doesn't tell anything but it feels strange to mount it dry.
l plan to not take off the rear plate of the engine, it should be possible to change the gufero with the plate mounted. So i hope that i don't need the reinzolit gasket.
Thank you very much, Felix
velmi dobré, gufero FKM a původní kvalita (žádná Čína) "kroužek pro gufero". Spojky disk je mastná stejně, tam také žádný Číně a ne v Polsku(GMP), a to buď ze Slovenska nebo Sachs.
Mohl byste dát nějaký loctite pro utěsnění mezi "kroužek pro gufero" a setrvačník? Dílenská příručka neříká nic, ale je to divný pocit pro montáž do sucha.
mám v plánu ne sundat zadní deska motoru, mělo by být možné měnit gufero s deskou namontovat. Tak doufám, že nebudu potřebovat těsnění reinzolit.
Děkuji moc, Felix
Ahoj nevim,
very good, the FKM gufero and original quality (no China) for the "ring for gufero". Clutch disk is oily as well, there also no China and no Poland, either from Slovakia or Sachs.
Would you put some loctite for sealing between "ring for gufero" and flywheel? The workshop manual doesn't tell anything but it feels strange to mount it dry.
l plan to not take off the rear plate of the engine, it should be possible to change the gufero with the plate mounted. So i hope that i don't need the reinzolit gasket.
Thank you very much, Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
těsnící loctite? ale jo tím nic nepokazíš můžeš ho dát i do závitu šroubů setrváčníku ale není potřeba běžně se dává oboje na sucho a nejsou s tím problémy,přetěsnit zadní víko taky není nutný záleží na posouzení
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj.Tak jsem opet zde.Vyjimecne potrebuju radu .Nejdou mi povolit srouby na trmenu listoveho pera.Ohybam veskere naradi ani 3m roura nepomaha.Nekdo mi kdysi rikal ze nemam pouzivat autogen pac je to kovany.Nemate nekdo figl.nebo postup?Diky Kuba
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
prof.i
měli jsme stejný problem, šrouby nesli povolit, tak jsme to nahřáli autogenem, v obou případech se šrouby povolily,a po nahřátí stačilo kluc na kola s pákou 1,2 m ....
při jednom třmenu se pěkně povolily, auto jezdí 5 rokou v pohodě .......
ale ve druhém to bylo po povoleny take rezavě, nakolik jsou šrouby s jemnými závitem, ta rez byla taková že zničila vnitřní závit a ve třmenu nove šrouby držely nic moc ... tak new třmen
měli jsme stejný problem, šrouby nesli povolit, tak jsme to nahřáli autogenem, v obou případech se šrouby povolily,a po nahřátí stačilo kluc na kola s pákou 1,2 m ....
při jednom třmenu se pěkně povolily, auto jezdí 5 rokou v pohodě .......
ale ve druhém to bylo po povoleny take rezavě, nakolik jsou šrouby s jemnými závitem, ta rez byla taková že zničila vnitřní závit a ve třmenu nove šrouby držely nic moc ... tak new třmen
Re: Poruchy a opravy Tater
Besttracker.Dekuji za odpoved.To jsem potreboval vedet,jestli do toho muzu autogenem.Pustim se do toho a pul bude hotovo
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 39 hostů