Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 3573
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

tak slubene fitky tej spominanej 148

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon lis 12, 2018 8:46 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4664
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

V pohodě,nevypadá zle...Na sestupu dvě dvojcívky,takže se předek zapíná a vypíná zvlášť tlačítkama a musí při tom být zapnutá mezináprava,jinak do tlačítek nejde elektrika! Držáky torzek už novější provedení,pokud je za dobrou cenu,není problém,spodky vyměníš,ty se u 148 měnily-opravovaly co chvíli,jsou mnohem,mnohem poruchovější než u 815,kde běžně přežívají celé auto...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon lis 12, 2018 10:36 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3573
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Pavel 815 - diky moc,super popis. ofotil som co slo no. Este dotaz, ofotim pristrojovku,budes schopny my identifikovat tlacidla? bo su takmer vsetky bez popiskov a znakov🙈 cena primerana no😁 rizeni bolo komplet bez oleja,neslom im tocit volantom,po doliati vsetko ok. akurat vyzistit ten problem co tam je na spodku. projedu to a urobim video.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon lis 12, 2018 10:49 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4664
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jo tam te elektriky moc není,pokud to kutil nepředrbal,tak si určitě vzpomenu,co je na co...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon lis 12, 2018 10:53 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3573
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

ok,zajtra to pofotim a dam to sem. preco boli tie spodky tak nachylne na poruchu oproti 815? material? a este otazka,slo by zamenit zadne dvojce a prednu napravu za 138? ci to je uplne ine? ide my o to ze by som prehodil iba predok a zadok,zvysok by zostal 148. i ked najjednoduchsie by bolo kus za kus vymenit a fertig👍🏻
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
pon lis 12, 2018 11:10 pm

oldjan
Příspěvky: 720
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jestli mě paměť neklame, tak tlačítka byli zprava: stěrače, osvětlení kabiny, osvětlení budíků, mlhovky a nezapojen.

Nápravy nepřehodíš, T138 štefty M18, T148 štefty M20. Takže by to trochu kloktalo. A nevím jestli není ještě nějaký rozdíl, protože T138 nemá mezinápravový diferenciál.
Nejčatější závada náprav bylo, že praskla třecí podložka, nebo se povolily matice na pastorkovém hřídeli, celé se to rozjelo a začalo to vydávat hrozný rány. To bylo asi nejslabší místo.
Naposledy upravil(a) oldjan dne úte lis 13, 2018 7:37 pm, celkem upraveno 1 x.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
úte lis 13, 2018 6:08 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3573
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

tak zase par fotiek. a vyskytol sa dalsi problem,nedobija to, od altiku pod pristrojovku je ten zvazok miestamy pretaveny,ale poistky su ok,co tam moze byt za zradu? skoda ze nebyvate niekde bližšie kolo mna chlapci :pray:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte lis 13, 2018 7:20 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 231
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Červený přepínač mezi přístrojovou a vypinacovim panelem mezinaprava. Vrchní tlačítko vlevo předek zapnuto vpravo vypnuto. Tlačítko dole nápravové uzávěrky. Takhle to bylo z fabriky. Ty tlačítka jsou na tom černým panelu
úte lis 13, 2018 7:48 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3573
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Diky. akurat ked prepnem ten prepinac u tuho cerneho panelu,tak sa auto pri zaradeni kvaltu nepohne. takze tam bude asi pes zakopany,ze aby to nejak jazdilo tak to jazdi na medzinaprave? jestli to tak je,kde to bude rozsmelcovane?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
úte lis 13, 2018 8:16 pm

oldjan
Příspěvky: 720
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Jezdí to jen na jednu zadní nápravu, někdy stačí prasklá poloosa.... když zapneš nápravové uzávěrky, tak by se to pohlo
můžou být protočené drážky v koši diferencialu, prasklý hnací hřídel druhé nápravy....
chtělo by to poslechnout odkud to šrotuje....
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
úte lis 13, 2018 8:47 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 231
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tohle měl strýc na fekalu zapnul vývěvu a Tatra zůstala stát ale tak prý přišla z výroby to samý měl valník s navijákem zapnul si naviják a vyřadila. První bych zkusil dvojcivky jestli fungující. Další zkusit zapnout nápravový uzávěrky bez mezinapravy a zkusit s tím popojet na tu polohu červenýho přepínače kdy to nic nedělá vyskouset jestli jde proud z vypínačů k cívkám pak bych to až trhal to auto je poskládaný z klasický T148 a její modernizace a záleží na tom jak a kdo to skládal. I v tom může být problém
úte lis 13, 2018 8:52 pm

oldjan
Příspěvky: 720
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zrzku to co popisuješ, je trošku něco jiného, to se řadil neutrál v přídavné převodovce....tažným spínačem nad tlačítkem před. náhonu.

S tím trháním bych nepospíchal, viděl jsem rozházenou tatru až po přední rouru a pak zjistili, že to je jen prasklá poloosa.
Ale pokud to šrotuje, tak to bude něco vážnějšího... nicméně bych se snažil zjistit závadu dokud se to pohybuje
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
úte lis 13, 2018 9:03 pm

Zrzek19.33TBV
Příspěvky: 231
Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Za ty léta jsou vymačkany drážky v poloosách, že jsou jak jehličky a klidně se už můžou protáčet v talířích. Kdo ví jak jak to kdo zapojil. Před 3 týdny jsem řešil že auto blbě točí po opravě startéru. Závada někdo ti zapojí na cívce plus tak jak má být a na kontakt do startéru ti přidá ještě minus který bylo původně na šroubu co drží startér na motoru. Se jen divím že to vůbec točilo a neshořelo celý. Tak bych se vůbec nedivil kdyby to bylo i divoce zapojený.
úte lis 13, 2018 9:23 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4664
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Oldjan už Ti v podstatě odpověděl,pokud to jede jen se zapnutou páčkou mezinápravy,je tam něco vysypané,většinou bývá koš diferáku,My jsme u 148 tyhle závady (pokud nebyla jen prasklá podložka-jestli si dobře pamatuju,poznalo se to podle stále zařazené nápravové uzávěrky) řešili nákupem nejetých dvojčat z uloženek,v té době jich bylo dost a vycházelo to levněji,než to kuchat a hlavně to bylo rychlejší a jistota zas na několik let... Proč jsou u 148 spodky poruchovější-asi materiály a přesnost obrábění...To máš jak s motorem,u 148 když jezdila do terénu,tak 150 000km když motor vydržel do G.O. bylo to dobrý...na druhou stranu G.O. motoru 148 stála polovinu co 815.Jinak na sestupech většinou odcházely jen ty vršky-objímky+ozubení hřídelí,,půlek,,bez synchronů.Nejmíň problémová věc,dle našich aut byly převodovky,tam si nepamatuju,že by se někdy nějaká vysypala...Co se týká toho dobíjení,vidím,že má tachograf ručičku nadoraz,takže to má buď přerušený vedení od baterek,nebo baterky úplně kaput-takže může být,že není altík nabuzený,nebo shořel provozem bez zátěže...Ještě dodám,na tom klávesovém spínači bez symbolu(úplně vlevo)bývá u některých aut motorová brzda...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
úte lis 13, 2018 11:00 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 3573
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Takze by som to videl,ze postupne zvednut jednu stranu napravy zvedakom a skusit pretacat kolami a podla toho poznam,co je kde seknute,ono to pojde pak kukat cez otvory v domcoch ze ci ich ten hacik zveda,ci nie. polos asi klasicky vytiahnem a skontrolujem to ozubenie na nej? klasika,vytocit matky,ktore to drzia k naprave a poloos vytiahnut,ci tam je este nieco viac? Ak budu poloosy ok,tak bude kos diferaku k.o?

Ked zapnem alebo vypnem bateriak tak cvakaju cievky za kabinou na drzaku. Takze ten opeceny zvazok dratov bude kvoli startovaniu a jazde bez baterii,tie im ukradli,stalo im to na ceste tak len startovacim vozikom to startuju a tak popojizdaju.

Ten tachograf po zapnuti baterek prejde 5x zo 120 na 0km a pak sa ustali na 0. po vypnuti baterek sa vrati zpatky na 120. baterky som do toho dal pol roka stare zo 138, takze tie su ok.

este som zistil ze volant na jednu stranu ide lahucko a na druhu ide nejak horsie. oleja v nadrzke je dost a ani nepeni.


Obrázek
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř lis 14, 2018 7:48 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů