Stránka 188 z 228

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: sob črc 06, 2019 7:22 am
od lubossss
Red.bill hoď nějaký odkaz.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: sob črc 06, 2019 1:29 pm
od red.bill
Jel jsi v tom někdy? V traktoru se s tím odpařovákem nechá fungovat v létě při zavřených oknech, denně do ní doleješ asi 20l vody. Jasně neuděláš tam 14°C jako s kompresorovou klimou. Minulý víkend jsem se vozil se známým v matesu o senážích a taky se žádný vedro v boudě nekonalo. Jen co říkal, tak je tam potíž jak do toho nalítá řezanka pak to smrdí když to pořádně nevymeješ... Nějak tam páchal další síťku jako filtr či co a byl klid.

https://www.enatruck.cz/Vodni-klimatizace-c3_0_1.htm Na tom matesu měl nejspíš tu z kategorie zem. a stav. strojů. Druhý známý letos pořizoval něco na tatru ale toho přes léto málo kdy potkám abych zjistil víc.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: sob črc 06, 2019 2:22 pm
od Karel334
Vodní klima je hodit peníze do kanálu.Teplota která z ní vychází je teplota vody která je v nádobě za kabinou.Když je vedro tak voda v nádobě je teplá a nedá se nijak zchladit . Řešení je, že nádobou bude lednička za kabinou kde se voda bude chladit a to je nesmysl ,tak to je vodní klima neklima.Kompresorová klima 24v už trochu chladí ale výměník je tak malý že velkou kabinu neuchladí a ve vedrech neuchladí ani malou ,je to takové foukátko do 27c a pak nad 30c to nemá moc účinnost. Idal je mít dobře utěsněnou kabinu,folie na oknech,ventilaci vůbec nespouštět ani vnitřní okruh. Viděl jsem taky zateplenou zadní stěnu kabiny 5cm polišem. Levné chlazení, je malá pokojová klima 220v za 5tis kč a měnič 3000w cca za 4 tiskč.Je dobré vybrat klimu dle wattů a pak měnič aby měl dost výkon to utáhnout.Dobré 180 baterky ,solo kabely z baterek k měniči dobrý alternátor(nový) a funguje to.Je potřeba vyříznout díru v kabině pro výdech klimatizace.Má to i dálkový ovl. Pak klima konvenkta je sice výkonná žel nejsou do ní díly a je zázrak to dnes udržet v chodu.Taky chladivo se již do ní nedodává a nemám vyzkoušeno zda to na chladivo R134 funguje !viz zde na foru odkaz Konvenkta už se to tu probíralo.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: sob črc 06, 2019 2:34 pm
od nevim
:think: ta 2,8kw to by šlo ale bude problém s altíkem to bude chtít tak 80A :lol: ale borci ti klidně nacení i závislou klimu tj vlastně to samý výparník na střeše hadice a trubky ktomu a klimakompresor co se dá k na motor k altíku ta bedna výparníku s chladičem má různý možnosti uchycení bud do plechu nebo do střešního okna dobrá je třeba dirna nebo konvekta :D jak znám Luboše klidně by dokázal napasoval do tatry výparník a klimakompresor a chladič z nějakýho osobáku :lol: :lol: :lol:

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned črc 07, 2019 7:05 am
od lubossss
To už raději celou jednotku z mražáku návěsu, má to svuj zdroj malý motor s malou spotřebou , přece kvůli klímě nebudu poslouchat celou šichtu velký motor :D

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: ned črc 07, 2019 10:31 am
od peter gasparovic
Lubosu - ten motor bys nechcel, hučí jak krava, na parkovisku,stačí aby tam bol jeden a nevyspia sa🙈 to už radšej mrazak z kontajneru, ten je fakt prtavy, a tichý. Stačí ten chladiaci na džúsy😁

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 7:32 am
od Honza Karela
Zdá se mi , že plná na houby brzdí a taky, že málo fouká ... vezl jsem 24,7 tuny řepky, celková 41,6 a sjížděl jsem tak kilometrovej kopeček, dole je zatáčka, tak jsem se coural třicet, párkrát šlápnul na brzdu a dole mi přibržďoval vlek dotáhl jsem to na zastávku a na budíku bylo 6 po chvilce už bylo znát, že vlek povolil normálně mi budík ukazuje mírně na 7 , nemělo by to foukat na 8 ?

A taky, když to jelo pod otáčkama, tak jsem nečekal, že si vyšlapu vzduch, zas tak moc jsem nebrzdil, tak si říkám, jestli vyměnit kompresor i vyrovnávač tlaku, nebo jestli to Tatra tak má. Zátěžák je odpojenej ale nevím jestli nezamrz v přivřený poloze, já už to koupil, tak jak to je. Pak mě ještě napadlo přitáhnout klíče, dali jsme je, aby to neškrtalo, ale pokud vím Tatra píše menší kroky, ale to mi podle tabulek nastavili ve vodních stavbách v Táboře před 30 lety a pak mi hořely po pár kilometrech bubny. Bubny byly s tou řepkou teplý, ale ne vřelý do výkupu je to 17 kiláků, takže žádná dálkařina, jeden kopec, pár křižovatek, kruhák a u nás je jinak placka kam oko dohlédne. :D

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 8:51 am
od lubossss
Zkus ten zátěžák vyřadit úplně, uvídíš jestli je chyba v něm.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 8:57 am
od peter gasparovic
Honza - mám to podobne s podvalom. Na brzdy čo najmenej a všetko držím na motorovke. Keď náves odpojim tak je to lepsi, ale bravúrne to tu vyriešil Lubossss. Skoda že sa stratili tie fotky. Mám ťahač na vzduchu, náves na perách , na oboch nové brzdové valce, vzducharina a stejné pri pár slapnutiach padne vzduch na 7, pak cez mesto cez semafory idem mala 2, a motorovkou všetko brzdia a je to poznat👍🏻

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 6:09 pm
od lubossss
Jo Peťo vzduch mi to i po těch letech od přestavby furt drží hodně dobře, zatím furt od vánoc kdy to postavím do kopřiv až do května kdy vytáhnu čísla z depozitu, ale když dělám práci jako třeba dnes, kdy je od nakládky po vykládku cca 80m tak se to nestihne dofukovat a musím to nechat třeba ob fůru klapat, to je asi jediná nevýhoda měchů. Pokud je od naložení po vysypání 500m a víc tak je to v pohodě.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 7:53 pm
od peter gasparovic
Lubosu - jj 500m je tak ideál. Problém je že semafory sú 400 u nas😁

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 7:59 pm
od lubossss
Pokud po naložení dotlakuji okruh měchů, už je mi jedno kolikrát šlápnu na brzdu třeba 50x po sobě to už nemá na nic vliv.

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: úte črc 09, 2019 10:22 pm
od pavel 815
Honzo mírně nad 7 je normal,ale není problém si na regulátoru přidat na 8, šroubkem pod horním plastovým víčkem.Máš T1 ještě s malým kompresorem a ten toho má v soupravě plné ruce aby to stíhal...Mrkni taky na zátěžáky na vleku,pokud ti přibržďoval za jízdy,bývají většinou K.O....ono se zapřaženým a plně funkčním BSS, většínou brzdí celou soupravu vlek,to poznáš až to pak odpojíš a lekneš se,že to auto nebrzdí...

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř črc 10, 2019 8:34 pm
od Honza Karela
Dík, zátěžáky na vleku jsou dobrý, loni jsem to tahal za Manem a vyhodil mě s vlekem kvůli zátěžákům a když jsme to přetypovávali tak běhal s budíkem kolem vleku a měřil brzdný tlaky. Ale už jsem si asi zvyknul, dneska to neudělalo a s prázdným když na něj víc šlápnu tak zadek vleku má snahu jít do smyku a je fakt, že solo auto brzdí ještě hůř, tak jestli je kolem 7 ok, tak to zatím nechám ubrzdit se to dá, no už jsem s naloženou Tatrou dlouho nejezdil. Jinak zatím holka drží, tak snad žně vydržím i já :D
Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Poruchy a opravy Tater

Napsal: stř črc 17, 2019 8:50 pm
od peter gasparovic
Rýchly dotaz kluci. V garazi my stojí 148 s3 s vykurvenym spodkom. Už som z toho vytiahol motor, ten poliecil a strčil do žeriavu. Môj dotaz znie: Rz sú v depozite, a ja premýšľam čo s ňou ďalej. Bol som obzretie pár 148 po republike ale viac-menej všetko vraky. Tak neviem či ešte hľadať nejakú peknú uloženou na ktorú by som tu korbu s rámom hodil? Alebo zohnať niekde T2 ťahač a hodiť to naň ? Pasoval by vôbec rám zo 148 na 815 ťahač s krátkou kabínou? Alebo neviete niekto o peknej 148 kľudne bez tp a nadstavby? Potrebujem fungovať na statku a bez sklopky som docela v tiesni. Poradíte?