Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
No co já vim u V12 T1, T2 tak: Spalovací prostor by měl být stejný protože přeplňování je navrženo jako nízkotlaké (asi 0,6 atm) ale "turbo" písty mají menší průměr. Přeci jen tam je větší tepelné zatížení, takže jsou menší kvůli roztažnosti aby se to nezadřelo. Pokud se se tedy na atmosféru V12 dá přeplňování (čímž myslím sériové řešení 2x turbo K36) tak se to bude chovat stejně ale hrozí zadření v zátěži. To platí u nového motoru, pokud je motor již trochu vyběhaný, tak už je to víceméně jedno.
U Euro motorů (což jsou vlastně už jen V8 ) je plnící tlak vyšší a písty jsou jiné. Ale není problém tyto díly použít u V12.
Už jsem o tom mluvil. Ideální řešení je jeden Holset HX 50 co se používá na Ternu. Turbo má Wastegate, takže se dá nastavit přijatelný plnící tlak a turbo tlačí prakticky od nuly. Motor to neničí, výborný zátah už od volnoběhu a známý co to má s tim jezdí už snad 6 let bez problému. Montáž jednoduchá - zadní svod z V8 plus kus roury.
U Euro motorů (což jsou vlastně už jen V8 ) je plnící tlak vyšší a písty jsou jiné. Ale není problém tyto díly použít u V12.
Už jsem o tom mluvil. Ideální řešení je jeden Holset HX 50 co se používá na Ternu. Turbo má Wastegate, takže se dá nastavit přijatelný plnící tlak a turbo tlačí prakticky od nuly. Motor to neničí, výborný zátah už od volnoběhu a známý co to má s tim jezdí už snad 6 let bez problému. Montáž jednoduchá - zadní svod z V8 plus kus roury.
Filip Nikl
Ty hodnoty bych zřejmě ještě zlepšil i u atmosféry vložením ""by pasu"" mezi výfuk a sání ( odhaduju že trubka o světlosti cca 40mm na obou stranách motoru by dělala divy ) , a taky přepínací klapkou nasávámí teplého vzduchu za studena z motorového prostoru jak to mají T2 Nicméně v rozhodování se jestli si chci koupit origo biturbo motor a schovat si ho na půdu za komín, pro strýčka příhodu je ve stejném stádiu jako celý minulý týden
ten max. plnící tlak bude spočítanej už z výroby sílou pružiny před membránou jednou jsem to zkoušel normálně turbo na ponku regulační ventil přes kompresor a ladil jsem ten kloub s tím závitem a otvíral pořád 1,5atm i když jsem ho zašrouboval na doraz ale přidat mu můžeš nějakou man.regulací co se dá koupit ale to ubírání bude asi náročnější no oprav mě asi o tom víš víc než já co to viděl jen tak z rychlíku
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 47 hostů