Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 331
- Registrován: pon čer 15, 2009 8:20 pm
- Bydliště: Honolulu
Re: Poruchy a opravy Tater
ahojte
v T815 5rychl. asynchr. převodovka, mi začalo cosi rachotí v převodovce (dělat to sem tam divně zvuky ...napříklat. i při zvedání korby) robi to ale jen teď nevím jestli při redukci nebo celé (H / L) shodil jsem z převodovky vrch, a nenašel jsem tam nic podstatně vymlácené, jen jsem zaznamenal že na hnacím kole, se hybe ozubene kolo ktere je na obrazku (vola 3 až 4 mm), a chci se zeptat mě se to ozubene kolo hýbat? podla katalogu je to díl 341211140, a vypadá to jako jeden kus,
Díky za reakci
v T815 5rychl. asynchr. převodovka, mi začalo cosi rachotí v převodovce (dělat to sem tam divně zvuky ...napříklat. i při zvedání korby) robi to ale jen teď nevím jestli při redukci nebo celé (H / L) shodil jsem z převodovky vrch, a nenašel jsem tam nic podstatně vymlácené, jen jsem zaznamenal že na hnacím kole, se hybe ozubene kolo ktere je na obrazku (vola 3 až 4 mm), a chci se zeptat mě se to ozubene kolo hýbat? podla katalogu je to díl 341211140, a vypadá to jako jeden kus,
Díky za reakci
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdarec, tohle se určitě tak moc hýbat nemá. Mas dost dotáhnutý kardan? Byt tebou, zkusím vypustit olej, jestli tam něco nebude. Tyhle kola jsou na válečcích, je možné ze jsi mohl mít málo oleje, pak ten vršek špatně maže, a ložiska budou kaput.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
T 815 - Problém: Ventil regulace chlazení
Chlapi proc to tece z toho ventilu - kde je problem ?
Ta trubka co je tam jen tak nasunuta ,to je nejaky prepad ?
Mel jsem ho rozebrany a na nic jsem neprisel.
Chlapi proc to tece z toho ventilu - kde je problem ?
Ta trubka co je tam jen tak nasunuta ,to je nejaky prepad ?
Mel jsem ho rozebrany a na nic jsem neprisel.
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdarec, kde přesně to teče? Pokud z té nasunuté trubky, tak je vevnitř špatné těsnění. Ta trubka ma vyústění u chladice oleje, někdo říká že skrz chlazení toho ventilu, někdo že je to proto aby ventil reagoval i na teplotu oleje. Ať už je to jak chce, pretěsnit. Jen si pak pohlídej jestli správně pracuje. Ta trubka k tomu chladiči tam být nemusí. Jezdí nám auta i bez ní.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Re: Poruchy a opravy Tater
Ta trubka je tam koli chladeniu ventilu aby gumicky od vysokych teplot sa tak rychlo neznicili.Teplota oleja nech je akokolvek vysoka je uplne odlisna od teplot ktore su vo vyfukovom potrubi.Cast ktora reaguje na teplo je zasunuta vo vyfuku.Cast na ktoru ide ta trubka je uz len miesto kde su gumicky a tam sa otvara alebo zatvara prietok oleja.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
V12 Turbo "Ring Ding Ding"
My Tatra Diamoil engine (T3A 930-60) has a beautiful engine sound - in theory. But there ist always a bad "ringing" sound from the ventilator. As if someone dropped a fork into the ventilator and it's rattling around. A friend of mine also drives a V12 Turbo (T3-930-51) and it has the same "ringing" sound.
On the video behind the link it's noticable how much engine sound changes from back to front of the engine:
https ://photos.app.goo.gl/nEJQ3PGQ2wZHsgCd6
We already replaced:
- ventilator
- ventilator drive
- thermostat underneath the oil cooler
But: no help, "ring ding" stays.
As soon as there is load on the ventilator (disconnect temperature sensor from ERCH) the "ring ding" is gone. But then the ventilator is constantly blowing at full force, not an option.
- I suspect that Tatra used sprockets with too much free play in the ventilator drive, but I don't know.
- I also have a air cooled Deutz engine which does not have any "ring ding". On that Deutz engine the shaft that's driving the ventilator has elastic rubber elements. Don't know if this rubber elements are needed to get rid of "ring ding".
We are out of ideas. Does anyone knows why "ring ding" and how to get rid of it?
Thank you very much,
Felix
V12 Turbo "Ring Ding Ding"
Můj motor Tatra Diamoil (T3A 930-60) má krásný zvuk motoru - teoreticky. Z ventilátoru je však vždy slyšet špatný vyzváněcí zvuk. Jako by někdo spadl vidličkou do ventilátoru a chrastil kolem. Můj přítel také řídí V12 Turbo (T3-930-51) a má stejný „zvonící“ zvuk.
Ve videu za odkazem je patrné, jak moc se zvuk motoru mění zezadu dopředu na motor:
https: //photos.app.goo.gl/nEJQ3PGQ2wZHsgCd6
Už jsme nahradili:
- fanoušek
- pohon ventilátoru
- termostat pod olejovým chladičem
Ale: žádná pomoc, "prsten" zůstává.
Jakmile dojde k zatížení ventilátoru (odpojte snímač teploty od ERCH), „prstencová věc“ zmizí. Pak ale ventilátor neustále fouká plnou silou, není možnost.
- Mám podezření, že Tatra použila řetězová kola s příliš volnou hrou v pohonech ventilátoru, ale nevím.
- Mám také vzduchem chlazený Deutz motor, který nemá žádnou „prstenovou věc“. U tohoto motoru Deutz má hřídel, která pohání ventilátor, elastické gumové prvky. Nevím, zda jsou tyto gumové prvky potřebné k tomu, abyste se zbavili „prstencové věci“.
Nemáme nápady. Ví někdo, proč „prsten“ a jak se toho zbavit?
Děkuji mnohokrát,
Felix
My Tatra Diamoil engine (T3A 930-60) has a beautiful engine sound - in theory. But there ist always a bad "ringing" sound from the ventilator. As if someone dropped a fork into the ventilator and it's rattling around. A friend of mine also drives a V12 Turbo (T3-930-51) and it has the same "ringing" sound.
On the video behind the link it's noticable how much engine sound changes from back to front of the engine:
https ://photos.app.goo.gl/nEJQ3PGQ2wZHsgCd6
We already replaced:
- ventilator
- ventilator drive
- thermostat underneath the oil cooler
But: no help, "ring ding" stays.
As soon as there is load on the ventilator (disconnect temperature sensor from ERCH) the "ring ding" is gone. But then the ventilator is constantly blowing at full force, not an option.
- I suspect that Tatra used sprockets with too much free play in the ventilator drive, but I don't know.
- I also have a air cooled Deutz engine which does not have any "ring ding". On that Deutz engine the shaft that's driving the ventilator has elastic rubber elements. Don't know if this rubber elements are needed to get rid of "ring ding".
We are out of ideas. Does anyone knows why "ring ding" and how to get rid of it?
Thank you very much,
Felix
V12 Turbo "Ring Ding Ding"
Můj motor Tatra Diamoil (T3A 930-60) má krásný zvuk motoru - teoreticky. Z ventilátoru je však vždy slyšet špatný vyzváněcí zvuk. Jako by někdo spadl vidličkou do ventilátoru a chrastil kolem. Můj přítel také řídí V12 Turbo (T3-930-51) a má stejný „zvonící“ zvuk.
Ve videu za odkazem je patrné, jak moc se zvuk motoru mění zezadu dopředu na motor:
https: //photos.app.goo.gl/nEJQ3PGQ2wZHsgCd6
Už jsme nahradili:
- fanoušek
- pohon ventilátoru
- termostat pod olejovým chladičem
Ale: žádná pomoc, "prsten" zůstává.
Jakmile dojde k zatížení ventilátoru (odpojte snímač teploty od ERCH), „prstencová věc“ zmizí. Pak ale ventilátor neustále fouká plnou silou, není možnost.
- Mám podezření, že Tatra použila řetězová kola s příliš volnou hrou v pohonech ventilátoru, ale nevím.
- Mám také vzduchem chlazený Deutz motor, který nemá žádnou „prstenovou věc“. U tohoto motoru Deutz má hřídel, která pohání ventilátor, elastické gumové prvky. Nevím, zda jsou tyto gumové prvky potřebné k tomu, abyste se zbavili „prstencové věci“.
Nemáme nápady. Ví někdo, proč „prsten“ a jak se toho zbavit?
