Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Zdravim chlapci,poradi niekto s tym vzduchom?? Tu este taka otazocka. Je ok ze sa pri nastartovanom motore, prevodovka v neutrale toci kolo na naprave??? Najskor sa tocili obe na prostrednej, pak dosadlo lave na zem a zostalo sa tocit len to prave co bolo vo vzduchu,813 som mal na zdvihaku nastartovanu tiez ale ziadne kolo sa netocilo.... http://www.youtube.com/watch?v=k3_M4xIh0dY
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř dub 11, 2012 9:09 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Ten vzduch ti asi neporadím, skus se podívat do toho válečku u ventilu ruční brzdy co v něm běhá kulička jestli se tam něco neděje, je tam bez pružinky jen tak na volno. Zkoušel jsi to kolo co bylo v luftě chytit rukama, jestli se to jen neunáší přes olej v převodovce?
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
stř dub 11, 2012 9:28 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Petře to otáčení kol je v pořádku po zahřátí oleje v převodovce už to zpravidla neudělá ale při hodně promrzlém oleji v převodovce se mi kdysi po odbrždění dalo auto do pohybu bez zařazené rychlosti :lol: :lol: :lol: Ten únik vzduchu se blbě hledá na dálku ono to na těch 400km neslyším :lol: :lol: :lol: Ideální pro zjišťování úniku je externí elektrický kompresor pokud možno co nejdál a za zdí aby nebyl slyšet pak se nakloníš k autu a jdeš po zvuku nicméně z toho co popisuješ zkus poslechnout přepouštecí ventil ruční brzdy u TNTH je umístěný na první vlaštovce hned za sestupkou :lol: :lol: :lol:
stř dub 11, 2012 9:29 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Lubossss,Tomas - kolo chytim normalne do ruky, zastavim ho, a ked ho pusim tak sa opat roztoci. Vzduch som pocuval v garazi,vypnuty motor, a stejne nic :? Este otazocka,Ide v pohode vymenit jednovalcovy kompresor za dvojvalcovy??? A oplati sa to ??? Dofuka to rychlejsie vzduch ako u jednovalca alebo to nejde poznat??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř dub 11, 2012 11:34 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

To roztočení kol se nám dělo aj u Magnuma, takže je to asi normální :-) :wink:
čtv dub 12, 2012 12:50 am

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

2 válcový nelze když je tam komresor klima.
čtv dub 12, 2012 12:36 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Karel334 - ok dik,ja tam klinu nemam,nad motorom vzadu mam len alternator.Tak by to slo vymenit?? Alebo je to nejaka zlozita vymena?? Co vsetko by takato vymena obnasala?? Nebo len vymenim kus z kus a hotovo??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv dub 12, 2012 3:40 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Ten kompresor jde vyměnit bez problémů, k bloku je připojen stejně. Jediný rozdíl může být ten že na klasice máš hlavu chlazenou olejem ale to by šlo zablendovat. Musíš udělat Téčko abys připojil oba výtlaky z kompresoru a nějak vyřešit sání aby šlo i do druhé hlavy. Já to teď chci řešit na E2, mám auto i vlek na vzduchu a když nakládám tak ta spotřeba vzduchu je obrovská. On to sice ten kompresor tak nějak stíhá dofukovat ale nic přesvědčivého to není. Sehnal jsem si dvouválec kompresor ale. Ještě jsem nezkoušel jestli se tam přes turbo vleze, pak mám hlavu na tom mém chlazenou olejem, nechci to degradovat na klasiku tak zkouším sehnat jestli to teda jde (u nás mi v prodejně kde berem díly tvrdí že ne) hlavy na olejové chlazení. Pokud tohle nějak vylaboruju tak do toho jdu. To s tím kolem je normální, tam nic nehledej.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
čtv dub 12, 2012 6:44 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Tome i Petře dvoupísťák není špatný ale pokud si pohlídáte úniky vzduchu a pokud přidáte vzduchojem pro měchy není potřebný :lol: :lol: :lol:
čtv dub 12, 2012 6:56 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Mě při tom nakládání nebere luft ani tak auto jak vlek. Je tam jeden velký bojler na pérování a ten asi nestíhá ale do vleku bych nerad rypkal. Jinak když nechám auto přes noc i s vlekem tak tam ráno mám přes šest. Prostě to nadráždím a jedu :-)
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
čtv dub 12, 2012 7:08 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Tome když před ten bojler vřadíš redučák který do něj pustí vzduch až po třeba při 6Atm po naložení v poho odjedeš ( to ti na ruční brzdu i spojku stačí ) a než doprndáš na váhu i měchy vleku se dofouknou obzvlášť když ze začátku pojedeš o kvalt či dva níž zato větší točky :lol: :lol: :lol:
čtv dub 12, 2012 7:39 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Redučák tam je, nejdřív se nafoukají ostatní okruhy, pérování jde až na konec a fouká se jak píšeš až okolo 6ti atm. Když naložím tak než najedu na váhu nenafoukám tak jak bych potřeboval, notabene pokud vyjíždím směr Žlutava kde hned slaňuju kopec.. Musím pak, než mi vypíše papíry a obvolá zákazníky, než pokropím písek a pod. což netrvá pár minut, mít nastartované auto abych mohl v pohodě vyrazit. Pokud bych mohl foukání zkrátit tak to rozhodně uvítám. Ty máš na tvých autech (alspoň pokud jsem si všimnul a pamatuju si to správně) taky dvoupísťák, ne? Nevíte někdo jak je to s těma hlavama, jestli se dělají i ty olejem chlazené na tyhle kompresory?
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
čtv dub 12, 2012 7:55 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Na tom starším je jednopísťák a stačilo mi to téměř vždy na tom mladším je dvoupísťák a samozřejmě je to rychlejší ale málokdy jsem toho využil co se týče toho chlazení hlav nechápu proč to řešíš okopíruj to zaBenďování oleje jak je to origo tam není žádný problém a aspoň ti zůstane víc oleje do mazání chlazené je to dostatečně :lol: :lol: :lol: Faktem je že ty máš od váhy sešup do dědiny já měl z pískovny na státní 5km po rovině tak pokud jsem ubrzdil na váze tak to stačilo a pak to dofouklo do plna dřív než bylo potřeba
čtv dub 12, 2012 8:17 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Já na E1 chladím kompresor naftou jako na E3.Od čerpadla přez hlavu a do nádrže.Ten Dvoupístovej je skoro stejný výkon jako olejovej.Míval jsem to na autě a nebyl v tom rozdíl.
čtv dub 12, 2012 8:47 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Taky si myslím on ten dvoupísťák má menší vrtání takže jeho výkon není dvounásobný ale je odhadem 1,3 x rychlejší :lol: :lol: :lol:
čtv dub 12, 2012 9:02 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů