Stránka 159 z 228

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned kvě 13, 2018 9:23 pm
od prof.i
Ps:kde se daji sehnat nove srouby?Diky

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned kvě 13, 2018 9:30 pm
od pavel 815
Po zkušenostech se zalámanýma šroubama jak při povolování,tak při provozu při použití starých šroubů, rozěláváme pera jedině tak,že prvně švajcem upálíme hlavy šroubů,vyboucháme listy ven,díky tomu že listy netlačí a taky se šrouby upalováním hlav ohřejí,jdou většinou zbytky šroubů vytočit sikama,nebo se na ně navaří matky a v pohodě jdou vytočit ven.Takhle je minimální riziko zničení třmenu a použitím nových šroubů,je to tutovka jak při stahování,tak při provozu.Nezapomeň si koupit dva šrouby o cca.20mm delší pro motáž,pokud to teda nechceš nějak složitě,nebezpečně stahovat ty listy něčím k sobě,ty origo šrouby jsou při rozdělaných listech na stažení krátké,takže to stáhneš do kříže dvouma delšíma,pak dáš do protivky dva origo,vytočíš ty delší ven(schováš do skříně na příště)a pak postupně dotahuješ všechny čtyři origo délka...

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon kvě 14, 2018 5:56 am
od prof.i
Ahoj.Pavel.Diky za postup.Pokud je zo stejny zavit mam doma svorniky kteryma jsem dal dohromady 813.Vyrobil mi je tenkrat nastrojarze spesl ocele jeste ze slavne Poldi.813 jsem delal tak ze jsem pera vsadil do lisu a oprel o vrsek trmenu.Pak povolil velkym trhakem z velke goly.Na to jak byly zrezle me prekvapilo ze to jde.Srouby i trmeny zustaly ok.Pak jsem nasrouboval tyhle svorniky nandal pera a vrsek trmenu.Stlacil lisem utahl dva srouby.vyndal svorniky a dotahl dalsi dva.Pak to cele pretahl.Dalsi dotazeni na aute.Maka krasne do ted.Ale 148 proste ne a ne.To jsem ji tyden machal i v uvolnovacich olejich.Proto jsem rikal ze uz jen autogen.Srouby jsem menit nemusel tak nevim kde je sehnat.Pac dnes je vse v normalu z china.
A to bych nerad aby se mi to rozletelo na cestach po krajine😁

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon kvě 14, 2018 9:22 am
od Aleš Yedla Jedlička
Prof.i - co zkusit navrtat třeba 2mm díru do stěny kde je šroub, určitě zavit bude delší než šroub takže omerit aby jsi byl až pod sroubem a tamtudy rvat ten povolovaci olej následně bys to pak zavařil :D

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon kvě 14, 2018 10:33 am
od prof.i
Mj.Kdyb si chtel nekfo sikovnej brigadne privydelat neco na pivo.Nabizim 1000kc za vymenu simerinku na naboji zadniho kola na 148.celkem potrebuju udelat vsechny 4.Tak kdo bude sikovny a zvladne za den tak ma na soudek a kytu😊

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pon kvě 14, 2018 10:15 pm
od pavel 815
To se nauč sám,ty gufera v nábojích,jsou u 148 bolest,to budeš dělat víckrát...Není to dlouho,co jsme házeli do šrotu stahovák na ty zadní 148 náboje,udělaný z deklu uřezaného z poloosy...

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte kvě 15, 2018 11:44 am
od prof.i
Pavel 815.To me zamrzi.Stahovak budu muset vyrobit.Bohuzel zadnou starou poloosu nemam.Ostatne tady v Praze je s necim podobnym vzdycky problem :cry:
Kazdopadne pera jsem rozebral tvym postupem.Dal do lisu.Urezal hlavy a pak vytocil zbytky sroubu.Slo to paradne.Tak diky.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte kvě 15, 2018 10:06 pm
od pavel 815
Víš jak,plná dílna a sklady krámů...když to skladuješ,zabírá ti to místo a nikdy to nepoužiješ,když to vyhodíš,je to potřeba... :?

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř kvě 16, 2018 6:32 am
od prof.i
Jo tak to je svata pravda.Kolikrat se mi stalo ze jsem to potreboval druhy den.Jenze kupit to na hromadu fakt nejde.Kazdopadne dik za rady.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř kvě 16, 2018 6:14 pm
od tomas 148
On jde ten náboj stáhnout i zdravou poloosou,tak že jí nasadíš obráceně.Postupně přidáváš podložky mezi poloosu a nápravu.Je to ale taková drbárna,hlavně si zkontroluj tam kde dosedaj gufera,už to má všechno hodně za sebou.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř kvě 16, 2018 7:32 pm
od prof.i
Diky Tomas.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv kvě 17, 2018 1:29 am
od Felix
Ahoj nevim,

to by se mohlo stát, že jsme si nerozuměli, automatický překlad je často špatné. Omlouvám se, že nemluvím česky a že jsem příliš hloupá, abych to naučit rychle.

Nemám v plánu dát Loctite na šrouby setrvačníku, to by nemělo být zapotřebí, a to může přinést problémy, když někdo muset otevřít znovu.

Ale když jsem sundal "kroužek pro gufero" tam byla nějaká bílá materiál zanechal na povrchu. Pokud se vám podívejte se na obrázek můžete vidět některé bílá/šedá skvrna na setrvačník:
Obrázek

Nemohl jsem whash to snadno. Drátěný kartáč bylo potřeba vyčistit setrvačníku:
Obrázek

Pro mě to vypadá jako tekuté těsnění/lepidla, aby se zabránilo, že olej může chodit pomalu mezi "kroužek pro gufero" a setrvačníku. Tyto jsou přesné položky. Můj názor Loctite je lepší pak nějaký silikon jako Lukopren nebo lepidlo, jako je Hylomar při utěsňování přesné, tuhé předměty.

Ale asi máte pravdu: Loctite nemůže ublížit tak dlouho, dokud povrch prstenu zůstává čistý, takže jsem se dát některé z nich. Možná, že jsem příliš mnoho přemýšlení při čekání na náhradní díly dodávky z české Republiky.

Vzduchem chlazený jde o,
Felix

Ahoj nevim,

it might happen, that we misunderstand each other, automatic translate is often bad. I'm sorry that I don't speak Czech and that I'm too stupid to learn it fast.

I don't plan to put Loctite on the screws of the flywheel, it should not be needed and it might bring problems when someone have to open them again.

But when I took off the "ring for gufero" there was some white material left behind on the surface. If you check the picture you might see some white/grey stain on the flywheel:
Obrázek

I could not whash it off easily. A wire brush was needed to clean the flywheel:
Obrázek

To me it looks like some liquid gasket/glue to avoid that oil can walk slowly between "ring for gufero" and flywheel. These are precise items. To my opinion Loctite is better then some silicone like Lukopren or glue like Hylomar when sealing precise, stiff items.

But I guess you are right: Loctite can not harm as long as the surface of the ring stays clean, so I will put some. Maybe I'm thinking too much while waiting for spare parts delivery from Czech Republic.

Air-cooled regards,
Felix

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát kvě 18, 2018 4:44 am
od prof.i
Felix.Je mozne ze,byl krouzek volnejsi tak ho nekdo pred tebou dal na tmel.Otazka je jestli nema byt mezi setrvakem a krouzkem jeste O krouzek aby tesnil pripadny unik pod krouzkem.Podivat se do katalogu nahradnich dilu jestli to tam neni naresleno.
Vypada to ze v krouzku jsou drazky,jestli jsou znatelene dotekem,chtelo by to krouzek novy,nebo dat do tvrdochromu at ty nova gufera dobre tesni.
Tak at se ti dari.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát kvě 18, 2018 9:09 pm
od lubossss
Zhruba do roku 1980 se tady v Čechách používal těsnící tmel Hermetik, byl černé barvy, potom se obzvlášť v tehdejších ČSAO používal těsnící tmel bílé barvy (název neznám) a až po revoluci se masově začaly používat silikonové tmely jak je známe dodnes. Odhaduji že to co Felix objevil je tmel z té doby.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát kvě 18, 2018 10:53 pm
od pavel 815
...fuj smradlavý hermetik...lubo myslíš ten bíly dvousložkový,než se smíchal s tvrdidlem byl řídký jak voda...