Děkuji mnohokrát,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj Felix. Zvuk ktory opisujes je bezna vec a nieje to porucha.Pri volnobehu pri vypnutom ventilatore ked sa len unasa pocut ten zvuk.Moja tatra to tiez robi a tatra mechanik povedal ze to tak ma byt.
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj Pajtyi,
yes, I agree, the noise seems to be harmless. But it's not nice, it would be great to stop it. Do you also have a V12 Turbo, or does the "ring ding" also happen with V10 or more modern V8 engines?
Sincerely,
Felix
Ahoj Pajtyi,
ano, souhlasím, hluk se zdá být neškodný. Ale to není hezké, bylo by skvělé to zastavit. Máte také motor V12 Turbo, nebo se stane „prstenová věc“ také s motory V10 nebo modernějšími motory V8?
S pozdravem,
Felix
yes, I agree, the noise seems to be harmless. But it's not nice, it would be great to stop it. Do you also have a V12 Turbo, or does the "ring ding" also happen with V10 or more modern V8 engines?
Sincerely,
Felix
Ahoj Pajtyi,
ano, souhlasím, hluk se zdá být neškodný. Ale to není hezké, bylo by skvělé to zastavit. Máte také motor V12 Turbo, nebo se stane „prstenová věc“ také s motory V10 nebo modernějšími motory V8?
S pozdravem,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Ja mam V10 bez turbo.Myslim ze ten nahon ventilatoru je rovnaky aj pre V10 aj V12.Len ta V12 ma inaksiu vrtulu ktora dokaze tlacit viac vzduchu.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj Félix
I have V12biturbo and the same ring ding sound it is ok , no problem, you can not stop the noise
See my video, the same noise
https://m.youtube.com/watch?v=0Yy2YgayOM4
I have V12biturbo and the same ring ding sound it is ok , no problem, you can not stop the noise
See my video, the same noise
https://m.youtube.com/watch?v=0Yy2YgayOM4
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Oh Peter and Pajtyi,
you don't write what I want to hear! I guess for now i have to live with ring ding noise, but i don't like it. One day I will find a way to get rid of it! One day will...
Thank you anyway for your answers!
Air cooled regards,
Felix
Ach Peter a Pajtyi,
nepíš, co chci slyšet! Myslím, že teď musím žít s prstencovým hlukem, ale nelíbí se mi to. Jednoho dne najdu způsob, jak se toho zbavit! Jednoho dne ...
Děkuji za vaše odpovědi!
Pozdravy chlazení vzduchem,
Felix
you don't write what I want to hear! I guess for now i have to live with ring ding noise, but i don't like it. One day I will find a way to get rid of it! One day will...
Thank you anyway for your answers!
Air cooled regards,
Felix
Ach Peter a Pajtyi,
nepíš, co chci slyšet! Myslím, že teď musím žít s prstencovým hlukem, ale nelíbí se mi to. Jednoho dne najdu způsob, jak se toho zbavit! Jednoho dne ...
Děkuji za vaše odpovědi!
Pozdravy chlazení vzduchem,
Felix
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím,
dělám zrovna přední poloosy na vojákovi (reduktory) a sháním kříže. Buď koupím za 600 Kč čínský nebo za 2 500 Kč originál. Ještě jsem viděl nějaký GMP cenově někde mezi. Co dáváte vy? Vyplatí se vzít originál? Díky
dělám zrovna přední poloosy na vojákovi (reduktory) a sháním kříže. Buď koupím za 600 Kč čínský nebo za 2 500 Kč originál. Ještě jsem viděl nějaký GMP cenově někde mezi. Co dáváte vy? Vyplatí se vzít originál? Díky
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
za 600 kříž až z číny z čeho to je vyrobený?
Re: Poruchy a opravy Tater
Co muze byt sparne, kdyz u T1 mi pri razeni mala-velka predvolicem pri spojce vzdy "kroupne"? Nebo je to normalni stav? Nekdy to totiž zaradi uplne tise...
ex T815 6x6.2 kontejner spodní hák 1988
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Lzicealopaty.cz - kvalitní lžíce pro minibagr, midibagr, traktorbagr, bagr a lopaty pro teleskopický manipulátor
Re: Poruchy a opravy Tater
Hodně těžká otázka, a od stolu těžko hodnotit ( těch příčin může být milion). no zkus trochu posunout jezdec na táhle mezi pedálem a houpačkou před pumpou spojky, aby sepnul vypínač při hlouběji sešlápnutém pedálu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů