Stránka 182 z 228

Re: SLABÝ TLAK OLEJE V MOTORU

Napsal: ned dub 07, 2019 1:54 pm
od hikebob
Prosím o radu,tatra 815 t2 10v 2500km po komplet go vršku.rano když auto nastartuju je tlak oleje na 6atm při 700otac..Při zahřátí motoru se tlak sníží Cca na 0,5-1atm..Venkovní teplota Cca 18stupnu, Teplota se pohybuje jak ma a chladič oleje čistý.Da se tlak nějak zvýšit nebo mám počítat ještě s go spodkem?diky za informace

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 07, 2019 2:04 pm
od Pajtyi
Hikebob to neviem ci sa da zvysit tlak ale mimochodom mas tam spravny olej? Ja pouzivam M6ADSII PLUS ktory je predpisany vyrobcom ak sa nemylim.Inak ja mam studeny tiez 6atm to je asi regulovane regulatorom a potom podla teploty mi klesne na minimum 2atm.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 07, 2019 2:07 pm
od hikebob
Olej vyměněn m7ads III

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 07, 2019 2:18 pm
od Pajtyi
M7ADSIII nieje redsi? a skor unikne tlak ked sa zohreje a spodok ma uz nejakou vůli.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 07, 2019 9:30 pm
od pavel 815
hikebob: udělat g.o. vršku a spodek nechat je docela blbost,ale problém s tlakem bude asi v popraskané pružině redukčního ventilu,listuj zpět v tomto vláknu a najdeš to tam vše popsané...olej M7ADS III je určitě lepší,než ADS II, v tom problém nebude.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 07, 2019 9:37 pm
od pavel 815
pajtyi: pokud máš čidlo ve výfuku ,je to T1 teplota 110-140 stupňů je u T1 v pohodě,ventilátor ti v soupravě určitě naplno jede,jinak by to takovou teplotu neudrželo...Kolísání otáček vypadá spíše na regulátor na vstřikovacím čerpadle...

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 07, 2019 9:49 pm
od Pajtyi
pavel815: Dakujem za tvoju reakciu.priliz sa v tatrach nevyznam.Tuto mam zatial len 1rok. Ano mam ventil vo vyfuku.Ja myslel ze ventilator zapina naplno az okolo 160-180 aspon tak mi raz niekto hovoril.Dokonca ani nepocujem piskat ventilator.Ale toto ma netrapi kedze sa neprehrieva.Skor ma trapi cerpadlo a trysky ze po nastaveni trysiek je motor v nizkych otackach slaby.Ked bude cas tak znizim tlak na tryskach a upravim predstih.Snad to pomoze..

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte dub 09, 2019 7:22 pm
od Honza Karela
Tak jsem tři hodiny vysekával a vyřezával matku z předního náboje. Chtěli jsme to jen namazat, ale levým kolem šlo točit a pravým jen přes montpáku a bylo cítit jak přidrhává, gufera oblitý. Matka se ani nehla to bylo ran, nakonec jsem ji postupně odvrtával nařezával flexou a odsekával. Fuj ! Tak to je předposlední kolo, zadní jsme dělali nakonec všechny. Jen jsem si vzpomněl na Petra jak mu při točení zadrhávalo přední kolo na 148 (nebo 138 ?), už jsi to rozdělal a co tom,u bylo ?
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř dub 10, 2019 12:56 am
od peter gasparovic
Honziku pekna praca :clap: u mna zatial ziadny postup, ale uz je rozhodnute ze tam pojde komplet podvozok zo zeriavu, bo to je vykurvene aj v sestupu, prednej rure a diferaku prednom. Takze pokombinujem 3 auta do jedneho :think: :doh: :hvizd:

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř dub 10, 2019 8:23 pm
od Honza Karela
Ložiskový domeček, když přejedeš prstem, tak je oskákaný jak vlnitý plech, proto to zadrhávalo :D , zítra snad budou nový a pak se konečně zvednu z podvozku o kousek výš.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: čtv dub 11, 2019 11:08 am
od Mechoš
Honza Karela - můžeš mi prosím napsat jak máš v plánu dotáhnout novou matici? To budeš mlátit sekáčem? Utahovací moment je 900N.m

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát dub 12, 2019 7:12 pm
od Honza Karela
Mechoš, dobrý dotaz. Obvolal jsem ty který tady kolem mě dělali Tatry a nikdo už na to nic nemá, tak jsem to sprasil přesně, jako to bylo před tím, tedy tím sekáčem, radost z toho nemám. Nejhorší je, že se tam nepodíváš, jestli se to hnulo, protože tam prostě vidět není. Prej T2 už měli matku z druhý strany ?

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát dub 12, 2019 7:50 pm
od Mechoš
Ano T2 mají matku zvenku, ale jsou 2 typy s 1 a se 2 maticemi. Ten s jednou má pod maticí takovou podložku s výřezem na jistící kolík a pod ní se nacházejí vymezovací podložky. Typ s 2 maticemi podložky nemá a ta venkovní matice slouží jako kontrovací. Na T1 máš matici uvnitř, pod ní velkou podložku s výřezem na jistící kolík a pod kolíkem vymezovací podložky. Nevím co znamená ložiskový domeček a " jestli se to hnulo". Měnil jsi obě ložiska a 4 gufera a jak jsi to vymezil? T1 měl ještě 2 typy nábojů kde se to řešilo vložkou do otoče náboje a stočením spodní opěrky ložiska a jinými ložisky.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: pát dub 12, 2019 9:23 pm
od Honza Karela
Vyměněný obě ložiska a všechny gufera, vymezení byla pakárna, poradili mi to sesadit a přidávat nebo ubírat podložky, dokud to nepůjde utáhnout natvrdo a bude se točit. Říkal jsem si, jestli jde T2 náboj jde použít na T1 nápravu, tak pokud se mi to nepovedlo, že bych to vyměnil za náboj T2 jestli to jde. Ložiskový domeček jsem myslel ten kroužek ložiska, máš vnitřní s klecí a válečky a vnější po kterém se válečky otáčejí a ten měl "vlnky" taky se ten náboj před demontáži zadrhával a šlo hodně těžce točit musel jsem to brát montpákou, proto jsme to rozebrali. Naposledy jsem to dělal u 148 před 30 lety a to už si nepamatuju.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned dub 14, 2019 9:09 pm
od besttracker
hikebob
kukni se v předu na motoru pod větrák (tusim musi ist dole ten predny hliníkový tunel) je takovy šroub (záslepka) apod nim regulační ventil (foto někde zde na fore), je tam taka pruzina ci neni prasklá .... (musis vyšroubovat tusim trubku ke odstředivce abys to povolil ....) skus dát novu je to par asi 20 korun, připadne tam neco podložít a měl by si tím zvyšovat / snižovat tlak v soustavě mazání, podobně nam to maže na motoru uz asi 4 roky, v létě v horku to má na volnoběhu skoro 0 max 0,5, ale jízdy se jen pod bagrem a stale to jde :-) ale to je motor před GO, a nyní kolem 10 st to maže na volnoběh po zahřátý + - 1 ale nahradní připraven ve skladu ... :hvizd:
hlavně motor nezatěžuj v kopcich a drz ho v otáčkách ...