Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda

Odpovědět
Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Zástavba motoru turbo do hasičské ávie

Příspěvek

Zdravím,

máme klasickou hasičskou ávii DA 12, je to rok výroby 1984, 5-ti kvalt s řazením pod volantem a uzávěrkou , je už dost zašlá a taky bysme se chtěli v zimě pustit do rekonstrukce. Venkovní vzhled by se nám líbil asi jako tato ávie: http://www.pozary.cz/clanek/58824-repas ... ak-to-jde/

Chtěli bysme do ní namotnovat motor s turbem a posilovač :), možná i tu palubovku co se dávala do novějších typů :) . Prostě si z ní udělat takouvou voňavku na závody :D

Sehnat starší ávii s motorem D 407.3 snad nebude takový problém, ale ptám se jaké problémy vzniknou při přestavbě?
Děkuji za odpovědi.
pon zář 16, 2013 9:51 am

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Největší problém bude ten, že s tebou na STK vyrazí dveře. Zásah do konstrukce vozidla, neschválená přestavba, atd. Není rozumější koupit auto, co už to má v sobě od výroby a jenom vyměnit nástavbu?
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pon zář 16, 2013 9:13 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Příspěvek

Oficiální schválení by nemusel být až zas takový problém....
Toto mi poslali z Ávie:

"Dobrý den p. Mikulo, odpovídám na Váš dotaz:
1/Motor turbo D 407 lze namontovat do vozu A 31 za následujících podmíek:

budou vyměněny všechny odlišné díly instalací motoru případně doplněny nové tak, aby vozidlo po provedené úpravě odpovídalo schválenému typu A31T s versí motoru D 407.03 Turbo která bude použita pro zástavbu. Dále se musí vyměnit m.j., spojka, převodovka, spoj. hřídele a zadní náprava dle katalogu ND pro A 31T ,

budou použity originální náhradní díly Avia podle katalogu náhradních dílů A31T, případně mohou být takovéto díly použity i z jiného vozidla

vozidlo po provedené úpravě bude v souladu s ustanoveními zákona č.56/2001ve znění pozdějších změn a příslušných prováděcích vyhlášek, které se na něj vzhledem k roku výroby vztahují

přebíráte plnou odpovědnost za kvalitu provedené úpravy a za případné závady na vozidle způsobené touto úpravou, ideální stav je , když vozidlo po přestavbě odpovídá typu A31 T podle katalogu ND pro A31 T

pro schválení přestavby potřebujete oficielní souhlas Avia as. ,ten dostanete když pošete požadavek E – mailem a kopii velkého TP na adresu markéta.vesela@avia-as.com a také na moji adresu pepa.dite@seznam.cz ,potom oficiálí dopis dostanete na dobírku z fakturace Avie as.

S pozdravem Ing. Dítě"


Otázka je co za to budou chtít ale tak strašná darda by to být nemusela....
Možná máš pravdu že by bylo lepší hodit tu nástavbu na celou jinou ávii, ale nejsem si jist zda u těch hasičských verzí není nějak upravenej rám..., jinak ten rám vychází z Avia 31K (rozvor 2680mm), a tu mají kontejnery, přepravníky pohonných hmot atd. ... teda alespoň myslim....
úte zář 17, 2013 10:32 am

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Je to tak jak píše Badyn.

Přesně to samé mi přišlo od ing. Dítěte také.Předělával jsem na turbo obytnou A30.Chce to poslat kopii TP auta které chcete přestavovat a avie zašle povolení přestavby ke konkrétnímu vozu.Avie si za to účtovala tuším 3950,.Kč včetně daně.Netuším ale zda to bude možné dnes kdy je Avie zavřená.
V podstatě se tam dá dát jakákoliv varianta motoru řady D 407, tedy 61kw 65kw nebo 76kw s intercoolerem.Když pominu výměnu motoru,převodovky,kardanů a diferenciálu,tak se musí hlavně předělat brzdový systém. Tzn. použití vzduchokapalinových tandemových válců+rozvod vzduchařiny,tak jak je to na turbu.Nejjednoduší je koupit celý turbácký podvozek a přestrojit to na druhé auto.



