Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, cuisine, Hynek, Chomuťák, spida, talaš.m, mc.cvok

Odpovědět
nero
Příspěvky: 3906
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Krátkodobě asi ano, ale z dlouhodobého hlediska, kdy se bude konkurence přiostřovat, by možná narazili na limit tohoto řešení. Asi je snazší se držet osvědčené koncepce na okruhy. Tatrovácká roura by ale na okruzích určitě vzbudila hodně pozornosti.
stř dub 20, 2016 3:28 pm

nevim
Příspěvky: 455
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

kdo ví třeba by narazila na limit náprava s trianglem ale myslím že mají taky nějaký pravidla kam roura nezapadá
stř dub 20, 2016 8:30 pm

filip 90
Příspěvky: 5881
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak ono to má logiku. Buggyra neni žádný pokusný ústav, potřebuje ukázat výsledky a přemýšlí pragmaticky. Vyvinout kamion na okruhy s rourou by bylo spousta práce ač se to nemusí na první pohled zdát. Navíc dělání něčeho co nikdo nikdy nedělal.
Proč to když mají roky zkušeností s rámovými podvozky a stačí opravdu "jen" vyměnit tu kabinu. Ostatní už mají vymyšleno. :wink:
Filip Nikl
stř dub 20, 2016 9:20 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2190
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Napadá mě několik důvodů proč by roura byla přínosem:
1) Byla by to opravdu Tatra a ne jen znak z Tatry jako posledně. Určitě by to pro fabriku mělo větší efekt. Když se to vezme do důsledku, tak vzhledem k použité kabině a koncepci podvozku by bylo férovější to auto nazvat DAF CF.
2) Čínské mistrovství je ve velmi rané fázi. Jezdí tam i tahače absolutně nevhodné k závodním účelům (např. šestikolky s dlouhou vysokou kabinou), takže ty investice do vývoje by nemusely být bůhvíjak přemrštěné.
3) Formule mají taky nezávisle zavěšená kola, takže tatrovácký podvozek by nakonec mohl být výhodný i na okruhu. Možná.
!LIAZ 4life!
čtv dub 21, 2016 7:41 am

filip 90
Příspěvky: 5881
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To je pravda. Ale u Tatry je pár problémů. Jednak hmotnost, tahá se tam přední náprava (ikdyž vykuchaná), která je k ničemu, takže pod 7 tun se bude auto těžko dostávat. Další věc je poloha motoru, který musí být nad rourou, takže vysoko. Vysoko musí být tím pádem i kabina, pokud by tam neudělali tunel jak u Matesa. :lol: Na tohle by byla dobrá ta Chalupeckého T165.
A hlavní problém je, že když to postaví, tak se neví jak se to bude chovat. Jak to budou snášet brzdy, co podvozek, jaké stabilizátory, jaké tlumiče, jak to naladit, jaké převody (sestup). A nakonec i David se s tím bude muset naučit jezdit, protože se to bude chovat určitě jinak než žebřiňák. A vzhledem k tomu, co má Buggyra před sebou (dvě auta v ME tahačů, stavba Phoenixe 2 na rally a testování) tomu asi i logicky nechtějí obětovat kapacity. :wink:
Filip Nikl
čtv dub 21, 2016 8:42 am

ateliersk
Příspěvky: 301
Registrován: stř led 05, 2011 8:28 am
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek

A hlavně je to z 99% o marketingu. Tatra má zájem se uchytit na činském trhu a tudiž "silueta" s nápisem TATRA je pro reklamu a dostání se do podvědomí naprosto dostačující. A z hlediska poměr / výkon je použití osvědčeného buggyráckého podvozku s kabinou DAF a nápisy TATRA naprosto geniální , nejrychlejší a nejlevnější varianta. Přesně jak píše Filip. Ono i to napasování trambusové kabiny bude dostatečnej oříšek z hlediska technického řešení a jízdních vlastností.
čtv dub 21, 2016 9:11 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2190
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Vysoko musí být tím pádem i kabina, pokud by tam neudělali tunel jak u Matesa.
U okruhového tahače velký tunel ničemu nevadí, takže bych toto jako problém neviděl. Ale jinak máš pravdu a kolega pod tebou taky.
!LIAZ 4life!
čtv dub 21, 2016 12:52 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 5723
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
sob kvě 07, 2016 6:21 am

TATRA8X8
Příspěvky: 5723
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
úte kvě 17, 2016 5:13 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 5723
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

Obrázek Obrázek
https://www.facebook.com/BUGGYRA/
Naši partneři TATRA Trucks a Zeppelin Cat měli dnes akci v pískovně kousek od Prahy a David Vršecký u toho nesměl se svým Phoenixem chybět!
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
čtv kvě 19, 2016 6:31 pm

ferdík
Příspěvky: 170
Registrován: čtv úno 25, 2010 9:04 pm
Bydliště: děčín

tatra

Příspěvek

jojo je to pan pilot...
Obrázek Obrázek Obrázek
čtv kvě 19, 2016 10:15 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 5723
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

Obrázek
Dobré ráno z Kopřivnice, začínají Dny techniky! Čekáme na vás.
https://www.facebook.com/BUGGYRA/
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
pát čer 03, 2016 9:10 am

lucaaaasss
Příspěvky: 76
Registrován: čtv srp 02, 2012 7:06 pm
Bydliště: ostrava

Příspěvek

úte čer 21, 2016 1:16 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 5723
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

TATRA PHOENIX CHINA

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
stř čer 22, 2016 11:17 pm

TATRA8X8
Příspěvky: 5723
Registrován: úte pro 01, 2009 9:53 pm
Bydliště: CZ

Příspěvek

"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
sob čer 25, 2016 6:54 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: milan815 a 5 hostů