Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Oleje byly normální asi co tam patřej, nevim nějak se to neřeilo. No a chlazení u motoru co byl v Breslau Tatře a Dakarce byla Terno vrtule a měla zvýšený otáčky. Bylo to i slyšet když zapla, tak to pištělo jak 148. :lol: Docela se to ladilo, za začátku furt praskalo to uložení ventilátoru.
Když se přestavovala Breslau na Jamala, tak se tam sehnal od Loprdů novej motor. Nevim co to bylo zač. Někdo řikal, že to byl původní motor pro Tatru LIVA, někdo motor pro závodní Hasičák. Rozhodně to mělo 2 x K36 (dali se Holsety), mezichladič a větší T5 ventilátor. Chladilo to parádně, ventilátor ovládal mechanik vypínačem na palubce podle teploty. Zajímavý bylo, že nebyl vubec slyšet ikdyž byl zapnutej. :wink:
Filip Nikl
sob kvě 16, 2015 8:09 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

hmm výkonější T5 ventilátor co nepiští?dá se to někde sehnat? :wink:
stř kvě 20, 2015 10:30 pm

:-)
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 22, 2014 9:48 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvek

Obrázek Obrázek
čtv kvě 28, 2015 8:00 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

:think: nevim na kolik se pletu nebo ne, ale takovou tatru jsem bral v bazaru Trebechovice pod Orebem a posilal ji s cisternou na cement do Kazachstanu! Doma v CR mam z te akce fotky!
To jsem ji bral v tom bazaru a cisternu na cement to jelito NCA jsem bral v SSZ Hradek Kralove! To uz bude takovejch 10 let.
čtv kvě 28, 2015 8:16 pm

:-)
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 22, 2014 9:48 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvek

podobnou mozna, ale tuhle urcite ne.
čtv kvě 28, 2015 8:27 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

nevim tam ta co jsem posilal pryc vypada take tak akorat nemela ten ram na prednim narazniku. Co jde sundat, ale vypada zcela podobne.
Nevim neresim, mam doma fotky tak to by se chtelo podivat!
čtv kvě 28, 2015 8:34 pm

:-)
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 22, 2014 9:48 pm
Bydliště: Beroun

Příspěvek

tahle jezdila u 2 firem na berounsku z CR do svedska, ale uz dojezdila
čtv kvě 28, 2015 8:45 pm

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2428
Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
Bydliště: Bystre n/T

Příspěvek

ta prvá je brutálna :thumbud:
čtv kvě 28, 2015 9:09 pm

česan
Příspěvky: 645
Registrován: sob zář 14, 2013 9:51 pm
Bydliště: vysočina

Příspěvek

..chlapy..vyhledově naháním rychlej sestup... :wink:
čtv čer 11, 2015 8:15 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Motory které byly původně atmosferické a postupem doby přestavěné na turbo (liaz a další) používaly po modernizaci zpravidla pisty s větším spalovacím prostorem takže kompresní poměr se zvětšil jen nepatrně, bi turbo motory T1+T2 mají spalovací prostor v pístu stejný jako jako atmosféra?????? Orientujete se někdo jak motor dlouhodobě snáší výrazně zvýšené tlaky???? :roll: :roll:
ned čer 14, 2015 10:12 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

uvažuješ nad turbem lubossss?
ned čer 14, 2015 10:25 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Mám možnost koupit celý kpl, motor za relativně dobrou cenu, čímž předpokládám že se do něj bude muset hodně nasypat :roll: :roll: :roll: Jenže na klapání pod bagrem za studena a na krátkou vzdálenost je ekonomická výhodnost turba mizivá, a doba kdy podvozky 6x6 navážely materiál na velkou vzdálenost je už léta pryč, dnes všechno vozí tahače 6x2 + tříosá vana, a my to vozíme jen na krátko :cry: :cry:
ned čer 14, 2015 10:44 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Lubossss - zajtra zistim... :wink: Jinak dik a vice pisnu do SZ :wink: :hands:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
ned čer 14, 2015 10:47 pm

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Příspěvek

myslim že ke sklápěčkovýmu sestupu se víc hodí naostřená 12V atm. než turbo
ned čer 14, 2015 10:56 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Mám sice tahačovej sestup, ale taky pomalej, motor mám naostřenej velmi slušně, takže spotřeba je při stejném pracovním rytmu jako 10ti válce se kterými se motám po stavbách o proti nim velmi veselá , obávám se že tato investice by se mi asi moc nevyplatila :cry: :cry: :?: :?:
ned čer 14, 2015 11:03 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 14 hostů