[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/21/mx68.jpg/]Obrázek[/URL
úte zář 17, 2013 6:24 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

A ještě pár obrázků z montáže motoru,

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
úte zář 17, 2013 6:43 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Příspěvek

Díky za odpověď, já si právě nejsem jist s tim intercoolerem, protože to je D 407.02, a ten pan Dítě psal jen o motoru D 407.03, ale to je jedno, uvidíme co se nám podaří sehnat za podvozek... ty jsi měnil taky všechny díly? Převodovka, kardan a diferák? Protože já si myslim že se nám podaří sehnat ávie valník, jenže ta naše je krátká a musel by se zkracovat kardan, nebo sehnat jinej.... :? Ještě si nejsem jist jednou věcí, zda se na ty valníky dávala uzávěrka? My ji na té ávii máme a bylo by škoda o ní v budoucnu přijít...
stř zář 18, 2013 10:02 am

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Netvrdím, že to nejde, ale na většině STK tě za toto vyhodí, nebo aspoň pořádně vykoupou. Budou chtít minimálně doložit, kdo a jakým způsobem dělal úpravy na rámu, jako je uchycení kuláku od serva, navaření konzoly pro vzduchokapalinový převaděče, uchycení válce ruční brzdy a podobný vychytávky na rámu, na který narazíte. Navíc předělávat z jedné avie, která je v hromadě věci po částech do druhé mi přijde jako nesmysl, když se dá jenom přehodit nástavba na funkční podvozek. Nevím, jakou máte délku té hasičské avie, předpokládám, že Nko, valníky jsou většinou v provedení L a pokud mě paměť něklame, tak N a L se liší jenom délkou rámu za zadní nápravou. Takže by stačilo jenom zkrátit rám na požadovanou délku, přehodit nástavbu, obtáhnout nějakou tou barvou a je to. Jestli máte Káčko, tak se dá sehnat podvozek ze staré kontejnerovky, ta mívá standartně i zavíratelnej diferák, valníky jich moc nemají, spíš vyjímečně. Za výměnu nástavby, pokud máš techničák vpořádku, nikdy nikdo problémy na STK nedělal a je to práce všehovšudy na 2-3 dny. V případě přehazování všeho, teda i palubovky, se s tím zadrbete aspoň na tři týdny a pokud nemáte šikovnýho elektrikáře, tak tu elektriku v boudě ani nerozchodíte. Nezapomeň, že co řidič, to vynálezce a různých přepojenin a vycvakaných drátů tam bude ažaž. Tím tě samozřejmě nechci od ničeho odrazovat, jen vím, o čem je řeč, moře let jsem se tím živil a přestaveb se u nás dělalo nespočet.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
stř zář 18, 2013 5:49 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Příspěvek

Jestli by s tou záměnnou nástavby nebyl papírově větší problém, jde o to že se používá pro přepravu osob a kdoví co vše by se muselo přepsat.....
čtv zář 19, 2013 12:39 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Stačí zajít na příslušný úřad, kde máte auto evidovaný a všechno potřebný ti řeknou. Obecně je auto konstrukčně řešeno jako šasi s účelovou nástavbou, kde nástavba je považována jako náhradní díl podléhající evidenci. Aspoň u nás se postupovalo tak, že pokud se montovala nová nástavba, zajelo se s tím pak na STK, kde technik zkontroloval montáž a správnost funkce, porovnal s typovým listem a vystavil papír pro úřad, kde zapsali změnu nástavby. U použitých nástaveb musel být platný velký TP, kde byly zapsaný všechny tech. hodnoty pro danou nástavbu, protože typový list už asi nikdo neměl a zbytek byl stejnej.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
čtv zář 19, 2013 3:10 pm

rami
Příspěvky: 178
Registrován: ned lis 18, 2007 5:16 pm
Bydliště: karvinsko

Příspěvek

Avia 31T uz mely vsecky uzevarku.
sob zář 28, 2013 8:02 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

avie 1997

Příspěvek

Tak včera jsme dovezli Turbovou ávii na přestavbu. Je to jedna z posledních 31T, rok 1997.. Má posilovač řízení, novější palubovku a už tu novou masku jak maj A60-80. Oproti té naší je to s turbem neskutečný tah .

Plánujeme na naší ávku hodit celou kabinu, motor, převodovku, rozvodovku, s kardanem bude trochu problém protože tohle je valník, myslím že L-ko.

Nemáte někdo el. schéma té novější masky? Mohlo by to být stejné jako u A60-80....

Díky

Vypadá jako tyto:
http://postimg.org/image/dm5x0lt9t/
http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/76 ... 000--3.jpg
stř pro 04, 2013 10:32 am

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Příspěvek

Ještě jsem zapomněl napsat že, když jsme s ávií jeli, tak strašně blbě brzili brzdy... Když se to sešláplo trochu tak to lehce přibržďovalo a pak se to celý zaseklo. Když se ávie zastavila úplně musel jsem znova sešlápnout pedál a pak teprv se odbrzdila... Někde jsem četl že jsou tam použity nějaký hliníkový díly který se vydírají, nebo co by to mohlo být, pořádně se na to podívám až sundáme kabinu, ale abych věděl po čem koukat :-)
čtv pro 05, 2013 12:58 pm

Uživatelský avatar
badyn
Příspěvky: 53
Registrován: ned zář 15, 2013 11:49 am
Bydliště: Horní Čermná

Nějaké fotky:

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
čtv pro 05, 2013 10:45 pm

Odpovědět

Zpět na „AVIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů