Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Dík, dopiju kafe a jdu na to
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Našel jsem, že prodávají samotnou gumu cca za 1.000,- gumu se šrouby bez vík cca za 2.700,- a celá vlnovec cca za 3.300,- mám 12 šroubů. Víka vypadají OK, mám koupit tu samotnou gumu, nebo raději to s šrouby ? Jak to předěláváte, nebo to měníte jako celek ?
Re: Poruchy a opravy Tater
Když koupíš jen gumu, tak ty dvě obruče nejsou plná kulatina ale vcelku tenká trubka, na viditelné části voda oschne rychle, takže se jeví naprosto v pořádku, ale ta strana ke gumě, tam se drží voda a obruč proreziví, a místo profilu trubky zůstane jakési U ostrými břity proti měchu. Navíc natlačit tvrdou gumu a zalícovat do prohybu v kroužku se šrouby, je docela sportovní výkon. Pokud máš talíře ve slušném stavu je zbytečné kupovat celý komplet. Přelešti je dráťákem ve flexce, a před kompletací, natlač zhruba v prostoru mezi hliníkem a gumou docela tlustou šňůru silikonového tmelu (používám běžný na motory) jinak se mezi hliník a plechový talíř dostane voda, bláto sůl, a pak navíc díky tomu že mezi hliníkem a železem vzniká chemická koroze, a zrezne to tak masívně, že to umí i přetrhat všechny šrouby po obvodu. A mezi měch a rám a mezi měch a konzolu nápravy natlač také silikon, omezíš vznik plátkové rzi
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Rozdělal jsem víčko od přepínače hydrauliky vlek-auto. poslední majitel jezdil a solo, vyčistil jsem to jen z vrchu, počítám, že tam je pružina a tlak vzduchu přes píst přepne na sklápění vleku a pružina to pak vrátí zpět na auto, dole je jen odfukovací trubička. Ale asi to raději vyndám celý a dám přetěsnit, říkám si že až se to po letech začne hýbat začne to propouštět. Stejně jako spínání sklápění.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Chalani rychli dotaz,
Zadky na sklopke prehodim,to my je jasne. Ale,ako to je stou stredovou hriadelou? Niekto pisal ze ju iba vycuknem, to ide normalne vytiahnut bez nejakej demontaze z dvojcat? A dalej, predok na jednej strane zvedli, do predu sa kolo jak tak toci, do zadu sklbne,zasekne,povoli,sklbne,zasekne, povoli. Keby bolo najhorsie a bol by k.o aj predok, ako sa to tam pak ladi? Musi naprava von, ci staci poloosi vytiahnut a pak cez predok diferaku to nejak poprehadzovat tie kolecka ?
Zadky na sklopke prehodim,to my je jasne. Ale,ako to je stou stredovou hriadelou? Niekto pisal ze ju iba vycuknem, to ide normalne vytiahnut bez nejakej demontaze z dvojcat? A dalej, predok na jednej strane zvedli, do predu sa kolo jak tak toci, do zadu sklbne,zasekne,povoli,sklbne,zasekne, povoli. Keby bolo najhorsie a bol by k.o aj predok, ako sa to tam pak ladi? Musi naprava von, ci staci poloosi vytiahnut a pak cez predok diferaku to nejak poprehadzovat tie kolecka ?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Hřídel vytáhneš. Přední nápravu musíš roztrhnout od roury,tzn všechno od ní odpojit včetně torzek,tlumičů,řízení,kabina s rámem zvednout atd...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Pavel - aaaaa kurva, to som uplne nechcel pocut, tajne som dufal ze to pojde cez diferak nejak poladit Nebude jednoduchsie to prehadzat na ten podvozok z jerabu? Co vse moze byt na tom predku k.o? Alebo co tam najcastejsie odide? Nie som u toho abych uplne zistil co tomu aktualne je, len tata co skusal, ja v praci s lkw vyzera to ako zakusli predok, mozno len medzinaprava... mozu byt vylamane nejake zuby?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Může to být cokoli,ale Já nepamatuju,že by sme někdy na 148 řešili na přední nápravě něco jiného než volné křížky,ruplý brýle nebo prasklou torzku a to se těch zadních dvojčat na sklopkách vyměnilo několik na každém autě.Ten přední pohon vydrží strašně moc,s UDSkou na 148,jsme jezdili rok jen na předek,nebyl čas to trhat...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Tak to je dobra sprava, snad sa aj mne zadari. Tu na tej mojej sel na uzavierke na predku si myslim. Krizky volne, to pocitam myslis na poloosach, torzka praskla to neni a tie brejle, nie som si isty uplne co tym myslis nieco my to hovori ale teraz v rychlosti uplne neviem co my doporucujes kuknut na tom predku nez sa do toho pustim to kuchnut?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Peter a není to jen ložisko v náboji ? U 148 se mi to před 27 lety stalo, za jízdy to cuklo řízením a pak to šrotovalo když se s tím točilo.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Honzo - hmmm, diky, to neni zly napad, zavolam tatovi at kukne
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
pavel - brejle uz viem
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím byla mi v práci přidělena Tatra 815 S3 Euro II rv. 1998 a nefunguje u ní otáčkoměr, omezovač, motorovka a ventilátor na topení, pojistky jsou všechny v pořádku nevíte čim by to mohlo být? Měl jsem tento dotaz už jinde na tomto foru a tam mi poradili že to může být alternátor a ten je vyměněn za nový ale u starého byli připojeny tři dráty a nový už měl vývody jenom na dva jestli by to mohlo být tím?
Re: Poruchy a opravy Tater
Alternátor u E2 musí mít kontakt ,,W,, to je signál pro otáčkoměr a pozor jsou dva druhy lišící se průměrem hřídele a řemenice,dají se zaměnit,ale pokud tam dáš s větší řemenicí(stejná jak u klasické T2)bude ti otáčkoměr ukazovat o 300ot.míň(pokud máš 10tikvalt želva/zajíc a 12tky nebo 315 gumy,mělo by to při 80km/h na velkou 5. točit 1600otáček)(nejjednodušší je použít altík s dvojitou řemenicí z Terrna)pokud tam kontakt ,,W,,není,altík je jiný např.z z klasické T2 otáčkoměr a motorovka ti nepojede...Co se týká omezovače,asi ho někdo odpojil,buď rád,je to k ničemu.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 16 hostů