Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Pokud to dolíváš pravidelně a včas tak si nevšimneš že někam dáš třeba 5cm kubických a v krajním třeba 15cm kubických vody ono je to ""pár kapek""a kdyby mě na to starý baterkář v OPOSu neupozornil sám bych si asi taky nikdy nevšiml ale když jsem to věděl tak jsem to pozoroval a musím potvrdit :lol: :lol: :lol: oni to znali u těch starejch ""asfaltovejch "" baterek totiž vyměnili ten krajní mrtvej článek ono to po rozehřátí asfaltu pěkně šlo a baterka znovu vydržela téměř to co předtím :lol: :lol: :lol:
sob lis 12, 2011 2:14 pm

conny
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 09, 2011 11:02 pm
Bydliště: tábor

Příspěvek

rádio tam je ale vybijí se ta na kterou není zapojení. U MTS je zapojení baterii stejné i to rádio a nic se nevybijí ani u ostatních MTS se to neděje jenom u tatry.
sob lis 12, 2011 2:29 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co mi povídal baterkář Čábela s praxí 35 let na baterkách tady v Kolíně tak pokud se baterka dolejvá víc jak jednou za rok a třeba litr do baterky 180 Ah najednou tak je v nepořádku regulátor, říkal, že správně seřízené dobíjení = nedolévání baterek, dřív když bylo u aut dynamo tak to bylo jasný, každou chvíli to přebíjelo. A nebo je už horší baterka. Každopádně mě u 148 odešla vždy jen jedna baterka, nikdy ne obě a vždy to byla ta "napravo" když koukám ze strany u spolujezdce, tedy u bateriáku. Akorát u těch "černejch" to šlo "opravit" tím překlemováním článku jak psáno výše, u nových - vyhodit..
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
sob lis 12, 2011 5:47 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

dynamo často přebíjelo .... :lol: :valetsesmihy:
sob lis 12, 2011 7:12 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

conny-stoprocentně to dělá to rádio,my to máme taky u některých aut bez měniče,musíš sem tam nabíječkou dobít baterku která je připojená na kostru,nebo jednou za rok prohodit baterky,že to dělá ta druhá baterka než je rádio zapojené je častý omyl všech co se moc nevyznají v elektrice,ono totiž těch plus12V může být připojeno kdekoli na propojce mezi baterkama,takže buď na plus kontaktu baterky připojené na kostru,takže vlastně té vybité nebo na mínus kontakt druhé baterky a stále je tam 12 voltů proti kostře :wink: Já sem to měl u T2 bez měniče vyřešené 6ti kontaktovým přepínačem (páčkový na zapínání př. náhonu u 148) na ten sem měl připojenou ledničku na 12v a střídal sem si vybíjení baterek dle potřeby,je to strašně jednoduchý princip,stačí k tomu jen zapojit na jednu polohu přepínače ten přívod 12V z propojky baterek proti kostře a na druhou polohu ten 12V přívod použít jako kostru a proti plus přívodu 24V třeba ze spínací skříňky je tam zase 12V,rádio a vysílačku sem měl připojenou normálně na ten 12V přívod z propojky baterek,protože sou ukostřené a řešil sem to jednoduše např od 6ti hodin do 10ti sem tu ledničku měl na tu baterku co se vybíjí a pak sem to přepnul na tu druhou až do padla např. do 17ti hodin a tím sem to vybíjení krásně srovnával,zapojoval sem to i kolegovi na druhé T2 a fungovalo to perfektně,tenkrát byly měniče který utáhly rádio,vysílačku a ledničku docela drahá záležitost :wink: Co se týká vysychání prvních článků u baterek je to tak a hodně to bylo poznat když sem měl 148 s dynamem,tam sem ty první dva články dolíval každých 14 dní,propojení kiksnutého článku klemou na asfalťákách sem taky párkrát aplikoval,nejlepší pak bylo při jízdě v noci jak se očividně měnila intenzita světel podle otáček motoru,jak tam lítaly ty napěťový skoky,takovej světelnej otáčkoměr :lol:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob lis 12, 2011 7:25 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No? Tak já to blbě napsal, měl jsem na mysli altík ne dynamo s regulací relátkem zvlášť, zlobívalo to víc než altík s regulací zabudovanou u kartáčů. Dynamo spíš nedobíjelo, to byl problém, a při vetším zatížení instalace shořelo..
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
sob lis 12, 2011 7:52 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pavel 815 se minul povoláním . Je to rozený elektrikář !!! :wink:
sob lis 12, 2011 7:52 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Pokud je mi známo tak Pavlik snad dokonce původně elektrikář je :D
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
sob lis 12, 2011 7:59 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Bazi jen tak mezi náma,když sem jednou přijel s tou T2 na kalibraci tachografu,tak ten elektrikář otevřel haubnu potom hubu a hlásil že tolik drátu ještě v Tatře neviděl :oops: :lol: ale fungovalo to všechno:vyhřívání zrcátek,sedačky,zmíněný přepínač,ventilátorek v kabině,podtlakovky přes cívku,kávovar,kontrolky na zpátečku,brzdovky,půlky,ruční přepínání chlazení přes rozpínací relé,nějaký ty pozičky atd...atd... :lol: když sem se stěhoval do E2 odpojoval sem to nenutnější celý víkend,ale už sem z toho vyrostl,v E4 je drátů hodně už z fabriky takže jenom-teploměr,voltmetr,dálkový,vypínač na zpátečky pro sklápění v noci,ventilátor apár nejnutnějších detailů.... :twisted:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob lis 12, 2011 8:06 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Taky nemusíš všechno vykecat... :lol:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob lis 12, 2011 8:06 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak to potom ano :wink: ! Jinak Pavle
ale už sem z toho vyrostl
kolik Ti bylo, když se Ti podařilo z toho vyrůst ?
sob lis 12, 2011 8:15 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Pavel 815: ono to relé při napětí 22V krásně reagovalo na otáčky motoru a v návaznosti na to se změnou otáček měnila i hladina nafty na budíku i teplota hezky lhala :lol: :lol: :lol: poslyš práskni mi na sebe jak jsi vychytal tu indikaci půlek ta mě zajímá neboť jezdím se dvěma vozy a každý má jinak rýchlý sestup takže neustále jsem v prd..... neboť nevím co tam mám(kde jsi vyvrtal díru na spínač) :lol: :lol: :lol:
sob lis 12, 2011 8:19 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Luboss . jednoduché pravidlo : nepředvolovat . Prostě půlky dlouho dopředu , abys nezapoměl nepředvolovat ...
sob lis 12, 2011 8:23 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Bazi starýho vola novým kouskům nenaučíš :lol: :lol: :lol:
sob lis 12, 2011 8:25 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Bazi jak si určitě pochopil zatím nevím,takže až to příjde dám ti vědět :lol: Luboss neměl sem to zas tak složitě,u T2 sou cívky pod haubnou,takže kablíky na cívky půlek,při poruše bylo hned jasné jestli je to cívka,předvolič nebo spínač na spojce tzn kontrolky se rožínaly jen při sešlápnuté spojce,dělal sem to i kolegovi na T1 tam sem to připojil do čokolády předvoliče, ale tam se musely přidat diody na cívky jako u T2,protože jinak se rozsvěcela i druhá kontrolka jak si to bralo šťávu přes vinutí cívky...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob lis 12, 2011 8:31 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů